Perijäkysely

Koikkelikoipi

2

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suppisuu

      Kirjoitin itsekseni pitkän ja kattavan ehdotuslistan hyvästä valintamenettelystä. Toivottavasti siitä oli apua.

    • SimahtanutJokaEiKirjaudu

      Koikkelikoipi kirjoitti: "Auttakaa mua valitsemaan perijä. Pelaan lc haastetta itsekseni (en kirjoita sitä nettiin)."

      Minulla ei ole hienoja ratkaisuja, mutta jokunen ehdotus kyllä.

      1) Tee kuten politiikassa ihmiset usein tekevät: perusta kummallisia puolueita ja anna niiden tehdä tai teettää kalliita ratkaisuja joita et usein hyväksy ja aina edes ymmärrä. Jos ratkaisut osoittautuvat oikein huonoiksi, niistä voidaan aina syyttää muita puolueita, jopa yksittäisiä (mieluummin muiden puolueiden kuin oman) henkilöitä. Vika on silloin esimerkiksi demokratian*) toiminnassa, mediassa, äänestäjissä tai ihan missä vaan, muttei (oman puolueen) politiikassa tai sen tekijöissä, jotka tyypillisesti ottavat poliittisen vastuun. Se ei tarkoita mitään, mutta kuulostaa hienolta.
      [ *) Tiedelehden artikkelin mukaan ihmiset eivät alunperin keksineet demokratiaa, vaan eläimet. Tulkintoja on toki muitakin, erityisesti ihmisten keskuudessa. Eläimiltä (ja simeiltä) ei yleensä edes kysytä, joten tämä seikka langettaa epäilyn asian todenperäisyyden ylle.]

      2) Tee kuten yhtiöissä ja yrityksissä usein tehdään: valitse hallitus ja anna sen esittää päätösluonnoksia vuosikokoukselle, johtokunnalle tms. Elleivät päätökset osoittaudu hyviksi, hallitusta vaihdetaan.

      3) Tee kuten avioliitossa usein tehdään. Anna vaimon ratkaista. Elleivät ratkaisut osoittaudu hyviksi, se on aviomiehen vika ja aviomiestä vaihdetaan. Tästä on muunnoksia, mutta eivät välttämättä ole sen parempia.

      4) Tee tavalla, jota monet Sims-pelejä pelaavat ovat käyttäneet vuosikaudet hyvillä mielin ja hyvin tuloksin. Valitse perijä itse, mutta tallenna varoiksi ensin siltä varalta että meni jotenkin väärin. Tämä on suositeltava tapa erityisesti silloin, kun pelaat yksin. Muiden mielipiteillä ei ole kuitenkaan merkitystä. Jos muiden mielipiteillä on jostakin ihmeen syystä merkitystä, pelaajaa tai peliä voidaan vaihtaa.

      5) Tee oma ratkaisusi. Se on todennäköisesti paljon parempi kuin mikään edellisistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      54
      2814
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      964
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      12
      945
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      81
      815
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      761
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      91
      683
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      650
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      85
      596
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      575
    Aihe