Korvauksia peruuntuneista/myöhästyneistä lennoista

olis.kiva.tietää

Miten hyvin olette niitä saaneet esim yli 3h myöhästymisistä vai onko tarjottu aina force majoria eikä rahoja ole kuulunut. Miten kuluttajariitalautakunnan kautta tehdyillä valituksilla?

16

2879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korwauksia

      Minä sain äskettäin syksyn 2015 pakettimatkan lennon myöhästymisestä (11h) korvauksia 400€ lentoyhtiöltä (jet Time). Matkanjärjestäjä antoi tuolloin matkan jälkeen 42€ enkä silloin tiennyt, että lentoyhtiöltä voi hakea myös. 3v aikaa hakea. Laitoin sähköpostia yhtiölle, laittoivat sähköpostiin lomakkeen , jonka palautin sähköpostitse. Käsittelyaika oli n. 7viikkoa ja vastauksen jälkeen rahat tuli tilille viikossa.

      • olis.kiva.tietää

        Kiitos vastauksesta. Oliko syynä koneen tekninen vika?


      • Ihmettelenvaan

        TUI vastasi meille, etteivät he korvaa mitään, jos haemme vakiokorvausta. Valehteleeko TUI vai onko vain 1 matkustaja saanut "vahingossa" tms myös matkanjärjestäjältä korvausta? Lainaus TUIn kirjeestä:
        Haluamme vielä ystävällisesti tuoda esille, että me matkanjärjestäjänä noudatamme Yleisiä valmismatkaehtoja, valmismatkalakia ja Kuluttajariitalautakunnan ennakkopäätöksiä.
        Tuotte esille, että olette hakemassa lentoyhtiö Thomson Airwaysiltä vakiokorvausta. Meidän korvauksemme on pienempi, joten mikäli haette lentoyhtiön korvausta, niin se kattaa menetetyn loma-ajan kohteessa. Samasta virheestä ei voi saada kaksinkertaisia korvauksia.
        Myöhästymiskorvaus perustuu EU -asetukseen, joka koskee lentoyhtiöiden velvollisuuksia lennon peruutus-, ylivaraus ja viivästymistilanteessa. Meidän toimintaamme matkanjärjestäjänä säätelee siis yksityiskohtaisempi ja kattavampi valmismatkalaki sekä yleiset valmismatkaehdot. Mahdollinen korvausvaatimus EU -asetuksen perusteella tuleekin aina tehdä suoraan lentoyhtiölle. Pyydämme teitä siis ystävällisesti ottamaan yhteyttä suoraan Thomson Airwaysiin, sähköpostitse osoitteeseen [email protected]


      • TUIbyebye

      • Ihmettelenvaan kirjoitti:

        TUI vastasi meille, etteivät he korvaa mitään, jos haemme vakiokorvausta. Valehteleeko TUI vai onko vain 1 matkustaja saanut "vahingossa" tms myös matkanjärjestäjältä korvausta? Lainaus TUIn kirjeestä:
        Haluamme vielä ystävällisesti tuoda esille, että me matkanjärjestäjänä noudatamme Yleisiä valmismatkaehtoja, valmismatkalakia ja Kuluttajariitalautakunnan ennakkopäätöksiä.
        Tuotte esille, että olette hakemassa lentoyhtiö Thomson Airwaysiltä vakiokorvausta. Meidän korvauksemme on pienempi, joten mikäli haette lentoyhtiön korvausta, niin se kattaa menetetyn loma-ajan kohteessa. Samasta virheestä ei voi saada kaksinkertaisia korvauksia.
        Myöhästymiskorvaus perustuu EU -asetukseen, joka koskee lentoyhtiöiden velvollisuuksia lennon peruutus-, ylivaraus ja viivästymistilanteessa. Meidän toimintaamme matkanjärjestäjänä säätelee siis yksityiskohtaisempi ja kattavampi valmismatkalaki sekä yleiset valmismatkaehdot. Mahdollinen korvausvaatimus EU -asetuksen perusteella tuleekin aina tehdä suoraan lentoyhtiölle. Pyydämme teitä siis ystävällisesti ottamaan yhteyttä suoraan Thomson Airwaysiin, sähköpostitse osoitteeseen [email protected]

        Matkanjärjestäjä ei ole velvollinen suorittamaan tuota vakiokorvausta, vaan lentoyhtiö. Ja kyllä, jos saa vakiokorvauksen, niin pääsäännön mukaan matkayhtiö ei ole enää korvausvelvollinen "rikastumiskiellon " perusteella.


      • Anonyymi

    • Korwauksia

      Juu. Ilmanvaihdossa oli jotain häikkää, Kööpenhaminassa sitä kävivät korjaamassa.

    • santtu.1975

      Muutama vuosi sitten Norwegianin Bangkok - Oslo - (H:ki) lentomme lähti 13-14h. aikataulusta myöhässä (odotusaika Norwegianin "piikkiin" lentokenttähotellilla), ja lopulta Helsingissä olimme noin 22h. myöhässä alkuperäisestä aikataulusta myöhässä (uudelleenreititys Oslo - Tukholma - H:ki).
      Norwegian vetosi koneen teknisiin ongelmiin, mutta Airhelp palvelun kautta saimme sitten lopulta (lähes vuosi lennon jälkeen) tuon 2*600€ vakiokorvauksen (josta Airhelp otti palvelumaksunaan 2*150€).

    • Hei,

      Olen hakenut sekä itselleni, että asiakkailleni useita kertoja ja aina olen saanut ilman kuluttajariitalautakuntaa, kun kyse teknisestä viasta. Ainoana poikkeuksen Finnair, jonka kanssa joutuu taistelemaan yleensä pidempään.

    • tyhjälupaus

      Lentoyhtiöt järjestään ensin kieltäytyvät maksamasta vedoten millon mihinkin tekosyyhyn. Jos jaksaa tapella, niin korvauksen voi saada. Moni ei jaksa.

    • maksamalla.sain

      Käytin apuna yhtä netissäkin mainostavaa firmaa. Ilmoitus korvausten hyväksymisestä tuli noin 3 viikossa. Palkkio on kaikkine kuluineen (% alv) kolmannes korvaussummasta mutta tuskin olisi tullut itse edes lähetettyä lentoyhtiölle koko korvaushakemusta tai sitten kielteisen päätöksen tullessa riitautettua korvauksia.

      • Onpas suolainen hinta. Itse haen asiakkaalle korvauksen 20 %:n osuudella saatavasta korvaussummasta (sis. alv.)


    • AirBerlin

      Itse sain Air Berliiniltä myöhästyneestä lennosta korvaukseksi koodin jolla pitäisi saada 400eur alennus seuraavasta lennosta. Nyt kun varaisin lentoa air berlinin sivuilta niin ei ole missään vaiheessa varausta sellaista kohtaa johon tuon alennuskoodin voisi laittaa. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä koodin käytöstä.

      • SamaKorvausRahana

        Oltiinkohan samalla lennolla 30.06.2017, TXL-HEL. Valitsin itse rahallisen korvauksen.
        1.8.2017 tuli 400 € tilille.


    • Vamosala

      Jos käytit mobiiliversiota niin kokeilepas työpöytänäkymää. (Tai ota yhteys heidän as.palveluunsa.)

    • AB8071

      Siellä se on sivulla missä matkustajan osoitetietoja kirjotetaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      126
      5254
    2. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      184
      4456
    3. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      176
      4390
    4. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

      😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      103
      3620
    5. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

      Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      32
      3368
    6. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

      ✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      59
      3338
    7. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

      Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      46
      3261
    8. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

      kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      17
      3259
    9. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

      Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      80
      3228
    10. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

      Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      15
      3169
    Aihe