Meneekö vesi betonivälipohjan läpi?

Kents1234

Onko todella niin, että betoni päästää veden läpi kuin seula? Eli jos minulla kaatuu vaikka ämpärillinen vettä lattialle, on se kohta alakerran naapurissa tai ontelolaatan sisällä? Kodeissahan sattuu jatkuvasti vahinkoja. Lapsen maitolasi kaatuu lattialle jne. jne.

5

5710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvoja1
    • rakennusennustaja

Jos rakennusalaa on uskominen, niin betoni kestää mitä vain. Mutta jos on seurannut viimeiset 10-15 vuotta rakennusalaan liittyvää uutisointia, niin asiaa voi alkaa epäilemään. Ja ei varmaan mene enää kuin toiset 10-15 vuotta niin voidaan jo alkaa ymmärtää, että kyllä, betonikin kastuu. Ja kun sen sulkee tiiviisti, niin se homehtuu.

• Hansat

Näkyykö tämä kastuminen aina myös alakerran naapuriin? Siis jos vaikka pääsee vähän tavallista enemmän vettä lattialle, niin jos se pääsee betoniin asti, valuuko se silloin varmasti alempiin kerroksiin? Jos siis naapurin katossa ei näy merkkejä kosteudesta, niin kaikki hyvin?

• soeh46

Kavala kastuminen tapahtuu monesti veden siirtyessä kapillaarisesti rakenteessa eli varsinaisia vesipisaroita ei näy. Kapillaari-ilmiö tapahtuu huokoisisa aineissa, joihin tavalliset betonitkin kuuluu poikkeus ns. vesibetoni, joka ainakin ennen luettiin vedenpitäväksi matteriaaliksi. Usein maalatussa betonissa maalattu pinta kupruilee juuri kapillaariveden vuoksi, esim kerrostalojen alakerroksissa.

• Kyyllkkä

Betoni on toivemateriaali, rakentamista riittää
      http://www.is.fi/
      Kostunut betoni on heti kuivattava. Pinnoite pois ja lämpöpuhallusta, mahdollisesti säteilytystä kuukausia.
      Kyllä Suomessa osataan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7605
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4193
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      60
      2534
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51