Mikä minua vaivaa

Rainbowss

Täytin 18 viime kuussa ja sain vihdoin ensimmäisen autoni. Opiskelen tällä hetkellä Helsingin oikiksessa, jonne pääsystä haaveilin jo yläasteella. Vanhempani ovat aina uskoneet että saavutan paljon elämässäni, koska olen niin älykäs. (Mun äo mitattiin ja se oli jotain 140 jee lol) Harrastan salilla käymistä, lukemista ja pelaamista.

Olen käynyt terapiassa nyt n. 3 vuotta , aloitin sen 15-vuotiaana epäonnistuneen itsemurhayrityksen jälkeen. Olen syönyt kaiken maailman masennus- ja ahdistuslääkkeitä, mutta mistään niistä ei ole ollu paljon apua. Joo mä tiedän että lääkkeet ei ratkaise kaikkea, mutta mikä vittu sitten auttaa? Ihan sama vitut tästä elämästa ei jaksa enää kiinnostaa

3

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivaa

Joo mä tiedän että lääkkeet ei ratkaise kaikkea, mutta mikä vittu sitten auttaa?
      – sosiaalisuus auttaa
      – hyvät ihmissuhteet (ystävät) auttaa
      – itsetunnon vahvistaminen auttaa
      – terapeutin vaihtaminen auttaa
      Terapeutiksi opiskelevista 40% paranee, ne muut valmistuu ammattiin.

• Vaivaisiko sinua joko patologinen valehtelu, todellisuudentajun hämärtyminen tai joku multipersoonallisuus....Tai sitten trollihäiriö.

Perustelen näitä vaihtoehtoja sillä, että kirjoituksesi on melkoisessa ristiriidassa sen kanssa, mitä 12.4. olet kirjoittanut.

Edellisen kirjoituksesi mukaan olet vielä lukiossa ja SUUNNITTELET vasta oikikseen hakemista (Muutenkin just 18v täyttänyt oikiksessa näin keväällä.... Does not compute...) ja masennuskin meni ohi lääkkeillä ja terapialla.

Selityksiä tietysti otetaan vastaan...

12.4.2071: "No mulla oli aika pitkään itsetuhosia ajatuksi jostain kutosluokalta ysiluokalle asti. Sitten vaan ajattelumaailma muuttui ja keskityn nykyään paljon enemmän siihen mitä itse haluan tehdä elämälläni, aion hakea oikikseen kun oon päässy lukion läpi. Tosin helppo mun on puhuu kun ei mua oo koskaan kiusattu tai mitään, itsetuhoset ajatukset johtu vaan kroonisesta masennuksesta jolle ei kai ollut mitään erityistä syytä mutta pääsin siitä eroon melkein kokonaan lääkkeillä ja terapialla."

• hfjejkk

Voin kokemuksesta sanoa että masennus/ahdistus ei todellakaan lähde noin lyhyessä ajassa pois, etenkään jos odottaa lääkkeiden tekevän jotain taikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      674
      9245
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      360
      3556
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      468
      2444
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      138
      1476
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      37
      1473
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      14
      1353
    7. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1322
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      94
      1197
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      65
      1147
    10. Hyvät valeet myllyistä

Tuuliviirit valehtelee myllyjen vaikutusta. Äänet kuuluu jopa kilometrien päähän. Se ei pidä paikkaansa. Eläimet häviää
      Puolanka
      76
      1062
    Aihe