Valaistuminen omaksuminen

Obi1

Tässä teille arvoisat kanssakulkijat valaistusmielen omaksumisen mantra. 34 jaetta. Tein homman silleen, että opettelin yhden jakeen päivässä ja mietin miten se voisi näkyä omassa elämässä. Osaan ainakin yhden mantran hyvin. Aurinkotervehdystä ja meditaatiota. Aloitan sen kirjoittamisen tänään ja jatkan kun ehdin. Päivän puuhat odottaa.
Se menee näin:
1. Täysin sydämin iloitsen kärsimyksiä lievittävistä hyveistä, jotka tuovat onnellisuutta onnettomiin tiloihin syntyneille.

34

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Obi1

      2.iloitsen hyvyydestä, joka johtaa arhatin valaistumisen ja elävien olentojen vapautumiseen olemassaolon kiertokulkuun kärsimyksistä.

      • Obi1

        3. Iloitsen Buddhain valaistumista, sekä heidän poikiensa bodhisatvojen henkisistä saavutuksista.


    • Telkkäpönttö

      Olen sitä mieltä, että valaistumista ei voi omaksua, ei millään tempulla.

      • Obi1

        OK. Ihan miten vaan. Kirjotan koko homman putkeen ku ehdin ni voit pohtia itekses koko hommaa..ei o temppu. Mantra jonka jostain löysin ja se o must hyvä.ei siitä haittaakaa oo. Jatkuu.
        4.samoin iloitsen kaikkien olentojen onnellisuutta toivovan valaistusmielen syntymisestä ja iloitsen hyveiden valtameressä joka on kaikkien olentojen hyvinvoinnin lähde.


      • obi1
        Obi1 kirjoitti:

        OK. Ihan miten vaan. Kirjotan koko homman putkeen ku ehdin ni voit pohtia itekses koko hommaa..ei o temppu. Mantra jonka jostain löysin ja se o must hyvä.ei siitä haittaakaa oo. Jatkuu.
        4.samoin iloitsen kaikkien olentojen onnellisuutta toivovan valaistusmielen syntymisestä ja iloitsen hyveiden valtameressä joka on kaikkien olentojen hyvinvoinnin lähde.

        5.yhteenliitetyin käsin esitän pyynnön kaikkien ilmansuuntien buddhille, saattakoot he dharman lampun loistamaan harhaluulojen pimeydessä vaeltaville.


    • obi1

      6. syvästi kunnioittaen pyydän voittajia, jotka tuntevat halua siirtyä lopulliseen nirvanaan, viipymään täällä lukemattomia aikoja, jotta maailma ei jäisi pimeyteen.

      7.tälläinen toimintani lievittäköön kaikkien olentojen kärsimystä.

      8.tulkoon minusta lääkäri, lääke ja hoitaja maailman sairaille olennoille, kunnes jokainen on parantunut.

      • Kalakukkomuikku

        Utopiassa on autuaallista ellee.


      • Obi1

        Jep.ei haittaa.
        9.langetkoon ruuan ja juoman sade poistamaan nälän ja janon tuskat. Nälänhädän aikana tulkoon minusta ruoka ja juoma.

        10. Tulkoon minusta ehtymätön aarre köyhille ja puutteen alaisille. Annettakoon heille minun kauttani kaikki välttämättömät tarvikkeet.

        11.kiintymättä ruumiiseen, nautintoihin tai kolmen aikakauden ansioihin, annan kaikkeni edistääkseni elävien olentojen hyvinvointia.


      • Obi1

        12. Kaikesta luopuminen on Nirvana. Mieleni vapautuu kärsimyksistä. On parasta luopua kaikesta nyt, muiden olentojen hyväksi.kuten tulen tekemään kuolemassa.

        13. Annettuani ruumiini elävien olentojen käytettäväksi, tehkööt he sille mitä haluavat. Vaikka solvaisivat löisivät tai tappaisiat.

        14. Vaikka ruumistani kohdeltaisiin huonosti, pilkattaisiin ja häväistäisiin, mitä hyötyä olisi kiintyä siihen, olenhan luovuttanut sen eläville olennoille.

        15. Tehkööt ne siis mitä tahansa mikä ei vahingoita niitä. Älköön kukaan saako osakseen mitään pahaa minun taholtani.


      • Obi1

        16. Jos kohtaamissani henkilöissä herää myötätuntoiset tai vihamieliset ajatukset, tulkoon niistä heidän toiveidensa täyttymyksen ehtymätön lähde.

