Telialla huijataan

Myyjät puhuvat mitä sylki suuhun tuo ja jättävät kertomatta oleellisia asioita. Asiakaspalvelussa ei kanneta vastuuta myyjien mokailuista. Tyhmä asiakas saa maksaa kun meni halpaan. Välttäkää ottamasta tätä liittymää!
1
Ilmianna
Jaa

49 Vastausta

Nämä, jotka kaupittelevat liittymiä näissä markettien yhteydessä olevissa kioskeissa, väittävät, että asiakaspalvelussa ei tiedetä asioista ja että vain heillä on uusimmat hintatiedot.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Nummelan Citymarketin Telia pisteen valehtelevat pojat sai minut huijattua ostamaan liittymän, jonka lupasivat käytön olevan samanhintaista Baltian maissa. Kysyin erikseen voinko laittaa sen Virossa olevaan reitittimeen ilman lisämaksua......se oli täysin valetta, laskua tulee ja heti kerralla. Kun on ostanut tuotteen pojan klopeilta ja uskoo kaiken siihen lisäksi ei ole mitään vaihto tai palautus aikaa. Puhelimen kautta 2 viikkoa. Varokaa huijareita. Isot päälliköt pistää rahat taskuun huijatut rahat. Valheella on yleensä lyhyet jäljet
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miten saada valehdellut ja oleellisia asioita kertomatta jättänyt myyjä edesvastuuseen? Telia ei ainakaan vastuuta kanna. Asiakaspalvelussa vain kirjaimellisesti vittuillaan kun asiakasta on saatu höynäytettyä.
Ilmianna
Jaa
Minua myös yritettiin kuse..aa. 3.5.17 klo 12.29 tuli soitto Telian numerosta 0207101409. Haluttiin päivittää liittymiäni. Hän lupasi paremman netin, myös ulkomaan käyttöön jne.
Ohimennen mainitsi huawein 7 tabletista, joka tulisi "kaupan päälle"vain parin euron lisämaksulla nykyiseen laskuuni verrattuna. Todellisuudessa kyse olisi ollut 16,90e/kk liittymästä 36kk kytkyllä ja 99e tabletista. Kiristystä!!
Kerroin että en tarvi tabletteja enempää (2 kaapissa). Hän kertoi, että en saa päivitettyä liittymiä noin edullisesti, jos en ota lähes ilmaista tablettia. Suostuin kauppaan luullen, että kokonaiskulut ei nouse. Ei kirjallista vahvistusta, ei tekstiviestiä jne. sim-kortti postissa!! Sitten hälytyskellot soi kun tuli paketti-ilmoitus postiiin.
Soitin Telian asiakaspalveluun (jono yli 20min.) ja ihmettelin, mitä olen ostanut? Liittymät tarkistettiin..ok. Sitten se tablettikauppa. Se oli ihan turhaa pakkomyyntiä vedoten edulliseen kokonaishintaan vanhojen liittymien osalta. Asiakaspalvelusta kerrottiin, että niillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Sain onneksi peruttua kaupan. Liittymät kyllä päivitettiin toimiviksi. ÄLÄ TILAA MITÄÄN PUHELIMITSE, SIELLÄ VALEHDELLAAN EIKÄ KUKAAN OTA VASTUUTA!!!!!!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tuo laitekytky koskee muitakin operaattoreita, että saat liittymän edullisemmin kun maksat kolme vuotta esim. reitintä5e kuukaudessa. Näin tein itsekkin, että maksoin mobiilireitintä 36kk X 5e ja sain superhyperliittymän puoleenhintaan.... no, kun liittymä oli lusittu, niin sen hinta nousi 30e ja se siitä sitten.... Kyllä ne katso sen edullisen hinnnan jostain ottaa... ja reitittimen arvo sitten ei ole kuitenkaan edes puolta aiitä sopimuksen arvosta... tai sitten se nopea liittymä maksaa vaan niin julmetun liikaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä soneralla ja nyt telialla yritetään huijata ainakin iäkkäämpiä asiakkaita.Tarkistin 06.05.2017 telialla ns.omat sivut mitä maksuja laskulle on kirjattu.Yllätys,yllätys laskuun on tulossa puh.ulkomaille,n:o +448000465064 kesto 00:10:03 hinta 5,56e. Yritin soittaa tuohon numeroon ,tytön ääni ilmoitti n:o EI KÄYTÖSSÄ.Epäilyttää että tämä on telian tekaisema huijaus.Seuraavasta laskusta vähennän tuon summan.Soneran aikan kohdalleni osunut huijauslaskutus kesti n.7kk.So-nera vei laskuissa huijauksesta aiheutaneet vähentämäni maksut perintätoimistolle.Minä valitin huijauksesta aiheutuvista maksuista KULUTTAJARIITALAUTAKUNTAAN.Parin viikon kulutta sonera ilmoitti peruvansa nämä perinnässä olevat maksut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kyllä on tyhmä jos umpimähkään soittaa ulkolaiseen numeroon. Kulujahan siitä syntyy. Telialla ei ole tuon huijauksen kanssa mitään tekemistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Te iäkkäät asiakkaat olette helvetin rasittavia kun ette ymmärrä mistään mitään ja kaikki teidän omat mokailunne sysäätte operaattorin syyksi. Älkää soittako tuntemattomiin, varsinkaan ulkomaisiin numeroihin! Ei ole operaattorin vika jos tyhmyyksissänne soittelette maksulliseen numeroon. En ole minkään operaattorin leivissä mutta olen kuullut niin uskomattomia juttuja ystävältäni, joka työskentelee eräälle operaattorille, etten voi kuin ihmetellä ihmisten tyhmyyttä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itsellä on siirto menossa pois Teliasta. Syy järjettömät muutokset Telian paketeissa. Tiedonsiirron mennessä tappiin telia alkaa vetää 1e/pv siitä, että data on laskutuskauden loppuun saakka samannopuksinen kuin sopimuksessa. Tämä tarkoittaa normaalillä järjellä, että jos liittymä on normaalihinnassa 18-22e, niin se on sitten paketin ylimennessä melkee 40e.. eihän kukaa periaatteessa dataa päivässä nakita.
Se mikä minulla oli Teliasa oli muuten ihan ok! 600 minuutia ja 600 viestä ja periaatteessa se 5GT dataa olis riittänyt... 17,90e menetteli ihan hyvin.

Toinen asia oli tabletin liittymä jota olis pitänyt 12,90e sijaan alkaa maksamaan 16,90. Kun menin telian pisteeseen irtisanomaan sitä, niin pikkasen se poika hermostu siitä... se tarjosi parin euron alea pakettiin...., ja väitti että ei ole sitten dataa tabletissa kun irtisanon sen... Ei tienny poika, että Suomessa on 2-3 muutakin operaattoria joilta sain datan niin tablettiin kuin reittitiimeenkin... ja sain ne paketinna.....

Sitten menin toiselle operaattorille irtisanomaan mobiilireittimen dataa, niin myyjätär ymmärsi täysin että he eivät voineet antaa vastaavaa pakettia...

TÄllä ratkaisulla minkä tein laskin säästäväni 20e kuukaudessa... ja mobiilireitin ja tabeltti on ainoa määräaikaiset... puhelimen voin siirtää periaatteesa milloin vain pois uudelta operaattorilta, jos olisin alkanut kierroksen toisen operaatorin toimistosta, niin olisin saattanut valita toisen operaattorin... ja ehkä käyn uuden kierroksen 2019 vuoden keväällä... koko paketista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Melkoista säätöä. Minä käytän vain yhtä liittymää kännykällä. Rajaton 4G liittymä ja hintaa noin 30e/kk. Toimii kaikkien laitteiden kanssa, kun jakaa vaan kännykästä nettiä. Lässyttää ja viestejä saa lähettää myös niin paljon kuin sielu sietää. Jopa ulkomailla, jos joskus siellä päin tulisi käytyä.

