Mikä minua vaivaa

Rainbowss

Täytin 18 viime kuussa ja sain vihdoin ensimmäisen autoni. Opiskelen tällä hetkellä Helsingin oikiksessa, jonne pääsystä haaveilin jo yläasteella. Vanhempani ovat aina uskoneet että saavutan paljon elämässäni, koska olen niin älykäs. (Mun äo mitattiin ja se oli jotain 140 jee lol) Harrastan salilla käymistä, lukemista ja pelaamista.

Olen käynyt terapiassa nyt n. 3 vuotta , aloitin sen 15-vuotiaana epäonnistuneen itsemurhayrityksen jälkeen. Olen syönyt kaiken maailman masennus- ja ahdistuslääkkeitä, mutta mistään niistä ei ole ollu paljon apua. Joo mä tiedän että lääkkeet ei ratkaise kaikkea, mutta mikä vittu sitten auttaa? Ihan sama vitut tästä elämästa ei jaksa enää kiinnostaa

3

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivaa

Joo mä tiedän että lääkkeet ei ratkaise kaikkea, mutta mikä vittu sitten auttaa?
      – sosiaalisuus auttaa
      – hyvät ihmissuhteet (ystävät) auttaa
      – itsetunnon vahvistaminen auttaa
      – terapeutin vaihtaminen auttaa
      Terapeutiksi opiskelevista 40% paranee, ne muut valmistuu ammattiin.

• Vaivaisiko sinua joko patologinen valehtelu, todellisuudentajun hämärtyminen tai joku multipersoonallisuus....Tai sitten trollihäiriö.

Perustelen näitä vaihtoehtoja sillä, että kirjoituksesi on melkoisessa ristiriidassa sen kanssa, mitä 12.4. olet kirjoittanut.

Edellisen kirjoituksesi mukaan olet vielä lukiossa ja SUUNNITTELET vasta oikikseen hakemista (Muutenkin just 18v täyttänyt oikiksessa näin keväällä.... Does not compute...) ja masennuskin meni ohi lääkkeillä ja terapialla.

Selityksiä tietysti otetaan vastaan...

12.4.2071: "No mulla oli aika pitkään itsetuhosia ajatuksi jostain kutosluokalta ysiluokalle asti. Sitten vaan ajattelumaailma muuttui ja keskityn nykyään paljon enemmän siihen mitä itse haluan tehdä elämälläni, aion hakea oikikseen kun oon päässy lukion läpi. Tosin helppo mun on puhuu kun ei mua oo koskaan kiusattu tai mitään, itsetuhoset ajatukset johtu vaan kroonisesta masennuksesta jolle ei kai ollut mitään erityistä syytä mutta pääsin siitä eroon melkein kokonaan lääkkeillä ja terapialla."

• hfjejkk

Voin kokemuksesta sanoa että masennus/ahdistus ei todellakaan lähde noin lyhyessä ajassa pois, etenkään jos odottaa lääkkeiden tekevän jotain taikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe