Täytin 18 viime kuussa ja sain vihdoin ensimmäisen autoni. Opiskelen tällä hetkellä Helsingin oikiksessa, jonne pääsystä haaveilin jo yläasteella. Vanhempani ovat aina uskoneet että saavutan paljon elämässäni, koska olen niin älykäs. (Mun äo mitattiin ja se oli jotain 140 jee lol) Harrastan salilla käymistä, lukemista ja pelaamista.
Olen käynyt terapiassa nyt n. 3 vuotta , aloitin sen 15-vuotiaana epäonnistuneen itsemurhayrityksen jälkeen. Olen syönyt kaiken maailman masennus- ja ahdistuslääkkeitä, mutta mistään niistä ei ole ollu paljon apua. Joo mä tiedän että lääkkeet ei ratkaise kaikkea, mutta mikä vittu sitten auttaa? Ihan sama vitut tästä elämästa ei jaksa enää kiinnostaa
Mikä minua vaivaa
3
217
Vastaukset
- vaivaa
Joo mä tiedän että lääkkeet ei ratkaise kaikkea, mutta mikä vittu sitten auttaa?
– sosiaalisuus auttaa
– hyvät ihmissuhteet (ystävät) auttaa
– itsetunnon vahvistaminen auttaa
– terapeutin vaihtaminen auttaa
Terapeutiksi opiskelevista 40% paranee, ne muut valmistuu ammattiin. Vaivaisiko sinua joko patologinen valehtelu, todellisuudentajun hämärtyminen tai joku multipersoonallisuus....Tai sitten trollihäiriö.
Perustelen näitä vaihtoehtoja sillä, että kirjoituksesi on melkoisessa ristiriidassa sen kanssa, mitä 12.4. olet kirjoittanut.
Edellisen kirjoituksesi mukaan olet vielä lukiossa ja SUUNNITTELET vasta oikikseen hakemista (Muutenkin just 18v täyttänyt oikiksessa näin keväällä.... Does not compute...) ja masennuskin meni ohi lääkkeillä ja terapialla.
Selityksiä tietysti otetaan vastaan...
12.4.2071: "No mulla oli aika pitkään itsetuhosia ajatuksi jostain kutosluokalta ysiluokalle asti. Sitten vaan ajattelumaailma muuttui ja keskityn nykyään paljon enemmän siihen mitä itse haluan tehdä elämälläni, aion hakea oikikseen kun oon päässy lukion läpi. Tosin helppo mun on puhuu kun ei mua oo koskaan kiusattu tai mitään, itsetuhoset ajatukset johtu vaan kroonisesta masennuksesta jolle ei kai ollut mitään erityistä syytä mutta pääsin siitä eroon melkein kokonaan lääkkeillä ja terapialla."- hfjejkk
Voin kokemuksesta sanoa että masennus/ahdistus ei todellakaan lähde noin lyhyessä ajassa pois, etenkään jos odottaa lääkkeiden tekevän jotain taikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625