Ahdistaa minua?

OlenIhmine

Muo ärsyttää kun opettaja sanoo "tyttöt sitä tyttöt tätä" En halua että minua kutsutaan tytöksi. Mut en uskalla tehä asialle mitään, seuraus olisi se et mut hakatais, aletais kiusaa ja menetäisin kaverini.

Mummokin sanoo et ompa susta tullu jo naisellinen.. MÄ EN OLE TYTTÖ USKO JO ://.. Hän ei hyväksyisi minua eikä myöskään isäni tai serkkuni mut äiti hyväksyy ja se on tärkeitä sillä en nää isääni ikinä.

Tää ahdistaa mitä pitäs tehdä?

5

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onsevaikeetollateini

Jos et uskalla puuttua nimittelyyn niin miten oletat, että asiat muuttuvat? Voit tietenkin mennä juttelemaan terveydenhoitajan tai koulun kuraattorin kanssa asiasta ja hakea jostain netin syövereistä vertaistukea ja samanhenkisiä ystäviä, joiden (netti)seura auttaa jaksamaan arkea.

• Jokuredg

Tyttöoletettuja harvemmin hakataan. Eikö juuri tullut suositus, ettei kouluissa puhuttaisi kollektiivisesti esim."tytöt"? Mutta eiväthän vanhemmat ihmiset sisäistä uusia asioita kovin helposti (on poikkeuksiakin).

• 0nneamatkaan

Kannattaa jollekin turvalliselle aikuiselle varmaan puhua jos vaikka koulusta löytyy kuraattori tai semmonen. Sä saat elää sinä sukupuolena kuin haluat, sun ei tarvitse miellyttää muita leikkimällä tyttöä jos se tuntuu pahalta. Tärkeää on löytää ihmisiä jotka voi olla sun tukena, etenkin jos on myös cis-aikuisia, jotka voi sua puolustaa kun joku sukupuolittaa tai nimeää väärin. Muut aikuiset usein kuuntelee kaltaistaan kun eivät halua kuunnella nuorta.
      Helsingissä ja Tampereella toimii transpoliklinikat, joihin pääsee tutkimuksiin aloittamaan korjausprosessia. Lähetteen saa lääkäriltä kun menee selittämään tilannetta sukupuoliristiriidasta.

• Fjekeiir

Tai aikuisia yleensäkin, ei välttämättä tarvitse olla cis :D

• miraela

Keskustele äitis kans syvällisesti asiasta. Kaikki kuitenkin lähtee omasta itsestäsi - omat reagointisi eri tilanteisiin, tunteellisuutesi, jne. Jos haluat, että puheet ja mollaamisesi loppuvat - tee kuten eräs opettaja Pohjois-Suomessa: Hän pukeutui naiseksi meikkautuen korujen kera. Eli satiinisukkikset pikkareitten päälle, irtotissit push-up rintsikoiden alle, nätti olkaimeton polvipituinen mekko rotsi ja saapikkaat jalkaan. Ite saat päättää koroista.
      Mua kans kiusattiin omana kouluaikana ( ent. kansakoulu, nyk. peruskoulun ala-aste) omasta herkkyydestä ja tyttömäisyydestä. Kumpa tuolloin olis voinu tehä kuten nykyään voi - olisin jopa kesken koulupäivän vaihtanut erään tytön kanssa vaatteita heti koulupäivän alkajaisiksi. :) - Nykyään (yli 50 vuotta) tuon ajan jälkeen mielelläni pukeudun naisten vaatteisiin!! Miesten vaatteet ja kengät ovat liian isoja minulle ja poikien vaatteet ja kengät liian pieniä!!! Naisten vaatteet ja kengät ovat minulle kuin mittatilaustyönä tehtyjä - ei kiristä, ei purista, eikä ole liian löysiä - just sopivia mun vartalolle ja jaloille.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe