Perijäkysely

Koikkelikoipi

2

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suppisuu

      Kirjoitin itsekseni pitkän ja kattavan ehdotuslistan hyvästä valintamenettelystä. Toivottavasti siitä oli apua.

    • SimahtanutJokaEiKirjaudu

      Koikkelikoipi kirjoitti: "Auttakaa mua valitsemaan perijä. Pelaan lc haastetta itsekseni (en kirjoita sitä nettiin)."

      Minulla ei ole hienoja ratkaisuja, mutta jokunen ehdotus kyllä.

      1) Tee kuten politiikassa ihmiset usein tekevät: perusta kummallisia puolueita ja anna niiden tehdä tai teettää kalliita ratkaisuja joita et usein hyväksy ja aina edes ymmärrä. Jos ratkaisut osoittautuvat oikein huonoiksi, niistä voidaan aina syyttää muita puolueita, jopa yksittäisiä (mieluummin muiden puolueiden kuin oman) henkilöitä. Vika on silloin esimerkiksi demokratian*) toiminnassa, mediassa, äänestäjissä tai ihan missä vaan, muttei (oman puolueen) politiikassa tai sen tekijöissä, jotka tyypillisesti ottavat poliittisen vastuun. Se ei tarkoita mitään, mutta kuulostaa hienolta.
      [ *) Tiedelehden artikkelin mukaan ihmiset eivät alunperin keksineet demokratiaa, vaan eläimet. Tulkintoja on toki muitakin, erityisesti ihmisten keskuudessa. Eläimiltä (ja simeiltä) ei yleensä edes kysytä, joten tämä seikka langettaa epäilyn asian todenperäisyyden ylle.]

      2) Tee kuten yhtiöissä ja yrityksissä usein tehdään: valitse hallitus ja anna sen esittää päätösluonnoksia vuosikokoukselle, johtokunnalle tms. Elleivät päätökset osoittaudu hyviksi, hallitusta vaihdetaan.

      3) Tee kuten avioliitossa usein tehdään. Anna vaimon ratkaista. Elleivät ratkaisut osoittaudu hyviksi, se on aviomiehen vika ja aviomiestä vaihdetaan. Tästä on muunnoksia, mutta eivät välttämättä ole sen parempia.

      4) Tee tavalla, jota monet Sims-pelejä pelaavat ovat käyttäneet vuosikaudet hyvillä mielin ja hyvin tuloksin. Valitse perijä itse, mutta tallenna varoiksi ensin siltä varalta että meni jotenkin väärin. Tämä on suositeltava tapa erityisesti silloin, kun pelaat yksin. Muiden mielipiteillä ei ole kuitenkaan merkitystä. Jos muiden mielipiteillä on jostakin ihmeen syystä merkitystä, pelaajaa tai peliä voidaan vaihtaa.

      5) Tee oma ratkaisusi. Se on todennäköisesti paljon parempi kuin mikään edellisistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1025
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      30
      611
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe