Karpathos, Kos vai Rodos

Ecfharistho

Kokemuksia Karpathoksesta?

14

2384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TSM88

      Itse olen lähdössä ensimmäistä kertaa Karpathokselle kesäkuun alussa.
      Paljon on tullut luettua kokemuksia ja katseltua kuvia ja videoita. Löytyy ainakin upeita rantoja ja vuoristoisia patikkareittejä. Myöskään turismi ei vielä ole kovin suurissa määrin rantautunut Karpathokselle, joten sitä aitoa kreikkalaisuutta löytyy vielä.
      Mikään bilesaari ei ole kyseessä, mutta ilmeisesti ainakin Pigadiassa joku yökerhokin on.

    • Ecfharistho

      Nyt kyllä valehtelet.

    • Karpathokselle

      Ehkä Pigadiassa sijaitseva Life Club ei täytä kaikkien kriteerejä yökerhosta, mutta eiköhän tuo ainakin melko lähellä sellaista ole.

      Ja ei tarvitse mennä kovin kauas pääkaupungista, että löytyy melko alkukantaista asuinympäristöä.

      Kannattaa varmaankin valita Kos tai Rodos, jos bilettää haluat ;)

    • Kreikankävijä

      Olin viime vuonna viikon Karpathoksen saarella Lefkoksen kylässä. Ranta oli aivan ihana, hotellikin ok. Mutta siellä ei soitettu musaa edes illalla, koska kohdetta mainostetaan "lepopaikkana". Pääkaupunki Pigadiassamon jo vähän enemmän menoa ja meininkiä.

    • nautiskelkaa

      Karpathos on ainakin minun mieleen . Viime keväänä viimeiksi kävimme nyt 21 . 5 menemme taas !! Kävimme neljänä vuotena peräkkäin noin 10 vuotta sitten ! Paikan rauhallisuus viehättää , toki on pikadiassa hieman eloisampaakin noin pikkutunneilla ! Ruoka on loistavaa paikalliset ihmiset tosi ystävällisä ! Sinne vaan ! OLA KALA !!

    • retkeilyimmeinen

      Eipä ole tullut käytyä Kreetaa lähempänä, koska sinne taitaa ainoa lauttayhteys mantereelta vaatia reitin Mantere -> Kreeta -> Kasos -> Karpathos ja sama tietysti paluumatkalla.
      Ja liekkö siinä välillä se reitti edes samalla veneellä, vai pitäisikö sitten vaihtaa matkalla joka saarella.

      Päiväkäynnille mantereelta tai Kreetalta voisi tietysti mennä vaikka jollain pienkoneella, mutta auto jäisi sitten lähtöpaikkaan ja Karpathosilla olisi jalkamiehenä.

      • Lentoemo37

        Karpatokselle on suoria lentoja ainakin Apollomatkoilla.


      • retkeilyimmeinen

        Toki jos matkaan lähtee lentäen, niin sinne pääsee, mutta jos on liikkeellä omalla autolla, kuten minä olen aina euroopan reissuilla, niin pitää ottaa huomioon autolauttayhteyksien helppous. Kreetalle se ei ole ollut koskaan ongelma, mutta tuonne siinä tosiaan joutuu pönöttämään aika pitkään lautalla, että pääsee.


    • Lilly-12

      Mikä on hintataso Pigadiassa? Löytyykö edullisia ruokapaikkoja vai mennäänkö jo liki Suomen hinnoissa? Lokakuussa ollaan reissuun lähdössä, kun ei ihan kuumimpaan aikaan haluta mennä. Mites olette auton vuokranneet? Suoraan paikan päällä vai varanneet jo valmiiksi?

      • TSM-

        Annoksien hinnat pyörii keskimäärin siinä noin 9-13€ välillä, eli aavistuksen edullisempaa kuin Suomessa. Olut maksaa noin 3,50-4€.

        Oltiin itse Pigadiassa pari viikkoa sitten ja vuokrattiin auto paikanpäältä. Vuokraamoita on niinkin pienessä kylässä melkoinen määrä, joten valinnanvaraa löytyy varmasti.

        Todella ihana paikka, tykättiin ainakin kovasti! Rento, iloinen tunnelma ja upeat maisemat joka puolella saarta.


    • raku1

      Ollaan lähdössä ensi kertaa tuonne Pigadiaan syyskuussa pariksi viikoksi.
      Olen katsellut kuvia sieltä ja olen huomannut että siellä ei olisi aurinkotuoleja rannoilla.?
      Tai jos on niin niitä todella vähän, pitääkö tuo paikkaansa?

      • Aurinkofani

        On aurinkotuolit! Pigadian rannalla 3€/tuoli, Amoopissa 3,50€. Amoopissa parempi uida, bussilla 2,40€. Pigadian ranta huononee mitä kauemmas kaupungista menee. Kannattaa mennä aamupäivän puolella, puoliltapäivin tuolit jo täyttyvät.


      • Aurinkofani

        Kannattaa vuokrata auto ja käydä Olympoksella. Mutkainen tie, mutta upeat maisemat. Ei näkynyt hurjastelijoita, vaan kaikki ajoivat rauhallisesti eikä ollut ruuhkaa.


      • Reissuun

        Millä luottokorteilla voi nostaa rahaa Karpathoksella?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe