Olen sairastanut vuosikymmeniä masennusta ja käyttänyt mielialalääkkeitä. Masennus on krooninen eikä terapia auta. Gynekologi määräsi Proveraa kohdun limakalvon liikakasvun takia, mutta masennus paheni niin kovasti, että lääkekuuri oli pakko lopettaa. Jonotan nyt aikaa hormonikierukan asennukseen.
Kysymys on, onko kukaan masennusta sairastava joutunu käyttämään keltarauhashormonia jossain muodossa? Saatiinko masennusoireet hallintaan?
Minusta pahat masennusoireet tekevät elämän niin kurjaksi, että mieluummin sitten kuolisin kohtusyöpään kuin kärsisin vuosikausia vakavaa masennusta.
Keltarauhashormonia masentuneelle
3
664
Vastaukset
- MasentunutLyyli
Käytän hormonikorvaushoidossa Estrogeelin lisänä Terolut keltarauhashormonista jaksottain, huomaan selvästi että Terolut lisää masennusoireita. Keltarauhashormoninhan voi annostella myös laittamalla kierukan, sitä olen myös miettinyt tähän ongelmaan.
- 123qwe123
Söin Estrogelin lisäksi aina kerran kuukaudessa 10 päivää Proveraa ja siellä kolmannen päivän tienolla alkoi ahdistus pikku hiljaa nousta. Kun kuuri loppui myös ahdistus loppui. Tarkoittaakohan se että ole ollut masentunut?
- dsgdgdsgdsfg
Joillakin PMS-oireet ovat niin pahoja, että johtavat itsemurhaan. Eiköhän tämä johdun nimenomaan hormonikierron syklisyydestä. Itse ainakin reagoin oman kehoni hormonivaihteluihin. Olo on sekä fyysisesti raskas että henkisesti tunkkainen. Onneksi liikunta jossain määrin auttaa. Olo helpottaa monesti jo ennen menkkojen alkamista, kuten nyt.
Hyvä, että on olemassa hormonittomia tai paikallisesti vaikuttavia valmisteitakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282177Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441811- 381488
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941163- 541133
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua26926Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327867Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104810Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53722