Keltarauhashormonia masentuneelle

Depressio62

Olen sairastanut vuosikymmeniä masennusta ja käyttänyt mielialalääkkeitä. Masennus on krooninen eikä terapia auta. Gynekologi määräsi Proveraa kohdun limakalvon liikakasvun takia, mutta masennus paheni niin kovasti, että lääkekuuri oli pakko lopettaa. Jonotan nyt aikaa hormonikierukan asennukseen.

Kysymys on, onko kukaan masennusta sairastava joutunu käyttämään keltarauhashormonia jossain muodossa? Saatiinko masennusoireet hallintaan?

Minusta pahat masennusoireet tekevät elämän niin kurjaksi, että mieluummin sitten kuolisin kohtusyöpään kuin kärsisin vuosikausia vakavaa masennusta.

3

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MasentunutLyyli

      Käytän hormonikorvaushoidossa Estrogeelin lisänä Terolut keltarauhashormonista jaksottain, huomaan selvästi että Terolut lisää masennusoireita. Keltarauhashormoninhan voi annostella myös laittamalla kierukan, sitä olen myös miettinyt tähän ongelmaan.

    • 123qwe123

      Söin Estrogelin lisäksi aina kerran kuukaudessa 10 päivää Proveraa ja siellä kolmannen päivän tienolla alkoi ahdistus pikku hiljaa nousta. Kun kuuri loppui myös ahdistus loppui. Tarkoittaakohan se että ole ollut masentunut?

    • dsgdgdsgdsfg

      Joillakin PMS-oireet ovat niin pahoja, että johtavat itsemurhaan. Eiköhän tämä johdun nimenomaan hormonikierron syklisyydestä. Itse ainakin reagoin oman kehoni hormonivaihteluihin. Olo on sekä fyysisesti raskas että henkisesti tunkkainen. Onneksi liikunta jossain määrin auttaa. Olo helpottaa monesti jo ennen menkkojen alkamista, kuten nyt.

      Hyvä, että on olemassa hormonittomia tai paikallisesti vaikuttavia valmisteitakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe