Hei,
Olen kolmekymppinen perusterve mies. Olen pari vuotta sitten kärsinyt kerran eturauhastulehduksen. Sain siihen antibioottikuurin (olen melkein varma että kyseessä Ciprofloxacin) joka helpotti heti. Tuolloin eturauhaseni oli aivan uskomattoman kipeä, en pystynyt edes istumaan ennen kuurin aloittamista ja kiveksissä oli hirvittävää paineen tuntua. Tuon jälkeen eturauhaseni ei koskaan ole tuntunut ihan normaalilta. Se kipeytyy vähän kaikesta, etenkin kylmässä uimisesta ja esimerkiksi pitkistä automatkoista jos tie on pomppuinen, sekä liian kireistä housuista.
Viime vuonna olin ulkomailla lyhyellä matkalla ja samat eturauhasoireet iskivät taas. Olin uinut kylmässä järvessä juuri ennen reissua, mitä epäilen syyksi. Olin reissussa vain muutaman päivän ja ajattelin että haen lääkkeitä sitten Suomesta. Koko reissu oli yhtä helvettiä, mutta oireet katosivat täysin sattumalta juuri kun palasin Suomeen. En sitten mennyt koskaan lääkäriin ja seuraavaan vuoteen oireita ei juuri ollut. Välillä uinnin jälkeen pientä jomotusta muttei sen kummempaa.
Nyt olen pidemmällä reissulla kolmannen maailman maassa ja viime viikkoina eturauhaseni on alkanut oikkuilemaan. Mitään syytä kuten sukupuolitautia tähän ei ole. Oireita ovat:
-Järkyttävä virtsaamistarve ja todella huono virtsanpidätyskyky. Tuntuu, että koko ajan on riski tulla housuihin ja vessa pitää löytää todella nopeasti
-Yökastelu, tapahtunut vain humalassa mutta olen herännyt kolmesti viimeiseen kolmeen viikkoon siihen että olen kastellut sängyn. Tätä ei ole tapahtunut aiemmin
-Jomotusta ja paineen tunnetta kiveksissä, ei kuitenkaan niin pahaa kuin aiempina kertoina
-Eturauhanen tuntuu suurentuneelta omasta mielestäni
Olen täällä reissussa vielä noin 2,5 viikkoa. Omaan paketin Ciprofloxacinia mukana, jota pyysin aikanaan siltä varalta jos tulehdus iskee uudestaan. Lisäksi olen kolmannen maailman maassa jossa sairaalaan ei hotsita mennä mutta apteekista saa mitä tahansa ilman reseptiä. Lääkäriin Suomessa aion mennä heti kun palaan. Sitä odotellessa haluaisin kuitenkin lievittää oireitani jotenkin. Mikä oli siis järkevintä? Googlasin jotain alphasalpaajia ja vastaavia mitä tämäntyylisiin oireisiin ilmeisesti käytetään. Käynkö ostamassa niitä? Kannattaisiko vetää vain Ciprofloxacinit? En haluaisi syödä antibiootteja turhaan ja muutenkin tuntuu että ongelmana on enemmän suurentunut eturauhanen kuin joku bakteeritulehdus. Toisaalta se kuitenkin auttoi sen ainoan kerran kun olen näitä syönyt. Sivuvaikutukset saattavat ilmeisesti olla todella ikäviä ja etenkin täällä auringossa arkuus valolle on aika huono juttu. Toisaalta en muista viimeksi saaneeni mitään sivuvaikutuksia.
Kiitos!
Mitä lääkettä eturauhasvaivaan ulkomailla?
djsssss2001
0
94
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk682259Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921506Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621312Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll711299- 1271184
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901021- 70998
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943- 115915
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍85912