Kuinka Haltijat ja ihmiset kävisivät sotaa?

sotatoimet

Kirjoitan Fantasia- kirjaa nuorille. En saa ajatustani liikkeelle siitä, kuinka eri haltijat kävisivät sotaa.? Mitä he käyttäisivät aseenaan kuinka samassa valtakunnassa asuvat ihmiset vastaisivat sotatoimiin? Kaatamalla esimerkiksi puiden haltijoiden puut?

6

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HEISKAN

Kannattaa ensin suunnitella maailma ja tarina valmiiksi ennen kuin alat kirjoittaa. Jos muut keksivät asiat puolestasi, niin eihän tarina ole sinun.

• heiheiskan

Harva kirja sisältää niin uutta etteikö sitä jossain muodossa olisi käytetty. Miksi siis ei kysyisi mielipiteitä ja ideoita.

• sotatoimet

Olen suunnitellut maailman ja kässäriäkin on jo 105 sivua. Olisin vain kaivannut näkökulmia jos jollakin olisi ollut ideoita siitä kuinka haltijat kävisivät sotaa. Minulla ideoina aarnipallot, vedenhevosten valjastaminen sotahevosiksi,taikametsän kaataminen koska puiden haltijat elävät yhtä kauan kuin se metsä jossa asuvat. Olisin vain kaivannut ideoita joit mahdollisesti jalostaa ja joita itse en osaisi ajatellakaan. Mutta näköjään näkökulmien kysyminen on LAITONTA ja hirvittävä asia, joten en kysy enää. Anteeksi kauheasti kun tälläiseen vääryyteen sorruin.

• HEISKAN

Ehdin jo soittaa poliisit.

• asdasdadadasdsasf

Mutta kun me muut emme tunne tarinasi fantasiamaailmaa, ja siksi siihen on vaikea ehdottaa mitään lisäyksiä.

• Gofantasia

Samaa mieltä. Jos kertoisit vähän maailmastasi ja esim. Mitä eri haltijoita siinä on, auttaminen olisi helpompaa.

Itse olen suunnitellut fantasiakirjan idean, mutta en vielä toteuttanut sitä. Piirsin kartan, tein eri olioista esittelyn ja kirjoitin maailmani historian. En ajatellut näitä suoraan laittaa kirjaani, mutta ne ovat pohjalla ja ne ovat luoneet juonirunkooni tapahtumia ja juuri esimerkiksi sen, miten maailmassani taistellaan toisia vastaan. Minulla on vain muutamia lähitaisteluja mielessä (pidän fantasiassa sotaa aika clisheenä, mutta hyvin käytettynä clisheet toimii) , joissa hahmoni käyttävät luontaisia ominaisuuksiaan, kuten lentämistä, maan halkaisemista tai tulta.

Jos siis haltijoillasi on jousipyssyjä tai luontaisia voimia, kuten puiden juurien liikkuttamista, käytä niitä. Miten muut sitten vastaisivat sotatoimiin? Mikä heille on tyypillistä? Jos tarinassasi on esim. Siltojen alla olevia peikkoja, jotka rakastavat kiviä, laita ne heittämään kiviä. Mainitsit, että metsää kaadetaan, koska se vaikuttaa puu haltijoihin. Se kuulostaa hyvältä, iske sinne mikä uhkaa, vaikuttaa elämään.

Mitä itse yhdistän haltijoihin (ei paljon kokemusta, mitä nyt tarun sormusten herrasta joskus katsonut) on jousipyssyt, luonnon muuntamien, esim. puiden liikuttaminen tai säähän vaikuttaminen, tuulella heittäminen, toisen mielen häiritsemistä (teleknisiaa?)

Vesihevoset kuulostavat tosi mielenkiintoisilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      84
      3177
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1803
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1653
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      138
      1499
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1448
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1403
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1331
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      88
      1282
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      99
      1242
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      85
      1229
    Aihe