onko MF 575-2 tyyppivikoja

jopel

olen ostamassa -78 4500t mihinkä pitäis kiinittää huomiota,pieni suhina pakosarjan puolella samoin öljykosteutta,,mitkä ovat tärkeimmät tarkasttelupaikat käytetyn traktorin hankinnassa.

31

24380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T.R

      Käynti ääni, savun väri niistä näkee jo pitkälle koneen kunnon. Sisätilat onko revitty jne. niistä näkee millanen pitäjä on ollut eiköhän noilla alkuun pääse

    • MOK

      ... jäähdyttäjään. Jos on öljyä veden seassa ==> vähintään kannentiiviste rikki.

      Kytkin on traktorissa eräs kuluva osa, eli kannattaa tutkia pitääkö se ja onko säätövaraa vielä jäljellä.

    • multipoweria?

      Multipoverin paska hajoaa joka käänteessä. Ilman sitä on yks vika vähemmän. Onkos hytrauliikan 3-tieventtiiliä. Toivottavasti ei, koska sitten on toinen vika vähemmän. Iso vaihe pykälään ja kytkin ylös. Jos kytkin luistaa, niin sen kyllä huomaa.

      • "harrastelijaviljelijä...

        Vai hajoaa se multipowerin paska joka käänteessä!
        Omistan 135:n ja 590:n molemmat multipowerilla,
        135 n.10000h ja 590 n.6000h ajettuja. Hyvin on
        MP toiminut. Kaikkihan hajoaa ilman asianmukaista
        huoltoa ja virheellisen käytön vuoksi!


      • ikinä.
        "harrastelijaviljelijä... kirjoitti:

        Vai hajoaa se multipowerin paska joka käänteessä!
        Omistan 135:n ja 590:n molemmat multipowerilla,
        135 n.10000h ja 590 n.6000h ajettuja. Hyvin on
        MP toiminut. Kaikkihan hajoaa ilman asianmukaista
        huoltoa ja virheellisen käytön vuoksi!

        Osanottoni traktorivalinnoistasi.
        Mitenkä sitä multipoweria asianmukaisesti huolletaan? Mitenkäs sitä käytetään virheellisesti?


      • jutska
        "harrastelijaviljelijä... kirjoitti:

        Vai hajoaa se multipowerin paska joka käänteessä!
        Omistan 135:n ja 590:n molemmat multipowerilla,
        135 n.10000h ja 590 n.6000h ajettuja. Hyvin on
        MP toiminut. Kaikkihan hajoaa ilman asianmukaista
        huoltoa ja virheellisen käytön vuoksi!

        Ne massikan ovet on kyllä aika isot ja raskaat.Hankalat käyttää.Omasta oli poikki nitkunut ovenrunko.Multipower postasi kans.Muuten näppärä ajella.


      • ämäffiä
        ikinä. kirjoitti:

        Osanottoni traktorivalinnoistasi.
        Mitenkä sitä multipoweria asianmukaisesti huolletaan? Mitenkäs sitä käytetään virheellisesti?

        Maantienopeuksilla multipower kannattaa vaihtaa päälle kytkintä käyttäen, varsinkin jos on raskaampaa kuormaa!!!

        Ainakin meillä on tuolla tavoin kestänyt 135mp, jolla ajettu jotain 12000h. Kerran on multipower remontti tehty 80-luvulla. Sentään 15 vuotta tuolla 80-90-luvulla vedettiin rehukärrejä kesäsin..
        Ja mf575mp tunteja vajaa 9000h, eikä ole multipower remonttia tarvinnut tehdä..


      • massika
        ämäffiä kirjoitti:

        Maantienopeuksilla multipower kannattaa vaihtaa päälle kytkintä käyttäen, varsinkin jos on raskaampaa kuormaa!!!

        Ainakin meillä on tuolla tavoin kestänyt 135mp, jolla ajettu jotain 12000h. Kerran on multipower remontti tehty 80-luvulla. Sentään 15 vuotta tuolla 80-90-luvulla vedettiin rehukärrejä kesäsin..
        Ja mf575mp tunteja vajaa 9000h, eikä ole multipower remonttia tarvinnut tehdä..

        Mites kynnettäessä? Ex-omassani toimi ensimmäiset 10 minuuttia, sitten lakkasi toimimasta. Ja se remontti olis maksanu tavallisen traktorin konerempan verran, joten vaihtoon meni.


      • Massikka
        massika kirjoitti:

        Mites kynnettäessä? Ex-omassani toimi ensimmäiset 10 minuuttia, sitten lakkasi toimimasta. Ja se remontti olis maksanu tavallisen traktorin konerempan verran, joten vaihtoon meni.

        Joo eli Multi-powerin oli joku rikkonu virheellisellä käytöllä... Kylmänä se toimii vähän aikaa vaikka olis ns "rikki".

        Multi-Poweri kestää koko traktorin iän kunhan sitä muistaa välillä käyttää. Jos ajetaan koko päivä Multi-Power pois päältä ei saa kunnon voitelua ja se kuluu nopeaa. Aina puhtaat ja hyvät öljyt vaihteistossa/hydrauliikassa. Ei MP malli enään oo sellanen niinku jokku ekat 165:et että on ihan sama mitä litkua siellä on. Multi-Power ja Multi-Powerpummpu kyllä kestää ja kestää kunhan ei typeröi. Kokemusta 12000h 168 mallilla ja 9000h 590 mallilla


      • jopel
        jutska kirjoitti:

        Ne massikan ovet on kyllä aika isot ja raskaat.Hankalat käyttää.Omasta oli poikki nitkunut ovenrunko.Multipower postasi kans.Muuten näppärä ajella.

        ei olut mltipoverissa eikä,löytynyt muitakan vikoja,mitä nyt pientä kaasun hirttämistä ja kierrosluku/tuntimittari vikaa,,kiitos mielenkiinnosta..


      • mörkö
        jopel kirjoitti:

        ei olut mltipoverissa eikä,löytynyt muitakan vikoja,mitä nyt pientä kaasun hirttämistä ja kierrosluku/tuntimittari vikaa,,kiitos mielenkiinnosta..

        Itse en ole omistanut mp-verkua, mutta ajanut olen runsaahkosti. Minkäänlaista vikaa siihen ei saa normaalikäytöllä aikaan, mutta kyllä sen rikki saa jos vaan haluaa.

        Ittellä kun on ollut tuo 65 mkII vm -64, niin siinä on ongelmat ollu sähköissä, jotka parani kun rakensi koko järjestelman uusiksi. Ja tosiaan tuntimittatri laukesi 15000 tunnin kohdalla, ja siitä on aikaa nyt 18 vuotta....


      • Anonyymi

        Ei Multi-Poweria käyttäessä tarvitse...varsinaista kytkintä...riittää, kuin hieman jalkaterää kohottaa kaasupedaalilta...raskaassakin vedossa. Nykimättömän menon oppii melko pian.
        Melkein kaiken saa hajalle...tarvittaessa, mutta, kun käyttää talonpoikais järkeä...niin kestää.


      • Anonyymi
        "harrastelijaviljelijä... kirjoitti:

        Vai hajoaa se multipowerin paska joka käänteessä!
        Omistan 135:n ja 590:n molemmat multipowerilla,
        135 n.10000h ja 590 n.6000h ajettuja. Hyvin on
        MP toiminut. Kaikkihan hajoaa ilman asianmukaista
        huoltoa ja virheellisen käytön vuoksi!

        Olen samaa mieltä Kyllä multipover kestää aikanaan ajettiin 185 sella maantiellä puutavaraa ja normitukkeja oli 110-125 kpl kyydissä ja mittariin tunteja yli 14000 .Multipover kesti ja myös koko traktori luja ja hyvä.


    • hermot

      nostolaite museo tavaraa,hydraali ongelmia aina.muutos osia saatavana ei kalliita,tilaustavaraa ranskasta.on kokemusta liian kanssa.

      • Massikka

        olevan kirjoittavista monellakaan kokemusta massikasta eikä multipowerista,kunhan metelöivät.
        Kestäviä vehkeitä ovat mutta mitään hydraalia ei omissa koneissa ole ollut.Nostolaitteet erinomaisen kätevät ja vahvat.


      • Anonyymi

        On useampi Multi-Power askilla oleva MF pihassa...35-399. -60 -70 luvun koneissa kytkinakselin öljyvuotoja vähemmän, jos lainkaan, kuin -80 luvun koneissa ja myöhemmin. 11 000h ajetulla 590:llä nousee 3-teräinen paluuaura ...ilman apusylintereitä. Eikä ole muuten nostolaitteeseen kajottu, kuin nostotanko/kaltevuuden säädin uusittu. Eihän se liian riski ole milloinkaan ollut, mutta lähes riittävä.


    • hermot

      vastaus edeliselle pura nostosylinteri kerro sitten onko se antiikin aikainen keksintö. kun tekee muutokset nosto laite pysyy paikallaan ilman et bäksteri pyörii.mul on mf enkä kehu.

      • jopel

        Mikähhän siinä multipoverissa on kun merkivalo sammuu vasta 2000 kier.yläasennossa ja vähän alemmila alaasen.Se edellinen omistaja oli ottanut polttimon muuhun käyttöön.Mitä pitäis tehdä ??


      • "harrastelijaviljelijä...
        jopel kirjoitti:

        Mikähhän siinä multipoverissa on kun merkivalo sammuu vasta 2000 kier.yläasennossa ja vähän alemmila alaasen.Se edellinen omistaja oli ottanut polttimon muuhun käyttöön.Mitä pitäis tehdä ??

        Välähtää normaalisti, kun laitat mp:n päälle. Jos
        se sammuu vasta noin kovilla kierroksilla on sys-
        teemissä hämminkiä. Voihan merkkivalon anturikin
        olla viallinen, mutta epäilisin pumppuvikaa.


      • hermot
        "harrastelijaviljelijä... kirjoitti:

        Välähtää normaalisti, kun laitat mp:n päälle. Jos
        se sammuu vasta noin kovilla kierroksilla on sys-
        teemissä hämminkiä. Voihan merkkivalon anturikin
        olla viallinen, mutta epäilisin pumppuvikaa.

        voi olla suurtehopumppu,merkkivalo,painevuoto,huonot öljyt/suodatin


      • Tukosssa
        "harrastelijaviljelijä... kirjoitti:

        Välähtää normaalisti, kun laitat mp:n päälle. Jos
        se sammuu vasta noin kovilla kierroksilla on sys-
        teemissä hämminkiä. Voihan merkkivalon anturikin
        olla viallinen, mutta epäilisin pumppuvikaa.

        Saattaapi hydrauliikan metallinen imusuodatin olla tukossa. Kotona oli MF 675:ssa samoja ongelmia hydrauliikan merkkivalon kanssa. Edes naftalla pesu ei auttanut, mutta kun kunnon rasvanpoistospräyllä ja paineilmalla putsaus auttoi, näin merkkivalo lopetti tyhjänpäiväisen palamisen.


      • tyypillistä
        "harrastelijaviljelijä... kirjoitti:

        Välähtää normaalisti, kun laitat mp:n päälle. Jos
        se sammuu vasta noin kovilla kierroksilla on sys-
        teemissä hämminkiä. Voihan merkkivalon anturikin
        olla viallinen, mutta epäilisin pumppuvikaa.

        Epäilisin ensimmäisenä, että powerin pakka vuotaa. Kun lisäät kaasua, niin paine nousee riittävästi, jotta valo sammuu. Kallista, ah niin kallista...........


      • mekaanikko

        tarkoititko muutoksilla nostosylinterin vaihtamista uuteen jossa on kumitiivisteet
        vai mitä muutoksia
        Olen itsekin korjaillut 165sen hydrauliikkaa


      • jopel
        mekaanikko kirjoitti:

        tarkoititko muutoksilla nostosylinterin vaihtamista uuteen jossa on kumitiivisteet
        vai mitä muutoksia
        Olen itsekin korjaillut 165sen hydrauliikkaa

        jos se pakka vuotaa ,eikä korjata mitä siitä seuraa ,vielä ei vaivaa muuten,, kun se palava merkkivalo,,,kone on mökkikäytössä, "eläkepäivillä" missä vaiheessa kannattaa laittaa,, mitä maksaa..


    • varaveturi

      Ohjautehostin pitää suurempaa meteliä kuin moottori

    • armas1

      On niissä,kannatta kiinnittää huomiota miten " kirveellä veistetyn näköinen se on.

      • Pekonimakkara

        Hyviä pelejä jos hyvin pidetty. Itse juuri ostin nelivedolla, paljon on laittamista, mutta ku osaa itse korjailla, eikä työkseen tarvitse, ni tekee kerralla ja kunnolla. Osat yllättävän halpoja. Kulkee sen 27 km/h vakiona ilman Multi-poweria. Ohjauksessa ei enää ylimääräsiä niveliä, 3millin välys vaikuttaa jo huomattavasti ohjaukseen, jos välys hydraulisylinterin kiinnikkeissä. Jostain tiputtaa öljyä, nostolaite nostaa mut laskeeki jo kaasua höllätessä. Joku edellinen omistaja ollu kyllä niin pätevä, et ois sille halvempi ollu ku ois korjaamolle vieny. Puuttuu pultteja ym ihan vaan pikkuasioita. Ylimääräsiähän laitetaan tehtaalla ihan vaan huvikseen.... Niin ja joo, on suurtehopumppu tässä, vielä ei oo ehtiny kokeilee onko se puoli tehoissaan. Imusihti pohjan luukusta on putsattu, ei siinä vikaa. Tosin sekin oli osattu väärin kasata ja osia puuttu. Perän purkaminen seuraava isompi remontti, ehkä jätän kevääseen. Ohje/huoltokirja tuli onneksi mukana, paljon asioita mitä monikaan omistaja ei edes tiedä. Lähinnä tuo hydrauliikan käyttö, miten olisi tarkoitettu toimivan. Jep, aika mennä jotain fiksailemaan.


    • Anonyymi

      Hei, voisko joku ottaa valokuvan, miltä tasauspyörästön lukon vivusto ja systeemi näyttää hytin alla (polkimelta taka-akselille)? Minun 575:ssa näyttää olevan taka-akselilla oleva korvake poikki ja edellinen omistaja hävittänyt vivustot...

      • Anonyymi

        Pitäisi olla joku puh no tai sähöposti johon kuvan lähettäisi. Naapurissa aikoinaa hakkasivat niitä vipuja...pikkulekalla, kun ei irronnut päältä. Meillä ei milloinkan mitään ongelmaa tasauspyörästön lukon vipujen suhteen, mutta kytkimen käyttövipu systeemi on jonkin etevän insinöörin kehittelemä...lähes täysi susi käytännössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi olla joku puh no tai sähöposti johon kuvan lähettäisi. Naapurissa aikoinaa hakkasivat niitä vipuja...pikkulekalla, kun ei irronnut päältä. Meillä ei milloinkan mitään ongelmaa tasauspyörästön lukon vipujen suhteen, mutta kytkimen käyttövipu systeemi on jonkin etevän insinöörin kehittelemä...lähes täysi susi käytännössä.

        Ei oikein viittis tänne jakaa yhteystietoja ettei ala kaikenmaailman viestejä tulemaan. Mitenkähän tämä valokuvan kommunikointi nyt sitten onnistuu... Onko jokin muu foorumi johon saisi liitettyä kuvia?


      • Anonyymi

        Käy sitten jostain lähi seudun koneesta katsomassa niitä vipuja...lie kai niitä...ympäri Suomen maan.
        Selaa netistä liikkeiden koneet...ja sitten suunnista sieltä katsomaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe