Esikoisissa ei palvota ihmisiä

Näinminäuskon

Esikoislestadiolaisten seurat: kuuntelen niitä sydämellä, ja kaipaus tulee vieläkin.
Mutta jatkuvasti mainitaan lapin vanhimmat, nykyajan betlehem ym. tuntuu tosi pahalta! Ihmisiä eikä paikkoja voi palvoa!!!

Siksi oli pakko lähteä tutulta rukoushuoneelta pois.

Nyt olen kiitollinen, että saan sielulleni ravinnon Esikoisten seuroista, siellä ei palvota ihmisiä ja paikkoja, vaan puhutaan elävää Jumalan Sanaa ja kirkastetaan ainoastaan Kristusta, Vapahtajaamme ja ainoaa Pelastustamme.

13

1642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarkkoP2

      Asiallisesti kirjoitettu. Mitä tarkoittaa.. Uudenajan Betlehem, tai uusi Jerusalem?
      Ennenaikaa Ei puhuttiin tällaista. Mikä nyt on tullut että asiat on mennyt näinpäin.

      • Ongelma on aika vanha, nyt näet hedelmiä.


      • MarkkoP2

        meille tuli pääsiäisenä uusi pappi. Olen vankilassa. hän muisti saarnaaja Otto tast onko tämä sama porukka. Minäkin muistan otto tastin.


      • tastitsit
        MarkkoP2 kirjoitti:

        meille tuli pääsiäisenä uusi pappi. Olen vankilassa. hän muisti saarnaaja Otto tast onko tämä sama porukka. Minäkin muistan otto tastin.

        samaa porukkaa on osa tänne kirjoittavista


    • niisääliksikäy

      Tietysti juu, mutta mene nyt tuutimaan.
      Äiti varmaan laittaa mämmiä aamupalaksi ja tulee herättelemään ehkä jo varhain.

    • MitäSeOn

      Tämä on hyvä avaus, siinä mielessä että voidaan puolin ja toisin pohtia, mitä on ihmisten palvonta, milloin myönteinen suhtautuminen ihmisiin ja paikkoihin muuttuu palvonnaksi?
      Toivoisin syvällisiä kommentteja.
      Tässäkin on vaarana, että tämä palvontasynti muodostuu yhdeksi niistä synneistä, joita nähdään ainoastaan muissa, sellainen on esim oman viisauden synti. Kun kadutaan vain toisten syntejä ja julistetaan itsensä olevan niistä vapaa, vaarana on Eesaun kohtalo, hän ei löytänyt yhtään parannuksen sijaa, vaikka hän kyynelillä niitä etsei, sillä hän katui vain Jaakobin tekosia, ei omiaan.

      • Savisilmä

        Eikö se ole ihmisten palvontaa, jos totellaan ihmisten keksimiä sääntöjä ja määräyksiä, jotka eivät perustu Raamattuun?


      • ohjesäännöt
        Savisilmä kirjoitti:

        Eikö se ole ihmisten palvontaa, jos totellaan ihmisten keksimiä sääntöjä ja määräyksiä, jotka eivät perustu Raamattuun?

        juuri niin, olennaista on että ne perustuu raamattuun, ehkä termit sääntö ja määräys eivät silloin ole osuvimpia, käytetään termejä neuvot ja ohjeet, jumalansanan neuvot, kristillisyyden neuvot.
        armeijasta olen kuullut vitsaillun, että ohjesääntö on tyhmälle sääntö mutta viisaalle ohje, sopinee tähänkin.


      • Josjosjosjosjos
        Savisilmä kirjoitti:

        Eikö se ole ihmisten palvontaa, jos totellaan ihmisten keksimiä sääntöjä ja määräyksiä, jotka eivät perustu Raamattuun?

        Asiat saadaan näyttämään tarkoituksella pahalta kun muistetaan mainita, jos tehdään sitä jos tehdään tätä , mutta ei kerrota että tehdäänkö ylipäätään niin kuin "jos" sanalla höystetysti tehdään. Tämä on eriseuran retoriikkaan kun halutaan jotakin mustamaalata valheella.


      • Savisilmä kirjoitti:

        Eikö se ole ihmisten palvontaa, jos totellaan ihmisten keksimiä sääntöjä ja määräyksiä, jotka eivät perustu Raamattuun?

        On sitä olen kymmenen vuotta koettanut sanoa .
        -


    • rakkausonsuurin

      Kyllä ihmisiä palvotaan,mm.joitakin saarnamiehiä.Tiedetään myös,että jotkut palvovat ihmisiä vaikkapa ammatin,ulkonäön tai jopa omaisuuden mukaan.
      Usein ohitetaan "yksinkertaisemmat",joista kuitenkin olisi paljon opittavaa.
      Kun joskus omin silmin näkee ja omin korvin kuulee halveksuntaa ns."pieniä ja köyhiä"kohtaan,nousee rukous Jumalan puoleen: Armahda meitä!
      Rakastetaan kaikkia lähimmäisiä,kaikki ovat Jumalan silmissä arvokkaita ja samanarvoisia!

    • Samanarvoiset

      Näin on,varmaan osaksi tässä on syynä heikko itsetunto,mutta usein myös ylpeyden synti,saattaapa olla jopa hyötyasiat!
      Joka itsensä ylentää...

      • 876654353

        Mitä se on, kun täällä eräs nimeltä maitsematon henkilö solvaa, ja joskus aika häikäilemättömästikin, vielä nimellä mainiten muita. Tätä on kestänyt jo kait vuosikausia.
        Minua kiinnostaa mistä tällainen ihminen ammentaa voimansa ja tarpeensa tehdä hajoittavaa työtä. Onko se sitä paholaisen työtä, sitä mistä paljon mainitaan ja onko tällainen ihmispoloinen niin saatanan vallassa että on voimaton asian kanssa, saati korjaaman jälkiään. Jättää ne viestit vielä tänne "hömppäpalstalle" kuin sika paskansa.

        Mikä siis saa ihmisen (ihmiset) käyttäytymään noin ja vielä ihan päinvastoin kun on opetettu ja muistutettu aina. Seurojen jälkeen ollaan rinta kaarella loppupäivä kuin toripululla kun KAIKKI synnit on saarnattu anteeksi ja maanantaina alkaa sama rulianssi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      63
      930
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      363
      688
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe