Tontilla oli vanha 100-vuotias hirsirakennus, noin 14 m2. Rakennus on ollut käyttämättömänä viimeiset 30 vuotta, toimien lähinnä tilapäismajoituksena ja varastotilana. Rakennusta ei ole rekisteröity mihinkään rekisteriin emmekä mitään lupia hankkeeseen hakeneet.
Viime kesänä ryhdyimme kunnostamaan pytinkiä, tavoitteena säilyttää se ennenkuin se romahtaa kasaan. Ajatus oli että nostamme rakennusta paikoillaan ja vaihdamme muutaman hirsikerran. Työn edetessä kuitenkin kävi ilmi että hirsiä joudutaan vaihtamaan oletettua enemmän.
Lopulta vanhoja hirsiä jäi rakennukseen arviolta n. 15 %, loput jouduimme tekemään itse ns. suostopuista. Pytinki on nyt osapuilleen valmis, pinta-ala pieneni 9 neliöön, käyttötarkoituksena edelleen tilapäinen majoitus.
Nyt iski kuitenkin epäily, voiko rakennustarkastaja puuttua täjän, olemmeko tehneet jotain väärin?
Vanhan rakennuksen kunnostaminen
LapinMies44
1
239
Vastaukset
- LapinMies44
Vielä muutama lisätieto: tontti on maaseudulla, haja-asutusalueella. Se on ns. rantatontti, itse rakemmus on noin 300 metrin päässä rannasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354243- 552945
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462848- 302633
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3322583Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82575- 382179
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t541925Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461673- 1411527