Luuri äänettämällä

1lesken

Kertokaa minulle hyvät ihmiset, mitä järkeä on kotona pitää kännyä äänettömällä. Ketä se palvelee? Lesken

57

665

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1lesken

Heti korjaus kympin kirjoittajalta. Piti kirjoittaa Äänettömällä. Lesken

• narrausta

Jättikö joku vastaamatta sun puheluun ja sanoi että puhelimensa oli äänettömällä?

Älä usko. Se ei vaan halunnut vastata ja uskottelee ettei kuullut soittoa. Semmonen valkoinen valhe.

• 1lesken

narraus
        Se joku jätti vastaamatta tärkeään puheluun joka tuli sairaalasta. Soitto tuli seuraavaksi minulle. En pidä äänettömällä ja tsekkaa kenelle vastaan ja kenelle en. Lesken

• Äänetön-yhtiömies

Pääasia että puhelu tulee sairaalasta kuin jos se tulisi hautaustoimistosta, se olisi vakavanpaa.

• 1lesken
        Äänetön-yhtiömies kirjoitti:

Pääasia että puhelu tulee sairaalasta kuin jos se tulisi hautaustoimistosta, se olisi vakavanpaa.

Äänetön
        Hautaustoimiston soitto ei ole enää kiireellinen. Laulu on valmis. Lesken

• Jouduin aikoinaan pitämään puhelinta öisin suljettuna, kun alkoholisoitunut tuttu häiriköi öisillä soitoillaan.

• reppuriika

Olen sellainen ihminen etten aina pidä kännyä mukana ja se on välistä äänettömällä. Joskus ei vain jaksa vastata lörpöttelyihin vaikka ystävät olisivat juttupäällä.
      Juuri tuossa pikkusisko viestittelee ja pitää vastailla aina välistä.

• 1lesken

reppu
        Onhan se helppoa olla vastaamatta ja näinollen jättää päätöksenteot muille. On tilanteita ja aikoja että kaikkien omaisten olisi syytä vastata luuriin ja pitää se auki ja olla kuulolla . Näitä vastuunpakoilijoita on maailma täynnä . Lesken

• Jotkut vain pitävät hiljaisuudesta ...

• 1lesken

Tell
        Miksi eivät sulje koko masiinaa tai hanki vastaajaa. Lesken

• RealistiN
        1lesken kirjoitti:

Tell

Minä ainakin laitan äänettömälle kun en halua että häiritään, olen usein töissä yövuorossa (siellä ei saa puhua omia puheluita) ja tällöin tarvitsee saada nukkua rauhassa päiväaikaan. Näen sitten myöhemmin kuka on tavoitellut ja voin halutessani soittaa takaisinpäin. Kyllä ihmisen tarvitsee saada omaa rauhaa eikä olla aina tavoitettavissa.

Jos haluaa jättää viestin niin voi laittaa tekstarin.

• 1lesken kirjoitti:

Tell

Miksi sulkea kokonaan, kun voi laittaa vain äänen pois?

Ainakin minun kännykässäni menee automaattisesti puhelinvastaaja päälle (vaikka en ole sitä mitenkään itse siihen laittanut), mihin voi jättää viestin kunhan aikansa antaa hälyyttää enkä syystä tai toisesta pysty vastaamaan.
        Tuolleen, jos sairaalasta soittavat, niin mahtaako siinä näkyä numeroa, että voi soittaa takaisin?

• 1lesken
        Tellukka kirjoitti:

Ainakin minun kännykässäni menee automaattisesti puhelinvastaaja päälle (vaikka en ole sitä mitenkään itse siihen laittanut), mihin voi jättää viestin kunhan aikansa antaa hälyyttää enkä syystä tai toisesta pysty vastaamaan.
        Tuolleen, jos sairaalasta soittavat, niin mahtaako siinä näkyä numeroa, että voi soittaa takaisin?

Tell
        Sairaalasoitot ovat jossakin tapauksissa hyvin vakavia ja tarvitaan nopeata päätöksentekoa. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

Tell
        Sairaalasoitot ovat jossakin tapauksissa hyvin vakavia ja tarvitaan nopeata päätöksentekoa. Lesken

Aina vaan ei voi olla tavattavissa sen varalta, että ehkä sairaalasta soitettaisiin.
        Minulle on jo aika tuttuja ne puhelut: Äiti, arvaa missä mä oon. Sitten yritän arvailla; SÖS, Karolinska, Danderyd ...?
        Sairaalastahan voi joutua soittamaan kenelle vain ja koska vain.

Paljon tilanteita joissa ei pysty vastaamaan. Onko sinulla esmerkiks saunassakin puhelin kädessä varalta, jos vaikka soitetaan sairaalasta?

• 1lesken

Tell
        En käy saunassa. Lesken

• Puhdasluuripuoliruokaa

Entä suihkunkestävä puhelin?

• saunatontun.päiväkirja
        1lesken kirjoitti:

Tell
        En käy saunassa. Lesken

Äläs nyt. Eihän ole kovinkaan kauan kun kävit Adoniksen luona saunassa.

• EnKäytäOmaaVastaajaa
        Tellukka kirjoitti:

Minä en käytä omissa puhelimissa vastaajaa ollenkaan. Kului paljon turhaa aikaa (ja rahaakin), kun ihmiset kuuntelivat vastaajaan vastausta, mutta eivät kuitenkaan jättäneet viestiä. Minun piti kuunnella vastaajaa ja ehkä hetki soittajan hengitysääntäkin. - Totesin, että soittajat saavat käyttää muita keinoja viestin lähettämiseen, jos heillä on asiaa. Kun ei ole vastaaja käytössä, ei soittajienkaan tarvitse maksaa turhaan puheluista, jossa ei ole oikeaa kontaktia.

• 1lesken
        Puhdasluuripuoliruokaa kirjoitti:

Entä suihkunkestävä puhelin?

Puhdasluuri
        Minulla on Sony vedenkestävä luuri. Toimii. Lesken

• 1lesken
        saunatontun.päiväkirja kirjoitti:

Äläs nyt. Eihän ole kovinkaan kauan kun kävit Adoniksen luona saunassa.

saunatontun
        Joo joo, mutta kiuas ei ollut laisinkaan päällä. Se ei ole käytännöllisesti katsoen saunomista. Vai onko? Lesken

• henrjii
    • siilenä

Kännyn omistajaa. Joku haluaa ehä nukkua yönsä rauhassa tai muutoin vaan olla koko päivän rauhassa ja toisten ulottumattomissa.

• 1lesken

siile
        Olen huomannut tämän. Kummallisinta on ,että jos laitat tekastarin jostain mielenkiintoisesta, Äänetön on kummallisesti tavoitettavissa. Lesken

• Siilenä
        1lesken kirjoitti:

siile
        Olen huomannut tämän. Kummallisinta on ,että jos laitat tekastarin jostain mielenkiintoisesta, Äänetön on kummallisesti tavoitettavissa. Lesken

No sehän on sen kännykän omistajan päätettävissä mihin vastaa.

• bessie-

Ai ketä se palvelee? Eiköhän se palvele puhelimen äänettömälle laittanutta itseään nyt ainakin, miksi muuten hän sen laittaisi äänettömälle? Aika usein se palvelee monia muitakin ympärillä olevia, se lieneekin tavallisin motiivi äänettömälle laittamiselle. Äänettömälle unohtaminen taitaa olla hyvin tavallista. Se kieltämättä voi olla aika ärsyttävää jos on tärkeää ja kiireellistä asiaa. Omissa ympyröissäni olen löytänyt toimivat tavat tavoittaa pari usein äänettömälle unohtavaa. Kaiken varalta on myös sovittu ennalta miten menetellään joissakin tilanteissa, systeemi on toiminut hyvin.

• 1lesken

bes
        Soittaja ei voi tietää onko tavoiteltu henkilö vaikka jossain pulassa, kun ei kokopäivänä vastaa. Puhelin kuitenkin hälyttää ärsyttävästi. Varsinkin kun yrität tavoitella sairasta tai vanhusta tai vastaavaa. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

bes
        Soittaja ei voi tietää onko tavoiteltu henkilö vaikka jossain pulassa, kun ei kokopäivänä vastaa. Puhelin kuitenkin hälyttää ärsyttävästi. Varsinkin kun yrität tavoitella sairasta tai vanhusta tai vastaavaa. Lesken

Mutta jos se Äänetön kuitenkin tekstariin vastaa, niin mikä siinä sit on se ongelma.

• 1lesken kirjoitti:

bes

Voi jättää esmeks ääniviestin jos on jotain asiaa. Minullakin on aina välillä äänettömällä kun toi melusaaste kasvaa liian suureksi. Kännyyni en yleensäkään vastaa ellen tiedä kuka soittaa. Tarkistan soittaneen numeron (99 prosenttia puhelinmyyjiä) ja laitan sen blokkaukseen. Kaikki joilla on oikeaa asiaa jättävät joko äänivieistin tai tekstarin jos ei vastaa. Tytär joskus soittaa kymmenen kertaa peräkkäin jos en vastaa ja silloin tiedän jo että kukaan muu se ei voi olla. Poika soittaa minun
        numerooni ja jos en vastaa, niin Legolassin numeroon. Jos sekään ei vastaa niin se laittaa mulle ääniviestin.

• bessie-
        1lesken kirjoitti:

bes

les
        Joo joo joo

"Omissa ympyröissäni olen löytänyt toimivat tavat tavoittaa pari usein äänettömälle unohtavaa. Kaiken varalta on myös sovittu ennalta miten menetellään joissakin tilanteissa, systeemi on toiminut hyvin."

Tuo ei ehkä onnistu sinulta? Minun vahvoihin puoliini taas kuuluu hyvä tilannetaju ja 'tietotaidollinen valmius' toimia järkevästi ja johdonmukaisesti kulloisenkin tilanteen mukaan. Lähipiirissäni on muitakin samalla tavalla päteviä ja uusistakin tilanteista neuvokkaasti, tarvittaessa luovastikin, selviäviä. Pari heistä myös minua parempia/tehokkaampia käytännössä organisoimaan asioita, minun kyvystänii/taipumuksestani miettiä mitä kaikkea teoriassa mahdollista (ja vähän mahdotontakin) pitäisi osata ottaa huomioon ja kuinka niihin olisi viisainta varautua on ollut paljon apua siitäkin.

• 1lesken
        Tellukka kirjoitti:

Mutta jos se Äänetön kuitenkin tekstariin vastaa, niin mikä siinä sit on se ongelma.

Tell
        Äänetön vastaa tekstariin joskus. Akuuttitilanne on jo ohi. Puhun nyt nopeista päätöksenteoista joita olen tänätalvena monta kertaa joutunut tekemään. Äänetön kun ei vastaa, voi helppeesti myöhemmin sanoa, että en tiennyt mistään mitään, älkää minua syyttäkö. Lesken

• KerroMitenVoiToimia
        bessie- kirjoitti:

les
        Joo joo joo

"Omissa ympyröissäni olen löytänyt toimivat tavat tavoittaa pari usein äänettömälle unohtavaa. Kaiken varalta on myös sovittu ennalta miten menetellään joissakin tilanteissa, systeemi on toiminut hyvin."

Tuo ei ehkä onnistu sinulta? Minun vahvoihin puoliini taas kuuluu hyvä tilannetaju ja 'tietotaidollinen valmius' toimia järkevästi ja johdonmukaisesti kulloisenkin tilanteen mukaan. Lähipiirissäni on muitakin samalla tavalla päteviä ja uusistakin tilanteista neuvokkaasti, tarvittaessa luovastikin, selviäviä. Pari heistä myös minua parempia/tehokkaampia käytännössä organisoimaan asioita, minun kyvystänii/taipumuksestani miettiä mitä kaikkea teoriassa mahdollista (ja vähän mahdotontakin) pitäisi osata ottaa huomioon ja kuinka niihin olisi viisainta varautua on ollut paljon apua siitäkin.

Kerro, mitkä ne tavat ovat? Jospa mekin voisimme ottaa sellaisia käyttöön.

• vhimsf

kun on tehnyt pitkän työuran jossa 45- 50 hälytyslaitetta joutunut päivystämään muiden töiden lomassa - eikö saisi vanhoilla päivillään joskus ees levätä - mikseivät lähetä viestiä sairaalasta - se ainakin näkyis joskus puh. näytössä jos ei aina palvelemaan valmiuteen enää tokene. tokajuttu vois olla kaikenmaailman kauppamiehet - joskus niin aggressiivisen oloisia
      myyntihommissaan - sähköpostini ei avaudu eikä Skypekään käytössä.
      Vammaisuus ei ole mielestäni pyttyilyn aihe . Eikä lisätty lääkityskään jos kipulääkkeet on pistetty tauolle. kädet silti työtä täynnä aamusta iltaan - olisi mukavaa jos ees joskus saisi tehdä vointinsa mukaan omia hommiakin keskeyttämättä puhelimeen juoksuilla- mikä lie asia,
      josta sairaalasta soitettaisiin? Omaiset eivät pidä yhteyttä, heistä mt-ongelmaisuus ja näkövaikeudet jotenkin liian raskas aihe - ja surussakin sietämistä kun talven aikana menehtyi useampikin tuttu.

• Numeroni tietävät ja siihen soittavat vain tärkeät henkilöt, ellen jostain syystä voi vastata, soitan takaisin.
      Olipa puhelin äänettömällä tai ei.

• unirät

Suljen puhelimen, kun menen nukkumaan, ja avaan aamukahvin aikoihin tai myöhemmin. Opittu tapa, kun lankapuhelimen aikaan monesti yöllä soittelivat , ja kysyivät taksia numeroissa vain pieni ero, mutta etenkin humalaiset erehtyivät. Keljutti aamuyöstä herätä humalaisten soittoihin: Onko takshissa?

• 1lesken

uni
        Sinä suljet etkä laita äänettömälle. Porukat tietää nyt että et takuulla vastaa yöllä. Lesken

• Eipuhelinelämää

Ketä se haittaa, jos puhelin on äänettömällä? Minulta usein unohtuu, saattaa olla päivän tai parikin äänettömällä. En muista koko puhelimen olemassaoloa.

En elä puhelinelämää.

• Trio-olisi-hyvä

Käyn nukkumaan myöhään ja herään varhain joten puhelin on päällä aina. Koska muutenkaan se ei kilahtele tai pirise häiritsevän usein, saattaa mennä viikkokin, että pimpahtaa vain pari tekstaria. Silti minulla on tulpa-Sim kortit samassa luurissa. On yleinen elämä ja Private elämä. Vielä kun saisi kolmannen Sim kortin samaan luuriin, voisi perustaa lirkku yhteyden.

• eikä_mainoksiakaan

Aina kun laitan leffan pyörimään,samalla kytken kapulasta äänet pois.
      Jos joku soittaa,voin soittaa leffan jälkeen.

• 1lesken

No niin, porukat selvensivät miksi pitävät äänettömällä luuriaan. Jokaisella meillä on tietty oma elämänvaiheensa, jossa puhelimella ei ole suurta roolia. Veljeni palvelukodissa kysyttiin tällaista, että jos veljelleni pitäisi aloittaa antibioottikuuri esim.sunnuntaina, kuka omaisista vastaa puhelimeen, hakee lääkkeen apteekista ja tuo sen heille, jotta lääkitys voidaan aloittaa heti. Kyseessä olisi siis akuuttitilanne, Palvelukotiin ei saataisi lääkettä kuin vasta seuraavana päivänä. Näin toimii /tai ei toimi heidän apteekkipalvelunsa. Tämä nyt olisi spesiaalitapaus, mutta otettava humioon. Lesken

• siilenä

Kuka sen ab-kuurin silloin sunnuntaina määrää? Jos ei ole hengenhätä, sen kuurin voi aloittaa seuraavana päivänä. Toki omaisen numero pitää olla tiedossa hoidettavalla, mutta ei se velvoita että aina pitää olla tavoitettavissa hoidon takia.

• taaspuppua
        siilenä kirjoitti:

Kuka sen ab-kuurin silloin sunnuntaina määrää? Jos ei ole hengenhätä, sen kuurin voi aloittaa seuraavana päivänä. Toki omaisen numero pitää olla tiedossa hoidettavalla, mutta ei se velvoita että aina pitää olla tavoitettavissa hoidon takia.

Mitenkäs sellaiselle palvelukodin asukille käy jolla ei ole lähiomaisia, jääkö ilmanlääkkeitä?
        Määräävällä lääkärillä löytyy varmaan päivystyspakkaus antibioottia jotta päästään arkipäivään saakka ennen kun tarvitsee apteekkiin lähteä. Eihän apteekit ole edes sunnuntaisin auki muualla kun kaupungeissa.

• siilenä kirjoitti:

Nii just.
        Jos on hengenhätä, niin silloin on käynyt akuutissa ja siellä saa ensimmäisen lääkesatsin kunnes pääsee apteekkiin hakemaan lisää. Eihän ennenvanhaan sunnuntaisin olleet apteekitkaan auki.

Aika orjallista, jos omaisen pitää olla joka hetki yötä päivää tavoitettavissa (ehkä kymmeniäkin vuosia) vaikka potilas on pitkäaikaishoidossa sellaisessa paikassa, missä on monta omahoitajaa ja sairaanhoitaja. Entä, jos omaisella ei olisi kännykkää, pelkkä lankapuhelin vain kotonaan? Hän olisi kotinsa vanki.

• 1lesken
        siilenä kirjoitti:

siile
        Sen määrää sairaanhoitajan
        kutsuma lääkäri. Kun asutaan palvelukodissa, siellä ei ole lääkevarastoa esim. antibioottia. Sunnuntaina apteekki ei kuljeta lääkkeitä. Jos kysymyksessä on esim. ruusu jalassa diabeetikolla, siihen on saatava välittömästi eikä 15.päivä lääkitys. Ainoa joka sen voi toimittaa on henkilö joka hakee palvelukodista asukkaan Kelakortin, menee apteekkiin ja hakee ja tuo sen . Toinen vaihtari minkä minä tein on, että päivystävässä apteekissa on valtakirja joka edellyttää, että vain minä saan ulos lääkkeet. Esittämällä veljeni ajokortin ja oman henkkarini. Kaikista suurin edellytys on että vastaa puhelimeen heti. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

siile
        kutsuma lääkäri. Kun asutaan palvelukodissa, siellä ei ole lääkevarastoa esim. antibioottia. Sunnuntaina apteekki ei kuljeta lääkkeitä. Jos kysymyksessä on esim. ruusu jalassa diabeetikolla, siihen on saatava välittömästi eikä 15.päivä lääkitys. Ainoa joka sen voi toimittaa on henkilö joka hakee palvelukodista asukkaan Kelakortin, menee apteekkiin ja hakee ja tuo sen . Toinen vaihtari minkä minä tein on, että päivystävässä apteekissa on valtakirja joka edellyttää, että vain minä saan ulos lääkkeet. Esittämällä veljeni ajokortin ja oman henkkarini. Kaikista suurin edellytys on että vastaa puhelimeen heti. Lesken

Ruusuun jalassa määrätään yleensä iv-ab, joka annetaan sairaalan ensiavussa tai tk:n vuodeosastolla.

• 1lesken
        taaspuppua kirjoitti:

Mitenkäs sellaiselle palvelukodin asukille käy jolla ei ole lähiomaisia, jääkö ilmanlääkkeitä?
        Määräävällä lääkärillä löytyy varmaan päivystyspakkaus antibioottia jotta päästään arkipäivään saakka ennen kun tarvitsee apteekkiin lähteä. Eihän apteekit ole edes sunnuntaisin auki muualla kun kaupungeissa.

taaspuppua
        Älä minulta kysy, kysy tällaisesta palvelukodista. Lesken

• jankutijankuti
        1lesken kirjoitti:

siile

Päivystävällä lääkärillä on kyllä mukanaan muutaman tabletin päivystyspakkauksia.

• 1lesken kirjoitti:

siile

No sittenhän se riittää, että sinulla on ääni päällä puhelimessasi.
        Mikä tuo aloitus sit oli, että joku toinenkaan ei saisi pitää puhelintaan äänettömänä?

Entä, jos hänelle tulee se ruusu jalkaan yllättäen niin, että apteekki on jo siltä päivältä kiinni?
        Ainakin meillä menee apteekki sunnuntaisin kiinni tavallista aikaisemmin.

• 1lesken
        minttupuu kirjoitti:

Ruusuun jalassa määrätään yleensä iv-ab, joka annetaan sairaalan ensiavussa tai tk:n vuodeosastolla.

minttu
        Niinpä, kunhan määräys tulee palvelukodin lääkäriltä. Toki asukas voidaan kuljettaa lanssilla päivystykseen, ja antaa antibiootti siellä. Lesken

• 1lesken kirjoitti:

siile

Ne on nyt sitten Stadin reissut tehty sinun osaltasi lopuksi ikää, koska sinun on oltava aina lähistöllä hyppyvalmiina, jos veljesi vaikka saa ruusun jalkaansa ja vain sinä saat apteekista hänen lääkkeensä.
        Meillä saa kyllä toisen lääkkeet ulos kuka vain, jos on näyttää kummankin henkilöllisyyspaperi.

Mites, jos sinä yllättäen potkaiset tyhjää? Silloin siitä tulee ketjureaktio ja veljesikin kuolee äkkiarvaamatta tulleeseen ruusuunsa.

• tämäkin.on.taitolaji

Hatunnosto aloittajalle! Saat aiheesta kuin aiheesta keskustelua ja mielipiteitä esii

• desavuu

Taitaa olla yksi Animatin multinikeistä, vaikuttaa niin kovin tutulta toiminnalta ja tekstiltä.

• kuokkija55v

Puhelimen ääni keskeyttää jotain. Jos on vaikka kädet taikinassa, tulee kiire vastata puheluun. Jos puhelin ei soi, voi kaikessa rauhassa leipoa ja sitten aikanaan katsoa kännykän puhelut ja viestit.
      Silloin vanhaan aikaan ihmisillä oli hirveä hätä vastata puhelimeen. "Täytyyhän nyt puhelimeen vastata!" Kukahan senkin lain sääti? Monen mielestä oli omalaatuista, jos ei vastannut puhelimeen.

Eli velipojan hoitokodista löytyi sitten miinuspuoli ?

• Kumma aloitus! Missä se veli nyt sitten oli, sairaalassa vai hoitokodissa?
      Ja kenelle hyvänsä voi tulla puhelu sairaalasta, jos jollekin omaiselle on sattunut jotain. Ei se velvoita ketään päivystämään luuriaan 24/7, eikä oo vastuun pakoilua.

Mä saan heittää kapulani vaikka järveen, jos huvittaa. Koska se on mun. :D

• Varovaisuus.ennenkaikkea

Minäkin laitan puhelimeni pesuvatiin yön ajaksi.
        Veden alta se ei pirise niin pahasti.
        Minulla on pesuvati yöpöydällä. Puhelinta varten.
        Eipä ole soinut puoleen vuoteen. Onkohan siihen päässyt vettä?

• Varovaisuus.ennenkaikkea kirjoitti:

Minäkin laitan puhelimeni pesuvatiin yön ajaksi.
        Veden alta se ei pirise niin pahasti.
        Minulla on pesuvati yöpöydällä. Puhelinta varten.
        Eipä ole soinut puoleen vuoteen. Onkohan siihen päässyt vettä?

Sinun pitäisi hankkia vedenkestävä Sony niinkuin leskenenillä on (suihkussakin mukana).

• ö-Öö

Mikään laki ei määrää ihmistä vastaamaan puheluun, ei omistamaankaan puhelinta.

Tosiasiassa aika harvan tulee olla aina tavoitettavissa. Jos jotain äkillistä, kiireellistä, tärkeää, kyllä ihmisen saa muutenkin kiinni.

Lankapuhelinaikoina tahtoi tulla työasioita kotiin, joskus nykin piuhan irti, kun tympi. Nyt kännykässä salainen numero, sherlokki. Joutavat soitot vähentyneet merkittävästi. Lopetin myös vastaajan. Äänettömälle laitan joskus, jos tärkeämpää tekemistä. Usein puhelin löytyy akkutyhjänä pikkutakin taskusta. Känny tärkeämpi internetin, kuin puheluiden takia. Ja netin kautta meitsin saa aina kiinni.

Ihmiset kovin puhelimenorjija, parempi kai sekin, kuin maaorjija.

=DW=

• Pikkuapulainen

Siinä on se järki, että aina en jaksa olla sosiaalinen enkä kuunnella kälätyksiä. Jos on kohtalaisesti yhteyksiä, puhelinkin voi soida usein eivätkä kaikki asiat ole sellaisia, että heti pitää olla saatavilla. Minusta tämä ihmeellinen hömpötys eli että pitää aina ja jatkuvasti olla tavoitettavissa kuuluu vain tietyille luonnetyypeille. Kun on vapaus valita ja kun en tarvitse aina puhekaveria tai jaksa kuunnella toisten asioita, on tämä ratkaisu. Mielestäni se on parempi tapa kuin väkinäinen vastaaminen.

On jotenkin hassua, että koko ajan touhotamme yksilönvapaudesta ja sitten esiin tulee kuitenkin tällaisia kysymyksiä. Jos kaikki olisivat samasta puusta, maailma olisi varmasti yksinkertaisempi, mutta - huoh - tosi tylsä. Vaikka voihan se olla monen mielestä tylsä nytkin - kun on se yksilönvapaus ajatella mitä tykkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      44
      3116
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1907
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1890
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      77
      1645
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1492
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1388
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1322
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1309
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1123
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      107
      1117
    Aihe