Kotiintuloaika ja viikkoraha

Kotiviikko1

Mikä on sopiva kotiintuloaika 13- ja 14-vuotiaalle arkisin/viikonloppuisin? Entä viikkorahan määrä?

Onko teidän nuoret jatkuvasti kavereiden kanssa vaiko kotona (mitä tekevät)?

3

342

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymykseesi.on.vastaus

minun lapsi on ulkona(13 vuotias)klo 8.00 asti ja talvella noin 7.30 asti koska tulee pimeä ja asuinpaikkamme ei ole ihan 13 vuotiaan oleskelu paikka illalla.

viikko rahaa saa esim 50 senttiä roskien vieminen ja jos on menossa uimaan tai jotain tälläistä.lapsellani on pankki kortti ja siinä esto ettei pysty käyttämään 20 euroa enenpää päivässä.

yleensä kotiin tullessaa lapsi syö ja pelaa puhelimella tai tekee jotain perheen kanssa.

• meillänäin

Meillä tytöt 14 ja 12, eivät yleensä kaupungilla kyllä hirveästi pyöri, enemmän kavereilla kylässä, joskus shoppailemassa lähinnä vanhempi viikonloppuisin. Kotiin tuloaika on ollut viimeistään 19.00-20.00 kieppeillä, joskus kyllä harrastuksissa pidempään menee, mutta niissä aina iskä tai minä läsnä. Pelailevat jalkapalloa molemmat ja treenejä melko usein, joten siksikään eivät kerkeä kaupungilla pyörimään. Pitänee lisätä kontrillia varsinkin perjantai-iltaisin, kun jotkut yläastelaiset tuntuvat jo ryyppäävän! Keskusteltiin alkoholista kotona, ei kyllä kiinnostusta semmoiseen tuntunutkaan olevan. Viikonloppuisin kotona enimmäkseen tuntuvat olevan, joskus kavereita kylässä, mutta siskon kanssa jotain tyttöjen juttuja aina tekevät.

Ostellaan vaatteet yhdessä molempien kanssa, joskus annan farkkuihin, yms muihin rahaa joista sovittu etukäteen, saavat sitten kavereiden kanssa jotain ostaa. Mitä saavatkin sukulaisilta sitten niin osa laitetaan säästöön ja osan annan tuhlata. Tarkoitus kerryttää kuitenkin tilille rahaa isompia ostoksia ja tulevaisuutta varten, josta olen kummalekkin yrittänyt puhua ja vanhempi ainakin tämän jo sisäistänyt kun ajattelee, että rahaa säästössä. Visa kortti vanhemmalla on mutta nettiostokset kielletty ja itse ei sinne voi lisäillä, kun ei verkkopankki tunnuksia

• Miksi vitussa tämä on nuorten palstalla, kun täällä on vastaajina vanhempia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 121
      1530
    2. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      203
      1006
    3. Johanna Tukiainen oli seonut ja hyökännyt ystävänsä kimppuun.

Ollut suora lähetys ja repinyt hiuksista ystäväänsä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      619
    4. Olen Aito Narsisti

Kysykää mitä haluatte liittyen tähän aiheeseen. Joitain kokemuksiani asiaan liittyen voin harkintani mukaan jakaa.
      Sinkut
      223
      520
    5. Mara puhuu narsuista

Eikö toi ämmä itse ole suurin sellainen?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      499
    6. 30
      482
    7. Outo liikkuja

Tämä tyyppi josta kirjoitettiin Ähtärin Ilmoitustaululla. Joka yritti varastaa auton meijeritieltä. Hän liikkui koulut
      Ähtäri
      11
      444
    8. PÄIVÄN KYSYMYS

Haluatko SINÄ afkaani-muslimin ministeriksi?
      Kajaani
      182
      433
    9. Onko tämä meidän yhteys

Vähän liian vaikeaa? Joskus voimakkaatkaan tunteet ei riitä.
      Ikävä
      39
      408
    10. Iso käsi pormestarille hyvin hoidetusta työstä

Puolangan kunta on siistinyt Paljakan rinteitä kesän aikana – yksi keskeneräinen lakiasia hidastaa vielä rinnekeskuksen
      Puolanka
      18
      393
    Aihe