        17. Saavuttakoot kaikki solvaajat, vainoojat ja pilkkaajat mahdollisuuden täydelliseen valaistumiseen.

        18. tulkoon minusta turvapaikka turvaa etsiville, lamppu valoa haluaville, lepopaikka lepoa tarvitseville, palvelija palveltaville.


      • Kalakukkomuikku

        Hohhoijaa, saapi sannoo.


      • Obi1

        Matka ei pääty tähän vaan se jatkuu. Eteenpäin.
        19. Tulkoon minusta suojelija suojattomille, opas tiellä matkaaville. Tulkoon minusta silta, vene ja lautta kaikille virtaa ylittäville.

        20. Tulkoon minusta toiveita toteuttava jalokivi, maaginen arpajaismalja, voimallinen mantra ja tehokas lääke. Tulkoon minusta toiveita toteuttava puu, sekä vaurauden lehmä maailman hyväksi.

        21. Juuri kuten avaruus. maa ja muut elementit ovat olentojen lukemattomien joukon käytössä, samoin tulkoon minusta olentojen hyvinvoinnin edistäjä.

        22. Tulkoon minusta myös elämän lähde olentojen moninaisuuden kautta rannattoman avaruuden, kunnes kaikki vapautuvat kärsimyksistä.


      • Obi1

        23. Juuri kuten menneisyyden BUddhat ovat kehittäneet valaistusmielen, ja noudattaneet menestyksellisesti boddhisatvain harjoitusmenetelmiä.

        24. Samoin minäkin herätän valaistusmielen kaikkien olentojen tähden ja seuraan tarkoin boddhisatvain harjoitusmenetelmiä.

        25. Niiden jotka ovat kehittäneet valaistusmielen tällä tavoin, tulisi kirkastaakäen sitä edelleen ylistää sitä seuraavasti:


    • Obi1

      26. Tänään olen tuottanut hedelmän, saavuttanut inhimillisen olemassaolon. Olen nyt syntynyt Buddhan perheeseen ja minua sanotaan Buddhan pojaksi.

      27. Tästä lähtien kaiken toimintani tulee olla sopusoinnussa perheen kanssa. En koskaan saastuta enkä häpäise tätä jaloa sukua.

      28. Se on kuoleman ylivallan voittava kuolemattomuuden nektari. Se on ehtymätön aarreaitta, joka poistaa köyhyyden maailmasta.

      29. Se on ihmeellinen lääke,sairauksien kukistaja. Puun tavoin se suojaa kaikkia ehdollisen olemassaolon poluilla harhailevia uupuneita olentoja.

      • Obi1

        31. Se on kaikkiallinen silta joka johtaa vapautumiseen kärsimyksen tiloista. Se on mielen nouseva kuu joka karkottaa harhaluulojen aiheuttamat tuskat.

        32. Suurena aurinkona se hajottaa täydellisesti tietämättömyyden sumupilvet maailmasta. Se on dharman maidon kirnuamisesta syntyvä voi.

        33. Onnen täyteyttä halajaville , ehdollisen olemassaolon polkujen kulkijoille valaistusmielli tuo iloa ja johtaa heidät korkeimpaan autuuteen.

        34. Tänään kaikkien suojeöijoiden läsnäollessa kutsun kaikki olennot vieraiksi ajallisen ja lopullisen ilon juhlaan. Riemuitkoot deevat asurat ja muut olennot.


      • Obi1

        Että semmoista. Tässä mun top3 biisit. Hyvää kesää. Jatketaan harjoituksia hyvillä fiiliksillä.. hyvin menee!
        1. Tupac : changes
        2. Lost tribe : gamemaster mandrake chillout
        3. Beatles : imagine
        ;>


    • kerron-totuuden

      Kiitos

    • soijarouhe

      Jossain haastattelussa Timothy Learyltä kysyttiin buddhalaisuudesta.Vastaus oli tällainen että " jos joku kykenee istumaan hiljaa paikallaan tuntikausia ja hymyilemään koko ajan,hänen on täytynyt oivaltaa jotain sellaista,josta me emme tiedä mitään."

      • En.ole.robotti

        En muista alkup. tarinaa, mutta toi, että osaisi istua edes hetken hiljaa paikoillaan, joku melko vanhakin buddhalainen stoori, jota toistetaan aina eri muodoissa.


    • mr.robot

      Mistä lähtien Gautaman opetuksilla ollut mitään tekemistä aurinkotervehdysten kanssa?

      • Obi1

        Ei imistään. Kuka Sinua estää soveltamasta? Mua ei kukaan.Gautama ei puhunut myöskään sanaakaan Jumalasta mutta itse uskon korkeimpaan voimaan josta mestari Jeesus ystävällisesti kävi kertomassa. Tunnen Buddhan opetukset silti olevan hyvä tapa elää kuin ihminen. Fyysinen puoli kiinnostaa myös ja kokemukseni mukaan Aurinko tervehdys on helppo ja toimiva tapa ylläpitää kuntoa. Kävelen myös paljon. Nautin kesästä edelleen. Matka ei pääty tähän vaan se jatkuu!


    • BamBamBam

      Valaistuminen on käsittääkseni synonyymi nirvanalle ja nirvanahan tarkoittaa näennäisen etsijän ja etsimisen lakkaamista. Ja tätä ei tienkään voi etsijä saavuttaa, riippumatta siitä mitä harjoituksia ja kuinka paljon ja kauan harjoittaja/etsijä tekee.

      "Valaistuminen" = unen ja uneksijan loppu. Kukaan ei valaistu. Kaikki harjoitukset ovat vain lisää näennäistä uneksimista.

      • Aasta.Beehen

        Noinhan olisi, jos etsijä olisi ikuinen etsijä. Mutta kuten etsiessämme avainnippua olemme etsijöitä vain siihen saakka kunnen löydämme sen, ja kuten olemme toiselle paikkakunnalle kulkijoita vain siihen saakka kunnes saavumme perille, niin tuskin olemme sisäiseltä olemukseltamme mitään ikuisia etsijöitä ja harjoittajiakaan. Mutta lähtemällä kulkemaan toiselle paikkakunnalle pääsemme perille todennäköisemmin kuin jäämällä vanhoille sijoillemme. Mahdotonta paikalleen jäämälläkään ei ole päätyä toiselle paikkakunnalle, jos joku toinen meidät sinne kuljettaa.


      • Aikaaeiole

        Tismalleen näin.

        Elämme ajattomassa nykyhetkessä.


      • Ei-valaistunut

        Tässä ajallis-avaruudellisiin muotoihin järjestäytyneessä fenomenaalisessa maailmankaikkeudessa kaikella on kuitenkin seurauksensa. Asiantilat eivät pysy vakiona ja aika etenee kokemuksellisesti yksisuuntaisine tapahtumaketjuineen johtaen toivottuihin ja ei-toivottuihin asiantiloihin tekojen laadun mukaisesti, vaikka ajattomuus voikin olla perimmäisen todellisuuden ominaisuus. Jos tapahtumaketjut, joissa toimimme, etenevät kannaltamme oikein hyvin, pääsemme mahdollisesti myös kokemaan ajattoman todellisuuden. Nythän se on kohdallamme vain lausetietoa.

        Perimmäisen todellisuuden ominaisuuksista meillä suhteellisen todellisuuden olennoilla ei ole juurikaan aavistusta, ellemme koe perimmäistä todellisuutta omakohtaisesti. Ei ole mitään hyötyä jäädä hokemaan: "minä olen jo perimmäinen todellisuus, minun ei tarvitse tavoitella sitä." Virke voi olla ontologisesti totta, mutta ei episteemisesti kokemuksellisen tiedon mielessä. Vasta kokemuksen kautta todella tiedetään, mistä asiassa lopulta edes on kysymys. Ilman valaistumista, ilman perimmäisen todellisuuden kokemuksellista tietoa pysymme suhteellisen maailman otteessa ja pikkumaisten ominaisuuksiemme vankeina, eikä sitä asiantilaa muuta mikään toistelu, että "minähän olen jo".

        Joka ei ole jotakin asiaa itse kokenut, voi toistella olevansa vain jotakin sellaista, jotka joku muu on hänelle kertonut. Hänen omat suhteelliset ominaisuutensa pikkumaisuuksineen eivät ole poistuneet, koska valaistuminen on yhä saavuttamatta.

        Terveisiä vaan Krishnamurteille.


      • Mursu-Maikki
        Ei-valaistunut kirjoitti:

        Tässä ajallis-avaruudellisiin muotoihin järjestäytyneessä fenomenaalisessa maailmankaikkeudessa kaikella on kuitenkin seurauksensa. Asiantilat eivät pysy vakiona ja aika etenee kokemuksellisesti yksisuuntaisine tapahtumaketjuineen johtaen toivottuihin ja ei-toivottuihin asiantiloihin tekojen laadun mukaisesti, vaikka ajattomuus voikin olla perimmäisen todellisuuden ominaisuus. Jos tapahtumaketjut, joissa toimimme, etenevät kannaltamme oikein hyvin, pääsemme mahdollisesti myös kokemaan ajattoman todellisuuden. Nythän se on kohdallamme vain lausetietoa.

        Perimmäisen todellisuuden ominaisuuksista meillä suhteellisen todellisuuden olennoilla ei ole juurikaan aavistusta, ellemme koe perimmäistä todellisuutta omakohtaisesti. Ei ole mitään hyötyä jäädä hokemaan: "minä olen jo perimmäinen todellisuus, minun ei tarvitse tavoitella sitä." Virke voi olla ontologisesti totta, mutta ei episteemisesti kokemuksellisen tiedon mielessä. Vasta kokemuksen kautta todella tiedetään, mistä asiassa lopulta edes on kysymys. Ilman valaistumista, ilman perimmäisen todellisuuden kokemuksellista tietoa pysymme suhteellisen maailman otteessa ja pikkumaisten ominaisuuksiemme vankeina, eikä sitä asiantilaa muuta mikään toistelu, että "minähän olen jo".

        Joka ei ole jotakin asiaa itse kokenut, voi toistella olevansa vain jotakin sellaista, jotka joku muu on hänelle kertonut. Hänen omat suhteelliset ominaisuutensa pikkumaisuuksineen eivät ole poistuneet, koska valaistuminen on yhä saavuttamatta.

        Terveisiä vaan Krishnamurteille.

        "Nythän se on kohdallamme vain lausetietoa."

        Kelle on, kelle ei.


      • Mursu-Maikki
        Ei-valaistunut kirjoitti:

        Tässä ajallis-avaruudellisiin muotoihin järjestäytyneessä fenomenaalisessa maailmankaikkeudessa kaikella on kuitenkin seurauksensa. Asiantilat eivät pysy vakiona ja aika etenee kokemuksellisesti yksisuuntaisine tapahtumaketjuineen johtaen toivottuihin ja ei-toivottuihin asiantiloihin tekojen laadun mukaisesti, vaikka ajattomuus voikin olla perimmäisen todellisuuden ominaisuus. Jos tapahtumaketjut, joissa toimimme, etenevät kannaltamme oikein hyvin, pääsemme mahdollisesti myös kokemaan ajattoman todellisuuden. Nythän se on kohdallamme vain lausetietoa.

        Perimmäisen todellisuuden ominaisuuksista meillä suhteellisen todellisuuden olennoilla ei ole juurikaan aavistusta, ellemme koe perimmäistä todellisuutta omakohtaisesti. Ei ole mitään hyötyä jäädä hokemaan: "minä olen jo perimmäinen todellisuus, minun ei tarvitse tavoitella sitä." Virke voi olla ontologisesti totta, mutta ei episteemisesti kokemuksellisen tiedon mielessä. Vasta kokemuksen kautta todella tiedetään, mistä asiassa lopulta edes on kysymys. Ilman valaistumista, ilman perimmäisen todellisuuden kokemuksellista tietoa pysymme suhteellisen maailman otteessa ja pikkumaisten ominaisuuksiemme vankeina, eikä sitä asiantilaa muuta mikään toistelu, että "minähän olen jo".

        Joka ei ole jotakin asiaa itse kokenut, voi toistella olevansa vain jotakin sellaista, jotka joku muu on hänelle kertonut. Hänen omat suhteelliset ominaisuutensa pikkumaisuuksineen eivät ole poistuneet, koska valaistuminen on yhä saavuttamatta.

        Terveisiä vaan Krishnamurteille.

        Tässä ajallis-avaruudellisiin muotoihin järjestäytyneessä fenomenaalisessa maailmankaikkeudessa kaikella on kuitenkin seurauksensa. Asiantilat eivät pysy vakiona ja aika etenee kokemuksellisesti yksisuuntaisine tapahtumaketjuineen johtaen toivottuihin ja ei-toivottuihin asiantiloihin tekojen laadun mukaisesti, vaikka ajattomuus voikin olla perimmäisen todellisuuden ominaisuus. Jos tapahtumaketjut, joissa toimimme, etenevät kannaltamme oikein hyvin, pääsemme mahdollisesti myös kokemaan ajattoman todellisuuden. Nythän se on kohdallamme vain lausetietoa.

        Perimmäisen todellisuuden ominaisuuksista meillä suhteellisen todellisuuden olennoilla ei ole juurikaan aavistusta, ellemme koe perimmäistä todellisuutta omakohtaisesti. Ei ole mitään hyötyä jäädä hokemaan: "minä olen jo perimmäinen todellisuus, minun ei tarvitse tavoitella sitä." Virke voi olla ontologisesti totta, mutta ei episteemisesti kokemuksellisen tiedon mielessä. Vasta kokemuksen kautta todella tiedetään, mistä asiassa lopulta edes on kysymys. Ilman valaistumista, ilman perimmäisen todellisuuden kokemuksellista tietoa pysymme suhteellisen maailman otteessa ja pikkumaisten ominaisuuksiemme vankeina, eikä sitä asiantilaa muuta mikään toistelu, että "minähän olen jo".

        Joka ei ole jotakin asiaa itse kokenut, voi toistella olevansa vain jotakin sellaista, jotka joku muu on hänelle kertonut. Hänen omat suhteelliset ominaisuutensa pikkumaisuuksineen eivät ole poistuneet, koska valaistuminen on yhä saavuttamatta.

        Sama lyhyesti:

        Ajatus ilmenee, maailma ilmenee.
        Ajatus ei ilmene, maailma ei ilmene.

        Maailma on ajatuksen tuote.


    • BamBamBam

      Kiinalaisen chán mestari Huang Po:n mukaan:

      "Kaikki buddhat ja kaikki tavalliset olennot ovat vain yksi mieli. Tämä mieli on alkeellista ja loputonta, syntymätöntä ja tuhoutumatonta. Se ei ole väriä eikä muotoa, se ei ole olemassa eikä siihen päde edes "olemattomuus", se ei ole vanha tai uusi, pitkä tai lyhyt, suuri tai pieni, koska se ylittää kaikki mittaukset, rajat, nimet ja vertailut. Se on mitä näet edessäsi.

      Aloita ajattelemaan sitä ja heti olet väärässä. Se on kuin rajaton tyhjyys, jota ei voi käsittää tai mitata. Yksi mieli on Buddha, eikä Buddhan ja tavallisten olentojen välillä ole eroa, paitsi että tavalliset olennot ovat kiinnittyneet muotoihin ja pyrkivät näin ollen etsimään buddhaluontoa itsensä ulkopuolelta. Tällä etsimisellä he menettävät sen, koska he käyttävät Buddhaa etsimään Buddhaa ja käyttävät mieltä etsimään mieltä. Vaikka he jatkavat miljoona maailmankautta, he eivät koskaan pysty löytämään sitä. He eivät tiedä, että heidän tarvitsee vain pysähtyä käsitteellisen ajattelun suhteen, ja Buddha ilmestyy heidän edessään, koska tämä mieli on Buddha ja Buddha on kaikki elävät olennot. Se ei ole vähempää, ilmeten "tavallisissa asioissa", eikä mitään suurempaa, ilmeten "Buddhissa"."

      Ja se, joka näennäisesti etsii, tekee, kärsii, iloitsee ym. ym... Se ei ole kukaan. Tämä "pseudosubjekti" on superimpositio, näennäistä ajatusvirtaa, mielikuvia ja tietyntyyppisiä kehotuntemuksia ilman todellista ajattelijaa tai kuvittelijaa. Kyseessä ei ole pelkästään ego vaan se, jolla on ego. Tämä näennäinen "minä" ei ole todellinen näkijä tai kokija vaan lähinnä ajatus, jos mitään. Se, joka kuvittelee valaistuvansa tai uskoo/tietää olevansa valaistunut, on valetta. Parasiitti on hyvä vertauskuva tälle ja suosittelen lukemaan esim. toxoplasmasta, joka on samantyyppinen luonnosta löytyvä loinen, joka ottaa isäntänsä valtaan niin että isäntä/kantaja pitää itseään kyseisenä loisena ja toimii kyseisen parasiitin tahdon mukaan.

      • Ei-valaistunut

        Itseä, pysyvää onnea ja ylipäätään vakaata perustaa onkin aina kehotettu etsimään sisältä, ei ulkoa. Ihmisen draama pohjautuukin siihen, että etsitään onnea ulkopuolelta maailman muuttuvista, ailahtelevista ja katoavista objekteista. Valaistunut on löytänyt kaiken onnellisuuden lähteen sisältään ja on vapaa maailman kohteiden tavoittelusta.

        Hän myös näkee kaiken olevan yhtä, yhtä tietoisuutta tai yhtä mieltä. Rajallinen ego (ahamkara) peittää tämän ykseyden näkyvistä. Valaistunut on kuitenkin vapautunut egonsa otteesta, koska se on tullut läpinäkyväksi ja harventunut niin, että se on laajentunut käsittämään kaiken.

        Mutta sitä edeltää prosessi, joka on käytävä läpi, mikäli egon otteesta halutaan vapautua (eli valaistua).


      • Tiivistäjä

        Koska asumme äärettömyydessä, olemme vahvoja ja vapaita saavuttuamme perille tässä ja nyt.


    • BamBamBam

      Käänsin tuon tekstin google.translatella, oikoluin ja korjasin virheet pikaisesti mutta ainakin yksi käännösvirhe jäi huomaamatta. Toinen lause: "Tämä mieli on alkamaton ja ilman loppua, syntymätöntä ja tuhoutumatonta."

    • BamBamBam

      En näe miten unihahmo voi herätä unesta jatkamalla uneksimista (prosessin läpikäyminen). "Valaistumattomuus" ja "Valaistuminen" ovat molemmat unta perustuen subjektiiviseen henkilöön/olentoon ja "minuuteen", jota ei ole olemassa eikä ole koskaan ollutkaan. Ja "sisältä etsiminen" on sama asia kuin ulkoa etsiminen. Molemmat ovat mielen projektiota ja mielikuvitusrajojen/-dualismin näennäistä luomista.

      • Ei-valaistunut

        Jos olet vakaasti päättänyt olla sitä mieltä, että perille päästään jäämällä paikoilleen -- tai että herääminen tapahtuu jäämällä siihen univaiheeseen jossa nyt ollaan -- niin en tiedä, onko millään tavoin mielekästä tai järkevää yrittää muuttaa vakaumustasi/päätöstäsi. Ehkä sinulla on siihen hyvät syysi.

        Silti: Unesta tuskin kuitenkaan vapaudutaan vain kiistämällä unen olemassaolo ja jatkamalla uneksimista kuten ennenkin.


      • ZenKivi

        ""Valaistumattomuus" ja "Valaistuminen" ovat molemmat unta perustuen subjektiiviseen henkilöön/olentoon ja "minuuteen", jota ei ole olemassa eikä ole koskaan ollutkaan. "

        Ei välttämättä. Otetaan yksinkertaisempi esimerkki pohdittavaksi.

        Kolikot kilisevät taskussa. Missä kilinä tapahtuu? Mikä kilisee? Tässä on kolme lähestymistapaa:(yksinkertaistan selityksiä, joten ajatelkaa mieluummin mitä yritän sanoa kuin detskuja)

        Kilinä tapahtuu kolikoiden osuessa yhteen ja ilma vain kuljettaa äänen korvaan jolloin tapahtuu kuuleminen. Me vain havaitsemme kilinän.

        Kaikki mitä havaitsemme perustuu mieleen. Kilinä tapahtuu vain ja ainoastaan mielessä eli meissä itsessämme.

        Kolikko kilisee. Ilma kilisee. Mieli kilisee. Kilinä ei ole yksin kolikossa, ilmassa tai mielessä. Kilinä on näiden tekijöiden vuorovaikutuksessa, niiden toiminta yhdessä.

        Jos otetaan valaistuminen samaan tarkasteluun. Se, että minuutta joka valaistuu ei ole, ei tarkoita sitä, että valaistumista ei ole. Se ei vain ole "minun" valaistumistani. Siksi voidaan sanoa, että kun yksi valaistuu niin koko maailma valaistuu. Tai voidaan sanoa, että meillä ei ole Buddha-luontoa, me olemme Buddha-luonto. Tai: me emme ole yksi, me emme vain ole kaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe