Kirjoitan Fantasia- kirjaa nuorille. En saa ajatustani liikkeelle siitä, kuinka eri haltijat kävisivät sotaa.? Mitä he käyttäisivät aseenaan kuinka samassa valtakunnassa asuvat ihmiset vastaisivat sotatoimiin? Kaatamalla esimerkiksi puiden haltijoiden puut?
Kuinka Haltijat ja ihmiset kävisivät sotaa?
6
240
Vastaukset
- HEISKAN
Kannattaa ensin suunnitella maailma ja tarina valmiiksi ennen kuin alat kirjoittaa. Jos muut keksivät asiat puolestasi, niin eihän tarina ole sinun.
- heiheiskan
Harva kirja sisältää niin uutta etteikö sitä jossain muodossa olisi käytetty. Miksi siis ei kysyisi mielipiteitä ja ideoita.
- sotatoimet
Olen suunnitellut maailman ja kässäriäkin on jo 105 sivua. Olisin vain kaivannut näkökulmia jos jollakin olisi ollut ideoita siitä kuinka haltijat kävisivät sotaa. Minulla ideoina aarnipallot, vedenhevosten valjastaminen sotahevosiksi,taikametsän kaataminen koska puiden haltijat elävät yhtä kauan kuin se metsä jossa asuvat. Olisin vain kaivannut ideoita joit mahdollisesti jalostaa ja joita itse en osaisi ajatellakaan. Mutta näköjään näkökulmien kysyminen on LAITONTA ja hirvittävä asia, joten en kysy enää. Anteeksi kauheasti kun tälläiseen vääryyteen sorruin.
- HEISKAN
Ehdin jo soittaa poliisit.
- asdasdadadasdsasf
Mutta kun me muut emme tunne tarinasi fantasiamaailmaa, ja siksi siihen on vaikea ehdottaa mitään lisäyksiä.
- Gofantasia
Samaa mieltä. Jos kertoisit vähän maailmastasi ja esim. Mitä eri haltijoita siinä on, auttaminen olisi helpompaa.
Itse olen suunnitellut fantasiakirjan idean, mutta en vielä toteuttanut sitä. Piirsin kartan, tein eri olioista esittelyn ja kirjoitin maailmani historian. En ajatellut näitä suoraan laittaa kirjaani, mutta ne ovat pohjalla ja ne ovat luoneet juonirunkooni tapahtumia ja juuri esimerkiksi sen, miten maailmassani taistellaan toisia vastaan. Minulla on vain muutamia lähitaisteluja mielessä (pidän fantasiassa sotaa aika clisheenä, mutta hyvin käytettynä clisheet toimii) , joissa hahmoni käyttävät luontaisia ominaisuuksiaan, kuten lentämistä, maan halkaisemista tai tulta.
Jos siis haltijoillasi on jousipyssyjä tai luontaisia voimia, kuten puiden juurien liikkuttamista, käytä niitä. Miten muut sitten vastaisivat sotatoimiin? Mikä heille on tyypillistä? Jos tarinassasi on esim. Siltojen alla olevia peikkoja, jotka rakastavat kiviä, laita ne heittämään kiviä. Mainitsit, että metsää kaadetaan, koska se vaikuttaa puu haltijoihin. Se kuulostaa hyvältä, iske sinne mikä uhkaa, vaikuttaa elämään.
Mitä itse yhdistän haltijoihin (ei paljon kokemusta, mitä nyt tarun sormusten herrasta joskus katsonut) on jousipyssyt, luonnon muuntamien, esim. puiden liikuttaminen tai säähän vaikuttaminen, tuulella heittäminen, toisen mielen häiritsemistä (teleknisiaa?)
Vesihevoset kuulostavat tosi mielenkiintoisilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis4367456Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai936156Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j2085642Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse1645319Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r344487Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi914368Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s283610Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1163590Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan673578HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok833524