Mikä minua vaivaa

Rainbowss

Täytin 18 viime kuussa ja sain vihdoin ensimmäisen autoni. Opiskelen tällä hetkellä Helsingin oikiksessa, jonne pääsystä haaveilin jo yläasteella. Vanhempani ovat aina uskoneet että saavutan paljon elämässäni, koska olen niin älykäs. (Mun äo mitattiin ja se oli jotain 140 jee lol) Harrastan salilla käymistä, lukemista ja pelaamista.

Olen käynyt terapiassa nyt n. 3 vuotta , aloitin sen 15-vuotiaana epäonnistuneen itsemurhayrityksen jälkeen. Olen syönyt kaiken maailman masennus- ja ahdistuslääkkeitä, mutta mistään niistä ei ole ollu paljon apua. Joo mä tiedän että lääkkeet ei ratkaise kaikkea, mutta mikä vittu sitten auttaa? Ihan sama vitut tästä elämästa ei jaksa enää kiinnostaa

3

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivaa

      Joo mä tiedän että lääkkeet ei ratkaise kaikkea, mutta mikä vittu sitten auttaa?
      – sosiaalisuus auttaa
      – hyvät ihmissuhteet (ystävät) auttaa
      – itsetunnon vahvistaminen auttaa
      – terapeutin vaihtaminen auttaa
      Terapeutiksi opiskelevista 40% paranee, ne muut valmistuu ammattiin.

    • Vaivaisiko sinua joko patologinen valehtelu, todellisuudentajun hämärtyminen tai joku multipersoonallisuus....Tai sitten trollihäiriö.

      Perustelen näitä vaihtoehtoja sillä, että kirjoituksesi on melkoisessa ristiriidassa sen kanssa, mitä 12.4. olet kirjoittanut.

      Edellisen kirjoituksesi mukaan olet vielä lukiossa ja SUUNNITTELET vasta oikikseen hakemista (Muutenkin just 18v täyttänyt oikiksessa näin keväällä.... Does not compute...) ja masennuskin meni ohi lääkkeillä ja terapialla.

      Selityksiä tietysti otetaan vastaan...

      12.4.2071: "No mulla oli aika pitkään itsetuhosia ajatuksi jostain kutosluokalta ysiluokalle asti. Sitten vaan ajattelumaailma muuttui ja keskityn nykyään paljon enemmän siihen mitä itse haluan tehdä elämälläni, aion hakea oikikseen kun oon päässy lukion läpi. Tosin helppo mun on puhuu kun ei mua oo koskaan kiusattu tai mitään, itsetuhoset ajatukset johtu vaan kroonisesta masennuksesta jolle ei kai ollut mitään erityistä syytä mutta pääsin siitä eroon melkein kokonaan lääkkeillä ja terapialla."

    • hfjejkk

      Voin kokemuksesta sanoa että masennus/ahdistus ei todellakaan lähde noin lyhyessä ajassa pois, etenkään jos odottaa lääkkeiden tekevän jotain taikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe