Olen sairastanut vuosikymmeniä masennusta ja käyttänyt mielialalääkkeitä. Masennus on krooninen eikä terapia auta. Gynekologi määräsi Proveraa kohdun limakalvon liikakasvun takia, mutta masennus paheni niin kovasti, että lääkekuuri oli pakko lopettaa. Jonotan nyt aikaa hormonikierukan asennukseen.
Kysymys on, onko kukaan masennusta sairastava joutunu käyttämään keltarauhashormonia jossain muodossa? Saatiinko masennusoireet hallintaan?
Minusta pahat masennusoireet tekevät elämän niin kurjaksi, että mieluummin sitten kuolisin kohtusyöpään kuin kärsisin vuosikausia vakavaa masennusta.
Keltarauhashormonia masentuneelle
3
673
Vastaukset
- MasentunutLyyli
Käytän hormonikorvaushoidossa Estrogeelin lisänä Terolut keltarauhashormonista jaksottain, huomaan selvästi että Terolut lisää masennusoireita. Keltarauhashormoninhan voi annostella myös laittamalla kierukan, sitä olen myös miettinyt tähän ongelmaan.
- 123qwe123
Söin Estrogelin lisäksi aina kerran kuukaudessa 10 päivää Proveraa ja siellä kolmannen päivän tienolla alkoi ahdistus pikku hiljaa nousta. Kun kuuri loppui myös ahdistus loppui. Tarkoittaakohan se että ole ollut masentunut?
- dsgdgdsgdsfg
Joillakin PMS-oireet ovat niin pahoja, että johtavat itsemurhaan. Eiköhän tämä johdun nimenomaan hormonikierron syklisyydestä. Itse ainakin reagoin oman kehoni hormonivaihteluihin. Olo on sekä fyysisesti raskas että henkisesti tunkkainen. Onneksi liikunta jossain määrin auttaa. Olo helpottaa monesti jo ennen menkkojen alkamista, kuten nyt.
Hyvä, että on olemassa hormonittomia tai paikallisesti vaikuttavia valmisteitakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1417988Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323170Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3892254Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841780Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1501644Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211481- 151248
- 1001239
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371162- 181142