Näin puiden jonon hiljaisen,
näin jonon vakavan.
Näin puiden jonon seisovan
luona kentän avaran.
Oli lunta hiljan satanut
ja maa oli valkoinen.
Ja ääntäkään ei kuulunut
yli lumikentän sen.
Ja katso, minä tämän näin:
ne puut, ne lähtivät juuriltaan,
ne lähtivät sielut juurissaan
- ne lähtivät valoon päin!
Näky
4
323
Vastaukset
- Kääntäjä
Luin runosi ja panin merkille että kirjoitat perinteistä runoa - taito joka puuttuu useilta nykyajan modernin runouden taitajilta. Perinteinen runo on vaikeaa, siinä tulee hallita useita osa-alueita. Minua viehätti runossasi kaksi ensimmäistä säkeistöä. Puiden vakavuus ja hiljaisuus oli tuoteesti kuvattu. Sidesanaa "ja" käytettiin ehkä uuno kailasmaisesti, runoilijan jonka tuotantoa runosi muistutti.
Viimeisen säkeistön selvän rytmi ja runomittavirheen korjaisin tähän tapaan:
Ja katso, minä tämän näin:
ne puut lähti juuriltaan
ja lentäen juuret sielussaan
ne nousivat valoon päin.
Ensimmäisessä säkeistössä jono toistuu liian usein.- mulle kans
joskus saada omasta runosta tällaista palautetta....
ei vaan, että kiva/hyvä/kosketti. No ehkä jonakin päivänä minullekin. - alkuper.
Omalle tekstilleen on vähän sokea, varsinkin kun sen takana aina on jotain, mikä on vaikuttanut, tunne tai kokemus, jonka ilmaisu on ensisijainen.
Muoto tulee vasta sen jälkeen, ei merkityksetön sekään.
Muuten, kirjoitan kyllä myös vapaamittaista.
Arvostelut ja analyysit ovat tervetulleita.
- huomio
Runo on hyvä, mutta totta on, että kolmannessa säkeistössä on enemmän painoa kuin muissa, massaa.
Rytmistä ja sellaisesta en osaa sanoa.
Silti ulkopuolisen on vaikea mennä sanomaan pitäisikö sitä vähentää. Varsinkaan jos ajatus itse sitä vaatii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371955
- 49836
- 82819
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7701Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35681Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 60519
- 43467
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28459Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap76431