IS kertoi että noin neljä vuotias saku on kdonnut

Miten voi olla että jos olet pois 10 minuuttia niin koirasi jättää sinut eikä tule takaisin. Totta on se että on voinut lähteä hirven perään mutta täällä meillä Helsingin Kumpulassa ei juuri niitä ole.

Mutta pupuja riittää ja niiden perään on meidänkin koira lähtenyt monta kertaa.
Eka kerta kesti piinallisen pitkään, sekä pupu että koira huusi, takaisintuloaika oli ehkä neljä minuuttia.

Sen jälkeen kerran taas lähtenyt minun kanssani sekä kerran mieheni. Pari minuuttia ajaa ja tulee takaisin.

Siksi kummastelen että koira häviää jonkun perään noin vaan ja ollakseen vielä saksanpaimen. Eihän siltä pääse karkuun vaikka haluaisit, se ei koskaan jätä sua.

Siksi kummastuttaa uutinen että se häipyy noin vaan. Yleensä saksanpaimen ei sellaista tee enkä voi ajatella että se voitaisiin varastaa kuin joku pieni koira ehkä kaupan edestä.

Ainakaan minun koiraani ei voi varastaa. Se sanoo että en halua ja myöskin näyttää sen sekä komian hammaskalustonsa. Valitkoon siinä varas puolensa tai tulkoon koiran puremaksi, valinta on hänen.

En tiedä onko maalla "isäntäuskollisuus" laimeampaa vaiko luulenko vain niin että Helsingin seudulla se on vahvempaa, jos puhutaan saman rodun ominaisuuksista niin kuvittelisin että ne on kaikkialla samat.

Onko koiran olosuhteet sellaiset että se vaihtaa muutenkin maalla nähtävästi vapaana koirana kulkevan koiran vaihtamaan isäntänsä johonkin. Ja jos niin miksi?

6

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raiar

      Sulla ei ole käynyt mielessä että koiratkin on erilaisia? Mulla on ollut 11 sakemannia, ja näistä 10 olisi lähtenyt kenen matkaan tahansa, kun on opetettu sosiaaliseksi ja siihen että kuka tahansa voi käsitellä niitä.

      Sen sijaan sun kannattaisi varmaan keskittyä vähän siihen koulutuspuoleen, jos ei koirasi tule käskystä luokse. Vai onko mielestäsi ok että koira jahtaa muita elukoita Sun edes yrittämättä estää sitä?
      Koirat irti vasta sitten jos ne on hanskassa.

      Ei ihme että rodun maine on huono jos tollaisilla torvilla juoksee kouluttamattomat piskit irti.

      • Loukkaannuit kun joku nimitti koiraasi rakiksi. Tietty huonoa sanavalintaa.

        Mutta ei omasi käytös niin mainiota ollut. Jos koirani lähtee pupun perään (sinulla 11 koirasta 10 ei, miksi muuten se yksi lähti) ja sen perusteella olen maineen pilaaja ja torvi niin herää kysymys miksi itse olet noin herkkänahkainen kun muille kirjoitat mitä sattuu.

        Edelleenkin koira lähtee VAIN pupun perään. Kysymys on 3,5 vuotiaasta koirasta missä ei muutenkaan juuri näy aikuistumisen merkkiä. Leikkii sisäleluilla niin kuin on aina leikkinyt. Se on päätttänyt että se ei vanhene. Koko ajan se saa luvan oppia uusia asioita. Esim. seuraaminen on 10 . Mutta pupuhommassa on puutetta.

        Kaikki aikanaan. Hyvää jatkoa sinulle.


    • yksilöitäkaikki

      Niinpä, koiratkin on yksilöitä. Lisäksi sille on voinut sattua jotakin ja ei siksi pääse tulemaan takaisin. Oma saku tulee kutsusta luokse eikä ala jahtaamaan pupuja vaikka pupu tanssis ripaskaa nenän edessä.

      • jagärorno

        No on sitten täsin vietitön rakki.


      • PaskaIhmisrotu
        jagärorno kirjoitti:

        No on sitten täsin vietitön rakki.

        Koira vihaajat näköjään taas liikkeellä....onneksi itse vihaan vaan ihmisiä...paskaa kun on aina niiltä käteensä saanut mutta koirilta en kertaakaan...on se ihmeellistä...


      • yksilöitäkaikki
        jagärorno kirjoitti:

        No on sitten täsin vietitön rakki.

        Jaa :D ehkä mielestäni koirani on rakki se on sun mielipiteesi. Tosi aikuismaista vaan ruveta huutelemaan rakkia koko koiraa näkemättä. Kyllä siltä viettiäkin löytyisi, se vaan tietää että pupuja ei ole sallittua jahdata, ei myöskään muita eläimiä.
        Jotenkin tuntuu että olet kateellinen ehkä sulla on koira joka menee kaikkien perässä etkä osaa hallita sitä yhtään joten rakittelet kaikki koirat jotka osaa käyttäytyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe