Perijäkysely

Koikkelikoipi

2

424

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suppisuu

Kirjoitin itsekseni pitkän ja kattavan ehdotuslistan hyvästä valintamenettelystä. Toivottavasti siitä oli apua.

• SimahtanutJokaEiKirjaudu

Koikkelikoipi kirjoitti: "Auttakaa mua valitsemaan perijä. Pelaan lc haastetta itsekseni (en kirjoita sitä nettiin)."

Minulla ei ole hienoja ratkaisuja, mutta jokunen ehdotus kyllä.

1) Tee kuten politiikassa ihmiset usein tekevät: perusta kummallisia puolueita ja anna niiden tehdä tai teettää kalliita ratkaisuja joita et usein hyväksy ja aina edes ymmärrä. Jos ratkaisut osoittautuvat oikein huonoiksi, niistä voidaan aina syyttää muita puolueita, jopa yksittäisiä (mieluummin muiden puolueiden kuin oman) henkilöitä. Vika on silloin esimerkiksi demokratian*) toiminnassa, mediassa, äänestäjissä tai ihan missä vaan, muttei (oman puolueen) politiikassa tai sen tekijöissä, jotka tyypillisesti ottavat poliittisen vastuun. Se ei tarkoita mitään, mutta kuulostaa hienolta.
      [ *) Tiedelehden artikkelin mukaan ihmiset eivät alunperin keksineet demokratiaa, vaan eläimet. Tulkintoja on toki muitakin, erityisesti ihmisten keskuudessa. Eläimiltä (ja simeiltä) ei yleensä edes kysytä, joten tämä seikka langettaa epäilyn asian todenperäisyyden ylle.]

2) Tee kuten yhtiöissä ja yrityksissä usein tehdään: valitse hallitus ja anna sen esittää päätösluonnoksia vuosikokoukselle, johtokunnalle tms. Elleivät päätökset osoittaudu hyviksi, hallitusta vaihdetaan.

3) Tee kuten avioliitossa usein tehdään. Anna vaimon ratkaista. Elleivät ratkaisut osoittaudu hyviksi, se on aviomiehen vika ja aviomiestä vaihdetaan. Tästä on muunnoksia, mutta eivät välttämättä ole sen parempia.

4) Tee tavalla, jota monet Sims-pelejä pelaavat ovat käyttäneet vuosikaudet hyvillä mielin ja hyvin tuloksin. Valitse perijä itse, mutta tallenna varoiksi ensin siltä varalta että meni jotenkin väärin. Tämä on suositeltava tapa erityisesti silloin, kun pelaat yksin. Muiden mielipiteillä ei ole kuitenkaan merkitystä. Jos muiden mielipiteillä on jostakin ihmeen syystä merkitystä, pelaajaa tai peliä voidaan vaihtaa.

5) Tee oma ratkaisusi. Se on todennäköisesti paljon parempi kuin mikään edellisistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      52
      2377
    2. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      703
      1566
    3. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      110
      1243
    4. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      132
      1095
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      89
      973
    6. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      71
      933
    7. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      16
      774
    8. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      118
      753
    9. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      704
    10. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      23
      668
    Aihe