Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Oliko selkäsauna löysässä?

Nolostunut

Olen saanut ajokortin n. vuosi sitten. Reilu kuukausi sitten auto meni liukkaalla kylätiellä ojaan. Mitään vahinkoe ei tullut. Mutta kun selvisi, että olin ottanut kaksi kolmosta illan aikana (4 tunnin kuluessa), niin ukki poltti roppunsa, rupesi porukan kiukkuisimmaksi. Hän sanoi mm.
- 50 vuotta sitten minä olisin saanut moisesta tempusta armotta selkäsaunan
- jos hän olisi itse 30 vuotta nuorempi, niin hän itse järjestäisi Koivumäen herran saparokankaalle kestiin

Aika yllättäviä väitteitä, siksipä kysynkin teiltä, että oliko tosiaan 50 v sitten meno niin alkeelllista. Ja mistäpä se piiskaaja olisi silloinkaan tullut, koska ukit olivat tuolloinkin vanhoja ja kiukkuisia?

17

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asia sinänsä on tuomittava. Entä jos poliisi olisi tullut paikalle? Mahdollisesti rangaistus ja ajo-oikeuden peruutus.

    • RaittiinaRatissa

      Promillelaskurin mukaan veressäsi olisi alkoholia, jos painaisit alle 53 kiloa, jos olet painavampi niin olet selvä. Mutta ukin asenne on oikea, jos otat niin et aja. Ukkia sinun kannattaa kyllä varoa, sillä voi olla ässä hihassa.

    • Varia

      Minä elin lapsuuttani 50 vuotta sitten, mutta selkäsaunaa en koskaan ole saanut.
      Kyllä siihen aikaan koivunoksa oli monen maalaistalon pirtissä somisteena, jos ei nyt aina käyttötavarana niin ainakin varoituksena siitä mitä saattoi tapahtua jos vanhempien sanaa ei uskottu. Kuulemma rangaistavan piti toisinaan itse hakea se rangaistusväline metsästä.

    • Pienin-kolhuin-etiäpäin

      Sekasaunassa olen käynyt ja selänpesusaunassa. Selkääni en ole saunassa saanut.
      Mutta kyllähän lapsena sai reklamaatioita yhdeltä jos toiseltakin taholta, kotoa, naapurista, kylän mummoilta puhumattakaan opettajista.
      Sitä se energisyys teettää.

    • Autojakorttipois

      Jos sait kortin 18-vuotiaana ja siitä on nyt vuosi, niin ukkiisi nähden olet vielä pelkkä märkäkorva, joka ei tiedä mistään mitään. "Kahden kolmosen" ottaminen ennen rattiin menoa todistaa, että ukkisi on myös oikeassa.

    • Asenneongelma-ko

      Mitähän tuo "alkeellista" mahtaa tässä aiheyhteydessä tarkoittaa? Sitäkö, että nykyään on hienoa ja luvallista ajella ja olla liikenteessä pikkubissessä? Ettet vain ole alkeellinen itse ...

    • TiukkaLinjaHeti

      Rattijuopoille pitäisi antaa selkäsauna valtion toimesta.

      • "TiukkaLinjaHeti"

        Miksi jokaiselle?
        Läheskään jokainen ei tee pahaa koskaan.
        Ainoastaan murto-osa.
        Heistäkin vain harva tekee tosi-pahaa.
        Miksi kaikille on laitettava miljoonan pöntön kamerat?
        Vaikka pönttöjä olisi vain muu-tama.

        H.


      • mikä.täällä.mättää
        hunksz kirjoitti:

        "TiukkaLinjaHeti"

        Miksi jokaiselle?
        Läheskään jokainen ei tee pahaa koskaan.
        Ainoastaan murto-osa.
        Heistäkin vain harva tekee tosi-pahaa.
        Miksi kaikille on laitettava miljoonan pöntön kamerat?
        Vaikka pönttöjä olisi vain muu-tama.

        H.

        Hyvä kysymys, miksi suomessa AINA laitetaan kaikki kärsimään muutaman pöntön takia? Sitten niitä varsinaisia syyllisiä vaan silitellään päästä.
        Eikö täällä osata tai haluta kohdentaa rangaistuksia vain niihin syyllisiin?


      • mikä.täällä.mättää kirjoitti:

        Hyvä kysymys, miksi suomessa AINA laitetaan kaikki kärsimään muutaman pöntön takia? Sitten niitä varsinaisia syyllisiä vaan silitellään päästä.
        Eikö täällä osata tai haluta kohdentaa rangaistuksia vain niihin syyllisiin?

        "mikä.täällä.mättää"

        Totuus on että veroja on kerättävä.
        Eikä haluta näkyvästi nostaa vero-prosentteja.
        Kerätään törkeitä valehdellen.
        Varmaan vero-hallinnossa harmiteltiin, kun Globalismi pakotti lopettamaan Tupakan-myynnin.
        Toivoisin polku-pyörä verotusta, sekä tuhansia sakko-rysiä heille ja jalan-kulkijoille.
        Sieltä sitä rahaa irtoaisi ja katuja riittäisi meille autoilijoillekin sitten.

        H.


      • lksdjfsdkljfkldkl
        hunksz kirjoitti:

        "mikä.täällä.mättää"

        Totuus on että veroja on kerättävä.
        Eikä haluta näkyvästi nostaa vero-prosentteja.
        Kerätään törkeitä valehdellen.
        Varmaan vero-hallinnossa harmiteltiin, kun Globalismi pakotti lopettamaan Tupakan-myynnin.
        Toivoisin polku-pyörä verotusta, sekä tuhansia sakko-rysiä heille ja jalan-kulkijoille.
        Sieltä sitä rahaa irtoaisi ja katuja riittäisi meille autoilijoillekin sitten.

        H.

        Hyvä idea, polkupyöräilijöille puhallusratsioita ja sakot punaisia päin käveleville jalankulkijoille. Siinä olisi tosiaan valvonnan paikka kun pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden meno on mennyt aivan holtittomaksi.
        Pyöräilijät jopa menevät joskus tien yli ihan mistä sattuu yllättäen ja katsomatta yhtään ympärilleen, luulisi poliisin sakottavan tuollaisesta ajotaparikkeestä pyöräilijää. Vastaava temppu autolla niin kortti lähtisi varmasti kuivumaan.


    • sdksdjkldsjskl

      Ei kai ukkisi tarkoittanutkaan että 50 vuotta sitten ukit olisi antaneet selkäsaunoja vaan jos olisi 30 vuotta nuorempi eli ilmeisesti 30-40 vuotias niin selkäsauna olisi tullut. Tosin ei varmasti ihan helpolla onnistu 18-19 vuotiaalle selkäsaunan antaminen, olen itse 42v mies ja pituutta on vaan 176,5cm ja nykynuoret näyttävät olevan paljolti pidempiä niin varmaan saisin vaan itse kovemmin turpaan :P

      • Anonyymi

        Minulla on ollut matseja sekä serkun että enon kanssa. Serkku oli 20 v eno 40 v. Kumpikin niistä oli kovin voimakkaita omasta mielestään. Minä olin serkun kanssa saman ikäinen. Paljon nujuttiin ja minä kehityin taidossa ja voimassa. Olin jo varsin hyvä vastus serkulle.

        Kerran eno käski meidän lopettaa mekastus, mutta minä olin häviöllä enkä malttanut lopettaa. En edes huomannut mitään enne kuin eno sieppasi minut ja kantoi jakkarakke, istui alas, väänsi minut syiinsä ja alkoi paukutella pakaroitani. Piiskauksen välissä eno "kuulusteli" minua. Meni siihen muutama minuutti ennen kuin tajusin mitä minun piti tehdä.

        Tapaus pani minut miettimään, muta lopputulos oli aina sama, eno pystyi halutessaan minulle vitsat vääntämään.


      • Anonyymi

        Olen jo pappaikäinen ja saanut vanhanaikaisen kasvatuksen. Eli piiskaa tuli armeijaikään saakka. Mitä toimeliaampi hunsvotti oli kyseessä, sen useammin selkäänsä sai. Nyt jo mietin, miten oli mahdollista saada niin vanhana vitsaa.

        Ukko teki raskaita töitä ja oli hyvässä kunnossa. Ei sitä voinut isänsä kanssa tappelemaan ruveta, eli kohtuus se oli rimpuilussakin. Kaipa se omatuntokin kolkutti ja vaati hyvitystä. Jollei kuritus olisi onnistunut, niin setä olisi kutsuttu apuun.

        Ensin pidettiin nuhtelu- ja kuulustelutilaisuus. Sitten tuli määräys mennä kamariin ja äijä ilmestyi sinne vitsan kanssa. " Ei kipeän vuosi vaan häpeän", sanoi ukko, ja piiskasi ihan kunnolla.


    • TietoaOn

      Minun ukki olisi helposti piiskannut vaikka kaikki pitäjän alle kaksikymppiset jätkät, oli sen verran riski kaveri. Ei ehkä tuollaisesta aiheesta olisi ryhtynyt hommaan, mutta esim. varastelusta olisi tullut koivuraippaa paljaalle.

      • Anonyymi

        Minä olen saanut rippikouluikään asti vitsaa paljaalle pyllylle. Rimpuilin vastaan minkä pystyin, mutta isäukko selvisi aina voittajana tilanteesta. Minua hävetti ja kiihotti piiskan saaminen. Yön pimeydessä mietin millaista olisi nähdä kuinka huoltaja ottaa pakarani paljaaksi ja pitelee minut komeasti vasemmassa kainalossaan koko toimituksen ajan.

        Aikuisena en ole joutunut hänen polvilleen, vaikka se todennäköisesti onnistuisi vieläkin. Nykyisin käyn yleisessä saunassa katselemassa onko siellä sellaisia ukkoja, että saisi minulle piiskaa annettua. Takavasemmalla istun ja katselen järeitä miehiä ja tuumin mielessäni, että piiskausvoimaa löytyy.


    • Anonyymi

      Isä hakkasi minua vyöllä, kunnes löin takaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe