Kotiintuloaika ja viikkoraha

Kotiviikko1

Mikä on sopiva kotiintuloaika 13- ja 14-vuotiaalle arkisin/viikonloppuisin? Entä viikkorahan määrä?

Onko teidän nuoret jatkuvasti kavereiden kanssa vaiko kotona (mitä tekevät)?

3

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymykseesi.on.vastaus

minun lapsi on ulkona(13 vuotias)klo 8.00 asti ja talvella noin 7.30 asti koska tulee pimeä ja asuinpaikkamme ei ole ihan 13 vuotiaan oleskelu paikka illalla.

viikko rahaa saa esim 50 senttiä roskien vieminen ja jos on menossa uimaan tai jotain tälläistä.lapsellani on pankki kortti ja siinä esto ettei pysty käyttämään 20 euroa enenpää päivässä.

yleensä kotiin tullessaa lapsi syö ja pelaa puhelimella tai tekee jotain perheen kanssa.

• meillänäin

Meillä tytöt 14 ja 12, eivät yleensä kaupungilla kyllä hirveästi pyöri, enemmän kavereilla kylässä, joskus shoppailemassa lähinnä vanhempi viikonloppuisin. Kotiin tuloaika on ollut viimeistään 19.00-20.00 kieppeillä, joskus kyllä harrastuksissa pidempään menee, mutta niissä aina iskä tai minä läsnä. Pelailevat jalkapalloa molemmat ja treenejä melko usein, joten siksikään eivät kerkeä kaupungilla pyörimään. Pitänee lisätä kontrillia varsinkin perjantai-iltaisin, kun jotkut yläastelaiset tuntuvat jo ryyppäävän! Keskusteltiin alkoholista kotona, ei kyllä kiinnostusta semmoiseen tuntunutkaan olevan. Viikonloppuisin kotona enimmäkseen tuntuvat olevan, joskus kavereita kylässä, mutta siskon kanssa jotain tyttöjen juttuja aina tekevät.

Ostellaan vaatteet yhdessä molempien kanssa, joskus annan farkkuihin, yms muihin rahaa joista sovittu etukäteen, saavat sitten kavereiden kanssa jotain ostaa. Mitä saavatkin sukulaisilta sitten niin osa laitetaan säästöön ja osan annan tuhlata. Tarkoitus kerryttää kuitenkin tilille rahaa isompia ostoksia ja tulevaisuutta varten, josta olen kummalekkin yrittänyt puhua ja vanhempi ainakin tämän jo sisäistänyt kun ajattelee, että rahaa säästössä. Visa kortti vanhemmalla on mutta nettiostokset kielletty ja itse ei sinne voi lisäillä, kun ei verkkopankki tunnuksia

• Miksi vitussa tämä on nuorten palstalla, kun täällä on vastaajina vanhempia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5111
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4563
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      102
      1324
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1320
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      923
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      803
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe