Sama meininki

Nittaminax

ku vuosia sitten. Kumma ku aina pitää riiellä tai sitten muuten vain haukkua toisten sanomisia. Osaisitteko kertaakaan olla ystäviä keskenänne.
Miten teillä muuten pääsiäinen meni, hyvin vaiko huonosti. Itselleni koko pyhät oli yhtä tuskaa. Oli meinaan niin pitkäveteistä ku olla ja voi. Tuntui että pitkäperjantai oli joka päivä.

121

1335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivitä.tietosi.nyt

      vieläkö ukkosi inhoo sua? onko seksielämänne palautunut? erositteko vihdoin?

    • ma.riina

      Missä ketjussa riiellään?
      Ihan jees meni pääsiäinen, hissukseen, mutta ei tekemisen puutetta ollut.

      • kyllästettyriitelyllä

        Ihan jokaisessa ketjussa.


      • kerto.jos.löydät
        kyllästettyriitelyllä kirjoitti:

        Ihan jokaisessa ketjussa.

        Kyllästetyn kantsii ettiä palsta jossa ei riidellä, mit suotta tämmösellä kyllästymään.


    • Heikunkeikku

      Hei Nittaminax!
      Minä en riitele. Inhoan riitelyitä.
      Jos jossakin ketjussa altetaan nakkelemaan jotakin vähänkään riitaisuuteen viittaavaa, niin en viitsi ketjua seurata.
      Sen verran vähän koikkelehdin ketjuissa, että pahemmin en riitoja edes näe.
      Riidelkööt ketä huvittaa. On täällä paaaaljon tyyppejä naputtelemassa tekstiä, jotka ihan mukavia juttelee.

      Pääsiäinen meni hyvin. Oikeenkin hyvin. Oon hypännyt kylissä tie mustalla kuralla. Ohjelmaa joka päivälle. Ihanaa kun pääsee töihin huilaamaan :)
      Eilen illallakin tulin kotiin vasta puoli ykstoista. Koikkelehdin oikein ajan kanssa pojan suihkuhuoneessa. Tein lapsenlapsen kanssa aivan MAHTAVIA jättiläissaippuakuplia. Pitkiä pötköjä, jotka irtautuivat pötköstään ja muuttuivat isoiksi palloiksi. Suihkuhuoneen katto on kuin tähtitaivas, täynnänsä pikkuruisia valoja. Nämä valot heijastuivat saippuakuplista ja näyttivät erityisen kauniilta. Poika oli kameran kanssa ottamassa kuvia näistä kuplista. Lapsenlapsi sanoi mulle (heh), että anna mummu nyt mulle se kuplavarsi, että mäkin saan tehdä. Sanoi myös: "Sun pitää mummu ostaa ittelle oma vehje."

      Oho, pitkä tekstipätkä taas tuli.
      Pientä kiusaa sulle. Sinä oot nimittäin joskus sanonut topakasti minulle, että kirjoitan AIVAN LIIAN PITKÄSTI, etkä jaksa lukea tekstiäni, kuin puolet. Muistatko kuule kirjoittaneesi tuommosta:))

      Niin että siksi mä pitkästi kirjotin. Enhän mä muuten:)

      • Heh..voi sun kanssas. Toki muistan sanoneeni joskus muinoin noin, etten jaksa kaikkia lukea loppuun. Nyt kyllä jaksoin. Ihmeja kumma (tuumii) :).


    • Tiina lähti ja Nitta palasi. Kauhun tasapaino???
      Tilaa kaikille ja tervetuloa taas joukkoomme, Nitta. Tees joku hyvä aloitus nyt.
      ***
      Pääsiäiset meni hyvin paitsi toissayö, kun ajettiin 2 tuntia Karolinskaan jonne tyttären poika oli viety ambulanssilla. Murunen oli kyllä jo huomattavasti toipunut kun sen äiti oli tehnyt sille tekohengitystä, heimlichin manööveriä jne kun se oli lakannut hengittämästä ja saanut jonkinlaisen kouristuskohtauksen. Nyt ne tekee sille aivofilmin ja etsii syytä josko olisi ollut epilepsiaa. . Mummin mussukka oli ihan iloinen ja pirteä jo kun ne laittoi sen sitten aamuyöstä kotiin ja me tuotiin jengi autolla heille ja sitten jatkettiin kotiin. Sellainen neljän tunnin ajo edestakaisin ja ne pari tuntia siellä paikalla, mutta koko perhe tarvitsi tukea ja apua. Meillä oli kesärenkaat, mutta onneksi E-4 oli kuiva vaikka pakkasta oli useita asteita.

      • Ohhoh, olipas tuossa mummille painajaista kerrakseen. Onneksi olitte ensiaputaitoisia. Heimlichia en itse uskaltaisi käyttää, katkoisin varmasti kylkiluita, mutta turvallinenhan se on, kun sen osaa...


      • Toivottavasti se ei ole mitään toistuvaa.

        Joskus, silloin TV-pelien alkuaikoina luin jostain varoituksia, että paljo yhtämittainen pelaaminen saattaa laukaista lapsilla epilepsian tapaisia kohtauksia.

        En tiedä, oliko sitten samantapaista höyryämistä kuin sekin telkkarin alkuaikoina, että lapsilta menee näkö huonoksi liiasta telkkarin katsomisesta, mikrojen ja kännyköitten säteilyvaarat ja muut. Ainahan kaikki uusi on vaarallista.


      • demeter1 kirjoitti:

        Ohhoh, olipas tuossa mummille painajaista kerrakseen. Onneksi olitte ensiaputaitoisia. Heimlichia en itse uskaltaisi käyttää, katkoisin varmasti kylkiluita, mutta turvallinenhan se on, kun sen osaa...

        Tytär on hiljakkoin käynyt kurssit ja ei epäröinyt. Minäkin olen joskus aikoinani käynyt ensiapukurssin, mutta en ole varmaankaan yhtä taitava.
        Minä sain ottaa nitrosuihkeen itsekin kun tuli happivajausta. Angiinakohtaus meni ohi hetkessä ja kyllä se siitä sitten.


      • Tellukka kirjoitti:

        Toivottavasti se ei ole mitään toistuvaa.

        Joskus, silloin TV-pelien alkuaikoina luin jostain varoituksia, että paljo yhtämittainen pelaaminen saattaa laukaista lapsilla epilepsian tapaisia kohtauksia.

        En tiedä, oliko sitten samantapaista höyryämistä kuin sekin telkkarin alkuaikoina, että lapsilta menee näkö huonoksi liiasta telkkarin katsomisesta, mikrojen ja kännyköitten säteilyvaarat ja muut. Ainahan kaikki uusi on vaarallista.

        Me Legolassin kaa puhuttiin juuri tuota samaa, kun se pelaa niitä pelejään paljon ja nyt pääsiäisloman aikana vielä enemmän kuin normaalisti. Ne katseli kyllä netflixin filmiä sängyssä koko perhe kun tää tapahtui. Tohtori sanoi että voi tapahtua jos vaikka on nukkunut huonosti.


      • Mikä.se.on
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tytär on hiljakkoin käynyt kurssit ja ei epäröinyt. Minäkin olen joskus aikoinani käynyt ensiapukurssin, mutta en ole varmaankaan yhtä taitava.
        Minä sain ottaa nitrosuihkeen itsekin kun tuli happivajausta. Angiinakohtaus meni ohi hetkessä ja kyllä se siitä sitten.

        Angiinakohtaus.....???...


      • Luultavammin
        Mikä.se.on kirjoitti:

        Angiinakohtaus.....???...

        Olisiko anafylaktinen shokki.


      • bessie-
        Luultavammin kirjoitti:

        Olisiko anafylaktinen shokki.

        Angina pectoris, otaksun.


      • bessie- kirjoitti:

        Angina pectoris, otaksun.

        kyllä, mutta lievä. Minulla on suihke varalta, mutta saan tosi harvoin.


      • Luultavammin kirjoitti:

        Olisiko anafylaktinen shokki.

        todennäköisesti epilepsia, mutta odotellaan tutkimusten tuloksia. Lapsi on pirteä ja voi hyvin. Mitään allergiaoireita ei ole, eikä myöskään kruppiin viittavaa


      • Mikä.se.on kirjoitti:

        Angiinakohtaus.....???...

        angina pectoris
        voin saada sitä stressitilanteissa tai kovan fyysisen ponnistuksen tuloksena


      • Mikä.se.on kirjoitti:

        Angiinakohtaus.....???...

        Angina Pectoris

        Hapen puutteesta aiheutuva sydän-kipu.
        Sama-asia kuin juoksijalla lihas-kramppi.

        -
        Kuvitelkaa kuivahtanut puutarha-letku.
        Siinä ei mahdu enää menemään vettä kuten nuorena.
        Jos hana aukaistaan(lisätään painetta) letku alkaa rutista ja halkeilla.
        Lopulta se sitten halkeaa.
        Tarvitaan Jeesus-teippiä.
        -
        Sydäntä ruokkivia valtimoita pakko-laajennetaan Nitrolla.
        Sielläkin käy siis aika-moinen rutina.
        Aikanaan Valtimotkin sitten halkeavat :)
        Tässä tapauksessa tarvitaan Jeesusta.
        -
        Angina on märkivä kurkku-tulehdus.
        Minulla oli esi-nuorena monta kertaa.
        Melkein alkoivat leikkelemään risoja.
        Onneksi eivät.
        Ääneni kulkee vieläkin kuin Carusolla aikoinaan.
        Ajatella, minusta olisi voinut tulla Juhani Markola tai Jamppa Tuominen.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        Angina Pectoris

        Hapen puutteesta aiheutuva sydän-kipu.
        Sama-asia kuin juoksijalla lihas-kramppi.

        -
        Kuvitelkaa kuivahtanut puutarha-letku.
        Siinä ei mahdu enää menemään vettä kuten nuorena.
        Jos hana aukaistaan(lisätään painetta) letku alkaa rutista ja halkeilla.
        Lopulta se sitten halkeaa.
        Tarvitaan Jeesus-teippiä.
        -
        Sydäntä ruokkivia valtimoita pakko-laajennetaan Nitrolla.
        Sielläkin käy siis aika-moinen rutina.
        Aikanaan Valtimotkin sitten halkeavat :)
        Tässä tapauksessa tarvitaan Jeesusta.
        -
        Angina on märkivä kurkku-tulehdus.
        Minulla oli esi-nuorena monta kertaa.
        Melkein alkoivat leikkelemään risoja.
        Onneksi eivät.
        Ääneni kulkee vieläkin kuin Carusolla aikoinaan.
        Ajatella, minusta olisi voinut tulla Juhani Markola tai Jamppa Tuominen.

        H.

        Hapen puutteesta johtuva rasitusrintakipu-valtimoiden ahtautuminen-sepelvaltimotaudin oire.


      • Minultapa on kitarisat nyysitty, lukuisten angiinoiden jälkeen.
        Ja nyt honotan kuin nylon beatin neitoset konsanaan.


      • viisasottaaselvää
        Ancelina kirjoitti:

        Minultapa on kitarisat nyysitty, lukuisten angiinoiden jälkeen.
        Ja nyt honotan kuin nylon beatin neitoset konsanaan.

        Angina pectoris (lat. angere, ’ahdistaa, tukahduttaa’ ja lat. pectus, ’rinta’) on sydänperäistä tai samantuntuista rintakipua. Se ei välttämättä ole kivun tuntuista vaan se voi olla muu epämiellyttävä tuntemus rinnassa.[1] Kipu tuntuu yleensä rintalastan takana keskellä rintaa ahdistavana, puristavana tai polttavana. Se voi säteillä oheisessa kuvassa vaaleanpunaisiksi väritetyille alueille.[2] Muun muassa tupakointi, diabetes ja korkea verenpaine lisäävät angina pectoris -kohtauksen saamisen riskiä. Angiinakivusta käytetään myös nimityksiä stenokardia (m.kreik. stenos, "ahdas" ja m.kreik. kardia, "rinta") ja sydänkouristus.


      • viisasottaaselvää kirjoitti:

        Angina pectoris (lat. angere, ’ahdistaa, tukahduttaa’ ja lat. pectus, ’rinta’) on sydänperäistä tai samantuntuista rintakipua. Se ei välttämättä ole kivun tuntuista vaan se voi olla muu epämiellyttävä tuntemus rinnassa.[1] Kipu tuntuu yleensä rintalastan takana keskellä rintaa ahdistavana, puristavana tai polttavana. Se voi säteillä oheisessa kuvassa vaaleanpunaisiksi väritetyille alueille.[2] Muun muassa tupakointi, diabetes ja korkea verenpaine lisäävät angina pectoris -kohtauksen saamisen riskiä. Angiinakivusta käytetään myös nimityksiä stenokardia (m.kreik. stenos, "ahdas" ja m.kreik. kardia, "rinta") ja sydänkouristus.

        Tiedätpä sinä paljon ihan mistään kopioimatta.
        Kreikkaakin osaat noin sujuvasti ja latinaa. Taidat olla peräti lääkäri tai jopa tohtori?


      • viisasottaaselvää kirjoitti:

        Angina pectoris (lat. angere, ’ahdistaa, tukahduttaa’ ja lat. pectus, ’rinta’) on sydänperäistä tai samantuntuista rintakipua. Se ei välttämättä ole kivun tuntuista vaan se voi olla muu epämiellyttävä tuntemus rinnassa.[1] Kipu tuntuu yleensä rintalastan takana keskellä rintaa ahdistavana, puristavana tai polttavana. Se voi säteillä oheisessa kuvassa vaaleanpunaisiksi väritetyille alueille.[2] Muun muassa tupakointi, diabetes ja korkea verenpaine lisäävät angina pectoris -kohtauksen saamisen riskiä. Angiinakivusta käytetään myös nimityksiä stenokardia (m.kreik. stenos, "ahdas" ja m.kreik. kardia, "rinta") ja sydänkouristus.

        Aivan ja angiina on nielutulehdus, joita olen sairastanut lapsena.
        Siitä kirjoitin, hunkszin mainittua omista kitarisoistaan.

        Minulla ei ole angina pectorista.


      • eppu2
        Ancelina kirjoitti:

        Aivan ja angiina on nielutulehdus, joita olen sairastanut lapsena.
        Siitä kirjoitin, hunkszin mainittua omista kitarisoistaan.

        Minulla ei ole angina pectorista.

        Nielutulehdus on virallinen sana, tuo angiina on ns. kansan suussa kulkeva ilmaisu. Suurin osa on virustartuntoja, pienempi bakteerin aiheuttama.
        Onpa sellainen tutkien todistettu, että sydänsuruunkin voi kuolla.
        Mikäli ottaa niin koville, että stressihormooneja erittyy paljon, ne voivat vaikuttaa sydänlihakseen, että sydän pysähtyy ja seuraa kuolema.


      • eppu2 kirjoitti:

        Nielutulehdus on virallinen sana, tuo angiina on ns. kansan suussa kulkeva ilmaisu. Suurin osa on virustartuntoja, pienempi bakteerin aiheuttama.
        Onpa sellainen tutkien todistettu, että sydänsuruunkin voi kuolla.
        Mikäli ottaa niin koville, että stressihormooneja erittyy paljon, ne voivat vaikuttaa sydänlihakseen, että sydän pysähtyy ja seuraa kuolema.

        Kansaanhan ne tietty lääkäritkin kuuluvat.
        Kyllä lääkäri ennenvanhaan ainakin pikkuveljelle antoi diagnoosiksi angiinamyrkytys ihan silleen kansankielellä.
        Minulla ei ole koskaan ollut niin pahasti, että olisi sen takia tarvinnut lääkäriä tai antibiootteja. No joskus vähän ollut kurkku kipeä, mutta harvoin sitäkään.


      • eppu2 kirjoitti:

        Nielutulehdus on virallinen sana, tuo angiina on ns. kansan suussa kulkeva ilmaisu. Suurin osa on virustartuntoja, pienempi bakteerin aiheuttama.
        Onpa sellainen tutkien todistettu, että sydänsuruunkin voi kuolla.
        Mikäli ottaa niin koville, että stressihormooneja erittyy paljon, ne voivat vaikuttaa sydänlihakseen, että sydän pysähtyy ja seuraa kuolema.

        Näkyy angiina-sana vieläkin löytyvän ihan virallisista etsintälähteistä, tietävät kansan syvien rivien sillä nimellä nielu/nielurisatulehdusta etsivän.

        Sydän voi pettää hyvinkin nopeasti, ehdi juuri huomaamaan, kun on jo kanttuvei.


      • Ancelina kirjoitti:

        Näkyy angiina-sana vieläkin löytyvän ihan virallisista etsintälähteistä, tietävät kansan syvien rivien sillä nimellä nielu/nielurisatulehdusta etsivän.

        Sydän voi pettää hyvinkin nopeasti, ehdi juuri huomaamaan, kun on jo kanttuvei.

        Latinan sana josta Angina on muunnos, tarkoittaa tuskaa ja piinaa.
        Tonsillaris tarkoittaa risoja.
        Joten:
        Angina Tonsillaris on se nielu-tulehdus-sana josta kansa alkoi käyttää termiä Angina.
        -
        Tietenkin voi olla myös niin, että sana on johdettu sanasta Ancelina...
        -
        Angina Ancelinus...
        Tuska-tila enkelimäisestä tyttösestä?
        Ei se ainakaan mitään uskovaista ole :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Latinan sana josta Angina on muunnos, tarkoittaa tuskaa ja piinaa.
        Tonsillaris tarkoittaa risoja.
        Joten:
        Angina Tonsillaris on se nielu-tulehdus-sana josta kansa alkoi käyttää termiä Angina.
        -
        Tietenkin voi olla myös niin, että sana on johdettu sanasta Ancelina...
        -
        Angina Ancelinus...
        Tuska-tila enkelimäisestä tyttösestä?
        Ei se ainakaan mitään uskovaista ole :)

        H.

        ...sana PILKKU josta...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        ...sana PILKKU josta...

        H.

        Perun korjauksen.
        Pilkku asettui muunnos-sanan jälkeen.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        ...sana PILKKU josta...

        H.

        hunksz

        Se on Angiina, kyllä kansa tietää.

        Ehkä se onkin johdettu sanasta Anglia, joka on aiheuttanut tuskaa ja piinaa monelle autoilijalle, myös rallia harrastaville.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Se on Angiina, kyllä kansa tietää.

        Ehkä se onkin johdettu sanasta Anglia, joka on aiheuttanut tuskaa ja piinaa monelle autoilijalle, myös rallia harrastaville.

        "Ancelina"

        Älä kiemurtele.
        Anglia tarkoittaa Englantia.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Älä kiemurtele.
        Anglia tarkoittaa Englantia.

        H.

        hunksz

        Anglia on myös Ford-merkkinen henkilöauto.

        EOC vai miten se...



      • Enhän minä osaa alotuksia tehä ja jos teen niin ne on just tälläsiä provosoivia. Olishan mulla muutama alotus mielessä mutta ne on liian henkilökohtasia. Mihinköhän tää mun vastaus nyt menee ku piti palomalle vastata.


      • hunksz kirjoitti:

        Angina Pectoris

        Hapen puutteesta aiheutuva sydän-kipu.
        Sama-asia kuin juoksijalla lihas-kramppi.

        -
        Kuvitelkaa kuivahtanut puutarha-letku.
        Siinä ei mahdu enää menemään vettä kuten nuorena.
        Jos hana aukaistaan(lisätään painetta) letku alkaa rutista ja halkeilla.
        Lopulta se sitten halkeaa.
        Tarvitaan Jeesus-teippiä.
        -
        Sydäntä ruokkivia valtimoita pakko-laajennetaan Nitrolla.
        Sielläkin käy siis aika-moinen rutina.
        Aikanaan Valtimotkin sitten halkeavat :)
        Tässä tapauksessa tarvitaan Jeesusta.
        -
        Angina on märkivä kurkku-tulehdus.
        Minulla oli esi-nuorena monta kertaa.
        Melkein alkoivat leikkelemään risoja.
        Onneksi eivät.
        Ääneni kulkee vieläkin kuin Carusolla aikoinaan.
        Ajatella, minusta olisi voinut tulla Juhani Markola tai Jamppa Tuominen.

        H.

        Miten olen ymmärtänyt ettei risojen leikkauksessa ole mitään vaaraa vaan nimen omaan hyötyä.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Miten olen ymmärtänyt ettei risojen leikkauksessa ole mitään vaaraa vaan nimen omaan hyötyä.

        "Nittaminax"

        Bessie-

        Risojen alku-peräinen tehtävä oli nimen-omaan hoitaa bakteerit.
        Ihmisen elin-tarvike-toiminnan lisääntyessä homma alkoi käydä niille yli-voimaiseksi.
        Nielu-risat vaihdettiin usein Anti-Biootteihin.
        Joita syötetään muillekin eläimille.
        -
        Tuloksena on siis jalka-silsa hanpaittenkin välissä.
        Doktor Ötker(Oetker) voi todistaa.
        Luulisin ainakin.


        H.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Enhän minä osaa alotuksia tehä ja jos teen niin ne on just tälläsiä provosoivia. Olishan mulla muutama alotus mielessä mutta ne on liian henkilökohtasia. Mihinköhän tää mun vastaus nyt menee ku piti palomalle vastata.

        Helpompi tehdä puskasta kuin omalla nimellä?
        Ja miksi provosoivia, kun keskustelua voi saada aikaan provosoimattakin, jos asia on tarpeeksi kiinnostava.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Helpompi tehdä puskasta kuin omalla nimellä?
        Ja miksi provosoivia, kun keskustelua voi saada aikaan provosoimattakin, jos asia on tarpeeksi kiinnostava.

        No voi paavali, et sitten ymmärtänyt pointtia. Anna asian olla.


    • No jaa. Miksikäs se ihminen muuttuisi ? Etenkään täällä kun ei joudu vastaamaan sanoistaan..))
      Olipa kiva kuulla sinusta. Yhtä tinkimätöntä tekstiä kuin annenkin...
      Pääsiäinen on sitten lusittu, sananvalinta Pella Miljoonalta. Uutisissa vai missä kerrottiin, etteivät perheet enää laita edes pääsiäisruokia eikä kai sitä nyt juhlita muutenkaan. Jotakin pientä yrittelin, Minkä selkävaivaltani jaksoin.
      "Sellasta se on vanhalla" totesi lapsenlapseni....

      • Olin aamulla ottamassa pääsiäiskoristeita pois, mutta P. halusi toisin, joten meillä on vielä takan reunalla varpuja joissa roikkuu vaaleanpunaisia koristemunia. Tulppaanit ovat säilyneet hyvin 10 keltaista ja 10 vaaleanpunaista tulppaania koristaa terhakkaana olohuonettamme.

        Ikävä kuulla selkäsi vaivoista, ei kivaa. Omani menettelee, välillä on kipua ja välillä ei. Tän kanssa on vain elettävä.😊


      • korppis kirjoitti:

        Olin aamulla ottamassa pääsiäiskoristeita pois, mutta P. halusi toisin, joten meillä on vielä takan reunalla varpuja joissa roikkuu vaaleanpunaisia koristemunia. Tulppaanit ovat säilyneet hyvin 10 keltaista ja 10 vaaleanpunaista tulppaania koristaa terhakkaana olohuonettamme.

        Ikävä kuulla selkäsi vaivoista, ei kivaa. Omani menettelee, välillä on kipua ja välillä ei. Tän kanssa on vain elettävä.😊

        Sinun tapauksesi muistui kyllä heti mieleeni, korppis, ja kohtalonyhteys tekee
        myötätuntoiseksi..))
        Kun mitään erityistä en ollut tehnyt ja noidannuoli iski noin pahasti, tulee tietysti mieleen, että näinköhän tässä on odotettavissa tuleviakin iskuja...
        Ai siellä on pääsiäisrekvisiittaa, täällä ei... Omasta aktiivisuudesta tietysi moni asia on kiinni, juhlaa ei ole, ellei sitä tee...


      • Ei meilläkään mitään pääsiäs ruokia tehä. Muutamat kananmunat keittelin ja se oli siinä.


    • Moikka ja älä edes kuvittele, että uskon sun olleet pois palstalta, mutta väliäkö sillä ei täällä yleensä ns. pois lähteneitä kaipailla.😆

      Erimielisyys on luonnollinen olotila elämässä, emmehän voi olla kaikkien kanssa samaa mieltä jos niin olisi ei olisi riitojakaan ja onni kukoistaisi kaikkialla.

      Eilen vierailessamme tuttavien luona opettelin pitämään turpani kiinni.
      Olin hyvin tyytyväinen itseeni koska onnistuin myötäilemään asioita, joista minulla oli erilainen näkemys.

      Pääsiäinen meni mm. Jazz- clubilla jammaillessa, ystävien luona vieraillessa ja kotona löhöten. Ei ollut pitkäveteistä.

      • vai.turvat.kiinni

        Jammailitteko karibiaksi, hollanniksi, englanniksi, suomeksi vai savoksi?


      • vai.turvat.kiinni kirjoitti:

        Jammailitteko karibiaksi, hollanniksi, englanniksi, suomeksi vai savoksi?

        Jammasin täysillä Korveksi.

        Söin juuri jälkkärini, ihania Karibian hedelmiä. Miksiköhän ihmiset kaikkialla maailmassa pärjävät hyvin vaikka eivät syökään suomalaisia metsämarjoja?


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Jammasin täysillä Korveksi.

        Söin juuri jälkkärini, ihania Karibian hedelmiä. Miksiköhän ihmiset kaikkialla maailmassa pärjävät hyvin vaikka eivät syökään suomalaisia metsämarjoja?

        Ei ne olekaan toistensa vaihtoehtoja, vaan yhtä hyviä niille ihmisille, joiden luona ne kasvaa.
        Mutta, kun niitä prosessoidaan ja kujetetaan ympäri maailmaa, ei ne ole enää yhtä hyviä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ei ne olekaan toistensa vaihtoehtoja, vaan yhtä hyviä niille ihmisille, joiden luona ne kasvaa.
        Mutta, kun niitä prosessoidaan ja kujetetaan ympäri maailmaa, ei ne ole enää yhtä hyviä.

        Jos meloni tuodaan Suoneen se on kokonainen mötikkä. Miksi se matkalla muuttuisi? Hedelmät tuodaan kuorineen. Kun suomalaiset marjat pakastetaan ne eivät ole sen kummenpia pakastemerjoja kuin Saksan metsissä kasvaneet ja Saksassa pakastetut.
        Hollanti on kasvihuonemaa. Luonnollisesti nyt saatavat kasvihuonemansikat eivät vedä vertoja Suomen avomaamansikoille. Mutta hollantilaiset avomaamansikat joita saamme myöhemmin ovat myös herkullisia tuoreena.


      • korppis kirjoitti:

        Jammasin täysillä Korveksi.

        Söin juuri jälkkärini, ihania Karibian hedelmiä. Miksiköhän ihmiset kaikkialla maailmassa pärjävät hyvin vaikka eivät syökään suomalaisia metsämarjoja?

        Pärjääkö kaikki ihmiset maailmassa hyvin?
        No sehän on hienoa. Turhasti täällä ollaan sitten oltu huolissaan maailman lapsista.

        Minä olen pärjännyt mainiosti hyvin vähillä marjoilla ja ilman niitä ihania Karibian hedelmiäkin.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Jos meloni tuodaan Suoneen se on kokonainen mötikkä. Miksi se matkalla muuttuisi? Hedelmät tuodaan kuorineen. Kun suomalaiset marjat pakastetaan ne eivät ole sen kummenpia pakastemerjoja kuin Saksan metsissä kasvaneet ja Saksassa pakastetut.
        Hollanti on kasvihuonemaa. Luonnollisesti nyt saatavat kasvihuonemansikat eivät vedä vertoja Suomen avomaamansikoille. Mutta hollantilaiset avomaamansikat joita saamme myöhemmin ovat myös herkullisia tuoreena.

        Tuore on aina tuore.
        Kyllä niitä kuoria on käsitelty. Hiljattain ostin appelsiineja. Appelsiinin lihassa paikoin outo makuvivahde. Mehukkuudessakin on vaihteluita.
        Kotimainenkin marja on parempi, kun sen suoraan metsästä tuoden pakastaa itse.


      • Tellukka kirjoitti:

        Pärjääkö kaikki ihmiset maailmassa hyvin?
        No sehän on hienoa. Turhasti täällä ollaan sitten oltu huolissaan maailman lapsista.

        Minä olen pärjännyt mainiosti hyvin vähillä marjoilla ja ilman niitä ihania Karibian hedelmiäkin.

        No, laajennetaan asia maailman laajuiseksi hyvinvointikeskusteluksi.

        Karibian ihmiset ainakin noin päällisin puolin olivat terveen näköisiä. Amerikkalaiset lihavia ja tumma amerikan väestö ylilihavia.

        Palveluhenkilökunta risteilijällä oli pääsääntöisesti hyväkuntoisia, indonesialaisia ja filippiiniläisiä. Heidät tosin on huolella valittu. Ei he Suomeen marjanpoimioiksi halua vaikka tekevätkin laivalla pitkiä päiviä, mutta tienaavatkin hyvin, paremmin kuin metsissämme kyykkivät vietnamilaiset, jotka poimiat suomalaisille marjat kotipakkasiin ja maailmalle vietäviksi..

        Juttelin filippiinialaisen kosmetologin kanssa, joka teki minulle kynsihoidon. Hänen motiivina tehdä työtä osan vuodesta erillään perheestä oli hyvä palkka, jolla hän pystyy kustantamaan kahden alaikäisen lapsensa tasokkaan yksityiskoulun. Turvata heidän tulevaisuutensa hyvissä ammateissa.

        Mielestäni ratkaisu turvata lapsilleen hyvät lähtökohdat, on antaa heidän kasvaa juurillaan.


      • korppis kirjoitti:

        No, laajennetaan asia maailman laajuiseksi hyvinvointikeskusteluksi.

        Karibian ihmiset ainakin noin päällisin puolin olivat terveen näköisiä. Amerikkalaiset lihavia ja tumma amerikan väestö ylilihavia.

        Palveluhenkilökunta risteilijällä oli pääsääntöisesti hyväkuntoisia, indonesialaisia ja filippiiniläisiä. Heidät tosin on huolella valittu. Ei he Suomeen marjanpoimioiksi halua vaikka tekevätkin laivalla pitkiä päiviä, mutta tienaavatkin hyvin, paremmin kuin metsissämme kyykkivät vietnamilaiset, jotka poimiat suomalaisille marjat kotipakkasiin ja maailmalle vietäviksi..

        Juttelin filippiinialaisen kosmetologin kanssa, joka teki minulle kynsihoidon. Hänen motiivina tehdä työtä osan vuodesta erillään perheestä oli hyvä palkka, jolla hän pystyy kustantamaan kahden alaikäisen lapsensa tasokkaan yksityiskoulun. Turvata heidän tulevaisuutensa hyvissä ammateissa.

        Mielestäni ratkaisu turvata lapsilleen hyvät lähtökohdat, on antaa heidän kasvaa juurillaan.

        Niin, marjoista ja hedelmistä viis😆


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Jammasin täysillä Korveksi.

        Söin juuri jälkkärini, ihania Karibian hedelmiä. Miksiköhän ihmiset kaikkialla maailmassa pärjävät hyvin vaikka eivät syökään suomalaisia metsämarjoja?

        Ulkomaisia hedelmiä on tuotu Suomeen vasta suhteellisen lyhyen ajan.
        Suomalaiset ovat pysyneet hengissä ilman tuontihedelmiä ennenkin ja pysyvät edelleen.
        Asiasta on aivan turha kiistellä.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Ulkomaisia hedelmiä on tuotu Suomeen vasta suhteellisen lyhyen ajan.
        Suomalaiset ovat pysyneet hengissä ilman tuontihedelmiä ennenkin ja pysyvät edelleen.
        Asiasta on aivan turha kiistellä.

        Minäpä olen ihan varma, että kaikki ovat kuolleet, jotka syntyivät ennen tuontihedelmiä.


      • eläväisenä
        Tellukka kirjoitti:

        Minäpä olen ihan varma, että kaikki ovat kuolleet, jotka syntyivät ennen tuontihedelmiä.

        Heh heh. Aamunaurut sain.


      • No sehän on sun asias uskotko ja mitä. Mukavaa että olet oppinut olemaan hiljaa silloin kun muut ja viisaammat puhuu vaikka kuinka olisit erimieltä. Joo toi siis oli läppä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Minäpä olen ihan varma, että kaikki ovat kuolleet, jotka syntyivät ennen tuontihedelmiä.

        sait minulta pystypeukun aamun parhaista nauruista


    • rohkeaeirokkaasyö

      No niin , siellä jo joku ehti pyytämään, että päivittäisit tilanteesi meille.

      Asiasta viidenteen, kasselin tv:stä äsken "Riistametsällä" -ohjelmaa. Siinä on vähän vanhempi, ällistyttävän sinisilmäinen mies ja nuorempi juippi, jolla on "hipsuletti".
      Mä niin ihailen niitä miehiä. Menevät milloin minnekin ja pistävät leirin pystyyn. Joskus saavat riistaa, joskus tyytyvät rekvisiittasaaliiseen.

      Oi, miksi minä pelkääjäksi synnyin, en tohdi yssikseen mennä leiriytymään mihin tahansa. Jupijupijupinaa...

      • Taitaa olla että olen yhden jakson katsonut ja en uskonut puoliakaan niitten jutuista. En minäkään menis tuntemattomaan metikköön selviytymään.


    • Eihän täällä viitsisi käydä jos jokainen vain hymistelisi ja nyökkäilisi muiden mielipiteille vaikka mielessään olisi eri mieltä.
      Meidän ikäisillämme on vankat syvään juurtuneet mielipiteet, niitä ei parane alkaa muuttamaan, ainakaan toisten pidä edes yrittää :)

      • Laittamattomasti sanottu, mielikki.mummo, peukku sulle..))


    • ihmekutulit

      Tiina sanonu ton saman jo useesti tänä keväänä.
      Samaa paskaa juu..sitähä me ollaan...

      • kenollaan

        Jaa joo yks leskikin lähti. Summasummarum on vakio vai veikkaus.


      • Leipäpuu

        Kerkesin jo laittamaan sormet ristiin ja huokaista helpotuksesta. Korkki pulpahti pintaan. Kuvittelin jo, että itsekeskeinen, itserakas, itseensä ihastunut kirjoittaja häipyy. Ei h:tti, samaa tyhmää höpertelyä taas. Olisit voinut laittaa esimerkin "riitelystä", mutta etpä taida ymmärtää erimieltä olemisesta, se on huomattu.
        Jos joka aloituksessasi sätit muita, et ole kovin onnellinen.
        Et osaa sanoa, että olet tästä tai tästä asiasta erimieltä ja perustella sitä.
        Minun puolesyani olisit voinut hyvinkin häipyä 1/2 vuodeksi Nevadaan


      • En sanonut että kirjoittajat ovat paskoja vaan jutut ja sillä on vissi ero.


      • Leipäpuu kirjoitti:

        Kerkesin jo laittamaan sormet ristiin ja huokaista helpotuksesta. Korkki pulpahti pintaan. Kuvittelin jo, että itsekeskeinen, itserakas, itseensä ihastunut kirjoittaja häipyy. Ei h:tti, samaa tyhmää höpertelyä taas. Olisit voinut laittaa esimerkin "riitelystä", mutta etpä taida ymmärtää erimieltä olemisesta, se on huomattu.
        Jos joka aloituksessasi sätit muita, et ole kovin onnellinen.
        Et osaa sanoa, että olet tästä tai tästä asiasta erimieltä ja perustella sitä.
        Minun puolesyani olisit voinut hyvinkin häipyä 1/2 vuodeksi Nevadaan

        No voi juku ku olin jo pari vuotta siel nevadassa.


      • Jos tiina on sitä sanonu niin mä sille voi mitään.


      • Leipäpuu

        Täyyttyvätpä päiväsi asenteellisella typertelyllä. Sisältö täysin hukassa.
        Käsittäisin, jos olisit 20-vuotias elämä edessä ihmettelijä. Saattaisin antaa anteeksi. Sekoilua. Ei mitään järkeä.
        Muiden 60 kirjoituksissa on sentään jokin idea.


      • Leipäpuu kirjoitti:

        Täyyttyvätpä päiväsi asenteellisella typertelyllä. Sisältö täysin hukassa.
        Käsittäisin, jos olisit 20-vuotias elämä edessä ihmettelijä. Saattaisin antaa anteeksi. Sekoilua. Ei mitään järkeä.
        Muiden 60 kirjoituksissa on sentään jokin idea.

        Väität minun olevan typerä vaikka juuri itse todistit olevasi sellainen. Voi pyhä lehmä......


    • bessie-

      Pääsiäinen meni hyvin, kiitos kysymästä.
      Laitatin kesärenkaat alle jo viikolla 14, ja jouduin sitten kelien takia yhden alustavasti sovitun reissun peruuttamaan. Siihenkin oltiin puolin ja toisin varauduttu. Aika ei käynyt pitkäksi vaikka pysyttelinkin enimmäkseen kotona. Yleensäkään omassa kodissa oleminen ei minusta ole pitkäveteistä, 'kylässä' sen sijaan voisi helposti ollakin. Ja ainahan täältä pois pääsee, ei kun ottaa ja lähtee, sen suuremmitta seremonioitta.

      "Osaisitteko kertaakaan olla ystäviä keskenänne."
      Tähän vastaan, että minä en osaa täällä olla kenenkään ystävä.

      • Taisin kirjoittaa huonosti ja väärin. Tarkoitin ystävällisesti.....jne.


    • ninpäti.niin

      Yksi risti kaksi
      Nicit miljoonaksi
      Lähtöpäivä on joka viikko
      Paluupäivät joka ilta

      • heppuliskeppulis

        Semmoinenko tyyli sinulla on ?


    • samaakuinaina

      Sama meininki toistuu siinä, kun tullaan tuo kertomaan.
      Onko sulla aikomustakaan osallistua ketjuun vai heititkö pelkän herjan???

      • takaperinetuperin

        humppista keikkaa uutta ikää niin ikään.


      • Niin katos ku mulla on ihan elämäkin niin en ole täällä vastailemassa sun kyselyihin tai muidenkaan juttuihin samalla sekunnilla.


    • Eikö se ole tutun ja tuvallisen tuntuista, kun kaikki on täällä niinkuin ennenkin?
      Niin minusta ainakin. Tässä vähän aikaisemmin, kun avasin palstan niin siinä luki, ettei täällä ole yhtään keskustelua. Tyhjää vaan.
      Voi miten orpo olo; kaikki viestit poissa, kaikki keskustelijat poissa ...

    • henrjii

      joo kiirus torstai, ja pitkä perjaintai on jatkunut,kun
      lenssu kaatoi petiin, olen rykinyt ja räkinyt vaan

    • Samaahan se alkaa olla elämässä muutenkin, aina ei herätessään muista mikä viikonpäivä on ja mitä väliä sillä nyt olisikaan.
      Eläkeläisen harvoin tarvitsee aamusella mihinkään kiiruhtaa.

      Täällä keskustellaan joskus napakammin sanoin, niin on ihan hyvä.
      Mielipide kun on jokaisella oma.

      Pääsiäinen meni yhtä hyvin kuin muutkin päivät, en saa itseäni koskaan tylsistymään.
      Tänään touhusin puutarhassa, leikkasin marjapensaista kuivia ja joutavia oksia.

      • Tylsät päivät , korkeintaan pieniä arkisia asioita niitä mä haluan kaikenlainen riekkuminen ja hypetys on pahasta.
        Tässä yhtenä aamuna ajelin yöpakkasen valkasemaa tietä , kattelin aamuaurinkon punaamaa maisemaa ,kuuntelin kurkien ääniä ja näin kahren joutsenen ohilennon , ne meni muutaman metrin korkeurella.
        Tykkäsin ihan hullun lailla ja haluisin lisää näitä jokapäiväsiä asioita.


      • piikkiö kirjoitti:

        Tylsät päivät , korkeintaan pieniä arkisia asioita niitä mä haluan kaikenlainen riekkuminen ja hypetys on pahasta.
        Tässä yhtenä aamuna ajelin yöpakkasen valkasemaa tietä , kattelin aamuaurinkon punaamaa maisemaa ,kuuntelin kurkien ääniä ja näin kahren joutsenen ohilennon , ne meni muutaman metrin korkeurella.
        Tykkäsin ihan hullun lailla ja haluisin lisää näitä jokapäiväsiä asioita.

        Tylsää tavallaan, mutta kivaa tylsää, usein kuitenkin jotain pientä vaihtelua päivään ilmaantuu.

        Tänään sain pojan lähtemään kävelylle, pellolla joen rannalla hän päätti maastoutua ja heittäytyi pitkäkseen.
        Jouduin soittamaan apua paikalle, kun herra ei suostunut ylös nousemaan.

        Pyrin joka päivä käymään lammella ja metsässä, joutsenet pitää laskea, metsän ääniä kuulostella ja tuoksuja haistella.


    • Sama hyvä meininki, viimeksi katkeili yhteys vika . 505 en tiedä missä.

      Tänäänkin aurinko paistanut koko päivän vieläkin parituntia tontillani jos haluaa.

      Olin lääkärissä koepala silmän alla olevasta ja luomessa parissa kohtaa pisto ja poltto. vastaus parinviikon päästä--luulen syöpä ei vaarallinen, latinan sanaa en muista.

    • ma.riina

      Moi taas!
      Koville otti, että jotain riitelyn siementä sain kaivettua.
      Eikä oikeestaan riitelyä, pikkuista provoamista, että tulisi sanahelinää.
      Net oli punatukkaisen Marjaanan ketjussa. Sama pappi, joka asutti romanialaisia kerjäläisiä kotiinsa. Muistaakseni piti jotain messuja Kalliossa. Huomionhakuinen.
      Niin ja toinen vääntämisen aihe, jonka löysin, oli ulkomainen hedelmä vastaan kotimainen marja. Itse olen lähiruoan puolella. Jos olisin Afrikassa söisin papaijaa, jos Suomessa, niin marjoja ja kotimaisia hedelmiä.

      • Missä maassa asut ja minkalaisia suomalaisia hedelmiä söisit?


      • eppu2

        Ei se mitään vääntämistä ollut, kun sivistynyttä keskustelua.:)


      • ma.riina
        korppis kirjoitti:

        Missä maassa asut ja minkalaisia suomalaisia hedelmiä söisit?

        Suomessa tällä hetkellä. Hedelminä kuivatut kotimaiset omenat ja hillotut. Myös kotimaisista luumuista on hilloa.
        Ne hedelmät ovat kyllä vähissä ja tähän aikaan ei tuoreena saa :(


      • ma.riina
        eppu2 kirjoitti:

        Ei se mitään vääntämistä ollut, kun sivistynyttä keskustelua.:)

        Kyllä kyllä, sivistynyttähän se. Aloittajan mieliksi luupin kanssa etsiskelin jotain kampeamista :)

        Kyllä ulkomaalaisissa omenoissa on sellainen vaha päällä. Appelsiinistä jää käteen jotain kiiltävää.
        Pakkohan niitä on kyllästeillä käsitellä, että maailman ääriin tuotaessa kestäisivät.


      • eppu2
        ma.riina kirjoitti:

        Kyllä kyllä, sivistynyttähän se. Aloittajan mieliksi luupin kanssa etsiskelin jotain kampeamista :)

        Kyllä ulkomaalaisissa omenoissa on sellainen vaha päällä. Appelsiinistä jää käteen jotain kiiltävää.
        Pakkohan niitä on kyllästeillä käsitellä, että maailman ääriin tuotaessa kestäisivät.

        Tummia viinirypäleitä olen ostanut.
        Luomuluumuja syön.
        Itsellä on vielä puolukkaa, mustikka loppu juuri hiljan. Mehuja on jäljellä 3pulloo.


      • ma.riina kirjoitti:

        Kyllä kyllä, sivistynyttähän se. Aloittajan mieliksi luupin kanssa etsiskelin jotain kampeamista :)

        Kyllä ulkomaalaisissa omenoissa on sellainen vaha päällä. Appelsiinistä jää käteen jotain kiiltävää.
        Pakkohan niitä on kyllästeillä käsitellä, että maailman ääriin tuotaessa kestäisivät.

        Hillosithan sinäkin hedelmäsi kestäviksi.

        Atamoniako ja hillosokeria niihin lisäsit. Suomesta saa mm. kesällä maukkaita palkoherneitä, mutta kuten tiedämme kaikki on maukasta tuoreena torilta ostettuna😊

        Pakastettu on pakastettua vaikka sen tekisi kuka hyveijää.

        Se nyt vaan on niin, että naisetkin säilyvät vanhoiksi rypyttöminä jos laitetaan vahaa kasvoihin ja puuteria päälle.

        En käytä meikkiä juurikaan, olen siis dut luomutuote😚


      • eppu2 kirjoitti:

        Tummia viinirypäleitä olen ostanut.
        Luomuluumuja syön.
        Itsellä on vielä puolukkaa, mustikka loppu juuri hiljan. Mehuja on jäljellä 3pulloo.

        Minulla on vielä herukkaviiniä kellarissa noin viisi litraa. Kesäjuhliin ajattelin boolin sekaan.🍷


      • ma.riina
        eppu2 kirjoitti:

        Tummia viinirypäleitä olen ostanut.
        Luomuluumuja syön.
        Itsellä on vielä puolukkaa, mustikka loppu juuri hiljan. Mehuja on jäljellä 3pulloo.

        Viinimarjoja on pakastimessani vielä. Mehut olen juonut.


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Minulla on vielä herukkaviiniä kellarissa noin viisi litraa. Kesäjuhliin ajattelin boolin sekaan.🍷

        Joskus nuoruudessani parikymppisenä olen tehnyt valkoviiniä hedelmistä.


      • ma.riina
        korppis kirjoitti:

        Hillosithan sinäkin hedelmäsi kestäviksi.

        Atamoniako ja hillosokeria niihin lisäsit. Suomesta saa mm. kesällä maukkaita palkoherneitä, mutta kuten tiedämme kaikki on maukasta tuoreena torilta ostettuna😊

        Pakastettu on pakastettua vaikka sen tekisi kuka hyveijää.

        Se nyt vaan on niin, että naisetkin säilyvät vanhoiksi rypyttöminä jos laitetaan vahaa kasvoihin ja puuteria päälle.

        En käytä meikkiä juurikaan, olen siis dut luomutuote😚

        Apuva, nyt on pakko tunnustaa. En tiedä pätkääkään mitä salpietaria niissä hilloissa on. Tytär hillosi, kun hänellä on ne hedelmäpuut.

        Jokainen syököön ja juokoon mikä itsellensä sopii.
        Kaikista paras mehu on mielestäni puolukkamehu :)


      • ma.riina kirjoitti:

        Viinimarjoja on pakastimessani vielä. Mehut olen juonut.

        Viinin valmistus on yksi harrastukseni. Joka vuosi viinimarjani muuttuvat erilaisien lisämarjojen kanssa vuosikerta viineiksi. Joka vuosi erilaisia vivahteita ei koskaan samanlaista. 🍾


      • korppis kirjoitti:

        Viinin valmistus on yksi harrastukseni. Joka vuosi viinimarjani muuttuvat erilaisien lisämarjojen kanssa vuosikerta viineiksi. Joka vuosi erilaisia vivahteita ei koskaan samanlaista. 🍾

        Tää oli epulle. Makriina olen kanssasi samaa mieltä raikas puolukkamehu on ihanaa.


      • korppis-arvatkoon
        ma.riina kirjoitti:

        Kyllä kyllä, sivistynyttähän se. Aloittajan mieliksi luupin kanssa etsiskelin jotain kampeamista :)

        Kyllä ulkomaalaisissa omenoissa on sellainen vaha päällä. Appelsiinistä jää käteen jotain kiiltävää.
        Pakkohan niitä on kyllästeillä käsitellä, että maailman ääriin tuotaessa kestäisivät.

        Ei ne etelän hedelmät ole täällä ostettuna samoja, kuin etelässä suoraan puusta otettuna ja siksi en niitä täällä ostele. En myöskään syö pakastettuja marjoja, yäk.


      • korppis-arvatkoon kirjoitti:

        Ei ne etelän hedelmät ole täällä ostettuna samoja, kuin etelässä suoraan puusta otettuna ja siksi en niitä täällä ostele. En myöskään syö pakastettuja marjoja, yäk.

        Hää ei sit syö etelän hetelmiä, kun ei pääse puuhun kiipeemään.

        Minulla on aina puolukoita pakkasessa. Nyt minun on tyytyminen Ikean myymään ruotsalaiseen puolukkahilloon, joka on ihan ok lisäke, mutta makeaa makuuni.

        Itse en ole enää aikoihin puuhun kìipeillyt. Putosin korkealta tuolilta reipas vuosi sitten. Se opetti minua pitämään koivet maanpinnalla 😁


      • On se onni että nää meijän marjat kasvaa mättäässä eikä puussa.
        Minäkin tykkään niin puolukkamehusta; poimimme puolukoita Legolassin kaa ja joskus saan jopa Pojan metsään kerään marjoja. Pakastan puolukat ja teen niistä mehua pitkin talvea. Meillä ei sitä mehua juo tosin muut kuin minä....mutta raakasurvottuina ja vähäsokerisina laitan lisukkeeksi lihapullille ja paistetuille silakoille osv.
        ***
        On aika huvittavaa lukea ja kuulla kun jokaisessa maassa ihmiset luulee ja uskoo että ainoostaan heidän maaseutu, viljelmät, metsät, puutarhat, kasvihuoneet tuottaa parhaan ruuan. Ruokachauvinismi on nurkkapatriotismin loistavin ilmentymä. Korppis, syö sinä vaan edelleenkin trooppisia hedelmiä joihin tykästyit risteilylläsi, ne on terveellisiä ja täynnä vitamiineja ja mineraaleja, jotka puuttuvat meidän omenoistamme ja päärynöistämme.. Guavassa on 23 kertaa enemmän c-vitamiinia kuin appelsiinissa ja banaani ja appelsiini aamiaiseksi joka päivä auttaa muistin säilyttämisessä ja jarruttaa dementiaa. Melkein jokainen listaamistani trooppisista hedelmistä on oikein vitamiinipommi; esim. juuri papaija jossa on paljon betakaroteenia ja papaiini-entsyymiä joka edistää ruuansulatusta. Mango ja zapote ovat todellisia betakaroteenipommeja, tuore ananans on nestettä poistavaa ja guanabanaa tuodaan jopa Suomeen (kertoi tukholmalainen trooppisten hedelmien välittäjäni) koska jotkut uskoo sen parantavan syöpää.
        ***
        Mustikat ovat myös terveellisiä ja niitä onmarkkinoito ns. superfoodina, mutta ongelma on se että niitä pitäisi saada litroittain kitusiinjoka päivä jotta niistä olisi terveydellistä hyötyä. Sama puolukoilla, jotka ovat myös diabeetikon ystäviä, mutta ilmansokeria....ja yritä syödä suurta määrää happamia puolukoita yhdessä diabeteslääkityksen kanssa niin tiedät mikä siitä seuraa....


      • Korppis-arvatkoon
        korppis kirjoitti:

        Hää ei sit syö etelän hetelmiä, kun ei pääse puuhun kiipeemään.

        Minulla on aina puolukoita pakkasessa. Nyt minun on tyytyminen Ikean myymään ruotsalaiseen puolukkahilloon, joka on ihan ok lisäke, mutta makeaa makuuni.

        Itse en ole enää aikoihin puuhun kìipeillyt. Putosin korkealta tuolilta reipas vuosi sitten. Se opetti minua pitämään koivet maanpinnalla 😁

        Yrititkö olla vitsikäs?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        On se onni että nää meijän marjat kasvaa mättäässä eikä puussa.
        Minäkin tykkään niin puolukkamehusta; poimimme puolukoita Legolassin kaa ja joskus saan jopa Pojan metsään kerään marjoja. Pakastan puolukat ja teen niistä mehua pitkin talvea. Meillä ei sitä mehua juo tosin muut kuin minä....mutta raakasurvottuina ja vähäsokerisina laitan lisukkeeksi lihapullille ja paistetuille silakoille osv.
        ***
        On aika huvittavaa lukea ja kuulla kun jokaisessa maassa ihmiset luulee ja uskoo että ainoostaan heidän maaseutu, viljelmät, metsät, puutarhat, kasvihuoneet tuottaa parhaan ruuan. Ruokachauvinismi on nurkkapatriotismin loistavin ilmentymä. Korppis, syö sinä vaan edelleenkin trooppisia hedelmiä joihin tykästyit risteilylläsi, ne on terveellisiä ja täynnä vitamiineja ja mineraaleja, jotka puuttuvat meidän omenoistamme ja päärynöistämme.. Guavassa on 23 kertaa enemmän c-vitamiinia kuin appelsiinissa ja banaani ja appelsiini aamiaiseksi joka päivä auttaa muistin säilyttämisessä ja jarruttaa dementiaa. Melkein jokainen listaamistani trooppisista hedelmistä on oikein vitamiinipommi; esim. juuri papaija jossa on paljon betakaroteenia ja papaiini-entsyymiä joka edistää ruuansulatusta. Mango ja zapote ovat todellisia betakaroteenipommeja, tuore ananans on nestettä poistavaa ja guanabanaa tuodaan jopa Suomeen (kertoi tukholmalainen trooppisten hedelmien välittäjäni) koska jotkut uskoo sen parantavan syöpää.
        ***
        Mustikat ovat myös terveellisiä ja niitä onmarkkinoito ns. superfoodina, mutta ongelma on se että niitä pitäisi saada litroittain kitusiinjoka päivä jotta niistä olisi terveydellistä hyötyä. Sama puolukoilla, jotka ovat myös diabeetikon ystäviä, mutta ilmansokeria....ja yritä syödä suurta määrää happamia puolukoita yhdessä diabeteslääkityksen kanssa niin tiedät mikä siitä seuraa....

        Juuri näin, syököön kuka mitä haluaa.

        Muiden valinnat eivät vaikuta minun valintoihini.

        Koska juuri minä kirjoitan pitäväni hedelmistä syntyy massiivinen vastustusbuumi, ei silti pilke silmässä luen näitä kommentteja. Ystäväni kylmätotuuskin kertoi kantavansa ulkolaiset marjat kai myös hedelmät biojätteisiin 😅

        Suunnatonta tuhlaavaisuutta, mutta tapansa kullakin.


      • Korppis-arvatkoon kirjoitti:

        Yrititkö olla vitsikäs?

        En, vastasin kommenttiisi sen antaman tiedon mukaan, että koska et saa hedelmiä otettua suoraan puusta et syö niitä.


      • Korppis-arvatkoon
        korppis kirjoitti:

        En, vastasin kommenttiisi sen antaman tiedon mukaan, että koska et saa hedelmiä otettua suoraan puusta et syö niitä.

        Kirjoitin, etten osta. Tietty syön niitä silloin, kun saan supraan puusta.


      • Korppis-arvatkoon kirjoitti:

        Kirjoitin, etten osta. Tietty syön niitä silloin, kun saan supraan puusta.

        Kerroppas missä ja milloin viimeksi sait hedelmän suoraan puusta?

        Minä en ole ikinä saanut etelän hedelmiä suoraan puusta vaan yleensä ravintoloista valmiiksi pilkottuna.


      • korppis kirjoitti:

        Kerroppas missä ja milloin viimeksi sait hedelmän suoraan puusta?

        Minä en ole ikinä saanut etelän hedelmiä suoraan puusta vaan yleensä ravintoloista valmiiksi pilkottuna.

        Tietty, hedelmäkaupoista ostan myös ja esim. Arubassa hedelmäkojusta.


      • korppis kirjoitti:

        Juuri näin, syököön kuka mitä haluaa.

        Muiden valinnat eivät vaikuta minun valintoihini.

        Koska juuri minä kirjoitan pitäväni hedelmistä syntyy massiivinen vastustusbuumi, ei silti pilke silmässä luen näitä kommentteja. Ystäväni kylmätotuuskin kertoi kantavansa ulkolaiset marjat kai myös hedelmät biojätteisiin 😅

        Suunnatonta tuhlaavaisuutta, mutta tapansa kullakin.

        En minä täysin rasisti ole ulkolaisten hedelmien(kään) suhteen.
        Homma vain on se, että hedelmäsokeri nostaa verensokerin niin nopeasti liian ylös.

        On minulla nonstoppina hedelmäkori tuossa hallin pöydällä, mistä aina joskus ohimennessä nappaan jotain, kun tulee makean mieliteko. Yleensä siinä on niitä appelsiinin huoranpenikoita (niinkuin yksi sanoi noista klementiineistä, satsumoista ja mitä niitä on), joskus joku banaani, omena ja semmosia tavallisimpia minulle ulkonäöltään tuttuja. Viinirypäleissä on minulle liikaa sokeria, olen huomannut, ainakin jos enemmän syö kerrallaan.

        Nuorempana tykkäsin hulluna persikoista ja nektariineista. Sitten huomasin, että ei ne minulle enää sovikaan. Alkoi kieli turpoamaan aina niitä syödessä (allerginen).
        Nyt en enää uskalla oikein mennä maistelemaan mitään ennestään minulle outoja hedelmiä sen jälkeen, kun yksi chileläinen maistatti minulla mangoa ja sain oikein kunnon pusuhuulet siitä. Kysymys on siis vain tuoreista hedelmistä. Jos niitä on jollakin tavalla pahoinpidelty, niin silloin kestän.


    • seurannut

      Kuka on ominut Nittaminaxin nikin ??????? Feikki nitta.

      • iteonjaperäänkyselee

        Varmaan se Friidu :)


      • vanha.nikki

        Kyllä toi on nittamiinaxin oma ikivanha nikki.


      • seurannut

        Ei todista mitään. Se on voitu kaapata.


      • Haha..kyl tää on mun ikioma nikki ja ollu varmaan yli kymmenen vuotta.


    • Perunoiden kiehuessa mietin tuota "ystävyyttä" palstalla, eihän pakko ole ihan ystäväksi heittäytyä.
      Etenkään nyt, kun ei kavereitakaan profiilissa ole, niin kuin ennen.

      Tämä on näin nettimaailmassa hyvä paikka sopeutua erilaisiin tyyppeihin, ketään ei voi porukasta pois sulkea, erilaisten mielipiteiden ja kannanottojen vuoksi.
      Kuten kuulemma facebookissa ja jossain tinderissä tehdään. Estot heille jotka eivät ole samaa mieltä MINUN kanssani.
      Sitten ollaan samanmielisten kuplassa, jossa kaikki tykkäävät toistensa jutuista.

      • Osittain olet oikeassa, mutta minäkin poistan listoiltani vain sellaiset ihmiset jotka haukkuvat minua suoraan, en siis sellaisia jotka eivät ole samaa mieltä. Minutkin on poistettu kaverilistoilta käsittämättömistä syistä. Omia mielipiteitä ei saa olla. No kavereita tulee ja menee.


    • kiehuu

      Keitätekö lidhistä ostettuja perunoita

      • Ostatko ite????


      • Omasta kellarista haettuja, omassa maassa kasvaneita keitin.
        Tällä kertaa kaksiväristä kuningas Eetvarttia.


      • kiehuu

        joo en , enkä keitä, laitan ne uuniin


      • kiehuu kirjoitti:

        joo en , enkä keitä, laitan ne uuniin

        No mikäs kauppa se lidhil oikein on ku mä tunnen vain lindhillin. Heh..kai kirjotin sen oikein.


    • mimmimum-..mi

      En riitele olen allerginen sille..... Pääsiäisen aika oli sellaista tohinaa....kiirastorstaina pikkumies hoidossa.. melkein koko pääsiäsen joku vieraana....eilen vielä pikkukaveri kun hoitotädillä oli lomapäivä.... Miksi pidit niin pitkää taukoa täältä....ehdittiin jo kaivata....

      • Jouduin nyt vaan olemaan pois ku ei terveys kestänyt istuskella koneen äärellä. :)


      • lepotilassa
        Nittaminax kirjoitti:

        Jouduin nyt vaan olemaan pois ku ei terveys kestänyt istuskella koneen äärellä. :)

        Mä vaikka pitkälläni kännyllä kirjottelen .


    • Saman moista meininkiä kuin kymmenen vuotta sitten,
      vaan missä se riitely luuraa, sitä ihmettelen.

      Toiset vain vilkkaampia ja ärhäkämpiä kuin toiset,
      mutta mukavaahan se on kun eri moisia rupattelijoita täällä ollaan,
      eihän sitä tasaista yhtäköyttähöpinää kestäisi edes lukea tälläisella palstalla.

      Pääsin jo onneksi pääsiäisestä, jälkikasvua ja heidän jälkikasvuaan ja sukua muuta heidän lisäkseen. Vielähän tuossa tulppaanit viipyvät.
      Hauskaa kun kaksi vuotias kääntää puheessaaan kirjaimia ihan uusiin järjestyksiin. muumista tulee miimu ja mummista tietysti mimmu, suukin menee silloin niin viehkoon asentoon...

    • Kiitos vastanneille. Itsellä on niin paljon ikäviä asioita tapahtunu tänä vuonna et vähän niinku saapettaa. Ai niin ja sama oli viimevuonnakin mutta pikkusen mukavampi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe