Hei! Pakko purkaa tunnetta ja apu on tervetullutta

Onnetonmiäs

Hei! En tiedä mitä tehdä ja jos joku tämän lukee ja osaa samaistua tai tukea tai auttaa tms niin enemmän kuin tervetullu kaikki sellainen...

Parisuhde on ajautunut poukamaan mistä ei näytä olevan oikein paluuta. Välitän edelleen ihmisestä erittäin erittäin paljon ja tunne on, että haluan hänet ja tarvitsen häntä. Tappelut vain saisivat poistua mitä on viime aikoina riittänyt, koska molemmilla on paljon stressiä elämästä ja sitten on tapeltu jopa lapsellisesti asioista.. :( turhauttavaa... nyt ollaan pisteessä, että olemme eri osoitteissa ja otamme happea tai kevyesti eroamme. Minusta tuntuu, että toinen on etääntynyt aivan järkyttävästi ja tunnen eroahdistusta. Itsellä periaate, että kun parisuhde on rikki nii se korjataan, koska tämä on kuitenkin ihminen ketä rakastan ja kenestä välitän ja haluan hänelle ja meille hyvää....

En löydä voimia jokapäiväisiin rutiineihin ja saisin voimaa siitä, että tilanteemme menisi eteenpäin ja saisimme keskustelu yhteyden takaisin mitä ei tällä hetkellä ole kuin kerran kaksi viikossa ja sekin on perus liipa laapaa kuin, että toinen olisi jotenkin miettinyt asioita ja olisi valmis tulemaan vastaan koska olen ilmaissut itseäni tosi hyvin mielestäni, että olet tärkeä ja haluan korjata asioita ja minunkin pitää tehdä kompromisseja... vaikea olla erillään koska eihän tämä korjaa mitään, toisaalta miettii että no onko tämä sitä mitä toinen tarvitsee, jotta hän saa selvyyttä ja tulee kohta vastaa.. Onko toinen pelkkää muuria ja saako niitä alas, jotta näkisin sen kaiken läpi taas omia itseämme. Hän on meistä henkisesti kovempi (selviytyjä ja kovis, annan sen hänelle) tällaisissa tilanteissa siitä on vain minulle erittäin paljon haittaa koska itse olen aika tunteellinen ja herkkä...

Tämä tiedostamattomuus puuduttaa turruttaa ja ajaa minua erittäin syvälle masennukseen (välillä syviinkin vesiin) Tuntuu etten kestä enää... haluan kunnioitaa toisen pyyntöä ajasta ja tilasta, mutta samalla ryven henkilökohtaisessa helvetissä... olen oikeasti täysin neuvoton. Jos otan yhteyttä (minkä olen jättänyt enemmän vastuuta toiselle ja kuuluu kun kuuluu ja välillä tosiaan kuuluu) niin minusta tuntuu että paineistan toista :( tämä on hirveää.... Itken, Suutun yksikseni. Masennun. Paha olla.... Mitä helvettiä tässä pitäisi tehdä kun ei voi kaikkea tehdä yksin.... Molemmat ovat tehneet virheitä (ei pettämisiä tms) mutta itse tarvitsen ja haluan puolisoni takaisin ja meidät asiat kuntoon ja se repii kun toisesta ei tiedä.... Otanko yhteyttä, onko se toiselle vielä "liikaa". Annanko olla, ja itken omat yksinäisyyden itkuni. Vai mitä... Niin pettynyt ja surullinen olla... Haluan parhaan ystäväni takaisin ja en tunne että toinen haluaisi samaa....

7

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Illanjatkot

      Mistäpä ne riidat syntyy? Oletko kuunnellut, mitä puolisosi on sinulle monta kertaa toistanut tai nalkuttanut, eikä käytöksesi muutu siitäkään huolimatta. Jos olet valmis tekemään suhteesi eteen jotain, niin se muutos lähtee omasta itsestäsi. Sen vuoksi, kun olet se herkempi ja tunteellisempi osapuoli, niin sinun on ehkä vaikeampi olla yksin. Mutta jos sulla on kavereita, niin yritä suuntautua myös siihen omaankin elämään ettet mieti asioita itseksesi ja päivät pääksytysten. Tee välillä jotain muutakin uutta ja itseäsi innostavaa. Liikunta on ollut itselle se hyvä juttu, jonka myötä saa kuntoa ja ajatukset lähtee liikkeelle sekä saa hyvää oloa ja mieltä elämään. Ehkä teille olisi joku ulkopuolinen terapia paikallaan, jos olisitte molemmat siihen valmiita. Jos riitanne ovat myrskyisiä niin sitä suuremmalla syyllä kannattaa ottaa vastaan ulkopuolista apua, koska te ette osaa riidellä oikein ja saatatte loukata toisianne pahastikin. Riitely on taitolaji ja sitäkin voi opetella ja saada suhteen toimimaan.

      • Onnetonmiäs

        Olen tosiaan yrittänyt kuunnella joskus paremmin ja joskus huonommin... kyllä mää sen myönnän... no viime aikoina tappelut lähti siitä (useampi kk) että tunnen oloni todella todella laiminlyödyksi ja kun asioista sanon monella tapaa niin ei minua oteta tosissaan... se on erittäin turhauttavaa... joo olen yrittänyt liikkua ja pitää itseni liikkeesä kavereissa jne, mutta ajatukset palaa aina lähtöpisteeseen... en tiedä pitääkö tässä lähtä yksin ammattilaiselle... yhdessäkin olisin valmis menemään... tunnen olevani erittäin jumissa... Ei todellakaan osata riidellä oikein :) se varmasti on taitolaji uskon sen missä "kannattaa valita taistelunsa".....


    • ikävissäeronnut

      Käsi nyt sydämelle. Rakastatko häntä? Mikäli rakastat, sano ja kerro se. Häntä et voi muuttaa, mutta voitte yhdessä työskennellä takaisin yhteen. Erillään asuminen on jo vienyt teitä pois toistemme luota. Haluatko häntä yhä, kaipaatko häntä ihollesi? Jos vastaat kyllä, varmasti silloin ikävöit. Rehellisyys itseäsi ja toista kohtaan on paikallaan. Sitten, jos hän tulee tai on jo tullut toiseen lopputulokseen, olet ainakin yrittänyt. Ulkopuolinen apu on hyvä peili teidän ajatuksille. Älä luovuta liian aikaisin.

      • Onnetonmiäs

        Kyllä kyllä ja kyllä... Olen kertonut nämä kaikki jo ja toinen edelleen on juupas eipäs... (ei varmaan pääse ylitse viime kuukausien tappeluiden ja olen niistä omasta puolestani pahoillani ja hänkin on omasta puolestaan, mutta silti hän elää vain sitä..., haluaisin auttaa toista pääsemään yhdessä niiden yli) En ole vielä luovuttanut, edelleen toivon ja haluan ja odotan... Joskus tekee mieli luovuttaa (vaikeaa) mutta olen jotenki erittäin joutsen (kai vähän jäärä :) olen valintani tehny ja en halua olla ilman häntä...) Jotenki kaikki on nyt kiinni hänestä..... Hän pääsee asioiden yli yksin, ottaa yhteyttä, ehdottaa jotain, tulee vastaa, jotain.... Itse vain odotan.. :( Minut on "laitettu" odottamaan....


      • olloshyvä

        Et voi valita yksin kenen kanssa olet. Suhteessa on 2 ihmistä, ellei enempää. Ei ole vain susta kiinni.
        Meinaan että jos toinen ei halua jatkaa niin turha itkeä mitään joutsenmarttyyripaskaa.


      • huolehdimyösitsestäsi
        Onnetonmiäs kirjoitti:

        Kyllä kyllä ja kyllä... Olen kertonut nämä kaikki jo ja toinen edelleen on juupas eipäs... (ei varmaan pääse ylitse viime kuukausien tappeluiden ja olen niistä omasta puolestani pahoillani ja hänkin on omasta puolestaan, mutta silti hän elää vain sitä..., haluaisin auttaa toista pääsemään yhdessä niiden yli) En ole vielä luovuttanut, edelleen toivon ja haluan ja odotan... Joskus tekee mieli luovuttaa (vaikeaa) mutta olen jotenki erittäin joutsen (kai vähän jäärä :) olen valintani tehny ja en halua olla ilman häntä...) Jotenki kaikki on nyt kiinni hänestä..... Hän pääsee asioiden yli yksin, ottaa yhteyttä, ehdottaa jotain, tulee vastaa, jotain.... Itse vain odotan.. :( Minut on "laitettu" odottamaan....

        Seuraava ajatelma maailman tuuliin heitettynä on auttanut itseäni ajoittain käymään läpi niin ikävää, surua kuin muutakin elämän eteen tuomaa, jotka on ahdistaneet ja melkein musertaneet alleen. Helpottanut hieman arjen etenemistä.

        Anna minulle tyyneyttä hyväksyä asiat joita en voi muuttaa.
        Rohkeutta muuttaa ne asiat jotka voin.
        Ja viisautta erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan.


    • Hei Onnetonmiäs.

      Kerrot luopumisen tuskasta, joka sinut on vallannut kun parisuhteenne vaikuttaa olevan kriisissä tai mahdollisesti jo loppunutkin. Tilanteenne taitaa olla vielä hieman auki, mutta myöskään mitään takeita sen jatkumisesta ei ole.
      Eroaminen on harvoin mutkatonta. Useimmiten siihen liittyy raastavia hylkäämisen, menetyksen ja pettymyksen tunteita, usein myös vihaa, riitoja, ikäviä lauseita.
      Mietin, voisitteko mennä vielä pariterapiaan? Vaikka eroaisittekin, asioiden rauhallinen ja turvallinen läpi käyminen terapeutin kanssa voisi vähentää erosta syntyviä haavoja. Keskusteluyhteyden syntyminen hoitaa rikkoutunutta mieltä silloinkin, jos ero tulee. Toisaalta sekin mahdollisuus on, että terapiassa päästäisiin ikään kuin villakoiran ytimeen ja mahdollisesti rakentamaan uudelleen nyt rakoileva yhteys. Mm. alueellasi toimiva seurakuntien perheasiain neuvottelukeskus tarjoaa pari- ja perheterapiaa maksutta, mutta jonoa niihin saattaa olla. Yksityisieen pariterapiaan saattaisi päästä nopeammin, mutta se on kustannettava itse. Yksityisiä terapeutteja löytää esimerkiksi Parisuhdekeskus Katajan nettisivuilta.

      Merja, diakoni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      328
      3048
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2253
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      194
      1588
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1385
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe