50 -lukulaisten paikat

Missä?

Täytin 50. Olen elänyt nuoruuteni popin ja rockin kanssa, aatteitakin oli, vaikka ne haalistuivatkin aika nopeasti. En osaa paritansseja enkä laulaa 70 -luvun alun iskelmiä karaokessa. Alkoholi ei aiheuta pulmia, mutta tupakansavun täyttävät baarit kyllä. Minne minun pitäisi mennä etsimään seuraa täällä pääkaupunkiseudulla? Kysyn siis paikkaa, missä voisi tavata erilaisia ihmisiä omasta ikäluokasta.

21

1180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäkin............

tietää!!? En halua uskovaisten juttuihin mennä, enkä kestä kapakoita, sen savun takia. Tanssia en kehtaa, kun pelkään etten pysy viejän mukana. En päässyt tanssimaan koskaan, ollessani naimisissa.

Samoin on karaoken kanssa. En USKALLA mennä laulamaan, vaikka kotona aina laulelenkin.

Kertokaa ja ehdottakaa minullekin niitä paikkoja, joista löytää normaaleja ja kunnollisia miehiä!?

• hessu51

Vai miksi et "päässyt" tanssimaan naimisissa olessasi vai olitko sinne menossa yksin kenties?

• Vai?
        hessu51 kirjoitti:

Vai miksi et "päässyt" tanssimaan naimisissa olessasi vai olitko sinne menossa yksin kenties?

MIEHENI ei tanssinut, eikä muutenkaan päästänyt minua mihinkään! Olen nainen. Hyvää yötä sinne Ruotsiin!

• hessu51
        Vai? kirjoitti:

MIEHENI ei tanssinut, eikä muutenkaan päästänyt minua mihinkään! Olen nainen. Hyvää yötä sinne Ruotsiin!

Olisit opettanut miehesi tanssimaan?
        Karaoken sanat ovat esillä,ei niitä tarvitse ulkoa osata ja siellä voi myös vain kuunnella!
        Sitäpaitsi ei mikään estä sinua hankkimasta eri-ikäisiäkin ystäviä?

• vauhdikas
        Vai? kirjoitti:

Kultsa stuuren-kadull,en tiedä nykyistä mestaa,mutt
        aikoinaan siell oli lauantaina kunnon orkat,ilman aateen paloa??

• jooo
        hessu51 kirjoitti:

Olisit opettanut miehesi tanssimaan?
        Karaoken sanat ovat esillä,ei niitä tarvitse ulkoa osata ja siellä voi myös vain kuunnella!
        Sitäpaitsi ei mikään estä sinua hankkimasta eri-ikäisiäkin ystäviä?

Käytän eri nimmaria, kun se on kivempaa kirjoittaa niin. On minulla rekisteröity nimmarikin. Käytän sitä silloin, kun viitsin vaivautua kirjautumaan!! Hyi minua , laiskimusta!

Eipä sen exäni kanssa voinut mihinkään mennä, kun halusi juoda, jos ulos kerta mennään. Käytös oli humalassa niin yököttävä, etten lähtenyt ihmisten ilmoille sellaisen kanssa.

Ei kait mikään estäkään hankkimasta eri-ikäistä seuraa, paitsi tämä nykyinen masistilani. Ei huvita oikein mikään....tai oikeammin, en saa lähdettyä mihinkään,enkä aikaseksikaan mitään, koska itsetuntoni on nollilla.

Nyt tämä nolla-surkimus menee kyllä nukkumaan!

• Oli Kivaa
        vauhdikas kirjoitti:

Kultsa stuuren-kadull,en tiedä nykyistä mestaa,mutt
        aikoinaan siell oli lauantaina kunnon orkat,ilman aateen paloa??

Juuri sen tapaisia paikkoja kaipaisin minäkin. Kultsalla oli aikanaan mukavaa, voi tanssia sitä. mitä osasi eikä ollut liikaa kiänniläisiä.

• hessu51
        jooo kirjoitti:

Käytän eri nimmaria, kun se on kivempaa kirjoittaa niin. On minulla rekisteröity nimmarikin. Käytän sitä silloin, kun viitsin vaivautua kirjautumaan!! Hyi minua , laiskimusta!

Eipä sen exäni kanssa voinut mihinkään mennä, kun halusi juoda, jos ulos kerta mennään. Käytös oli humalassa niin yököttävä, etten lähtenyt ihmisten ilmoille sellaisen kanssa.

Ei kait mikään estäkään hankkimasta eri-ikäistä seuraa, paitsi tämä nykyinen masistilani. Ei huvita oikein mikään....tai oikeammin, en saa lähdettyä mihinkään,enkä aikaseksikaan mitään, koska itsetuntoni on nollilla.

Nyt tämä nolla-surkimus menee kyllä nukkumaan!

Kummitätini neuvo mulle oli: Parempi yksin kuin huonon miehen kanssa!

• tintti2

Eipä taida siellä olla mitään kivoja paikkoja ei ole Turussakaan.

• edumamma

Pitäiskö pyytää sitä ravintolakeisaria apuun. perustaisi 50 ravintolan jossa soitettaisiin rokkia ym muuta "kovaa" musaa eikä suomi-iskelmää kuin harvoin jos ei ollenkaan. Olen myös 50 ja pidin CCRstä, Juicesta, Hurriganesista jnejne enkä lainkaan suomihumpasta. Ruvetaanko "huutamaan" kaikki-SEDUSEDUSEDU-perusta meille menomesta! Kuka tuntee vois vinkata.

• riemu

Kannatetaan!! Minustakaan ei tule ikinä humppatyttöä. Miksi meidän ikäluokka on syrjäytetty musiikki- ja ravintolatarjonnassa? Meidän nuoruudessahan varsinainen nuorisokulttuuri ja discot syntyivät. Nytkö meidän pitäisi vanheta arvokkaasti ja muuttaa makumme ja ryhtyä laahustamaan parketeilla ikävystyttävän ja pystyynkuolleen iskelmämusiikin tahtiin. Minä en halunnut opetella paritansseja jo pelkästään sen takia, että tanssimusiikki on niin auttamattoman ikävystyttävää.

• Pirre*

Olen monta kertaa ajatellut, että miksei tämmöistä paikkaa ole vielä kekattu, mehän ollaan se suuri ikäluokka ja joku tällä 50 -luku teemalla oleva juttu voisi olla ihan kannattavakin..tai sitten oma festari oisi ihan jees, huutakaa vaan siellä - täältä korvesta ei meijjän huuto kuulu :)

• Pirre* kirjoitti:

Olen monta kertaa ajatellut, että miksei tämmöistä paikkaa ole vielä kekattu, mehän ollaan se suuri ikäluokka ja joku tällä 50 -luku teemalla oleva juttu voisi olla ihan kannattavakin..tai sitten oma festari oisi ihan jees, huutakaa vaan siellä - täältä korvesta ei meijjän huuto kuulu :)

Pitäisikö meidän päättää porukalla vallata ravintola ja vaatia vähitellen muuttamaan ohjelmaa oman makumme mukaan. - Onhan joukossa varmaan Vanhan valtaajiakin. Voisimme jatkaa "perinnettä" uudella alueella. Tämähän on Suomen suurin ikäluokka, miksemme käyttäisi sitä hyväksi ja vaatisi ottamaan tarpeemme huomioon. Nyt kun meillä vihdoin on aikaa ajatella itseämmekin.

Aluksi voisimme tietysti päättää kokoontua, jos joku tietää kuvaamasi paikan.

Tietääkö joku?

• Ei kun valtaamaan
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Pitäisikö meidän päättää porukalla vallata ravintola ja vaatia vähitellen muuttamaan ohjelmaa oman makumme mukaan. - Onhan joukossa varmaan Vanhan valtaajiakin. Voisimme jatkaa "perinnettä" uudella alueella. Tämähän on Suomen suurin ikäluokka, miksemme käyttäisi sitä hyväksi ja vaatisi ottamaan tarpeemme huomioon. Nyt kun meillä vihdoin on aikaa ajatella itseämmekin.

Aluksi voisimme tietysti päättää kokoontua, jos joku tietää kuvaamasi paikan.

Tietääkö joku?

No vihdoinkin löytyy muitakin tähän ravintoloiden ikä/musiikkirasismiin kyllästyneitä.

On se kumma juttu, kun me 50 sinkkuihmiset ollaan omillamme toimeentulevia, siis kaiken järjenmukaan hyviä potentiaalisia asiakkaita. Ja meistä ei ole kukaan kiinnostunut!

Ei menon tarvitse olla samanlaista kuin nuoruudessa, mutta että edes VOISI mennä johonkin olematta 20 v. liian vanha tai kyllästymättä kuoliaaksi humpasta tai hikisestä lavalla vääntämisestä.

Tanssikansa oli jo silloin oma rotunsa, mutta ainoa jolle tänä päivänä on jotain tarjolla.

• Vaasi
        Ei kun valtaamaan kirjoitti:

No vihdoinkin löytyy muitakin tähän ravintoloiden ikä/musiikkirasismiin kyllästyneitä.

On se kumma juttu, kun me 50 sinkkuihmiset ollaan omillamme toimeentulevia, siis kaiken järjenmukaan hyviä potentiaalisia asiakkaita. Ja meistä ei ole kukaan kiinnostunut!

Ei menon tarvitse olla samanlaista kuin nuoruudessa, mutta että edes VOISI mennä johonkin olematta 20 v. liian vanha tai kyllästymättä kuoliaaksi humpasta tai hikisestä lavalla vääntämisestä.

Tanssikansa oli jo silloin oma rotunsa, mutta ainoa jolle tänä päivänä on jotain tarjolla.

tuollainen sanoisko diskotyylinen 50-lukulaisille suunnattu paikka menisikin.
        Vaan mitä luulette tytöt, bailaisivatko ikätoverimme miehet siellä ankarasti, vai keskittyväisitkö enemmän siihen lasin kallisteluun?
        Täytyy laittaa Sedulle viestiä menemään tästä puutteesta, jos vaikka innostuisikin..

• Rudi
        riemu kirjoitti:

Kannatetaan!! Minustakaan ei tule ikinä humppatyttöä. Miksi meidän ikäluokka on syrjäytetty musiikki- ja ravintolatarjonnassa? Meidän nuoruudessahan varsinainen nuorisokulttuuri ja discot syntyivät. Nytkö meidän pitäisi vanheta arvokkaasti ja muuttaa makumme ja ryhtyä laahustamaan parketeilla ikävystyttävän ja pystyynkuolleen iskelmämusiikin tahtiin. Minä en halunnut opetella paritansseja jo pelkästään sen takia, että tanssimusiikki on niin auttamattoman ikävystyttävää.

"Nytkö meidän pitäisi vanheta arvokkaasti ja muuttaa makumme ja ryhtyä laahustamaan parketeilla ikävystyttävän ja pystyynkuolleen iskelmämusiikin tahtiin?"

Arvokkaasti? =) Ei muuten tartte, eli pientä rajaa. Miks lähteä sellaseen joka ei pätkääkään nappaa.
        Noiden paikkojen puute saattaa olla pienempien paikkakuntien ongelma. Kaupungeissa paikkoja löytyy. Ei ehkä niissäkään pelkästään viiskymppisille suunnattuja, mutta miks tarviskaan? Kaikkein mukavimpia mestoja on sellaset, joissa on monen ikäistä samanhenkistä porukkaa. Niissä on elämisen meininkiä.

• Samaa mieltä
        Rudi kirjoitti:

"Nytkö meidän pitäisi vanheta arvokkaasti ja muuttaa makumme ja ryhtyä laahustamaan parketeilla ikävystyttävän ja pystyynkuolleen iskelmämusiikin tahtiin?"

Arvokkaasti? =) Ei muuten tartte, eli pientä rajaa. Miks lähteä sellaseen joka ei pätkääkään nappaa.
        Noiden paikkojen puute saattaa olla pienempien paikkakuntien ongelma. Kaupungeissa paikkoja löytyy. Ei ehkä niissäkään pelkästään viiskymppisille suunnattuja, mutta miks tarviskaan? Kaikkein mukavimpia mestoja on sellaset, joissa on monen ikäistä samanhenkistä porukkaa. Niissä on elämisen meininkiä.

On tietenkin mukavaa, jos paikassa voi olla eri ikäisiä, mutta valitettavasti niitä on harvassa. Kokeilimme taannoin Tavastiaa ja olimme kyllä todella ikäpresidenttejä. Esiintyjä oli hyvä ja kaikki sujui, mutta mieluiten olisin kuunnellut musiikkia, jos olisi ollut ympärillä edes muutama samaaa ikäluokkaa. En voi itselleni mitään, että kuuntelen hyvää musiikkia edelleen, vaikka sen esittäjät ovat joskus kaksikymmentä vuotta nuorempia. Luulen, että on muitakin samanlaisia.

• Pirre*
        Vaasi kirjoitti:

tuollainen sanoisko diskotyylinen 50-lukulaisille suunnattu paikka menisikin.
        Vaan mitä luulette tytöt, bailaisivatko ikätoverimme miehet siellä ankarasti, vai keskittyväisitkö enemmän siihen lasin kallisteluun?
        Täytyy laittaa Sedulle viestiä menemään tästä puutteesta, jos vaikka innostuisikin..

laittaa promilleraja, kuin joskus nuorten diskoissa on :))

• Vaasi
        Pirre* kirjoitti:

laittaa promilleraja, kuin joskus nuorten diskoissa on :))

aattelit, ei kai sentään... muistan kun Red Carissa Kouvolassa aloitellessani discoelämää, oli yhden ajan in-juoma (ainakin tytöillä) Creme de Menthe jäävedellä ja sitten taas lattialle :)

• Pirre*
        Vaasi kirjoitti:

aattelit, ei kai sentään... muistan kun Red Carissa Kouvolassa aloitellessani discoelämää, oli yhden ajan in-juoma (ainakin tytöillä) Creme de Menthe jäävedellä ja sitten taas lattialle :)

vaikka vain miehille se promraja, no vois se olla jotain yhen paikkeilla yheltä:)

• rokkimummo

Olen myös elänyt huikean ihanan rock-ajan ja vieläkään en ole Helsingissä lähtenyt tanssimaan Vanhan Kellariin kukkamekossa humppaa, vaikka ikää lakaa olla juuri 50 v. Naistentanssitkaan eivät kiinnosta. Helsinkiin ainakin kaivattaisiin 50 kymppisten rokkimestaa, missä soisi kunnon levyt musiikkina. Pitäsiköhän laittaa toiveet Sakke Järvenpäälle asiasta.Asiakkaita varmaan riittäisi. Missäköhän vanhempi rokkikansa bailaa nykyisin? Itse en nuorisokuppiloissa kuitenkaan käy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      238
      6812
    2. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5131
    3. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      171
      4879
    4. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      66
      3330
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      106
      2944
    6. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      65
      2389
    7. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2243
    8. Joroinen räjähdys

Ja siellä räjähti sähköpakettiauto,joka teki suuret tuhot.
      Hybridi- ja sähköautot
      78
      2072
    9. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      139
      1960
    10. odotatko vielä viestiä minulta...

Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan
      Ikävä
      139
      1784
    Aihe