Onko pakko maksaa elareita

äitipuolimiettiikoasti

me maksamme miehen lapsille vuodessa hirveen summan, lisäksi ostamme pyöriä ja vaatteita ja lahjoja, ja tuntuu ettei ikinä pääse niistä eroon.
Mies lähestulkoon palvoo omiaan muttei pahemmin ole mun lasteni kanssa uuttua ex perheen asioihin vaan olla tässä ja nyt mun ja mun lastenikin kanssa, hän on sen tien valinnut. Olen useasti sanonut että keskityisi tähän, mutta ei auta, itse on mun lapseni hoidettava mutta sitten vaatii että kasvtan hänenlapsiaan kun ovat täällä, onneksi harvoin mutta sitä enempikin hän makselee ja ostelee heille. Mun lapset eivät saa häneltä koskaan edes synttärilahjaa.
Olisi kiva kun elarit poistuisi niin jäisi meille enempi rahaa, voisimme vaihtaa auton tai muuttaa suurempaan kotiin. Minä kun olen työtön niin mies tienaa niin kaikki yimääräinen on meille huono asia. Elarit vois loppua, se ei auta meitä pätkääkän.

22

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lissuheisulondementia

      Olet tämän provon jo kirjoittanut monta kertaa, joten katso sieltä edellisistä provoosi vastaukset.

      • miehenlapseteijaksavaan

        Monet kirjottaa samoja juttuja omasta elämästään, ei tarvi olla aina sama henkilö. Mutta nää on tosia, ex muijat vaan rahastaa eikä se ole miehestä kiva jos yrittää uuden rakkaansa kanssa saada elämänsä kuntoon se on tärkeintä.
        Miksi pitää rahastaam enkööt e muija töihin ja antakoot uudelle miehen vaimolle rauha olla ja tutustua lapsiin ja kokea se äitiyden hurma ja päästä lasten elämään äitina ja kasvattajana. Se on tarkoitus, eikä se että uusi vaimo maksaa toisten lasten elämisen, se kuuluu äidille.
        Uusi vaimo on miehelle rakas samoin lapsille uusi äiti, miski hankaloittaa yritystä olla perhe se ainoa oikea?


      • lissusulondementia
        miehenlapseteijaksavaan kirjoitti:

        Monet kirjottaa samoja juttuja omasta elämästään, ei tarvi olla aina sama henkilö. Mutta nää on tosia, ex muijat vaan rahastaa eikä se ole miehestä kiva jos yrittää uuden rakkaansa kanssa saada elämänsä kuntoon se on tärkeintä.
        Miksi pitää rahastaam enkööt e muija töihin ja antakoot uudelle miehen vaimolle rauha olla ja tutustua lapsiin ja kokea se äitiyden hurma ja päästä lasten elämään äitina ja kasvattajana. Se on tarkoitus, eikä se että uusi vaimo maksaa toisten lasten elämisen, se kuuluu äidille.
        Uusi vaimo on miehelle rakas samoin lapsille uusi äiti, miski hankaloittaa yritystä olla perhe se ainoa oikea?

        hahaa, täällä ei kukaan toinen kirjoittele samoja provoja vuodesta toiseen, vain sinä , niin ja tuo Raision idiootti, ensinnäkään sulla ei ole miestä eikä lapsia ja olet aikamiespoika joka asuu mutsinsa kanssa.


      • lissusulondementia
        lissusulondementia kirjoitti:

        hahaa, täällä ei kukaan toinen kirjoittele samoja provoja vuodesta toiseen, vain sinä , niin ja tuo Raision idiootti, ensinnäkään sulla ei ole miestä eikä lapsia ja olet aikamiespoika joka asuu mutsinsa kanssa.

        hahaa, täällä ei kukaan toinen kirjoittele samoja provoja vuodesta toiseen, vain sinä , niin ja tuo Raision narsisti vieraannuttaja- idiootti "viranomaiset" perättömin "viranomais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista,..


      • Paljastuitjessss

        Raisiolainen oli siis nytkin paikalla ja varmaan tuon avauksenkin väsäsi. Olenkin jo pitkään ajatellut että ns. lissu ja "perätömin lausumin"-potilas olisi yksi ja sama henkilö


      • Paljastuitjessss
        Paljastuitjessss kirjoitti:

        Raisiolainen oli siis nytkin paikalla ja varmaan tuon avauksenkin väsäsi. Olenkin jo pitkään ajatellut että ns. lissu ja "perätömin lausumin"-potilas olisi yksi ja sama henkilö

        Raisiolainen narsisti, vieraannuttaja- idiootti "viranomainen
        siis nytkin taas paikalla ja varmaan tuon avauksenkin väsäsi. Olenkin jo pitkään ajatellut että ns. lissu ja Raision narsisti, vieraannuttaja- idiootti "viranomaiset" perättömin "viran-
        omais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, avohoito- "viranomais-" potilas olisi yksi ja
        sama henkilö


    • miem

      Ei nykyisellä miehellä ei ole velvotteita sinun ex liittosi lapsia kohtaan mutta ei ole myöskään pakko mihinkään muuhun kuin elokuuhun

      • uusiäitiihmettelee

        No ei laillisesti tarvi mutta kyllä se jos perheenä asutaan kuuluu molempien huolehtia lapsista jos uuden vaimon lapset asuu alossa. Onhan se typrää jos mies tarkkaili jääkaappia et kuka ottaa mitäkin, kyllä se jääkaappi kuuluu vaimon lapsille siinä missä miehenkin lapsille. Mutt amiehenl apset ei asu siellä niin syötkööt kotona.
        Jos mies asuu yhdessä niin hän on naisen lasten isä ja joutuu makselemaanheidän kulujaan näin lasten äiti saa elarit omaan hyvinvointiin jotta jaksaa hoitaa sitten miehen lapsia jotka tulee rassaamaan perhe elämää.


      • miem
        uusiäitiihmettelee kirjoitti:

        No ei laillisesti tarvi mutta kyllä se jos perheenä asutaan kuuluu molempien huolehtia lapsista jos uuden vaimon lapset asuu alossa. Onhan se typrää jos mies tarkkaili jääkaappia et kuka ottaa mitäkin, kyllä se jääkaappi kuuluu vaimon lapsille siinä missä miehenkin lapsille. Mutt amiehenl apset ei asu siellä niin syötkööt kotona.
        Jos mies asuu yhdessä niin hän on naisen lasten isä ja joutuu makselemaanheidän kulujaan näin lasten äiti saa elarit omaan hyvinvointiin jotta jaksaa hoitaa sitten miehen lapsia jotka tulee rassaamaan perhe elämää.

        Niin typerää on uusikon elkkujen kyttääminen


      • fharkitsetarkkaanmitä
        miem kirjoitti:

        Niin typerää on uusikon elkkujen kyttääminen

        No hänhän sitä perhettä pyrittää ja hänen täytyy tietää perheen tulos ja menot ja miten kukakin rahaa käyttää. Uusäidin käsissä on uusioperheen raha asiat ja lasten kasvatus. Mitä pahaa näät siinä että joku pitää hyvän huolen perheen raha asioista? Jos äitipuoli on vielä työtön sen paremmin hän pystyy hallitsemaan miehen ja lasten rahoja.
        Sunkin uusmuija kyllä kyttää ja katsoo sun ja lastesi raha asiat ja tiliotteet hyvin tarkkaan, jottei kulu liikaa ja tarkkailee että et maksa penniäkään enempää päinvastoin joskus voit pihistää elareista, ja maksaa vähemmän jotta uusmuija saa kaljaa.


      • fharkitsetarkkaanmitä kirjoitti:

        No hänhän sitä perhettä pyrittää ja hänen täytyy tietää perheen tulos ja menot ja miten kukakin rahaa käyttää. Uusäidin käsissä on uusioperheen raha asiat ja lasten kasvatus. Mitä pahaa näät siinä että joku pitää hyvän huolen perheen raha asioista? Jos äitipuoli on vielä työtön sen paremmin hän pystyy hallitsemaan miehen ja lasten rahoja.
        Sunkin uusmuija kyllä kyttää ja katsoo sun ja lastesi raha asiat ja tiliotteet hyvin tarkkaan, jottei kulu liikaa ja tarkkailee että et maksa penniäkään enempää päinvastoin joskus voit pihistää elareista, ja maksaa vähemmän jotta uusmuija saa kaljaa.

        Ei sinulle miehesi rahat kuulu eikä teidän yhteiset


      • näinsemeneemeillä
        radikaal kirjoitti:

        Ei sinulle miehesi rahat kuulu eikä teidän yhteiset

        Olen perheen uusi äiti ja äidille kuuluu miehen tulot, ja lasten arahat, miten he niitä käyttävät. iteien pitää tietää miten raha liikkuu.
        Kylläminä ainkain tarkastan lasten tilit ettei siellä ole liikaa, ja mies hyväksyy sen. Miksei jos minä olen työtön niin jostaihnhan mun on rahaa saatava.


      • Oletkännissätaas
        fharkitsetarkkaanmitä kirjoitti:

        No hänhän sitä perhettä pyrittää ja hänen täytyy tietää perheen tulos ja menot ja miten kukakin rahaa käyttää. Uusäidin käsissä on uusioperheen raha asiat ja lasten kasvatus. Mitä pahaa näät siinä että joku pitää hyvän huolen perheen raha asioista? Jos äitipuoli on vielä työtön sen paremmin hän pystyy hallitsemaan miehen ja lasten rahoja.
        Sunkin uusmuija kyllä kyttää ja katsoo sun ja lastesi raha asiat ja tiliotteet hyvin tarkkaan, jottei kulu liikaa ja tarkkailee että et maksa penniäkään enempää päinvastoin joskus voit pihistää elareista, ja maksaa vähemmän jotta uusmuija saa kaljaa.

        Jos joku juo kaljaa, niin sinä, tekstistä näkee , että taas olet ainakin 2 promillen humalassa.
        Kalja maistuu sulle ,mutta työt hirvittää... ..


      • näinsemeneemeillä kirjoitti:

        Olen perheen uusi äiti ja äidille kuuluu miehen tulot, ja lasten arahat, miten he niitä käyttävät. iteien pitää tietää miten raha liikkuu.
        Kylläminä ainkain tarkastan lasten tilit ettei siellä ole liikaa, ja mies hyväksyy sen. Miksei jos minä olen työtön niin jostaihnhan mun on rahaa saatava.

        Paskat sinä mikään uusi äiti ole et edes puoliäiti vain käskyttämistä rakastava narsisti


      • miksivihaatheitä
        radikaal kirjoitti:

        Paskat sinä mikään uusi äiti ole et edes puoliäiti vain käskyttämistä rakastava narsisti

        Et voi tietää. Sun vihasi omia lapsiasi kohtaan on niin suurta että näet kaikissa ihmisissä pahaa jotka ei riko toisten perheitä, he ovat sun mielestä parhaita ihmsiiä jotka rikkoo ja raastaa lasten perheet hajalle. Narsistinen ihminen olet sinä ja ilkeä. Lapse ei ole ansainneet sua, vaan ovat onnellisia äitinsä luona, onneksi on yksi ihminen joka ei hylännyt sun lapsiasi.


      • miksivihaatheitä kirjoitti:

        Et voi tietää. Sun vihasi omia lapsiasi kohtaan on niin suurta että näet kaikissa ihmisissä pahaa jotka ei riko toisten perheitä, he ovat sun mielestä parhaita ihmsiiä jotka rikkoo ja raastaa lasten perheet hajalle. Narsistinen ihminen olet sinä ja ilkeä. Lapse ei ole ansainneet sua, vaan ovat onnellisia äitinsä luona, onneksi on yksi ihminen joka ei hylännyt sun lapsiasi.

        Kyllä kaikki tietää sun metodit koska olet itse ne esitellyt ja kun sanomista ei ole niin et osaa ymmärrä muuta kirjoittaa kuin lapsen vihaamisesta vaikka lapseni asuu minun luona...


      • Onnenydinperhe
        radikaal kirjoitti:

        Kyllä kaikki tietää sun metodit koska olet itse ne esitellyt ja kun sanomista ei ole niin et osaa ymmärrä muuta kirjoittaa kuin lapsen vihaamisesta vaikka lapseni asuu minun luona...

        Minä suojelin lapset perheenrikkojilta. Sanoin heti miehelle että sutturoita et meille tuo etkä pakota meitä tulemaan niitä katsomaan. Eikä ole pakottanut. Emme ole nähneet sutturoita, miksi pitäisi nähdä ihmisiä jotka rikkovat perheemme ja pakotti miehen hylkäämään omat lapset ja vaihtamaan sutturoihin.
        Uskon miehen kärsivän ja katuvan mutta takasin emme ole koskaan halunneet, käytettyä miestä ei huolita, eikä meidän perheestä lähdetä lomalle.
        Lapset ei ole ansainneet ulla k otonaan sutturan taholta haukutuksi eikä he tule meille sikailemaan ja rikkoman kotiamme.
        Onneksi emme ole koskaan nähneet ja nyt lapseni ovat aikusia ja perheellisiä. Sanovatkin että olen maailman paras äiti kun pidin heidän puoliaan. n ihanaa kun lapset perheineen tulevat mummilaan, meillä on kivaa aina joskus mietimme millainen on lasten isä ja lastenlapsien vaari, mutta nauramme jälkikäteen että ei kai minkäänlainen koska pystyi vaihtamaan omat lapset.
        En voisi kuvitellakkaan että mies olisi tuonut sutturat kotiimme ahukkumaan ja kiusaamaan, emme tarvi sutturoita mihinkään heillä ei ole oiekutta sulla sekoilemaan ja haisemaan meille ikinä. Onneksi olimme vahvoja ja meille jäi lähieiset välit ja anoppi aja appiukko ovat ihania ihmsiä, anoppi yksi parhaimmista ystävistäni, hänen kanssaan on aina hauskaa vaikka mennä shoppailemaan tai syömään ulos. Ihana mummo lapsilleni ja iso mummo lastenlapsilleni. Täydellinen perhe ja suku meillä. Harmi ettei mies voi nauttia tästä kaieksta, vaan vaihtoi lisäiseen sutturan ja elää tyhjää elämää ilman meitä.
        Mutta oma on vika jos vaihtaa lapset ja hylkää, niin muutahan ei ole odototettavissa eikä voi mitään vaatia, häpee ja kovasti. Nauramme sille.


      • Onnenydinperhe kirjoitti:

        Minä suojelin lapset perheenrikkojilta. Sanoin heti miehelle että sutturoita et meille tuo etkä pakota meitä tulemaan niitä katsomaan. Eikä ole pakottanut. Emme ole nähneet sutturoita, miksi pitäisi nähdä ihmisiä jotka rikkovat perheemme ja pakotti miehen hylkäämään omat lapset ja vaihtamaan sutturoihin.
        Uskon miehen kärsivän ja katuvan mutta takasin emme ole koskaan halunneet, käytettyä miestä ei huolita, eikä meidän perheestä lähdetä lomalle.
        Lapset ei ole ansainneet ulla k otonaan sutturan taholta haukutuksi eikä he tule meille sikailemaan ja rikkoman kotiamme.
        Onneksi emme ole koskaan nähneet ja nyt lapseni ovat aikusia ja perheellisiä. Sanovatkin että olen maailman paras äiti kun pidin heidän puoliaan. n ihanaa kun lapset perheineen tulevat mummilaan, meillä on kivaa aina joskus mietimme millainen on lasten isä ja lastenlapsien vaari, mutta nauramme jälkikäteen että ei kai minkäänlainen koska pystyi vaihtamaan omat lapset.
        En voisi kuvitellakkaan että mies olisi tuonut sutturat kotiimme ahukkumaan ja kiusaamaan, emme tarvi sutturoita mihinkään heillä ei ole oiekutta sulla sekoilemaan ja haisemaan meille ikinä. Onneksi olimme vahvoja ja meille jäi lähieiset välit ja anoppi aja appiukko ovat ihania ihmsiä, anoppi yksi parhaimmista ystävistäni, hänen kanssaan on aina hauskaa vaikka mennä shoppailemaan tai syömään ulos. Ihana mummo lapsilleni ja iso mummo lastenlapsilleni. Täydellinen perhe ja suku meillä. Harmi ettei mies voi nauttia tästä kaieksta, vaan vaihtoi lisäiseen sutturan ja elää tyhjää elämää ilman meitä.
        Mutta oma on vika jos vaihtaa lapset ja hylkää, niin muutahan ei ole odototettavissa eikä voi mitään vaatia, häpee ja kovasti. Nauramme sille.

        Niin se voi näyttää mutta kiusaaja sinä olet et muuta narsisti ... ...ja naurat hölmöä nauruas kun muuta sulla ei ole


      • sukurutsaa
        Onnenydinperhe kirjoitti:

        Minä suojelin lapset perheenrikkojilta. Sanoin heti miehelle että sutturoita et meille tuo etkä pakota meitä tulemaan niitä katsomaan. Eikä ole pakottanut. Emme ole nähneet sutturoita, miksi pitäisi nähdä ihmisiä jotka rikkovat perheemme ja pakotti miehen hylkäämään omat lapset ja vaihtamaan sutturoihin.
        Uskon miehen kärsivän ja katuvan mutta takasin emme ole koskaan halunneet, käytettyä miestä ei huolita, eikä meidän perheestä lähdetä lomalle.
        Lapset ei ole ansainneet ulla k otonaan sutturan taholta haukutuksi eikä he tule meille sikailemaan ja rikkoman kotiamme.
        Onneksi emme ole koskaan nähneet ja nyt lapseni ovat aikusia ja perheellisiä. Sanovatkin että olen maailman paras äiti kun pidin heidän puoliaan. n ihanaa kun lapset perheineen tulevat mummilaan, meillä on kivaa aina joskus mietimme millainen on lasten isä ja lastenlapsien vaari, mutta nauramme jälkikäteen että ei kai minkäänlainen koska pystyi vaihtamaan omat lapset.
        En voisi kuvitellakkaan että mies olisi tuonut sutturat kotiimme ahukkumaan ja kiusaamaan, emme tarvi sutturoita mihinkään heillä ei ole oiekutta sulla sekoilemaan ja haisemaan meille ikinä. Onneksi olimme vahvoja ja meille jäi lähieiset välit ja anoppi aja appiukko ovat ihania ihmsiä, anoppi yksi parhaimmista ystävistäni, hänen kanssaan on aina hauskaa vaikka mennä shoppailemaan tai syömään ulos. Ihana mummo lapsilleni ja iso mummo lastenlapsilleni. Täydellinen perhe ja suku meillä. Harmi ettei mies voi nauttia tästä kaieksta, vaan vaihtoi lisäiseen sutturan ja elää tyhjää elämää ilman meitä.
        Mutta oma on vika jos vaihtaa lapset ja hylkää, niin muutahan ei ole odototettavissa eikä voi mitään vaatia, häpee ja kovasti. Nauramme sille.

        Näin lestaperheessä sukulaiset nai sukulaisia, ja, jos joku on erilainen tai yrittää ulos yhteisöstä, se hyljätään, jopa oma äiti hylkää lapsensa, ja lapset erotetaan isästään.
        Kamalaa seurakuntaa


      • saatananjuoppo
        näinsemeneemeillä kirjoitti:

        Olen perheen uusi äiti ja äidille kuuluu miehen tulot, ja lasten arahat, miten he niitä käyttävät. iteien pitää tietää miten raha liikkuu.
        Kylläminä ainkain tarkastan lasten tilit ettei siellä ole liikaa, ja mies hyväksyy sen. Miksei jos minä olen työtön niin jostaihnhan mun on rahaa saatava.

        Juoppo sää olet, ja rahasta et ymmärrä hökkäsenpöläystä, kunhan korvaukset tulee tilille ja sitte viet ne viinakauppaan.


    • jkiop

      et sinä maksa yhtään mitään miehen lapsille, kyllä ne maksamiset suorittaa miehesi. Ja niin pitää ollakin hän vastaa entisen liiton lapsistaan eronsa jälkeen totuuden mukaan.
      Useimmiten moni mies ei ole koskaan maksanut mitään lapsilleen, äiti on joutunut hankkimaan omilla tuloillaan lapsille vaatteet, harrastukset ym. Voihan se nyt tuntua hieman oudolta, että mies joutuu nyt todella maksamaan osuutensa lapsensa elatuksesta, toki olisi pitänyt maksaa aikaisemminkin, mutta kun mies leikkii juuri näillä toisilla naisilla ja omilla harrastusvälineillään, kun pitää olla sitä omaa tilaa. No nyt kai sitten on tilaa, vai onko, kun uusi avopuoliso räksyttää näitä ihan oikeista elatusmaksuista.

      Täytyy sanoa, että kyllä tuollainen nainen on melko tyhmä, juuri tuosta syystähän se entinen puoliso on sen ukkonsa saatuaan tietää pettämisestä heittänyt. eihän mies ole perhettään elättänyt, vaan juoksennellut omissa menoissaan.

      No ehkä elättelit toivoa, että ukko elättää sinut, mutta usko tai älä, ei varmasti ollut aikomustakaan elättää, vaan tuli kyllä huomaamaan, että nyt sitten pakon perään joutuu noita elatusmaksuja maksamaan, vaikka hampaita kiristellen.
      Jospa jokainen petturi saisi maistaa sitä katkeraa kalkkia, jota on entiselle puolisolleen ja lapsilleen aiheuttanut.
      Ja nainen, kuinka ilkeät mennä kakkoseksi pettämään, olethan samalla rikostoveri. Mutta oletko loppujen lopuksi pitkässä juoksussa ihan samassa kuin miehen entinen puoliso, sillä tuskin mies pysähtyy helpolla. Kun näitä kakkosia on tarjolla joka mutkassa ja mieshän ei ajattele muuta kuin panoa.

      • Paljastuitjessss

        Raisiolainen narsisti, vieraannuttaja- idiootti "viranomainen"
        siis nytkin taas paikalla ja varmaan tuon avauksenkin väsäsi. Olenkin jo pitkään ajatellut että ns. lissu ja Raision narsisti, vieraannuttaja- idiootti "viranomaiset" perättömin "viran-
        omais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olo-suhteista, avohoito- "viranomais-" potilas olisi yksi ja sama henkilö..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe