Mikroaaltouunin luukun kalvo - pitääkö poistaa?

Keittiöpiika222

Täällä toope kyselee. Meillä on jo vuosia ollut Daewoo-mikro ja sen metalliverkon päällä (luukussa) on joku muovikalvo, joka repsottaa. Kuuluuko sen olla kokonaan poissa? Tunnenpa itseni tyhmäksi, jos se on ollut siinä koko ajan ja olisi pitänyt poistaa....

10

3505

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RobotinVehkeet

Minä en ole ottanut kavoa pois, se on uuninluukun sisäpuolella. En tiedä, onkjo sillä merkitystä. Monissa kodin laitteisssa, kuten kännykoissa ja tietokoneissa ja radioissa on päällä suojakalvo ja sen olen repinyt pois, paitsi en kännykästä. Kännykän näyton suojakalvo kujn alkaa repsottaaa, liimaan siihen uuden. Kirkkaasta pakkausteipistä sen saa, ei naarmuunnu, säilyy uuden näkoisena. .

• Anonyymi

Kalvo pitää poistaa.myös lahjapaketit otetaan jouluna kääröstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kalvo pitää poistaa.myös lahjapaketit otetaan jouluna kääröstä.

Itse ottaisin juu,kalvon pois mutta en kykene.( nim merk. Miten saan kaikki papukaijamerkit kerättyä karkkipussista.

• oleellista

Tyhmä kertoo nyt onko se kalvo ulko- vai sisäpuolella.

• SuloK

Eiköhän se kalvo ole siellä estämässä lian pääsyä verkon toiselle puolelle. Mikron puhdistus käy hankalaksi, jos poistat sen.

• enoleikinä

Mitäh? Mikron puhdistus??? Kuinka ja miksi sellainen tehdään?

• Hundswotti
        enoleikinä kirjoitti:

Mitäh? Mikron puhdistus??? Kuinka ja miksi sellainen tehdään?

Jotkut mikroaaltouunit ovat todellakin niin lyhytikäisiä ettei niitä tartte puhdistaa. Laatumikro kestää ja sen joutuu puhdistamaan vaikka kuinka käyttäis kupuja ja muita suojia.

• RobotinVehkeet

Minun mikrossani on luukun sisäpuolella lasi ja siinä suojakalvo. Eli luukun voi puhdistaa, vaikka siinä ei olisi kalvoa. Mutta kun tuo ei ole haitannut, en ole ittsinyt repiä pois. Mikrouuni kannattaa puhdistaa normaalileilla pesuaineilla ja vettä vain niukasti, ettei valu uunin rakenteisiin. Liika vesi voi vioi vahingoittaa sähkolaitetta.

• Anonyymi00009

Se on kiinteä suojakalvo ja sitä ei saa poistaa. Siis mikron sisäovessa oleva kalvo. Jos sen on poistanut, mikroa ei saa enää käyttää. Aiheuttaa kipinä- ja säteilyvaaran.

• Anonyymi00010

Sisäovessa? Onko niitä sellaisiakin mikroja joissa on tuplaovet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      143
      3196
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      3002
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      110
      1463
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      145
      1207
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1087
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1057
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      1017
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      979
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      827
    10. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      23
      823
    Aihe