JUMALAN YKSEYS (TOUHID)
Rauha Teille,
Kaikki muslimit puhuvat Jumalan ykseydestä. He myös sanovat, että Islam perustuu tähän, koska kun Hän on yksi, Hän on Kaikkivaltias ja Hän tietää kaiken jne. Tämä on hyvin merkittävää, mutta mitä moslimit tarkoittavat Jumalan ykseydellä? Ihmisiä on eri tasoisia tieteellisesti puhuen, täten tätä asiaa voi katsoa eri tavoilla ja kaikki puhuvat samasta asiasta, eli Jumalan ykseydestä. Kun katsotaan maailmaa pienimmästä suurimpaan, kaikki ne todistavat että tässä maailmassa vain Yksi määrää kaikkea.
Aisha (yksi Profeetan (SAAS) vaimoista) soti Imaami ´Äliä (RA) vastaan kamelisodan aikana. Yksi ihminen nousi ja kysyi Imaami ´Äliltä (RA): ”Oi uskovaisten johtaja, onko teidän mielestänne vain yksi Jumala?” Muut sodassa olevat kääntyivät kysyjän puoleen ja sanoivat: ”Onko hyvä kysyä tämänlaisia kysymyksiä näinä päivinä?” (Nyt on sota ja ihmisiä kuolee heidän ympärillään. Onko tämä oikea aika kysyä?) Imaami ´Äli (RA) vastasi: ”Antakaa kysyjän kuulla vastaus, niin hän saa tietoa omasta Jumalastaan. Hän haluaa tietää asian, jonka me haluamme vihollisiemme ymmärtävän.” Imaami ´Äli (RA) käänsi päänsä kysyjän puoleen ja sanoi: ”Oi henkilö, kun sanotaan, että Jumala on yksi, sillä on neljä merkitystä. Kaksi merkitystä on oikein ja kaksi väärin. Ne, jotka ovat oikeassa ovat…”
.....
http://www.suomenshiiamuslimit.org/phpBB2/viewtopic.php?t=878
(TOUHID)
177
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339