Peltikatto ruosteessa.

kattoa

Eli muutetaan kohta omakotitaloon, missä on katto aika pahasti ruosteessa. Saako tota ruostetta tuolta millään pois et vois maalata? Vai pitääkö koto katto vaihtaa. Rahaa vaan ei ylimäärästä olis. Vissiin tulee aika kalliiks koko katon vaihtaminen.
Koko katto kauttaaltaa tollasen näkönen. http://aijaa.com/Apspts

6

4353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppo.homma_

Hommaa uudet pellit. Jos pystyt itse tekemään niin hinta on vähän toistakymppiä kattoneliö.

• korroossi

Onko aluskate? Voi kannattaa putsata ja maalata, vai onko arssinoinut liikaa? Niin ja kova työ kyllä tulee olemaan. Hämeen Laaturemontti vaihtaa tuon uuteen. Hintaan 90- 120 € neliö. Niin tulee hintaa sillekkin.

Jäppisen ehdoitus vaihtaa itse on edullisin.

• Esi_merkki

Paikallinen rakennusfirma uusi katon tuntitöinä ja sille tulee hintaa 45 - 60€/m2.

• Eiolkatastrohvi

Käy teräsharjalla tai -laikalla läpi ruostekohdat, sen jälkeen Peltipesu-pesuaineella harjaten ja pesten. Sitten uusi maali päälle. Menee taas muutaman vuoden. Tuossa hieromisen aikana näet samalla läheltä missä kunnossa katto oikeasti on, että maksaako vaivaa pestä ja maalata. Ei se tuon kuvan perusteella mikään katastroohvi ole.

• NickNailer

Tekisin itse noin, mutta vetäisin puhdistetulle pellille ruostekohteisiin sinkkiä ja päälle rusoteenestomaalin ja sen päälle peltikattomaalin. Tarkistaisin samalla kiinnitykset ja vaihtaisin kampanaulat ruuveihin.

Hyvin tehtynä huoltomaalauksena tuo katto kestää 20 - 30 vuotta ja remontti on sen jälkeen uusittavissa.

Itse olen huvikseni pitänyt hengissä yli 50 vuotiaita peltikattoja nähdäkseni kuinka kauan peltikatto hoidettuna kestää. En usko hoidetun peltikaton elinkaaren loppua itse näkeväni.

• loikka_jyrkänteeltä

Vanhaan OK-latoon pitää muuttaa, ennalta jo tiedetään, että korjeustarpeita on, muttei rahaa.

Sitten vaan sormet ristiin ja silmät umpeen. Ei ole homekasvu seinällä ongelma, kun siitä ei tee ongelmaa ;-D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4383
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2026
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      63
      1713
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1373
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1347
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      969
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      933
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      706
    Aihe