Elämäkerta

Barcanyymi

/sp/ on jo pitkään ollut mulle oikeastaan se paras ja ainoa outlet futistapahtumien päivittelyssä. Tällä alalaudalla on muutenkin ollut ihan helvetin hyvää OC:ta ja hienoa yhteisöllisyyttä jo vuosia. Te jotka löysitte toisenne sieltä WhatsApp-ringistä ja risteilyreissuilta ette ole varmaankaan eri mieltä. Paljon omia sp-juttuja ja -aktiviteetteja, joista kenties eräs pitkäaikaisin ja laudalla näkyvin on ollut tämä Betsipeli tässä, jonka olen tavallaan kaksin käsin haalinut omaksi lovechildikseni laittamalla siihen ilolla ja kunnialla ihan helvetin paljon työtunteja. On hienoa olla itsekin luomassa tätä virtuaaliyhteisöllisyyden liimaa.

Tämän kauden betsipeliin on osallistunut 30 pelaajaa, mutta minä en ole nähnyt moniakaan tämän langan ulkopuolella aikoihin. Varsinainen futiskeskustelu on vähentynyt ainakin minun seuraamissani langoissa paljon, enkä kyllä minäkään ole enää paljoa viitsinyt postailla. Minusta /sp/:llä on ollut nyt pidemmänkin aikaa ihan älyttömän myrkyllinen ilmapiiri ehkä pääosin joidenkin äänekkäiden, varmaan enimmäkseen pärinöissään trollaavien, mutta minusta kuitenkin tilannetajuttomien tai muuten herkkänahkaisten vähemmistöpesäkkeiden takia. Laudan pitkäaikaisia käyttäjiä on kai suolattu ihan hyvällä onnistumisprosentilla pois - joskin ehkä pääosin tahtomatta, ikään kuin oheisvaikutuksena. Perseilyä, banteria ja hyväntahtoista naljailua nyt on toki ollut aina, niin kuin vähän pitääkin olla, mutta jotkut ovat minun nähdäkseni tehneet yllättävän kiihkeällä tarmolla ja järjestelmällisellä aherruksella tästä alalaudasta aivan liian turhan vaikeasti käytettävän ja ainakin minulle todella luotaantyöntävän. Laudan nykykäyttäminen vaatii jo niin paljon enemmän säätämistä, ylimääräistä kärsivällisyyttä ja aivan tarpeetonta turhautumisen hallintaa kuin mihin nyt löytyy aikaa ja energiaa. Tämän seurauksena ei ole esimerkiksi enää sitten minkäänlaista motivaatiota järjestää ihan helvetin isolla työllä ja vaivalla, hyvää hyvyyttäni, tätä vapaa-ajanvietettä näin palkitsemattoman ja vihamielisen tuntuisessa yhteisössä. Epäilen joillakin muillakin vähentyneen lautailun johtuneen osittain vastaavansuuntaisista epätervetuliaisuuden tuntemuksista. Johan Toppiksenkin suhteen tätä epäiltiin, mutta minä ainakin voin vahvistaa asian omalla kohdallani.

Anyway, jos tämä on suunta, johon kollektiivisena yhteisönä kuljetaan, niin aha, no sit se on just niin.jpg. Saa vihertekstailla miten Barciksella meni kuppi nurin ja miten meni tunteisiin, koska se on ihan totta. Saa postata itkunauruhymiöreplyjä, kaksoispistedee:itä ja mitä uusia onelinereita onkaan, ja saa vähätellen postata, miten hienoa on, että saadaan "seniorit" yksi kerrallaan vittuun, jos siltä oikeasti tuntuu. Salaa kuitenkin toivon, vaikkei sitä tietenkään myöntyen postata, että ne jotka kokevat aiheelliseksi, mietiskelisivät vakavasti siellä hikikomeroissaan, että onko se ihan ylivedetty meuhkaaminen nyt sitten kuitenkaan niin siistiä.

Olin alun perin aikeissa siirtää tätä betsipelivaltikkaa vasta kauden päätteeksi ja postailla tästä vasta sitten, mutta harkinnan jälkeen tulinkin siihen tulokseen, että postaankin jo nyt. Tosiaan, koska peli on tämän kauden osalta vielä kesken, niin mielestäni olisi vähän kusipäistä vain liueta pois, joten ei vähiten sen vuoksi tuli tämä pasuunoiden säestämä ovien paiskominen. Oikeastaan sen ansiosta tuli samalla hyvä tilaisuus tuoda näitä asioita päivänvaloon ja vähän päästellä höyryjä. Salaa myös toivon siis, että tämä resonoisi edes vähän jossakin ja ravistelisi edes vähän joitakin rakenteita. Tästä nyt tuli kai vähän marttyyrimainen ja dramaattinen postaus, mutta ehkä se on vain eduksi.

tl;dr Betsipelin loppukauden kanssa saa jatkaa siten kuin parhaalta tuntuu. Säännöt on kaikille tutut ja tämänhetkisen pistetilanteen voi kopioida edellisen kierroksen taulukosta. Toki voin myös jakaa sen Excel-tiedoston jos joku uusi pelinhoitaja sen haluaa. Eikä kukaan varmaan pane harmikseen, jos uusi isäntä ei samalla autismilla hommaa hoida ainakaan tämän kauden lopun osalta kuin minä.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Baaritappelu

        Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
        Kokkola
        50
        5025
      2. Tappo Kokkolassa

        Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
        Kokkola
        23
        3297
      3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

        Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
        Kokkola
        28
        1442
      4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

        Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
        Sinkut
        181
        1285
      5. Mitä ihmettä

        Kaipaat hänessä
        Ikävä
        75
        980
      6. MAKEN REMPAT

        Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
        Suomussalmi
        24
        888
      7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

        5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
        Ähtäri
        49
        857
      8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

        Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
        Hindulaisuus
        238
        775
      9. Mulla on kyllä

        Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
        Ikävä
        35
        738
      10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

        Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
        Raamattu
        482
        707
      Aihe