Olin tilaamassa kotimaisesta verkkokaupasta. Sivu kysyi sp-osoitetta ja postinumeroa. Niiden syöttämisen jälkeen lomakkeeseen ”ilmestyivät” täydelliset osoitetietoni siten, että sukunimen ja osoitteen alkuosan paikalla sekä puhelinnumeron keskellä oli *-merkkejä oikea määrä. Tämä varmastikin sen vuoksi, koska en antanut henkilötunnusta.
Mistä nämä tiedot tulivat? Selain on Firefox.
Osoitetietojen automaattinen täyttö verkkokaupassa
7
1303
Vastaukset
- HolyGhoust
Verkkokaupan kone muistaa sinut edellisestä ostoksestasi.
- eväste-muistaa
Niin, eväste joka edellisen ostoksesi samasta kaupasta muistaa, on koneellasi. Kai.
- HolyGhoust
Voi olla, mutta ei tarvitse olla evästettä edellisestä. Minä poistan aina kaikki evästeet session jälkeen, silti minut muistetaan perustietojen jälkeen. Eri kaupoissa eri tietojen jälkeen. IP-osoitteellakin voi olla merkitystä.
- akuakau
En ollut käynyt ko. sivulla aikaisemmin. Tietojen oli täytynyt tulla selaimesta.
- HolyGhoust
Se kauppa saattaa kuulua johonkin konserniin, jossa olet tehnyt aikaisemmin oston. Mikä kauppa?
Et ole laittanut selaimeesi "Omat tiedot"?
- akuakau
Keksin selityksen. Sivustolla maksunvälittäjänä toimii Klarna, jota olen joskus käyttänyt. Sähköpostiosoitteen ja postinumeron perusteella muut tiedot löytyivät Klarnasta, vaikka en vielä tehnytkään mitään kirjautumista.
Koska kuka tahansa jonkun sp-osoitteen ja postinumeron syötettyään näkisi kaikki tiedot, osa niistä peitetään. - Anonyymi
Klarnan automaattinen täyttö kannattaa estää! Klarna ei hoida tietoturvaongelmiaan asianmukaisesti!
Lue lisää: https://effi.org/20210715-klarna-ei-valita-ongelmista/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918338
- 926455
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586294Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344931- 453341
- 503285
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573222- 442869
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512826- 532817