Olen sairastanut vuosikymmeniä masennusta ja käyttänyt mielialalääkkeitä. Masennus on krooninen eikä terapia auta. Gynekologi määräsi Proveraa kohdun limakalvon liikakasvun takia, mutta masennus paheni niin kovasti, että lääkekuuri oli pakko lopettaa. Jonotan nyt aikaa hormonikierukan asennukseen.
Kysymys on, onko kukaan masennusta sairastava joutunu käyttämään keltarauhashormonia jossain muodossa? Saatiinko masennusoireet hallintaan?
Minusta pahat masennusoireet tekevät elämän niin kurjaksi, että mieluummin sitten kuolisin kohtusyöpään kuin kärsisin vuosikausia vakavaa masennusta.
Keltarauhashormonia masentuneelle
3
810
Vastaukset
- MasentunutLyyli
Käytän hormonikorvaushoidossa Estrogeelin lisänä Terolut keltarauhashormonista jaksottain, huomaan selvästi että Terolut lisää masennusoireita. Keltarauhashormoninhan voi annostella myös laittamalla kierukan, sitä olen myös miettinyt tähän ongelmaan.
- 123qwe123
Söin Estrogelin lisäksi aina kerran kuukaudessa 10 päivää Proveraa ja siellä kolmannen päivän tienolla alkoi ahdistus pikku hiljaa nousta. Kun kuuri loppui myös ahdistus loppui. Tarkoittaakohan se että ole ollut masentunut?
- dsgdgdsgdsfg
Joillakin PMS-oireet ovat niin pahoja, että johtavat itsemurhaan. Eiköhän tämä johdun nimenomaan hormonikierron syklisyydestä. Itse ainakin reagoin oman kehoni hormonivaihteluihin. Olo on sekä fyysisesti raskas että henkisesti tunkkainen. Onneksi liikunta jossain määrin auttaa. Olo helpottaa monesti jo ennen menkkojen alkamista, kuten nyt.
Hyvä, että on olemassa hormonittomia tai paikallisesti vaikuttavia valmisteitakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt312903Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.431501Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö19951Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32919Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22894- 51868
Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37820Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36783Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os172772- 48689