Häiritsekö ketään muuta se, jos omistamienne osakkeiden kpl-määrä ei ole joku järkevä tasaluku? Näin voi käydä kun saadaan esim. osinkona lisää osakkeita entisten lisäksi. Oletteko jopa tarkoitusella ostaneet jotain osaketta, että saisitte jonkun tasa sadan tai tuhannen täyteen?
Älytöntä puuhaa
8
255
Vastaukset
- ostelija
Sen verran joo, että itsellä on tapana ostaa osakkeita kerralla aina x00 kappaletta. (x= 1,2,3, ......)
jos osakkeen kappalehinta on senverran korkea että 100kpl tuntuu liian isolta kertaostokseksi, tasoitan se myöhemmillä ostoilla tasasatasiin. - Vakuusvaje
Omassa taulukossani on yksi sellainen tapaus. Onhan epätasainen luku tietysti esteettinen virhe, mutta toisinaan sillä tavalla vain käy. Esimerkiksi silloin, kun vuoden lopulla huomaa, ettei ole myynyt mitään ja pitää löytää eniten noussut osake, jota sitten voi myydä verottomasti vajaalla tonnilla. Kun siitä saattaa saada parikin satasta verosäästöä, sillä palkalla jaksaa kyllä katsella epäsiistiäkin lukua. Ja välittäjän tietokone kyllä osaa pitää kirjaukset kohdallaan.
Ennen vanhaan tasaluvuilla oli oikeaakin merkitystä, kun pörssieriä pienempien kauppojen teko hankalaa. Nykyisin tätä ongelmaa ei ole. - omituinen.tasoittelija
On tuossa jotain tuttua, mutta kovin tärkeää se ei kuitenkaan ole. Saatan tähdätä ostoissa tai myynneissä että tuloksena olisi sopiva tasaluku, esim. täysiä satoja tai tuhansia, jos tasaluku on muutenkin tyrkyllä ja lähellä sitä määrää minkä muutenkin ostaisin. Jos ajattelen ostaa osaketta summalla x, saatan siis ostaa vähän enemmän tai vähemmän saadakseni tasaluvun, vastaava myynneissä. En tiedä pitäisikö opetella pois tällaisesta, toisaalta tasaluvut on helpompi muistaa. En kuitenkaan koskaan luo kaupankäyntitapahtumaa pelkästään sen takia, että saisin jonkin tasaluvun muodostettua. Tai en ainakaan itse huomaa/tunnusta tekeväni :)
- E220_CDI
vaikka olisinkin ostamassa vaikkapa sataa osaketta, laitan ostotoimariin vaikkapa 102 tai jotain muuta kuin x00 -loppuisen. Ei tarvi pankissa nuohota, vaan voi toimarin tehtyään jatkaa muihin asioihin ja tehtyjen kauppojen virrassa erottuu oma välittäjä ja markkeriksi valittu lukumäärä (kunhan ei osta niin epälikvidiä, ettei saa kerralla koko nippua).
- kokoelmat_ojennukseen
Se kanssa harmittaa kun erehtyy tekemään normaalin, yhden pörssipäivän kestävän ostotoimarin, jostain epälikvidistä osakkeeseta ja siitä toteutuu vain joku 32 kappaletta.
- fghnbv
Eihän tuolla lukumäärällä merkitystä ole. Ainoa tilanne on mielestäni se, että tulee osakeanti ja merkintäoikeuksistaan ei saa kokoon tarvittavaa tasamäärää. Jos omistaa vaikka 100 osaketta ja osakeanti on 3:lla osakkeella 1 uusi hintaan se ja se, on hankittava kaksi merkkaria tai myytävä yksi. Näin tietysti silloin, kun haluaa osallistua täsysimääräisesti antiin.
- Tollo69
Hyvä kysymys!
Ennen ostin aina tasalukuun, nyt olen kuukausisäästäjä osakkeisiin joten kappalelukuja tulee vaikka mitä! Ei haittaa - enää! Pääasia että muistan aina ostaa! - tasalukuonparas
Erästä osaketta minulla on 1 kpl erinäisistä syistä johtuen. Sen arvo on siinä, että yhtiökokouksessa saa tarvittaessa käydä pullakahvit juomassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882