Soneraa on sen vuoksi pakko käyttää, kun Saunalahti ei toimi täällä päin kunnolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jos olet itse ottanut datarajallisen liittymän, niin oma on vikasi. Liittymää tilatessasi olet varmasti tiennyt mitä tapahtuu, jos datakiintiö loppuu. Kannattaa ottaa rajaton niin ei tarvitse tuskailla datan loppumisen kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olen iäkäs rouva ja Telia myyjät ottivat minuun yhteyttä huhtikuussa 2017 koska liittymäni tarvitsi vaihtaa toiseen Telia ja Sonera yritysmuutoksien takia. Telia myyjillä on käytössä asiakkaan laskutustiedot sekä tiedot miten paljon dataa käyttäjä on käyttänyt asiakashistorian takia. Historiasta näkyy että käytän puhelinta paljon puhumiseen. Puhehan yhdistää ihmisiä. Telia myyjä myyjät käyttivät hyväkseen historiatietoja asioidessaan kanssani. Koska olin luottavainen myyjän ammattitaitoon - menin vipuun. Jälkeen päin selvisi, että Telian myyjä suosittelikin pienempää datarajaa puhelinyhteyksiä varten ja ohjeisti asiakasta päivittämään liittyvän omaliittymän kautta. OK. Kunnes sain usean sadan euron laskun. Otin yhteyttä Telia Soneran asiakaspalveluun. josta kerrottiin, että olen itse syyllinen tähän laskuun, koska olen käyttänyt omapalvelua liittyvän päivittämiseksi. Näin Telialla toimitaan. Kuinka montaa iäkästä rouvaa on höynäytetty vaihtamaan puhelinpaketti pienempää, jotta Telia saa laskuttaa ylimenevistä puheajoista extraa. Jollain keinoilla Telia yrittää korvata menetettyjä rouming maksuja - vai mitä ne nyt olikaan - ne EU:n säätämät uudet laskutuslait.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Siinä taas iäkkäällä menee puurot ja vellit sekaisin. Mikä ihmeen dataraja puhelinyhteyksiä varten? Ei sellaista ole olemassakaan. Data tarkoittaa tietoliikennettä eli netinkäyttöä. Itse arvioit puheminuuttiesi määrän ja et ota pienempää pakettia jos se ei sovi. Sitä voi itse myös päivittää suurempaan. On myös hyvä tarkkailla puhemääriään, ettei mene yli jos ei ole rajattomia puheluita käytössä. Ai niin, sehän vaatisi puhelimen valikoiden käyttämistä, mihin te vanhukset ette kykene. Antakaa vanhukset lastenne hoitaa nämä asiat niin säästytte monelta murheelta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nyt tuli sontaa. Olen melko iäkäs mies ja kykenen kyllä käyttelemään puhelimen valikoitakin. Olen ollut tietokoneiden kanssa tekemisissä yli kolmekymmentä vuotta ja laitan omat laitteeni kyllä itse kuntoon. Turha yleistää vanhoja ihmisiä tietämättömiksi ja osaamattomiksi. On niitä osaamattomia nuorissakin ihmisissä. Tiedän nuoria ihmisiä, jotka eivät osaa edes lukea ja kirjoittaa kunnolla, saati sitten suorittaa edes yksinkertaisia laskutoimituksia. Järkihoit itsellesi.!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Aika vähän meitä nuorempia luku- ja kirjoitustaidottomia kuitenkaan on, toisin kuin ns. suurissa ikäluokissa. Sinä olet virkistävä poikkeus, sillä ainakin 80% vanhemmista ihmisistä on vaikeuksia puhelimen valikkojen ja muutenkin käytön ja erityisesti tekemiensä sopimusten ymmärtämisen kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huono kokemus Teliasta! Vaihdettiin kesäksi ulkomaandatapaketin vuoksi Teliaan. Puhelin huomaamatta kytkeytynyt Kroatiassa Bosnia-Herzegovinan verkkoon 10 kilometrin päässä rajalta. Kroatiassa netti kuuluu pakettiin, Bosnia-Herzegovinassa hinta 12,49e/Mt. Onneksi selvittiin säihkähdyksellä ja muutamalla eurolla. Laskua ihmeteltäessä ja asiaa selviteltäessä Telialta niin surkeaa asiakaspalvelua, että nyt entinen Telialainen. Mobiilidatan poiskytkentä ei kuulemma riitä, vaan pitää tehdä dataroamingesto netistä... Minulle Moi on paras ja selvästi halvin kotimaassa. Jatkossa myös Moi ulkomailla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
elä kehu MOI-liittymää, ennen kuin on enemmän kokemusta. Kohta olet taas vaihtamassa operaattoria.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Puhelimen siirtyminen eri operaattorin verkkoon on kylläkin käyttäjän itse aiheuttama ongelma, jos on sallinut kyseisen toiminnan puhelimelleen. Rajaseuduilla liikkuessa verkonvalinta on syytä pitää manuaalisena. Jopa Suomen itärajalla liikkuessa on vaarana puhelimen kytkeytyminen venäläisen operaattorin verkkoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Telian myyjä pakotti ottamaan vakuutuksen (1kk ilmainen) puhelimen kanssa ja väitti että vakuutus maksaa 4.90e /kk, eikä ole omavastuuta ollenkaan. Parin päivän päästä tuli sähköpostiviesti jossa kerrottiin että vakuutus maksaa 6.90e /kk ja omavastuu 50e. Telialta tuli myös paperi jossa sanotaan että sopimuksen voi purkaa jos palauttaa puhelimen 14 päivän sisällä. Kun puhelinta yritti palauttaa niin myyjät eivät tienneet miten palautus toimii ja he eivät voi vastaanottaa puhelinta. Soitti jollekin ja kertoi että palautus ei ole mahdollista ja ei tiedä mistään papereista joissa lukee palautusmahdollisuudesta. Oli paperi mukana, mutta ei suostunut katsomaan sitä vaan väitti ettei heillä ole tietoa että puhelimia voi palauttaa ja kukaan ei koskaan ole halunnut palauttaa puhelinta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Millä tavalla pakottivat? Uhkasivatko kidnapata perheenjäsenen tjsp?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eivät myy puhelinta ilman vakuutusta. Vakuutuksen voi myyjän mukaan itse purkaa vaikka samana päivänä ilman maksua ja vain kirjallisena. Olen lähettänyt pari kirjallista purkupyyntöä ja samalla pyytänyt kuittausta että vakuutus purettu. Kuittausta tai mitään muutakaan vastausta ei ole tullut joten tietää vasta jos laskuja tulee tai ei tule, onko pyyntö mennyt perille ja vakuutus purettu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
EiTeliaa kirjoitti:
Eivät myy puhelinta ilman vakuutusta. Vakuutuksen voi myyjän mukaan itse purkaa vaikka samana päivänä ilman maksua ja vain kirjallisena. Olen lähettänyt pari kirjallista purkupyyntöä ja samalla pyytänyt kuittausta että vakuutus purettu. Kuittausta tai mitään muutakaan vastausta ei ole tullut joten tietää vasta jos laskuja tulee tai ei tule, onko pyyntö mennyt perille ja vakuutus purettu.
Mikä tuo vakuutus oikein on? En ole koskaan kuullutkaan operaattoreiden vakuutuksista. Itselläni on kotivakuutus mahdollisia vahinkoja varten. Maksaa muistaakseni jotain 80 euroa vuodessa, eli alle kympin kuukaudessa.

Kuinka paljon halvemmalla puhelimen muuten sai tuon vakuutuksen kanssa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
EiTeliaa kirjoitti:
Aivan varmasti myyvät puhelimen ilman vakuutusta. Olen aina ostanut puhelimeni ilman vakuutusta eikä sitä ole yleensä edes tarjottu. Olet taas käsittänyt jotain väärin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
missäjärki kirjoitti:
Aivan varmasti myyvät puhelimen ilman vakuutusta. Olen aina ostanut puhelimeni ilman vakuutusta eikä sitä ole yleensä edes tarjottu. Olet taas käsittänyt jotain väärin.
Myyjä kertoi lopuksi että mukaan tulee vakuutus kukauden ilmaisella ajanjaksolla. Ei kuuleman mukaan voi myydä ilman vakuutusta kun myyntiohjelmassa ei ole sellaista vaihtoehtoa. Olen itsekin ostanut ennen puhelimet ilman vakuutusta, nyt ei onnistunut. Tietysti jos sinä vain toteat että aivan varmasti myyvät ilman vakuutusta niin sittenhän asia on tietysti niin vaikka et paikalla ollutkaan. Onko sinulla joku infonumero josta voisin tarvittaessa pyytää jatkossa varmaa tietoa kun olen seuraavan kerran väärässä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juuri viime kuussa ostin puhelimen Telialta ilman minkäänlaista vakuutusta. Sitä kyllä tarjottiin, mutta en sitä halunnut. Jos tuon vakuutuksen ottaa, se kannattaa irtisanoa ennen tuon ensimmäisen ilmaisen kuukauden päättymistä, ettei tarvitse siitä maksaa jos ei halua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
EiTeliaa kirjoitti:
Myyjä kertoi lopuksi että mukaan tulee vakuutus kukauden ilmaisella ajanjaksolla. Ei kuuleman mukaan voi myydä ilman vakuutusta kun myyntiohjelmassa ei ole sellaista vaihtoehtoa. Olen itsekin ostanut ennen puhelimet ilman vakuutusta, nyt ei onnistunut. Tietysti jos sinä vain toteat että aivan varmasti myyvät ilman vakuutusta niin sittenhän asia on tietysti niin vaikka et paikalla ollutkaan. Onko sinulla joku infonumero josta voisin tarvittaessa pyytää jatkossa varmaa tietoa kun olen seuraavan kerran väärässä?
Ne valehtelee ihan järjestään ne myyjät. Puhelimitse ja myös kasvotusten. Koko yritys on täysin moraaliton. Kukahan mahtaa olla vastuussa yrityksen valehtelevista myyjistä? Valehtelevat yritysjohtajat. Kuka on vastuuss telualla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kertoisitko.lisää kirjoitti:
Mikä tuo vakuutus oikein on? En ole koskaan kuullutkaan operaattoreiden vakuutuksista. Itselläni on kotivakuutus mahdollisia vahinkoja varten. Maksaa muistaakseni jotain 80 euroa vuodessa, eli alle kympin kuukaudessa.

Kuinka paljon halvemmalla puhelimen muuten sai tuon vakuutuksen kanssa?
Kyllä Telia kauppaa myymilleen laitteille laitevakuutusta. Se on kuitenkin vapaaehtoinen. Ja aika kalliskin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Näin on. Telia on sekoitus tarkoituksella palkattuja tosi tyhmiä kolmekymppisiä ”nuoria” ja tarkoituksella ihmisiä huijaavia millenniaaleja, jotka eivät välitä asiakastyytyväisyydestä ja yrityksen maineesta.
Onko tämä nyt sitten tätä tulevaisuutta tämä ihanuus kun ei voi puhelinyhtiöihin luottaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Näitä ketkuja, on myös Dna,Elisa Patologista valehtelemista esiintyy yhtenä piirteenä psykopatiassa. Jokainen tietää mutta joku liittymä pitää olla. Prepaid hyvä vaihtoehto
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nämä tyhmät ”30 vuotiaat nuoret” myyjät. Asentaa asiakkailleen (ilmaiseksi) puhelimia vaikka edes tarvitsisi tehdä. Lue myyjä. ainainen valitus kun asiakaspalvelu perseestä kun ei välttämättä kaikkea myyjä tiedä. Ei liity asiakaspalveluun mitenkään. Myyjillä ei sitä kristallipalloa ole kaikkiin kysymyksiin. Useimmat kysymykset aivan vitun tyhmiä, ihmiset viellä tänäpäivänä tulee liikkeeseen ihan kysymään eivätkä tajua käyttää Googlea. Sitten nämä tinkijät.. AI vittu että sattuu hermoon joka kerta.. ethän sä prismassakaan pyydä banaaneja kaupan päällisiksi? Ei sillä en ole telialla myyjänä mutta toisella operaattorilla ja aivan samat ajatukset tästä aiheesta vaihdettu kollegojen kanssa. Muutaman myyjän näkö vinkkelin antaisin ennenkuin alkaa sama mantra siitä miten Kaikki on myyjän vika.. katsokaa se saatanan puhelinlasku, eise myyjän vika ole jos soitatte minne sattuu. Mikään sen nolompaa kun kävellä liikkeeseen lasku kädessä ja mouhota myyjälle siitä kun lasku on itseaiheutettu. Puhelimen kyselijät. Kahtokaa netistä lisätiedot ja räplätkää sitten. Ei myyjiä kiinnosta mitä ne luurit sisältää. Lisäyksenä kanta-asiakkaat.. se on yks ja sama Jos olet ollut satavuotta sen ja sen asiakas, omaa hölmöyttä kun ei kilpailuta ja saa parempia hintoja. Myyjä tekee työtänsä eli myy. Eikä ole omaishoitaja/asentaja.
Kerta tämä nyt tulikin Telian ketjuun niin teliasta isot hatun nostot kärsivällisille myyjille ja ammattitaitoiselle asiakaspalvelulle kun sain laajakaista asiani hoidettua!
Ps: myyjätkin ovat ihmisiä ei tarvitse käyttäytyä kuin koira jos joku ei natsaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Erittäin hyvin sanottu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tähän voin yhtyä täysin. Omista mokista syytetään AINA operaattoria tai myyjää eikä edes tajuata kuinka nolataan itsensä raivoamalla kaupassa kun ollaan itse soitettu johonkin maksulliseen numeroon. Usein tuntuu, että valtaosan ihmisistä älykkyys on jotain vammaisen luokkaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mikäs vika vammaisten älykkyydessä on. Tunnen liikuntavammaisen kaverin, joka työskentelee elektroniikan parissa. Insinöörimies ja huippuälykäs. Tietotekniikassa myös alan huippua. Pitäisi vähän miettiä, mitä kirjoittelee. Taitaa oma älykkyys olla vähän kyseenalaisella tasolla tuollaisten lausuntojen antajilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Krhm...no mikähän siinä älyllisesti kehitysvammaisuudessa nyt mitenkään voisi olla vikana jos älykkyydestä puhutaan? Sinä ilmeisesti puhut liikuntavammaisesta, et älyllisesti kehareista mitä tässä tarkoitettiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olin ostamassa ensimmäistä älykännyäni ja siihen liittymää. Kysyin, voinko saada läppärilleni mobiilin nettiyhteyden kännykän avulla. Ei kuulemma voi, sanoi myyjä, ja alkoi tuputtaa erillistä olikos se mokkulaa tms.. Eli valehteli päin naamaa, Ellei sitten ollut niin tietämätön, ettei olisi kelvannut myyjän hommiin.

Marssin toisen operaattorin, ja yståvållinen myyjä näytti kädestä pitäen miten älykänny saatiin toimimaan niin, että se välittää nettiyhteyden läppärilleni. Siltä operaattorilta ostin kännyn ja liittymän ja vähän muutakin. Toivottavasti sai provikaa, ja toivottavasti Telian myyjät elävät provikalla, joka nyt siis jäi myyjältä saamatta, kun kehtasi valehdella päin naamaa.
Ilmianna
Jaa
Miten muka voi saada läppärille mobiilin nettiyhteyden kännykän avulla???
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
WLAN yhteyden voi jakaa puhelimesta. Ihan perusjuttu.. wifi-hotspot tms..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä myyjät eivät kerro kakkea tyhmä asiakas saa liian ruusuisen kuvan niinkuin muuallakin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Wlan kirjoitti:
WLAN yhteyden voi jakaa puhelimesta. Ihan perusjuttu.. wifi-hotspot tms..
Kaikilla kännyköillä ei onnistu nettiyhteys. Pitää olla älykännykkä ja siinä nettimahdollisuus. Silloin kännykkää voi käyttää modeemina. Tosin akku on syytä olla latauksessa silloin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Irtisanoin sonera viihteen (lue telia tv) ja laajakaistan. Kävin myymälässä ja sitä ei voinut sanoa mukamas irti päättymään sopimuksen päivämäärään. No menin sanomaan irti seuraavana päivänä kun sopimus oli loppunut, saivat laskuttaa näin ylimääräistä. Tuli koko kuukauden lasku tyhjästä, soittelin siitä ja sano etttä vähennä nyt sen ja sen verran laskusta. No nyt tuli taas huijauslasku elikkä eivät ole pistäneetkään poikki. Moraalitonta toimintaa, koko ajan kusetetaan niin paljon kun pystytään. Ja puhetta ei näköjään ymmärretä.
Ilmianna
Jaa
Itse sain myös laskun, mutta avaan sen vasta aamulla, en kestä Telian taholta varmaan enään mitään yhteyden ottoa.

Telialla luuleevat olevansa jotain maailman napoja. En saanut minkäänlaista sympatiaa vaikka piti maksaa vielä 3-4 kuukauden laskut.Tästä tuli Telialle rahaa kuin,kuin
Ilmianna
Jaa
Oli paljon parempi silloin vielä, kun se oli Telefinland. Oli sieltä puhelinlittymä pariinkin kertaan ja vielä tablettiliittymä. Asiallinen palvelu ja homma toimi. Tablettiliittymässä ilmeni ongelmia. Sain kaiken aikaa karhuviestejä sekä soittoja perintäfirmoilta. Kun ilmoitin asiasta eteen päin asianosaisille tahoille kehtasivat väittää, että tarkistapas poika, ovatko ne karhut sinulle itselles. Olet sössinyt asiasi... Totesin, ettei ole mahdollista, koska numero ei ole kenenkään tiedossa.

Kun karhuilua ja perintäsoittoja oli tullut kuukausitolkulla jopa yli vuoden, soitin Telefinlandin asiakaspalveluun, ja pyysin saada uuden numeron, koska liittymään tuli häiritsevää liikennettä jo alun alkaen eikä sille näkynyt loppua. Ensiksi asiakaspelvelussa taidettiin vedota siihen, että roskaviestejä tulee kaikkiin liittymiin. Totesin, että kyse on aidoista yhteydenotoista, ja että niissä tavoitellaan mahdolllisesti liittymän edellistä haltijaa...

Asiakaspalvelija lupasi antaa uuden numeron ja totesi päälle, että tästä aiheutuu lisäkuluja. Totesin tiukkaan sävyyn, että vika ei johdu minusta, vaan jo alun alkaen huonosta tuotteesta, enkä suostuisi lisäkuluhin vaan irtisanon liittymän. Asiakaspalvelija perääntyi, pyysi odottamaan ja poistui linjalta muutamaksi sekunniksi. Palattuaan totesi, että numeron vaihto onnistuisi ilman lisäkuluja. Yleensä en antaisi periksi, jos jotain olen päättänyt. Tällä kertaa kyseinen "palvelija" ylipuhui minut vaikka tuntui, että kaikki ei ollut kohdallaan. Äänensävy oli hiukka ivallinen ja ainoastaan lyhyt poistuminen linjnalta epäilyttivät.

Sain myähemmin laskun (niitä ei tule usein, koska liittymän kuukausimaksu oli niin pieni) ja huomasin, että sen lisäksi että siinä veloitettiin uuden liittymän avausmaksu niin myös kuukausimaksu oli noussut parilla eurolla... Totesin että palvelu Telefinlandilla on muuttunut töykeäksi. Niinhän siinä sitten kävi, että joitakin viikkoja tai kuukausia kyseisen tapahtuman jälkeen ilmoitettiin, että Telefinland katoaa, ja jäljelle jää enää Telia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
TeleFinland on aina ollut TeliaSoneran tytäryhtiö, aivan kuin Saunalahti on Elisan. Telia katsoi, että erillistä yhtiötä kannattanut enää pitää ja kaikki toiminnot sulautettiin Teliaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eivät vastaa Muutenkin paska yhtiö Toivottavasti tekisivät Konkurssin
Ilmianna
Jaa
Telia huijaa. Sain juuri heinäkuussa asiakasetuna yhteys mukaan keskittäjälle -liittymän hintaan 9,90€ kuussa, joka luvattiin puhelinsoitossa Telialta. Kysyin samalla, että muuttuuko se hinta, jos irtisanon toisen Telia-liittymäni. Ei muutu, sanoi nuori mies puhelimessa. Mutta miten kävikään: kk-hinta nousi peräti 24,90 euroon eli 2,5-kertaiseksi. Puhelinmyyjillä ei ole mitään vastuuta sanomisistaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Samanlaisia kokemuksia. Menin tilaamaan markettiklopilta reitittimen ja sanoin, että nimenomaan en halua ottaa mitään luottoa maksamista varten, vaan lyhentää sitä puhelinlaskun yhteydessä, kun tällä kauppiaalle ei voinut laitetta maksaa, eikä niitä hänellä siinä tietenkään ollutkaan. No laite tuli postiin ja luottosopimus kotiin. Tämä tyyppi valehteli ja huijasi mm. siinä, että laitetta voi kokeilla kotona pari viikkoa ja palauttaa sen, ellen ole tyytyväinen. Lisäksi minun kanssa ei tehty minkäänlaista luottosopimusta. Soitin telialle ja sanoin palauttavani laitteen suoraan postista takaisin. Myös luottosopimuksen käskin mitätöimään. En ollut allekirjoittanut mitään sopimusta ja nimenomaan kielsin mitkään luottosopimukset. Tuo kloppi vaan puhui mitä tahansa, että sai kaupattu tuon laitteen minulle. Nykyään kyllä kierrän kaukaa nuo "kaupistelijat".. Surkuhupaisaa oli vielä asiakaspalvelu tilanteessa, ettei hän tiennyt, osannut Netistä katsoa, missä asuinpaikkakuntani sijaitsee..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miksi jokaisen käpykylän sijainti pitäisi normaalin ihmisen tietää?
Ilmianna
Jaa
Telia rahastaa myös siitä että jos halua vaihtaa sim kortin pienempään niin veloitus on 5€.Viimeksi tein tuon kortin vaihdon 2015 niin ei maksanut mitään. No tänään kävin hakemassa nano sim niin velotti
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Toivottavasti eSIM tuo tulevaisuudessa muutoksen tähän. Jos luulen oikein, niin tarvitsee vain ostaa netistä liittymä ja sitten antaa saadut tiedot laitteelle. Ei tarvitse hankkia fyysistä SIM-korttia. Tuo varmasti myös muita hyötyjä. Normaalit SIM kortit pysyvät käytössä vielä useita vuosia, mutta jossain vaiheessa kaikki laitteet siirtyvät sisäänrakennettuun ratkaisuun, toivottavasti. Prepaid liittymän hankintakin helpottuu. Liittymän vaihto muuttuu nopeaksi. Useita liittymiä yhdellä laitteella? Liittymän siirto toiselle laitteelle? Kahdella laitteella sama liittymä?

ARM tuo oman versionsa, iSIM teknologian joskus tulevaisuudessa. Ehkä kertovat asiasta lisää 16-18.10.2018.

Myös voi olla jotain asiaan liittyvää Venäjällä 30-31-10-2018 (IoT ja 5G)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Telialla huijataan

Myyjät puhuvat mitä sylki suuhun tuo ja jättävät kertomatta oleellisia asioita. Asiakaspalvelussa ei kanneta vastuuta myyjien mokailuista. Tyhmä asiakas saa maksaa kun meni halpaan. Välttäkää ottamasta tätä liittymää!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta