Voisko jostain löytyö joku joka vois opettaa?

Little.Joel

Eli oon yrittäny ettii jotain henkilöä joka vois opettaa tai neuvoa magiaan liittyviä juttuja. Kaikki kiinnostaa, mut enite ehkä elementit ja shamanismi.
Oon siis kohta 17 vuotta ja vähän opetellu ite, mutta aika vähän joten oon kokematon. Kaipaisin neuvoja tai oppejajoltai hiema kokeneemmalta, mut kaikki apu kelpaa. :)

5

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ingerma

Kirjasto on hyvä paikka aloittaa ennen kenenkään oppeihin menemistä. Omasta mielestäni on parempi ensin tutkia asioita itse ja muodostaa oma näkökanta ja katsomus asioista ennenkuin antaa toisen kertoa omistansa - näin varmistuu se että oma tieto ja taito on täysin itsestäsi lätöistä.
      Monet ksymiisi teemoihin liitetyt asiat kun ovat yleensä melko henkilökohtaisia kullekin.

Jokainen näkee ja kokee asioita eri tavoin, joten esimerkiksi sinun oma elementtisi löytyy vain ja ainoastaan itse etsimällä - kukaan ei osaa tai voi antaa sitä valmiina. Samoin shamanistiset kokemukset ovat kunkin omia. Näihin voi joku toki opastaa ja kertoa omia kokemuksiaan tai oppejaan mutta viimekädessä se olet sinä itse, jonka tulee niistä jonkinlainen kuva muodostaa.

Olen itse jonkin aikaa sitten aloittanut oman tutustumiseni noituuteen ym. ja perhetynyt juuri kirjoitettuun tietoon sillä sekin on jonkun maailmankuvan ja käsityksen kertomusta mutta siitä ei tarvitse ottaa kaikkea omiin oppeihin. Vain se tieto mikä tuntuu sopivalta sinulle ja asettuu omaan maailmaan on tärkeää. Itse oppiminen antaa myösesimerkiksi enemmän vapautta muodostaa yhteys elementteihin. Jos olisin itse aiemmin luottanut minua opastaneisiin olisin seurannut minulle väärää elementtiä koska luotin tuolloin vain toisen näkemyksiin.

• Little.Joel

Kiitos Ingerma :)
      Oon lukenu erillaisia kirjoja melkein kolme vuotta, ja nyt alkaa tuntua siltä ettei enää löydy kirjasosta sellasia kirjoja mistä löytyis sellasia tietoja joita etin. Mulla on jo aika vahva näkökanta asioista ja luulen tietäväni mikä mulle se oikee elementti on, mutta tarvisin apua ja tukea sen varmistukseen.
      Nuo mitkä mainitsin ei oo todellakaan ainuut mikkä kiinnostaa, vähä kaikki on kiinnostavaa, mutta ajattelin jotain kiinnostavia mainita.
      Tiiän sen että ite pitää ottaa asioista selvää ja saada se oma näkökanta enne ku pystyy muilta ottaa oppeja silleen että siitä on hyötyä, mutta nyt alkaa siltä tuntua että voisin pystyä ottaa niitä oppeja vastaan.
      Suhtaudun lähes aina kaikkeen tietoon pienellä varauksella enkä usko kaikkea mitä mulle sanotaan. Haluun olla varma asioista, enkä juosta sen mukaa mitä muut sanoo.

Oon tosi ilone ku joku on jo vastannu, joten kiitos vielä Ingerma! Mutta kaipaisin silti joltakin oppeja, kaiken otan vastaan. :)

• Ingerma

Hyvältä kuulostaa kyllä!
      Enpä silti osaa opettajan valintaa tai hakua kauheasta avittaa sillä omakin tietous on vasta kasvatusvaiheessa.. Toivottavasti löydät jonkun jolla on vielä pari uutta ässää hihassa...

• Teologinen tiedekunta.

• Oletko kinnostunut mustasta magiasta?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      111
      3824
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3193
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      235
      2847
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      39
      2376
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1684
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      24
      1496
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1476
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      14
      1361
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      18