onko MF 575-2 tyyppivikoja

jopel

olen ostamassa -78 4500t mihinkä pitäis kiinittää huomiota,pieni suhina pakosarjan puolella samoin öljykosteutta,,mitkä ovat tärkeimmät tarkasttelupaikat käytetyn traktorin hankinnassa.

31

23698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T.R

      Käynti ääni, savun väri niistä näkee jo pitkälle koneen kunnon. Sisätilat onko revitty jne. niistä näkee millanen pitäjä on ollut eiköhän noilla alkuun pääse

    • MOK

      ... jäähdyttäjään. Jos on öljyä veden seassa ==> vähintään kannentiiviste rikki.

      Kytkin on traktorissa eräs kuluva osa, eli kannattaa tutkia pitääkö se ja onko säätövaraa vielä jäljellä.

    • multipoweria?

      Multipoverin paska hajoaa joka käänteessä. Ilman sitä on yks vika vähemmän. Onkos hytrauliikan 3-tieventtiiliä. Toivottavasti ei, koska sitten on toinen vika vähemmän. Iso vaihe pykälään ja kytkin ylös. Jos kytkin luistaa, niin sen kyllä huomaa.

      • "harrastelijaviljelijä...

        Vai hajoaa se multipowerin paska joka käänteessä!
        Omistan 135:n ja 590:n molemmat multipowerilla,
        135 n.10000h ja 590 n.6000h ajettuja. Hyvin on
        MP toiminut. Kaikkihan hajoaa ilman asianmukaista
        huoltoa ja virheellisen käytön vuoksi!


      • ikinä.
        "harrastelijaviljelijä... kirjoitti:

        Vai hajoaa se multipowerin paska joka käänteessä!
        Omistan 135:n ja 590:n molemmat multipowerilla,
        135 n.10000h ja 590 n.6000h ajettuja. Hyvin on
        MP toiminut. Kaikkihan hajoaa ilman asianmukaista
        huoltoa ja virheellisen käytön vuoksi!

        Osanottoni traktorivalinnoistasi.
        Mitenkä sitä multipoweria asianmukaisesti huolletaan? Mitenkäs sitä käytetään virheellisesti?


      • jutska
        "harrastelijaviljelijä... kirjoitti:

        Vai hajoaa se multipowerin paska joka käänteessä!
        Omistan 135:n ja 590:n molemmat multipowerilla,
        135 n.10000h ja 590 n.6000h ajettuja. Hyvin on
        MP toiminut. Kaikkihan hajoaa ilman asianmukaista
        huoltoa ja virheellisen käytön vuoksi!

        Ne massikan ovet on kyllä aika isot ja raskaat.Hankalat käyttää.Omasta oli poikki nitkunut ovenrunko.Multipower postasi kans.Muuten näppärä ajella.


      • ämäffiä
        ikinä. kirjoitti:

        Osanottoni traktorivalinnoistasi.
        Mitenkä sitä multipoweria asianmukaisesti huolletaan? Mitenkäs sitä käytetään virheellisesti?

        Maantienopeuksilla multipower kannattaa vaihtaa päälle kytkintä käyttäen, varsinkin jos on raskaampaa kuormaa!!!

        Ainakin meillä on tuolla tavoin kestänyt 135mp, jolla ajettu jotain 12000h. Kerran on multipower remontti tehty 80-luvulla. Sentään 15 vuotta tuolla 80-90-luvulla vedettiin rehukärrejä kesäsin..
        Ja mf575mp tunteja vajaa 9000h, eikä ole multipower remonttia tarvinnut tehdä..


      • massika
        ämäffiä kirjoitti:

        Maantienopeuksilla multipower kannattaa vaihtaa päälle kytkintä käyttäen, varsinkin jos on raskaampaa kuormaa!!!

        Ainakin meillä on tuolla tavoin kestänyt 135mp, jolla ajettu jotain 12000h. Kerran on multipower remontti tehty 80-luvulla. Sentään 15 vuotta tuolla 80-90-luvulla vedettiin rehukärrejä kesäsin..
        Ja mf575mp tunteja vajaa 9000h, eikä ole multipower remonttia tarvinnut tehdä..

        Mites kynnettäessä? Ex-omassani toimi ensimmäiset 10 minuuttia, sitten lakkasi toimimasta. Ja se remontti olis maksanu tavallisen traktorin konerempan verran, joten vaihtoon meni.


      • Massikka
        massika kirjoitti:

        Mites kynnettäessä? Ex-omassani toimi ensimmäiset 10 minuuttia, sitten lakkasi toimimasta. Ja se remontti olis maksanu tavallisen traktorin konerempan verran, joten vaihtoon meni.

        Joo eli Multi-powerin oli joku rikkonu virheellisellä käytöllä... Kylmänä se toimii vähän aikaa vaikka olis ns "rikki".

        Multi-Poweri kestää koko traktorin iän kunhan sitä muistaa välillä käyttää. Jos ajetaan koko päivä Multi-Power pois päältä ei saa kunnon voitelua ja se kuluu nopeaa. Aina puhtaat ja hyvät öljyt vaihteistossa/hydrauliikassa. Ei MP malli enään oo sellanen niinku jokku ekat 165:et että on ihan sama mitä litkua siellä on. Multi-Power ja Multi-Powerpummpu kyllä kestää ja kestää kunhan ei typeröi. Kokemusta 12000h 168 mallilla ja 9000h 590 mallilla


      • jopel
        jutska kirjoitti:

        Ne massikan ovet on kyllä aika isot ja raskaat.Hankalat käyttää.Omasta oli poikki nitkunut ovenrunko.Multipower postasi kans.Muuten näppärä ajella.

        ei olut mltipoverissa eikä,löytynyt muitakan vikoja,mitä nyt pientä kaasun hirttämistä ja kierrosluku/tuntimittari vikaa,,kiitos mielenkiinnosta..


      • mörkö
        jopel kirjoitti:

        ei olut mltipoverissa eikä,löytynyt muitakan vikoja,mitä nyt pientä kaasun hirttämistä ja kierrosluku/tuntimittari vikaa,,kiitos mielenkiinnosta..

        Itse en ole omistanut mp-verkua, mutta ajanut olen runsaahkosti. Minkäänlaista vikaa siihen ei saa normaalikäytöllä aikaan, mutta kyllä sen rikki saa jos vaan haluaa.

        Ittellä kun on ollut tuo 65 mkII vm -64, niin siinä on ongelmat ollu sähköissä, jotka parani kun rakensi koko järjestelman uusiksi. Ja tosiaan tuntimittatri laukesi 15000 tunnin kohdalla, ja siitä on aikaa nyt 18 vuotta....


      • Anonyymi

        Ei Multi-Poweria käyttäessä tarvitse...varsinaista kytkintä...riittää, kuin hieman jalkaterää kohottaa kaasupedaalilta...raskaassakin vedossa. Nykimättömän menon oppii melko pian.
        Melkein kaiken saa hajalle...tarvittaessa, mutta, kun käyttää talonpoikais järkeä...niin kestää.


      • Anonyymi
        "harrastelijaviljelijä... kirjoitti:

        Vai hajoaa se multipowerin paska joka käänteessä!
        Omistan 135:n ja 590:n molemmat multipowerilla,
        135 n.10000h ja 590 n.6000h ajettuja. Hyvin on
        MP toiminut. Kaikkihan hajoaa ilman asianmukaista
        huoltoa ja virheellisen käytön vuoksi!

        Olen samaa mieltä Kyllä multipover kestää aikanaan ajettiin 185 sella maantiellä puutavaraa ja normitukkeja oli 110-125 kpl kyydissä ja mittariin tunteja yli 14000 .Multipover kesti ja myös koko traktori luja ja hyvä.


    • hermot

      nostolaite museo tavaraa,hydraali ongelmia aina.muutos osia saatavana ei kalliita,tilaustavaraa ranskasta.on kokemusta liian kanssa.

      • Massikka

        olevan kirjoittavista monellakaan kokemusta massikasta eikä multipowerista,kunhan metelöivät.
        Kestäviä vehkeitä ovat mutta mitään hydraalia ei omissa koneissa ole ollut.Nostolaitteet erinomaisen kätevät ja vahvat.


      • Anonyymi

        On useampi Multi-Power askilla oleva MF pihassa...35-399. -60 -70 luvun koneissa kytkinakselin öljyvuotoja vähemmän, jos lainkaan, kuin -80 luvun koneissa ja myöhemmin. 11 000h ajetulla 590:llä nousee 3-teräinen paluuaura ...ilman apusylintereitä. Eikä ole muuten nostolaitteeseen kajottu, kuin nostotanko/kaltevuuden säädin uusittu. Eihän se liian riski ole milloinkaan ollut, mutta lähes riittävä.


    • hermot

      vastaus edeliselle pura nostosylinteri kerro sitten onko se antiikin aikainen keksintö. kun tekee muutokset nosto laite pysyy paikallaan ilman et bäksteri pyörii.mul on mf enkä kehu.

      • jopel

        Mikähhän siinä multipoverissa on kun merkivalo sammuu vasta 2000 kier.yläasennossa ja vähän alemmila alaasen.Se edellinen omistaja oli ottanut polttimon muuhun käyttöön.Mitä pitäis tehdä ??


      • "harrastelijaviljelijä...
        jopel kirjoitti:

        Mikähhän siinä multipoverissa on kun merkivalo sammuu vasta 2000 kier.yläasennossa ja vähän alemmila alaasen.Se edellinen omistaja oli ottanut polttimon muuhun käyttöön.Mitä pitäis tehdä ??

        Välähtää normaalisti, kun laitat mp:n päälle. Jos
        se sammuu vasta noin kovilla kierroksilla on sys-
        teemissä hämminkiä. Voihan merkkivalon anturikin
        olla viallinen, mutta epäilisin pumppuvikaa.


      • hermot
        "harrastelijaviljelijä... kirjoitti:

        Välähtää normaalisti, kun laitat mp:n päälle. Jos
        se sammuu vasta noin kovilla kierroksilla on sys-
        teemissä hämminkiä. Voihan merkkivalon anturikin
        olla viallinen, mutta epäilisin pumppuvikaa.

        voi olla suurtehopumppu,merkkivalo,painevuoto,huonot öljyt/suodatin


      • Tukosssa
        "harrastelijaviljelijä... kirjoitti:

        Välähtää normaalisti, kun laitat mp:n päälle. Jos
        se sammuu vasta noin kovilla kierroksilla on sys-
        teemissä hämminkiä. Voihan merkkivalon anturikin
        olla viallinen, mutta epäilisin pumppuvikaa.

        Saattaapi hydrauliikan metallinen imusuodatin olla tukossa. Kotona oli MF 675:ssa samoja ongelmia hydrauliikan merkkivalon kanssa. Edes naftalla pesu ei auttanut, mutta kun kunnon rasvanpoistospräyllä ja paineilmalla putsaus auttoi, näin merkkivalo lopetti tyhjänpäiväisen palamisen.


      • tyypillistä
        "harrastelijaviljelijä... kirjoitti:

        Välähtää normaalisti, kun laitat mp:n päälle. Jos
        se sammuu vasta noin kovilla kierroksilla on sys-
        teemissä hämminkiä. Voihan merkkivalon anturikin
        olla viallinen, mutta epäilisin pumppuvikaa.

        Epäilisin ensimmäisenä, että powerin pakka vuotaa. Kun lisäät kaasua, niin paine nousee riittävästi, jotta valo sammuu. Kallista, ah niin kallista...........


      • mekaanikko

        tarkoititko muutoksilla nostosylinterin vaihtamista uuteen jossa on kumitiivisteet
        vai mitä muutoksia
        Olen itsekin korjaillut 165sen hydrauliikkaa


      • jopel
        mekaanikko kirjoitti:

        tarkoititko muutoksilla nostosylinterin vaihtamista uuteen jossa on kumitiivisteet
        vai mitä muutoksia
        Olen itsekin korjaillut 165sen hydrauliikkaa

        jos se pakka vuotaa ,eikä korjata mitä siitä seuraa ,vielä ei vaivaa muuten,, kun se palava merkkivalo,,,kone on mökkikäytössä, "eläkepäivillä" missä vaiheessa kannattaa laittaa,, mitä maksaa..


    • varaveturi

      Ohjautehostin pitää suurempaa meteliä kuin moottori

    • armas1

      On niissä,kannatta kiinnittää huomiota miten " kirveellä veistetyn näköinen se on.

      • Pekonimakkara

        Hyviä pelejä jos hyvin pidetty. Itse juuri ostin nelivedolla, paljon on laittamista, mutta ku osaa itse korjailla, eikä työkseen tarvitse, ni tekee kerralla ja kunnolla. Osat yllättävän halpoja. Kulkee sen 27 km/h vakiona ilman Multi-poweria. Ohjauksessa ei enää ylimääräsiä niveliä, 3millin välys vaikuttaa jo huomattavasti ohjaukseen, jos välys hydraulisylinterin kiinnikkeissä. Jostain tiputtaa öljyä, nostolaite nostaa mut laskeeki jo kaasua höllätessä. Joku edellinen omistaja ollu kyllä niin pätevä, et ois sille halvempi ollu ku ois korjaamolle vieny. Puuttuu pultteja ym ihan vaan pikkuasioita. Ylimääräsiähän laitetaan tehtaalla ihan vaan huvikseen.... Niin ja joo, on suurtehopumppu tässä, vielä ei oo ehtiny kokeilee onko se puoli tehoissaan. Imusihti pohjan luukusta on putsattu, ei siinä vikaa. Tosin sekin oli osattu väärin kasata ja osia puuttu. Perän purkaminen seuraava isompi remontti, ehkä jätän kevääseen. Ohje/huoltokirja tuli onneksi mukana, paljon asioita mitä monikaan omistaja ei edes tiedä. Lähinnä tuo hydrauliikan käyttö, miten olisi tarkoitettu toimivan. Jep, aika mennä jotain fiksailemaan.


    • Anonyymi

      Hei, voisko joku ottaa valokuvan, miltä tasauspyörästön lukon vivusto ja systeemi näyttää hytin alla (polkimelta taka-akselille)? Minun 575:ssa näyttää olevan taka-akselilla oleva korvake poikki ja edellinen omistaja hävittänyt vivustot...

      • Anonyymi

        Pitäisi olla joku puh no tai sähöposti johon kuvan lähettäisi. Naapurissa aikoinaa hakkasivat niitä vipuja...pikkulekalla, kun ei irronnut päältä. Meillä ei milloinkan mitään ongelmaa tasauspyörästön lukon vipujen suhteen, mutta kytkimen käyttövipu systeemi on jonkin etevän insinöörin kehittelemä...lähes täysi susi käytännössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi olla joku puh no tai sähöposti johon kuvan lähettäisi. Naapurissa aikoinaa hakkasivat niitä vipuja...pikkulekalla, kun ei irronnut päältä. Meillä ei milloinkan mitään ongelmaa tasauspyörästön lukon vipujen suhteen, mutta kytkimen käyttövipu systeemi on jonkin etevän insinöörin kehittelemä...lähes täysi susi käytännössä.

        Ei oikein viittis tänne jakaa yhteystietoja ettei ala kaikenmaailman viestejä tulemaan. Mitenkähän tämä valokuvan kommunikointi nyt sitten onnistuu... Onko jokin muu foorumi johon saisi liitettyä kuvia?


      • Anonyymi

        Käy sitten jostain lähi seudun koneesta katsomassa niitä vipuja...lie kai niitä...ympäri Suomen maan.
        Selaa netistä liikkeiden koneet...ja sitten suunnista sieltä katsomaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe