Menkat, rinnat yms. jännittää!!

MenkkaMinion

Moi! Tartten apui.

1. Mun menkat ei oo viel alkanu, ja haluisin niistä tietoo:) Mun siskon kaa oon jtn puhunu mut joo, ei muuta. Haluisin tietää et millä siteellä esim. voisin alottaa.. Millä sä alotit? Ja muuta tietoa kyllä kiitos!!!

2. Mun rinnat. Eli, ostin just torstaina minitoppeja. Mun toinen tissi, oikean puolimmainen, on vähän isompi ja siihen sattuu. Eli joo.

3. oon noin 132cm pitkä ja noin 25 kiloo, oonko ok? ja oon siis 10. oon aina ollu lyhyt, ja alipainonen mut silti!!

4. Asun mun isän kanssa suurimman osan. Mua pelottaa puhuu sille menkoist, yms muusta. Onhan mulla isosisko joka on 16 mut en mä sillekkää uskalla ku sen bf on melkee aina meil jos mun siskoki on!!!

Apuja kiitoksia!

3

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murkkuikäiselle

      moikka !

      jos oot vasta 10v, sulla saattaa mennä vielä monia vuosia ennenkuin kuukautiset alkaa. itse aloitin ensimmäisitä kuukautisista tamponeilla (alkoi 14v), mutta jos alkaa tosi nuorena niin suosittelen siteitä.

      erikokoiset rinnat ovat varsinkin kehitysvaiheessa normaalit, ja myös arkuus on normaalia tuossa iässä.

      olet todella pienikokoinen, tietenkin jokainen on erikokoinen. suht normaalipainoinen kuitenkin, mitä nyt vähän alipainoa. alipaino voi viivästyttää kuukautisten alkamista, varsinkin sinulla. olet vielä kovin nuori joten menkkojen suhteen ei hoppua.

      voit hyvin mennä puhumaan siskosi kanssa menkoista, jos hän ei ole poikaystävänsä seurassa. siskosi varmasti neuvoo sinua asian kanssa mielellään, ja kertoo omakohtaisia vinkkejä.

      tsemppiä murrosikään !

    • ajankuluessa

      Olet nuori ja kasvat vielä ennen kuukautisten alkua. Niiden alkamiseen voi kulua monta vuotta.
      Ikäiseksesi olet juuri ja juuri normaalipainoinen. Kannattaa syödä ruokahalusi mukaan.

      Yleensä siteet ovat alussa parhaat. Kannattaa hankkia normaali imukykyisiä siteitä. Ne ovat hyvä perusratkaisu, kun ei tiedä, millaiset kuukautiset sinulle aikanaan tulee.

      Useimmilla naisilla on hieman erikokoiset rinnat. Rintojen arkuus on tyypillistä kasvuiässä. Myöhemmin monilla naisilla arkuus vaihtelee kuukautiskierron mukaan.

      Kuukautisiin liittyvistä asioista voit jutella isosiskon ja koulun terveydenhoitajan kanssa. Ehkä lähipiirissäsi on myös täti tai joku läheinen naapuri tai ystävän äiti, joka tuntuu sinusta hyvältä juttuseuralta naiseuteen liittyvissä asioissa.

      Hyvää ja asiallista tietoa naiseksi kehittymisestä saat väestöliiton sivuilta:
      https://www.vaestoliitto.fi/nuoret/

    • apoon

      Kiitos vastauksista. Jännittää vaan, ku vitoselle ny sit syksyl meen ja min sisko oli myös pieni kokonen, ja sillä alko 5lk.-."

      Ap.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe