Pureeko marsut paljon käsiä?

paimenkoira.jude

Siis.. Minä Rakastan niitä veitikoita

19

2999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paimenkoira.jude

      Et elääkö ne jtn. 5 vuotta vai?

      • miisu-maasu

        No ei ei marsut pure (mitä nyt joskus jos kiusaa),mutta ei ne yleensä kyllä pure...Nuolevat sormia ja ovat tosi herttaisia :)
        Marsut elää joku 4-6 jopa enmmänkin mutta tuo on iha hyvä marsun ikä...Kannattaa hankkia 2 marsua tai enmmän mutta tyttöjä kaikki koska urokset eivät oikein tule keskenään hyvin toimeen.
        Kannattaa käydä läpi erillaisia marsu sivuja!
        Toivottavasti näistä minun tiedoista ole jotain hyötyä!


      • Paimenkoira.jude
        miisu-maasu kirjoitti:

        No ei ei marsut pure (mitä nyt joskus jos kiusaa),mutta ei ne yleensä kyllä pure...Nuolevat sormia ja ovat tosi herttaisia :)
        Marsut elää joku 4-6 jopa enmmänkin mutta tuo on iha hyvä marsun ikä...Kannattaa hankkia 2 marsua tai enmmän mutta tyttöjä kaikki koska urokset eivät oikein tule keskenään hyvin toimeen.
        Kannattaa käydä läpi erillaisia marsu sivuja!
        Toivottavasti näistä minun tiedoista ole jotain hyötyä!

        .. vastauksesta!
        Mutta miten sais viel
        vanhemmat vakuuttuneiksi??
        Tässä kysymyksii, Miisu-Maasu, kiidosh ku vastasit, ja muutki voi vastata viel:
        1. Käykö iso kanihäkki marsulle?
        2. Käykö vähä pienempiki häkki jos marsut saa juosta joka ilta (ja päiväki) n. 2h yms.. ??
        3. Onko marsut ahkeria jyrsimään esim. johtoja ja muita?
        4. Tiedän, ettei naarasrotat (toisin kuin urokset) merkkaa reviirejä, mut entä marsut? Naaraat siis.. Et merkkaako ne mattoja yms.. ??
        Kiitos jos viel vastaatte!! :)
        Vielä voi kertoo mulle niit suostuttelu keinoja?? Et vanhemmat saa vakuutettuja!! :D
        Mulle voi mailata osoon:
        [email protected]
        ja voi kertoo esim. omista marsuista yms.. ! :D
        Ja voi laittaa myös kirjeitä mulle, jos tahtoo, kuha sanoo vaan et haluu mun oson! :D Muiks ;P


      • za-za
        Paimenkoira.jude kirjoitti:

        .. vastauksesta!
        Mutta miten sais viel
        vanhemmat vakuuttuneiksi??
        Tässä kysymyksii, Miisu-Maasu, kiidosh ku vastasit, ja muutki voi vastata viel:
        1. Käykö iso kanihäkki marsulle?
        2. Käykö vähä pienempiki häkki jos marsut saa juosta joka ilta (ja päiväki) n. 2h yms.. ??
        3. Onko marsut ahkeria jyrsimään esim. johtoja ja muita?
        4. Tiedän, ettei naarasrotat (toisin kuin urokset) merkkaa reviirejä, mut entä marsut? Naaraat siis.. Et merkkaako ne mattoja yms.. ??
        Kiitos jos viel vastaatte!! :)
        Vielä voi kertoo mulle niit suostuttelu keinoja?? Et vanhemmat saa vakuutettuja!! :D
        Mulle voi mailata osoon:
        [email protected]
        ja voi kertoo esim. omista marsuista yms.. ! :D
        Ja voi laittaa myös kirjeitä mulle, jos tahtoo, kuha sanoo vaan et haluu mun oson! :D Muiks ;P

        1. Käykö iso kanihäkki marsulle?

        Käy.

        2. Käykö vähä pienempiki häkki jos marsut saa juosta joka ilta (ja päiväki) n. 2h yms.. ??

        Minimissään pituus pitää olla 80cm ( suositus yhdelle marsulle on 100cm, kahdelle 120cm ), sen pienempään häkkiin ei kannata laittaa marsua. 2h juoksemista on aika vähän, ottaen huomioon että marsu nyhvää häkissään sitten 22h päivässä. Ethän sinäkään haluaisi olla 22h päivästäsi jossain pienessä siivouskaapissa? :) Marsu tykkää tilasta, jos vaan voit, investoi kerralla isoon häkkiin. Meillä 120cm pitkä häkki maksoi uutena jotain 100e. Tottakai häkin voi saada käytettynäkin edullisemmin.

        3. Onko marsut ahkeria jyrsimään esim. johtoja ja muita?

        Kyllä on. Johdot on aina nostettava marsun ulottumattomiin ettei satu vahinkoja.

        4. Tiedän, ettei naarasrotat (toisin kuin urokset) merkkaa reviirejä, mut entä marsut? Naaraat siis..

        Meillä ei ole merkkaillut, vaan poju merkkaa enemmänkin? Tietysti tyttönen päästää pisut pojun kuonolle, jos poju "ahdistelee" typyä liian intensiivisesti...

        Miten vanhemmat saa suostuteltua marsunostopuuhiin? En kyllä osaa sanoa :) Kannattaa vielä itse miettiä, että parhaimmillaan marsu elää jopa 10 vuotta, oletko valmis sitoutumaan siihen joka päivä? Marsu ei ymmärrä termejä "no huomenna sitten" "mullon läksyjä" "en jaksa" vaan se odottaa sua joka päivä leikkimään ja ruokkimaan ja touhuamaan. Kun sitä hoitaa hellyydellä ja rakkaudella, se palkitsee sinut ihan mielettömillä hellyyden osoituksilla takaisin päin! :)

        ps. jos sinua "lykästää", tulethan kertomaan meillekin miten sait vanhempien päät kääntymään :)


      • miisu-maasu
        Paimenkoira.jude kirjoitti:

        .. vastauksesta!
        Mutta miten sais viel
        vanhemmat vakuuttuneiksi??
        Tässä kysymyksii, Miisu-Maasu, kiidosh ku vastasit, ja muutki voi vastata viel:
        1. Käykö iso kanihäkki marsulle?
        2. Käykö vähä pienempiki häkki jos marsut saa juosta joka ilta (ja päiväki) n. 2h yms.. ??
        3. Onko marsut ahkeria jyrsimään esim. johtoja ja muita?
        4. Tiedän, ettei naarasrotat (toisin kuin urokset) merkkaa reviirejä, mut entä marsut? Naaraat siis.. Et merkkaako ne mattoja yms.. ??
        Kiitos jos viel vastaatte!! :)
        Vielä voi kertoo mulle niit suostuttelu keinoja?? Et vanhemmat saa vakuutettuja!! :D
        Mulle voi mailata osoon:
        [email protected]
        ja voi kertoo esim. omista marsuista yms.. ! :D
        Ja voi laittaa myös kirjeitä mulle, jos tahtoo, kuha sanoo vaan et haluu mun oson! :D Muiks ;P

        Moi!Kyllä kanin häkki käy mainiosti,mutta en suosittele sitä pienempää,koska onhan sitten siellä tosi tylsää pienessä häkissä jossa ei oikein voi tehä muuta kun kököttää :(
        Johtojen puremisesta vielä ettämun 2 vuotias marsu ei pure johtoja mutta pienempi (2kk) vanha marsu kyllä!Tuttavallani on kesymarsu joka ei lankaan pure johtoja,entinen omistaja kuulema opetti sen sellaseks ettei puris tai sit se olivaan joskus järsiny johtoja jo oli saanu siitä kamalat kivut ja päättihän sitten marsu ettei koske niihin enää :D
        Mutta kyllä marsut niitä järsii jos vain sattuu tulemaan eteen....
        Reviirin merkkaamisesta mun naaras marsuilla en kyllä ole huomannu et ne ois mitään merkannu,joten kai sit ne urokset vaan merkkailee...

        Harmi kun vanhempasi eivät ole innoissaaan siitä marsu ehdotuksestasi :(
        Voisit sanoa että rotat purevat ja se sattuu ja tahtoisit hellän ja nuolevaisen kaverin,kerro vähän tarkemmin marsusta vanhemmille jospa he kiinnostuvat siitä enmmän kun kerrot marsusta enmmän.Kerro vanhemmille hyviä puolia marsuista esim.sitä ei tarvitse pestä vain rasvarauhanen.
        se ei pure (mutta vain silloin jos marsulla on kipeä kohta ja kosket siihen tai jos kieusaa marsua)minun mielestäni muussa tapauksessa marsu kyllä ei pure!Kerro että se on tosi suloinen ja on tosi seurallinen sen kanssa olisi kiva elää nämä 4-8 vuotta :)

        Toivottavasti näistä taas oli hyötyä!

        P.S Itse sain isäni suostumaan marsun ottoon kun kattelin netistä suloisia marsun kuvia ja näytin niitä hänelle ja sanoin että eix oo söpö tollasen mäkin tahtosin,sit kerroin paljon tietoa marsusta,katoin marsu ilmoituksia jne tsemppiä! :D


    • juu

      mun marsu aina nuolee varpaita ja välillä ottaa hampailla kiinni mutta ei se satu eikä se tarkota mitään pahaa!!!:)

      • Paimenkoira.jude

        Kyllä mulla aikaa on marsua hoitaa.. :D
        Ja jos mä vaan saan mun vanhemmat suostumaan, mikä SAATTAA olla aika helppoa (jos sen taidon osaa), sillä sainhan heidät suostumaan koiraankin ja rotan ottamiseen (rotta oli siskoni joka tahtoi antaa sen minulle, koska aika ei riittänyt), niin kyllä ne ostaa marsuille häkin, ISON siis.. Sillä kylle ne tajuaa että pitäähän se häkki olla iso! Vaikka olisikin kallis, kerranhan se vain kirpaisee!
        --------------------------------------------------
        Mutta saisin kamulta sen 'pienehkön' kanihäkin ilmasiks, mutta se kai käy semmoseksi "varahäksiks", siksi ajaksi kun esim. oikeaa häkkiä pestään yms.. ? Tai jos toinen sairastuu tai jtn.. ? Eikö? Juu, oikeeks, varsinaiseks häkiks sitä ei voi ottaa I know.. :D
        --------------------------------------------------
        Ja kyllä mä mein rottaaki rakastan, vaik se puree.. Sen veli kuoli ja se on yksinäinen.. Ennen se ei IKINÄ purru KETÄÄN! Mutta se puolustaa häkkiään. Mutta vapaana ei pure! :)
        --------------------------------------------------
        Ja musta on ihana, kun se marsu (marsut) elää niin pitkään, eipähä kuole niin pian ku esim. hiiret, tai rotat..
        Mutta nyt pitää mennä, moikka!


      • Nimetön
        Paimenkoira.jude kirjoitti:

        Kyllä mulla aikaa on marsua hoitaa.. :D
        Ja jos mä vaan saan mun vanhemmat suostumaan, mikä SAATTAA olla aika helppoa (jos sen taidon osaa), sillä sainhan heidät suostumaan koiraankin ja rotan ottamiseen (rotta oli siskoni joka tahtoi antaa sen minulle, koska aika ei riittänyt), niin kyllä ne ostaa marsuille häkin, ISON siis.. Sillä kylle ne tajuaa että pitäähän se häkki olla iso! Vaikka olisikin kallis, kerranhan se vain kirpaisee!
        --------------------------------------------------
        Mutta saisin kamulta sen 'pienehkön' kanihäkin ilmasiks, mutta se kai käy semmoseksi "varahäksiks", siksi ajaksi kun esim. oikeaa häkkiä pestään yms.. ? Tai jos toinen sairastuu tai jtn.. ? Eikö? Juu, oikeeks, varsinaiseks häkiks sitä ei voi ottaa I know.. :D
        --------------------------------------------------
        Ja kyllä mä mein rottaaki rakastan, vaik se puree.. Sen veli kuoli ja se on yksinäinen.. Ennen se ei IKINÄ purru KETÄÄN! Mutta se puolustaa häkkiään. Mutta vapaana ei pure! :)
        --------------------------------------------------
        Ja musta on ihana, kun se marsu (marsut) elää niin pitkään, eipähä kuole niin pian ku esim. hiiret, tai rotat..
        Mutta nyt pitää mennä, moikka!

        :) Moijj taas!! :)
        -------------------------------------------------
        Siis ajattelin viel et eikö ne marsut vois sitten olla aina vapaana minun huoneessa kun minä ite olen paikalla?? :D Mutta mulla on tuossa stereoitten DVD:n takana ihan älytön johtokasa, et mitenhän.. Hmm.. ;S Ne pitää peittää yms.. Niputtaa.. :D
        Vielä kysymyksiä:

        1. Mihin marsut yleensä kuolee, vanhuuteen?
        2. Onko marsu sopiva minulle, eli: asun maalla, päivät koulussa (yleensä yhteen asti) jonka jälkeen marsut voi temmeltää huoneessani mielin määrin..! :D Mutta syksyllä alkaa ylä-aste, mutta luulen että se aika ei silloinkaan mene tiukille.. :D
        3. Kyllähän ne veitikat pärjää häkissä keskenään koulunajan, jos pääsee heti ulos sielt, ku oon kotoon..?
        4. Pitäiskö ottaa mieluimmin 2 vaiko 3, tahi 4 marsuu? Ehkä kaks olisi sopiva, mutta nehän tykkää olla laumoissa..

        Ja kertokaa hyvii marsukirjoi ja kirjailijoita.. Mielellään hyvii, väri kuvii ja selkeitä ohjeita! :> Kiitos vielä ku ootte vastannu!


      • miisu-maasu
        Nimetön kirjoitti:

        :) Moijj taas!! :)
        -------------------------------------------------
        Siis ajattelin viel et eikö ne marsut vois sitten olla aina vapaana minun huoneessa kun minä ite olen paikalla?? :D Mutta mulla on tuossa stereoitten DVD:n takana ihan älytön johtokasa, et mitenhän.. Hmm.. ;S Ne pitää peittää yms.. Niputtaa.. :D
        Vielä kysymyksiä:

        1. Mihin marsut yleensä kuolee, vanhuuteen?
        2. Onko marsu sopiva minulle, eli: asun maalla, päivät koulussa (yleensä yhteen asti) jonka jälkeen marsut voi temmeltää huoneessani mielin määrin..! :D Mutta syksyllä alkaa ylä-aste, mutta luulen että se aika ei silloinkaan mene tiukille.. :D
        3. Kyllähän ne veitikat pärjää häkissä keskenään koulunajan, jos pääsee heti ulos sielt, ku oon kotoon..?
        4. Pitäiskö ottaa mieluimmin 2 vaiko 3, tahi 4 marsuu? Ehkä kaks olisi sopiva, mutta nehän tykkää olla laumoissa..

        Ja kertokaa hyvii marsukirjoi ja kirjailijoita.. Mielellään hyvii, väri kuvii ja selkeitä ohjeita! :> Kiitos vielä ku ootte vastannu!

        Marsuilla on paljon eri syitä mihin ne kuolee:sairauteen,vanhuuteen,yksinäisyyteen,johtoihin ja jne on vaikea sanoa mihin marsut "yleensä koulee"...Elikkäs taidat olla saman ikänen kun minä kun seuraavana vuonna alkaa ylä-aste joten kulla marsu on sinulle sopiva jos mullakin ne menee :) Mutta muista vaan että ainakun on mahdollista niin marsut jaloittelulle...Ja totta kai ne siellä häkissä sen aikaa pärjää kun olet koulussa,ellei ole viha miehiä :D
        Minusta sopiva on 2 (ei ainakaan liikaa).Minä en ainakaan pystyisi ehkä hoitamaan 4 marsua,joten en usko ettet sinäkään,kun olet saman ikäinen kun minä (ehkä)?Minusta hyvä marsu kirja on:Minä ja marsuni...Oletkos jo kysynyt vanhemmilta lupaa?Jutellut asiasta niiten kanssa?

        Mutta toivottavasti saat ne marsut,koska onhan ne Tosi ihania! :) (uskon että sinä pidät niistä)


      • miisu-maasu
        miisu-maasu kirjoitti:

        Marsuilla on paljon eri syitä mihin ne kuolee:sairauteen,vanhuuteen,yksinäisyyteen,johtoihin ja jne on vaikea sanoa mihin marsut "yleensä koulee"...Elikkäs taidat olla saman ikänen kun minä kun seuraavana vuonna alkaa ylä-aste joten kulla marsu on sinulle sopiva jos mullakin ne menee :) Mutta muista vaan että ainakun on mahdollista niin marsut jaloittelulle...Ja totta kai ne siellä häkissä sen aikaa pärjää kun olet koulussa,ellei ole viha miehiä :D
        Minusta sopiva on 2 (ei ainakaan liikaa).Minä en ainakaan pystyisi ehkä hoitamaan 4 marsua,joten en usko ettet sinäkään,kun olet saman ikäinen kun minä (ehkä)?Minusta hyvä marsu kirja on:Minä ja marsuni...Oletkos jo kysynyt vanhemmilta lupaa?Jutellut asiasta niiten kanssa?

        Mutta toivottavasti saat ne marsut,koska onhan ne Tosi ihania! :) (uskon että sinä pidät niistä)

        Eikös sinulla ollut koira?
        Elikkäs aina kun jaloittelet niiten kanssa ovi kiinni!!!!Ettei vain koira pääse marsujen kimppuun!
        Laita aina ovi myös silloinkin kiinni kun lähdet huoneesta!


      • Nimetön
        miisu-maasu kirjoitti:

        Eikös sinulla ollut koira?
        Elikkäs aina kun jaloittelet niiten kanssa ovi kiinni!!!!Ettei vain koira pääse marsujen kimppuun!
        Laita aina ovi myös silloinkin kiinni kun lähdet huoneesta!

        On meillä koira.. Mutta se asuu pääsääntöisesti ulkona, tai sitten alakerrassa, minun huoneeni on yläkerrassa.. Että senkin takia ovien pitää olla kiinni, etteivät tipu portaista :(
        En oo vielä pahemmin puhunu marsuista, oon nyt lukenu "marsu-tietoutta" ja muuta vastaavaa.. Esim. kyselly teiltä..! :)
        Aion kysyä kyllä, mutta voi olla, etten ihan viälä saa ku meil on jo rotta ja koira.. Mutta se mun rakas rotta voi kuolla pian.. Sillä saattaa olla kasvain.. :'(
        --------------------------------------------------
        Mutta marsut on ihania!! Ja minä aina kysyn äipältä että eikö ookki ihana marsu ni se vaan sanoo että: "No, onhan se ihan.." ;) Jaah.. Ensin vaan, jos saan äitin suostumaan niin kyllä se saa isän.. Ku ei isä alunperinkään halunnu ees koiraa tai rottaa (sietää sitä nykyään, ja koiraa rakastaa).. :D Kyllä thämä thästä..!
        --------------------------------------------------
        Vielä joitain kysymyksiä, joita ei kirjoista löydy:
        1. Ystävälläni on karjaa, voiko heidän tallistaan ostaa heinää vai onko parempi ostaa kaupasta?
        2. Pitääkö siinä marsun heinäsäkissä lukea: "Heinää jyrsijöille" jtn.. semmosta..?
        3. Marsullehan laitetaan kutterinpurua häkin pohjalle, eikö? Ja leikkimistä ym. peuhaamista varten pitää olla isohko heinäkasa, jossa voi rypeä..?
        4. Onhan marsuille ostettaviakin pesäkoppeja? Ettei tarvitse ite nikkaroida.. En ole nimittäin mikään suurnaulaaja.. xD
        No nyt pitää mennä, ja kiidosta vaan kaikille jotka on vaivautunu vastaamaan, teistä on ollu ISO apu mulle! :D

        Ps: Ja minä voin juoksuttaa marsuja aina kun olen kotona huoneessani! :)


      • Paimenkoira.jude
        Nimetön kirjoitti:

        On meillä koira.. Mutta se asuu pääsääntöisesti ulkona, tai sitten alakerrassa, minun huoneeni on yläkerrassa.. Että senkin takia ovien pitää olla kiinni, etteivät tipu portaista :(
        En oo vielä pahemmin puhunu marsuista, oon nyt lukenu "marsu-tietoutta" ja muuta vastaavaa.. Esim. kyselly teiltä..! :)
        Aion kysyä kyllä, mutta voi olla, etten ihan viälä saa ku meil on jo rotta ja koira.. Mutta se mun rakas rotta voi kuolla pian.. Sillä saattaa olla kasvain.. :'(
        --------------------------------------------------
        Mutta marsut on ihania!! Ja minä aina kysyn äipältä että eikö ookki ihana marsu ni se vaan sanoo että: "No, onhan se ihan.." ;) Jaah.. Ensin vaan, jos saan äitin suostumaan niin kyllä se saa isän.. Ku ei isä alunperinkään halunnu ees koiraa tai rottaa (sietää sitä nykyään, ja koiraa rakastaa).. :D Kyllä thämä thästä..!
        --------------------------------------------------
        Vielä joitain kysymyksiä, joita ei kirjoista löydy:
        1. Ystävälläni on karjaa, voiko heidän tallistaan ostaa heinää vai onko parempi ostaa kaupasta?
        2. Pitääkö siinä marsun heinäsäkissä lukea: "Heinää jyrsijöille" jtn.. semmosta..?
        3. Marsullehan laitetaan kutterinpurua häkin pohjalle, eikö? Ja leikkimistä ym. peuhaamista varten pitää olla isohko heinäkasa, jossa voi rypeä..?
        4. Onhan marsuille ostettaviakin pesäkoppeja? Ettei tarvitse ite nikkaroida.. En ole nimittäin mikään suurnaulaaja.. xD
        No nyt pitää mennä, ja kiidosta vaan kaikille jotka on vaivautunu vastaamaan, teistä on ollu ISO apu mulle! :D

        Ps: Ja minä voin juoksuttaa marsuja aina kun olen kotona huoneessani! :)

        Käyn tänää kirjasto-autossa ja varaan, niin no tai otan, MARSU-kirjoja!!


      • titta
        Paimenkoira.jude kirjoitti:

        Käyn tänää kirjasto-autossa ja varaan, niin no tai otan, MARSU-kirjoja!!

        Itelläni on vuoden vanha rusetti marsu ja kolme kuukautta vanha peruaani. Itse suosittelisin ehdottomasi lyhyt karvaista marsua. Pitkäkarvaisten turkissa on todella kova työ, varsinkin ku marsu vanhenee(turkki kasvaa koko elämän ajan). Harjausta joka päivä, nyytittämistä, ym.
        Ja vielä et rusettimarsuja (eli abessiinialaisia) ei ole kuin yhtä karvan pituutta.


      • Nimetön
        titta kirjoitti:

        Itelläni on vuoden vanha rusetti marsu ja kolme kuukautta vanha peruaani. Itse suosittelisin ehdottomasi lyhyt karvaista marsua. Pitkäkarvaisten turkissa on todella kova työ, varsinkin ku marsu vanhenee(turkki kasvaa koko elämän ajan). Harjausta joka päivä, nyytittämistä, ym.
        Ja vielä et rusettimarsuja (eli abessiinialaisia) ei ole kuin yhtä karvan pituutta.

        Kiitos vastauksistanne!!
        Oisko suht. lyhyt karvanen marsu hyvä, mut väreistä haluisin semmosen "kilpikonnan" jos olis valkeata.. :) Vastailkaa vielä.


      • miisu-maasu
        Nimetön kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne!!
        Oisko suht. lyhyt karvanen marsu hyvä, mut väreistä haluisin semmosen "kilpikonnan" jos olis valkeata.. :) Vastailkaa vielä.

        Kannattaa ottaa rex marsu...se kuulema kesyynty helposti eikä ole niin arka!


    • marsu92

      moi! marsut on ehkä helpompi totuttaa ihmisiin, ku rotat, mut kaikki marsut ei aina oo mitään sylimarsuja... uskon et tällasii tapauksii on harvassa. se on kuitenkin niin pieni ja semmonen vikkelä eläin, et emmä tiiä...:) kaks on sopiva määrä, jos oot tyttöjä hankkimassa... ittelläni on kolme kuikuttajaa........

      • Paimenkoira.jude

        Kiitos, ootte vastannu paljo.. Mut vielä jotkut kyssät oottaa tein vastausta!! ;)
        Vastatkaa mulle-- Kiitos! :)


    • Anonyymi

      Mitä jos haluisin niin paljon marsuja mutta en tiiä että oisko se nyt hyvä eläin kun vähän pelottaa että pureeko ne tai mitä jos ne ei tykkää olla sylissä yhtää. Tykkäisin itte semmosesta joka on semmonen ei pureva ja hento ja No nii. Auttakaa mitä teen

    • Anonyymi

      So cool😉

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe