kysymys valkokullasta

peppiina

voiko valkokultaiselle sormukselle käydä jotain merivedessä?? kuulin myös, että useille on tullut valkokullasta pahaa ihottumaa käsiin. onko kokemuksia??

18

14301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellu

      Moi. Itse en ole merivedessä mitään huomannut ja itsekin vähän jännitin noita allergia oireita koska olen allerginen monille aineille mutta vuoden käytön jälkeen en ole mitään huomannut. Ainut miinus puoli on että valkokulta tummuu aika helposti ja ohjeena onkin etä sen voi vuosittain kiillottaa. Mielestäni valkokultaiset sormukset ovat todella kauniita!!!

    • anns

      vaihto ehto on valkokulta, jos et tykkää kelta kullasta.

      Olen käynyt merivedessä, enkä huomanut mitään.
      Eikä sormus ole tummunut, vaikka on jo ollut miehelläni ja itselläni kihlasormus 4v ja vihkisormus kohta vuoden.
      Ehkä riippuu kullan laadusta.

      Hopeahan tummuu, mutta minusta valkokullan ei pitäisi tummua... vai ?

      Kestävä ja kaunis !

      • tupu

        Valkokultaisissa sormuksissa on yleensä melko suuret määrät nikkeliä, eli nikkeliallergiselle eivät käy. Itseä harmittaa, kihlasormuksessa on valkokultaa ja olisin halunnut valkokultaisen vihkisormuksenkin, mutta en voi sitä käyttää. Kihlasormuksessa valkokulta on niin ettei se ole kosketuksissa ihon kanssa.


      • ja pyh
        tupu kirjoitti:

        Valkokultaisissa sormuksissa on yleensä melko suuret määrät nikkeliä, eli nikkeliallergiselle eivät käy. Itseä harmittaa, kihlasormuksessa on valkokultaa ja olisin halunnut valkokultaisen vihkisormuksenkin, mutta en voi sitä käyttää. Kihlasormuksessa valkokulta on niin ettei se ole kosketuksissa ihon kanssa.

        Valkokullassa - ainakaan Suomessa markkinoitavassa EI ole nikkeliä. Kullan karaattimäärällä ei juurikaan ole merkitystä, sillä niin 14K kuin 18K valkokulta ovat seosta, jossa ei nykyisellään käytetä nikkeliä.

        Ja by the way, 14K valkokultakihla käytössä jo 5 ja puol vuotta, eikä mitään ongelmia ole todellakaan ilmennyt.


      • vipetus
        tupu kirjoitti:

        Valkokultaisissa sormuksissa on yleensä melko suuret määrät nikkeliä, eli nikkeliallergiselle eivät käy. Itseä harmittaa, kihlasormuksessa on valkokultaa ja olisin halunnut valkokultaisen vihkisormuksenkin, mutta en voi sitä käyttää. Kihlasormuksessa valkokulta on niin ettei se ole kosketuksissa ihon kanssa.

        Minä olen nikkelille allerginen, mutta minulle ei ole tullut mitään oireita vaikka olen pitänyt valkokultaista kihlasormusta jo 4-vuotta sormessani!!!


      • morsian-06
        ja pyh kirjoitti:

        Valkokullassa - ainakaan Suomessa markkinoitavassa EI ole nikkeliä. Kullan karaattimäärällä ei juurikaan ole merkitystä, sillä niin 14K kuin 18K valkokulta ovat seosta, jossa ei nykyisellään käytetä nikkeliä.

        Ja by the way, 14K valkokultakihla käytössä jo 5 ja puol vuotta, eikä mitään ongelmia ole todellakaan ilmennyt.

        Suomessa myydään kahden lajin valkokultaisia sormuksia. Toisessa on nikkeliä. Itselleni tuli oireita kihlasormuksesta, joka sitten paljastui nikkeliseksi. Sain onneksi vaihdettua sen siihen toisenlaiseen. KYSY KULTASEPÄLTÄ!!!


    • jenna22

      mulla on kokemuksia jouduttiin vaihtamaan kulta sormuksiin pahan ihottuman vuoksi. ja nyt elämä hymyilee.

    • Jane Doe

      Luin eräästä aiemmasta viestistä, että vain 14 K valkokullassa olisi nikkeliä niin, että saattaisi ärsyttää. Eli itse atoopikkona haluan ehdottomasti 18 K valkokultaa olevan sormuksen (ja tuo karaattimäärähän kertoo, kuinka puhtaasta kullasta on kyse, eli mitä enemmän karaatteja, sitä vähemmän lisäaineita).

    • cashmere

      Merivedestä en tiedä, mutta miehelläni on paksu, leveä valkokultainen sormus ja se on ainakin tosi paljon tummunut. Valmistajaa en muista, mutta joku laadukas kotimainen firma oli (ehkä Sandberg tai Tillander) Kiillotuksen ja radinoinnin jälkeen kiiltää jonkun pari kuukautta ja sitten on taas tumma. Onneksi itselläni on keltakultasormus, vaikkakin enemmän pidän valkokullasta.

      • Janna

        Valkokullan, kuten hopeankin, tummuminen riippuu käyttäjän ihosta. Jonkun iholla koru ei tummu, toisella se on jo parin tunnin päästä aivan musta. Ihon happamuus, rasva jne. vaikuttavat jokaisella eri tavalla.


      • Kultaseppä
        Janna kirjoitti:

        Valkokullan, kuten hopeankin, tummuminen riippuu käyttäjän ihosta. Jonkun iholla koru ei tummu, toisella se on jo parin tunnin päästä aivan musta. Ihon happamuus, rasva jne. vaikuttavat jokaisella eri tavalla.

        Valkokulta ei todellakaan tummu hopean tapaan - ei hopeakaan nyt parissa tunnissa tummu, ehkä kuukausien käytön jälkeen


      • peppiina
        Kultaseppä kirjoitti:

        Valkokulta ei todellakaan tummu hopean tapaan - ei hopeakaan nyt parissa tunnissa tummu, ehkä kuukausien käytön jälkeen

        kiitoksia paljon kaikille vastauksista!! mukavia talvipäiviä kaikille. valitsin valkokullan. :)


      • Janna
        Kultaseppä kirjoitti:

        Valkokulta ei todellakaan tummu hopean tapaan - ei hopeakaan nyt parissa tunnissa tummu, ehkä kuukausien käytön jälkeen

        Mielenkiintoista. Minä kun satun olemaan naimisissa sellaisen miehen kanssa, jolla hopeariipus tummuu muutamassa tunnissa. Mutta sinä varmaan tiedät paremmin. ;o)


    • kestää

      Valkokulta kehitettiin platinan korvikkeeksi toisen maailmansodan aikana, kun kaikki platina tarvittiin sotateollisuudessa.

      Sormukset kannattaa mieluummin tehdä platinasta

      kestää kirkkaana
      ei allergisoi
      ei kulu, vaikka naarmuuntuessaankaan
      sisältää erittäin vähän lisäaineita (95% platinaa)
      kultaa raskaampaa

      http://www.1weddingband.com/platinfo.html

      • vai platina

        Sukulaiseni n. 30 vuotta vanha valkokultainen sormus ei enää näytä kovin valkealta vaan enemmänkin valjun kellertävältä.

        Sen sijaan n. 70-80 vuotta vanha päivittäin kahdessa sukupolvessa käytetty platinasormus on pitänyt värinsä ja hohtonsa uskomattoman hyvin.


      • alalla
        vai platina kirjoitti:

        Sukulaiseni n. 30 vuotta vanha valkokultainen sormus ei enää näytä kovin valkealta vaan enemmänkin valjun kellertävältä.

        Sen sijaan n. 70-80 vuotta vanha päivittäin kahdessa sukupolvessa käytetty platinasormus on pitänyt värinsä ja hohtonsa uskomattoman hyvin.

        Valkokullan tekee kiiltäväksi ja hohtavan valkoiseksi tuo rodinointi joka kuluessaan pois paljastaa valkokullan keltaisen vivahteen. Suurin osa myytävistä valkokulta tuotteista on rodinoitu. Tietty kiiltävän pinnan naarmuuntuminen mataksi aiheuttaa myös sen, että sormus näyttää tummalta kun kiiltävältä pinnalta ei enää valo heijastu pois. Suosittelen myös itse platina sormuksia -> varsinkin allergikoille. Lähes puhdasta ainetta, raskasta ja valitettavasti grammahinnaltaan kallista ainetta. Harmahtava metalli ei ehkä kaikkien mieleen, mutta maailmalla yhä enempi käytetty metalli varsinkin kalliimmissa korutuotteissa.


      • platinaa
        alalla kirjoitti:

        Valkokullan tekee kiiltäväksi ja hohtavan valkoiseksi tuo rodinointi joka kuluessaan pois paljastaa valkokullan keltaisen vivahteen. Suurin osa myytävistä valkokulta tuotteista on rodinoitu. Tietty kiiltävän pinnan naarmuuntuminen mataksi aiheuttaa myös sen, että sormus näyttää tummalta kun kiiltävältä pinnalta ei enää valo heijastu pois. Suosittelen myös itse platina sormuksia -> varsinkin allergikoille. Lähes puhdasta ainetta, raskasta ja valitettavasti grammahinnaltaan kallista ainetta. Harmahtava metalli ei ehkä kaikkien mieleen, mutta maailmalla yhä enempi käytetty metalli varsinkin kalliimmissa korutuotteissa.

        Kaikkialla tuntuu olevan tarjolla vain kelta- ja valkokultaisia rinkuloita.

        Myykö kukaan platinaisia sormuksia valmiina, vai onko sormukset aina teetettävä? Entä mitä platinasormukset tyypillisesti maksavat?


      • Mies
        alalla kirjoitti:

        Valkokullan tekee kiiltäväksi ja hohtavan valkoiseksi tuo rodinointi joka kuluessaan pois paljastaa valkokullan keltaisen vivahteen. Suurin osa myytävistä valkokulta tuotteista on rodinoitu. Tietty kiiltävän pinnan naarmuuntuminen mataksi aiheuttaa myös sen, että sormus näyttää tummalta kun kiiltävältä pinnalta ei enää valo heijastu pois. Suosittelen myös itse platina sormuksia -> varsinkin allergikoille. Lähes puhdasta ainetta, raskasta ja valitettavasti grammahinnaltaan kallista ainetta. Harmahtava metalli ei ehkä kaikkien mieleen, mutta maailmalla yhä enempi käytetty metalli varsinkin kalliimmissa korutuotteissa.

        Kultaliikkeessä sanoivat että väri säilyy samana koska eivät myy rodinoituja vaan parempaa laatua. Hinnaltaan 4mm kihla on 140 euroa joten mielestäni ei paha hinta.
        Kannattaa varmistaa onko rodinoitu vai ei ja ostaa parempaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1310
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1137
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      954
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      850
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    7. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      725
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      657
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      609
    Aihe