Korvauksia peruuntuneista/myöhästyneistä lennoista

olis.kiva.tietää

Miten hyvin olette niitä saaneet esim yli 3h myöhästymisistä vai onko tarjottu aina force majoria eikä rahoja ole kuulunut. Miten kuluttajariitalautakunnan kautta tehdyillä valituksilla?

16

2825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korwauksia

      Minä sain äskettäin syksyn 2015 pakettimatkan lennon myöhästymisestä (11h) korvauksia 400€ lentoyhtiöltä (jet Time). Matkanjärjestäjä antoi tuolloin matkan jälkeen 42€ enkä silloin tiennyt, että lentoyhtiöltä voi hakea myös. 3v aikaa hakea. Laitoin sähköpostia yhtiölle, laittoivat sähköpostiin lomakkeen , jonka palautin sähköpostitse. Käsittelyaika oli n. 7viikkoa ja vastauksen jälkeen rahat tuli tilille viikossa.

      • olis.kiva.tietää

        Kiitos vastauksesta. Oliko syynä koneen tekninen vika?


      • Ihmettelenvaan

        TUI vastasi meille, etteivät he korvaa mitään, jos haemme vakiokorvausta. Valehteleeko TUI vai onko vain 1 matkustaja saanut "vahingossa" tms myös matkanjärjestäjältä korvausta? Lainaus TUIn kirjeestä:
        Haluamme vielä ystävällisesti tuoda esille, että me matkanjärjestäjänä noudatamme Yleisiä valmismatkaehtoja, valmismatkalakia ja Kuluttajariitalautakunnan ennakkopäätöksiä.
        Tuotte esille, että olette hakemassa lentoyhtiö Thomson Airwaysiltä vakiokorvausta. Meidän korvauksemme on pienempi, joten mikäli haette lentoyhtiön korvausta, niin se kattaa menetetyn loma-ajan kohteessa. Samasta virheestä ei voi saada kaksinkertaisia korvauksia.
        Myöhästymiskorvaus perustuu EU -asetukseen, joka koskee lentoyhtiöiden velvollisuuksia lennon peruutus-, ylivaraus ja viivästymistilanteessa. Meidän toimintaamme matkanjärjestäjänä säätelee siis yksityiskohtaisempi ja kattavampi valmismatkalaki sekä yleiset valmismatkaehdot. Mahdollinen korvausvaatimus EU -asetuksen perusteella tuleekin aina tehdä suoraan lentoyhtiölle. Pyydämme teitä siis ystävällisesti ottamaan yhteyttä suoraan Thomson Airwaysiin, sähköpostitse osoitteeseen [email protected]


      • TUIbyebye

      • humaani_juristi
        Ihmettelenvaan kirjoitti:

        TUI vastasi meille, etteivät he korvaa mitään, jos haemme vakiokorvausta. Valehteleeko TUI vai onko vain 1 matkustaja saanut "vahingossa" tms myös matkanjärjestäjältä korvausta? Lainaus TUIn kirjeestä:
        Haluamme vielä ystävällisesti tuoda esille, että me matkanjärjestäjänä noudatamme Yleisiä valmismatkaehtoja, valmismatkalakia ja Kuluttajariitalautakunnan ennakkopäätöksiä.
        Tuotte esille, että olette hakemassa lentoyhtiö Thomson Airwaysiltä vakiokorvausta. Meidän korvauksemme on pienempi, joten mikäli haette lentoyhtiön korvausta, niin se kattaa menetetyn loma-ajan kohteessa. Samasta virheestä ei voi saada kaksinkertaisia korvauksia.
        Myöhästymiskorvaus perustuu EU -asetukseen, joka koskee lentoyhtiöiden velvollisuuksia lennon peruutus-, ylivaraus ja viivästymistilanteessa. Meidän toimintaamme matkanjärjestäjänä säätelee siis yksityiskohtaisempi ja kattavampi valmismatkalaki sekä yleiset valmismatkaehdot. Mahdollinen korvausvaatimus EU -asetuksen perusteella tuleekin aina tehdä suoraan lentoyhtiölle. Pyydämme teitä siis ystävällisesti ottamaan yhteyttä suoraan Thomson Airwaysiin, sähköpostitse osoitteeseen [email protected]

        Matkanjärjestäjä ei ole velvollinen suorittamaan tuota vakiokorvausta, vaan lentoyhtiö. Ja kyllä, jos saa vakiokorvauksen, niin pääsäännön mukaan matkayhtiö ei ole enää korvausvelvollinen "rikastumiskiellon " perusteella.


      • Anonyymi

    • Korwauksia

      Juu. Ilmanvaihdossa oli jotain häikkää, Kööpenhaminassa sitä kävivät korjaamassa.

    • santtu.1975

      Muutama vuosi sitten Norwegianin Bangkok - Oslo - (H:ki) lentomme lähti 13-14h. aikataulusta myöhässä (odotusaika Norwegianin "piikkiin" lentokenttähotellilla), ja lopulta Helsingissä olimme noin 22h. myöhässä alkuperäisestä aikataulusta myöhässä (uudelleenreititys Oslo - Tukholma - H:ki).
      Norwegian vetosi koneen teknisiin ongelmiin, mutta Airhelp palvelun kautta saimme sitten lopulta (lähes vuosi lennon jälkeen) tuon 2*600€ vakiokorvauksen (josta Airhelp otti palvelumaksunaan 2*150€).

    • Hei,

      Olen hakenut sekä itselleni, että asiakkailleni useita kertoja ja aina olen saanut ilman kuluttajariitalautakuntaa, kun kyse teknisestä viasta. Ainoana poikkeuksen Finnair, jonka kanssa joutuu taistelemaan yleensä pidempään.

    • tyhjälupaus

      Lentoyhtiöt järjestään ensin kieltäytyvät maksamasta vedoten millon mihinkin tekosyyhyn. Jos jaksaa tapella, niin korvauksen voi saada. Moni ei jaksa.

    • maksamalla.sain

      Käytin apuna yhtä netissäkin mainostavaa firmaa. Ilmoitus korvausten hyväksymisestä tuli noin 3 viikossa. Palkkio on kaikkine kuluineen (% alv) kolmannes korvaussummasta mutta tuskin olisi tullut itse edes lähetettyä lentoyhtiölle koko korvaushakemusta tai sitten kielteisen päätöksen tullessa riitautettua korvauksia.

      • Onpas suolainen hinta. Itse haen asiakkaalle korvauksen 20 %:n osuudella saatavasta korvaussummasta (sis. alv.)


    • AirBerlin

      Itse sain Air Berliiniltä myöhästyneestä lennosta korvaukseksi koodin jolla pitäisi saada 400eur alennus seuraavasta lennosta. Nyt kun varaisin lentoa air berlinin sivuilta niin ei ole missään vaiheessa varausta sellaista kohtaa johon tuon alennuskoodin voisi laittaa. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä koodin käytöstä.

      • SamaKorvausRahana

        Oltiinkohan samalla lennolla 30.06.2017, TXL-HEL. Valitsin itse rahallisen korvauksen.
        1.8.2017 tuli 400 € tilille.


    • Vamosala

      Jos käytit mobiiliversiota niin kokeilepas työpöytänäkymää. (Tai ota yhteys heidän as.palveluunsa.)

    • AB8071

      Siellä se on sivulla missä matkustajan osoitetietoja kirjotetaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3592
    2. Nainen olet minun

      Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      2962
    3. Sille ei voi enää mitään

      Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2416
    4. Mukavaa päivää

      Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2358
    5. Harmi jos ei enään nähdä

      Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2311
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

      mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2287
    7. Vau miten upea nainen!

      Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2167
    8. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2163
    9. Merja Kyllönen: Ero

      Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      117
      2128
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

      Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      63
      2014
    Aihe