Saksalaisten "autojen" olematon laatutaso

näin-on-näreet

Saksalaiset autot on nykyään syvältä. etteen sanoisi syvältä persreijästä. Satan... moisia laaduttomia vikakasoja. Oli merkki mikä tahansa. Ostakaa vaikka ranskalainen . Niissä jotain tyyliä, eikä mitään kivirekijä.

31

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksalaisetkaatuuomaan

      Saksalaiset on tunnettuja siitä että tekevät tarpeettoman monimutkaisia teknisiä ratkaisuja, eivät kerro totuutta ja valehtelevat paljon, eivät ole suoraselkäisiä.

      Mutta myös suunnittelevat huonosti. Kaikissa nykyisissä Vw konsernin autoissa joissa TSI tai TFSI on kehitys ja laatu mennyt alaspäin esim männissä/sylinterin rakenteessa ja männänrenkaissa. Lähes kaikki kuluttaa normaalia enemmän myös 2017vuoden autot, ei taida 10 vuotta riittää kun ovat työntäneet noita myyntiin ilman kunnon muutoksia.

      TSI jakoketjut olivat todella heikkorakenteisia ja huonosti suunniteltuja

      DSG automaattilaatikot on historian vikaisimpia laatikoita.

    • hahahhhhhaaaaa

      Saksalaisten autojen laatutaso haaaaaa hooooooo BYYYYÄÄÄÄÄÄ HAAAAA

    • EiYleistetä

      VW-groupin autot eivät ole kaikki Saksalaiset autot, onneksi.
      Hyvät Saksalaiset autot tulevat Munchenistä ja Stuttgardista, ainakin pääkonttorit ovat siellä.

      • Ilmajousituslysyssä

        Eikös niissä stuttgartin pääkonttorin tekeleissäkin ollut jotain jakoketjuominaisuuksia ja aiemmin yhtä hyvät ovikitit voortien kanssa. Menestyvät myös hyvin takaisinkutsuissa.


      • Tiedoksi_vain

        Sen verran voisi yleistääkin, että saksalainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, München saksalaisella ü-kirjaimella ja Stuttgart päättyy t-kirjaimeen eikä d:hen.

        Sen ü:n saat aikaan kun painat enterin vieressä olevaa näppäintä ¨ ja sen jälkeen u-näppäintä. Helppoa kuin heinänteko.


    • RakastanSaksaa

      Saksalaiset tekevät ainoastaan laadukkaita tavaroita. Katsokaa vaikka maan jättiläismäistä kauppataseen ylijäämää.

      • Rapa-kuraa-ne-on

        Ei kestä enää kauan kun kansalaiset huomaa, että meitähän on petetty ja johdettu harhaan mielikuva mainoksilla. Totuus on kumminkin näin, että saksalaiset autot on nykyään täyttä kuraa.


      • Kerma.kakku

        Saksalainen tekee nykyään sellaista mikä näyttää hyvälle, mutta sisältö on usein täyttä kuraa.


    • Voivoisentään

      Jokaisen kannattaa hankkia sellainen auto että mieli on hyvä:)

      • entas

        Mutta jos ei ole varaa kun tojotaan, niin kai itku ja trollaus suomi24:ssä on sallittua?


      • Rolexman
        entas kirjoitti:

        Mutta jos ei ole varaa kun tojotaan, niin kai itku ja trollaus suomi24:ssä on sallittua?

        Veikkaampa että jo rannekelloni on arvokkaampi on kuin sinun autosi ja silti ajan Toyotalla.


    • sivusta.seurannutt

      Kyllä sekin kertoo paljon että saksalaisten autojen laatua mietti moni joilla sellaiseen ei koskaan tule olemaan varaa,

      • Sardiinipurkki

        Oli varaa ostaa, mutta ei ylläpitää, siinä olit kyllä oikeassa.


      • huolenpitosopimuksella

        Tuntuu niitä saksalaisia haukkuvan tuttavapiirissäkin moni, jolla sellanen on itsellä.En vaan ihan varmaksi tiedä miksi.
        Kommentti että "ois pitäny hankkia joku toinen" on aika yleisesti kuultuna. Mahtaako olla joku pettymys tai muutenvaan kaduttaa ostos.
        Se että ajaa jollain 35 tuhannen itäautolla niin ei välttämättä kerro, että se ostos olis rahasta kiinni kun samaan rahaan ois saanu sen saksanmaalaisenkin jos olis halunnut ostaa, huom.ilis halunnut :)


      • se.iso.ero

        Et nyt tajunnut koko juttua. Saksalaisella autolla ajavat eivät koskaan funtsi muiden autojen laatua koska muut autot ovat lähtökohtaisesti huonompia. Kaikki autovertailut kertovat sen,
        Japanialaisilla autoilla ajavien kaikki aika ja energia menevät saksalaisten autojen laadun funtsimiseen ja siitä julkisesti avautumiseen.


    • AMBOV

      Joo,......Mut Audii, Mersuu, Benarii, Opelii, olkkarii,,,,,,

      • joo-mutta-kun

        Siinäpä tuli mainittua kaikki saksan romut . Olet viisas pöhkö


      • mutka.mutku
        joo-mutta-kun kirjoitti:

        Siinäpä tuli mainittua kaikki saksan romut . Olet viisas pöhkö

        Siinä tuli mainittua monta hyvää syytä olla ostamatta Tojoa..


      • helvetin.lyhyt.lista

        Sanopa yksikin tojon malli joka pärjää vertailussa edes keskinkertaiselle saksalaisautolle.
        Aivan, eipä tule ensimmäistäkään mieleen.


      • Ladauuberalles
        helvetin.lyhyt.lista kirjoitti:

        Sanopa yksikin tojon malli joka pärjää vertailussa edes keskinkertaiselle saksalaisautolle.
        Aivan, eipä tule ensimmäistäkään mieleen.

        Aika kuutamolla oot autojen suhteen.
        Arvaisin parkkiruudussasi seisovan bmw.
        Se on yleistä niiden keskuudessa jotka autoista ei mitään ymmärrä.


    • katoavaakansanperinnettä

      Se on vaan yksi kauppa kun saksalainen merkki siirtyy aasialaisille.

      • vääräsuunta

        Eikös se rellu äskettäin juuri nissanin ostanut? Eipä senpuoleen, ei toyotassa ole mitään kiinnostavaa VW:lle. Skoda on jo olemassa, toiselle halpamerkille ei ole tarvetta.


      • PSAarvo
        vääräsuunta kirjoitti:

        Eikös se rellu äskettäin juuri nissanin ostanut? Eipä senpuoleen, ei toyotassa ole mitään kiinnostavaa VW:lle. Skoda on jo olemassa, toiselle halpamerkille ei ole tarvetta.

        PSA osti ooppelin, kohta kinuskit ostaa muut firmat.


      • ordnungmusssein
        PSAarvo kirjoitti:

        PSA osti ooppelin, kohta kinuskit ostaa muut firmat.

        Niin että saksalainen, yli 40% liittovaltion omistuksessa oleva firma myytäisiin kiinalaisille... :D voin luvata, ei tule tapahtumaan. Saksalainen tykkää että on kansalle töitä, siellä ei olla suomalais yrittäjien tavalla heti juoksemassa ovesta pihalle, kun ensimmäinen tarjous tulee. Jos joku vaan euron tarjoaa niin suomalainen myy!


      • Toisintietäjä
        ordnungmusssein kirjoitti:

        Niin että saksalainen, yli 40% liittovaltion omistuksessa oleva firma myytäisiin kiinalaisille... :D voin luvata, ei tule tapahtumaan. Saksalainen tykkää että on kansalle töitä, siellä ei olla suomalais yrittäjien tavalla heti juoksemassa ovesta pihalle, kun ensimmäinen tarjous tulee. Jos joku vaan euron tarjoaa niin suomalainen myy!

        Yli 40 % liittovaltion omistuksessa? Miltä ajalta tietosi lienee?

        Vuoden takaisissa Wikipedia-tiedoissa ainakin suurin omistaja (50,73 %) oli Porsche Automobil Holding SE, kakkosena (20,00 %) Ala-Saksin (saks. Niedersachsen) osavaltio, kolmosena (17,00 %) Qatar Holding LLC ja loput 12,27 % hajaomistuksina pienemmillä tekijöillä. Liittovaltiota (Saksan liittotasavaltaa) ei tuossa listauksessa mainita lainkaan ja omistusosuuskin on vain puolet mainitsemistasi 40 prosentista.

        Eipä silti, en minäkään usko VW:n aivan äkkiä kiinalaisten käsiin luisuvan.


    • Usko_palautuu

      Volkswageniin voisi vaikka harkita sijoittavansa. Tässä analyysia huhtikuulta 2017:

      ”Volkswagen. Pisteet 72. Volkswagenin arvostusluvut ovat erittäin houkuttelevat. Volkswagen saa myös erinomaiset pisteet laadusta. Yhtiöllä on vahva tase, vakaa kannattavuus ja positiivinen kannattavuustrendi. Yhtiö teki vuonna 2016 operatiivisella tuloksella mitattuna historiansa parhaan tuloksen 14,6 mrd euroa. Päästöskandaalista johtuvat kertaluonteiset kulut olivat 7,5 mrd ja heikensivät raportoitua tulosta. Yhtiö nousi keväällä 2017 maailman suurimmaksi autovalmistajaksi. Positiivista olivat myös USA:n automyyntitilastot maaliskuulta. Volkswagen kasvatti myyntiä. Osakekurssiin negatiivisesti vaikuttaa päästöskandaali, jonka lopulliset kustannukset eivät vieläkään ole kokonaan selvillä. Päästöskandaalista johtuen osakkeen kurssivaihtelu on ollut voimakasta.”

      https://www.sijoittaja.fi/55398/tassa-ovat-houkuttelevimmat-osakkeet-maailmalta-toimialoittain/

      Itselläni on ollut aikojen saatossa kaksi Volkswagenia ja yksi Audi. Viimeiset kaksi vuotta olen ajellut uutena ostamallani C-sarjan farkku-M-B:llä. Olen siihen erinomaisen tyytyväinen eikä auton vaihtaminen ole millään muotoa ajankohtainen asia, mutta luottamukseni VW-yhtymän tuotteisiin on palautunut parin viime vuoden aikana varsin korkealle tasolle.

      • sietämättömän-sekunda

        Motor und Spurtistako kävit taas maksettua mainosta lukemassa. Tunnettu saksanromujen mainoslehti. Tosi asiahan on että Volsu on täys huijari joka valmistaa heikkolaatuisia normaali käytössä kestämättömiä kulkineita. Tätä tehnyt jo vuosikausia, eikä "korvaansa lotkauta" jatkuville valituksille laatutasosta. USA:ssa ei ikinä tule menestymään, kutenToyota on kampitus yrityksistä huolimatta.


      • Usko_palautuu
        sietämättömän-sekunda kirjoitti:

        Motor und Spurtistako kävit taas maksettua mainosta lukemassa. Tunnettu saksanromujen mainoslehti. Tosi asiahan on että Volsu on täys huijari joka valmistaa heikkolaatuisia normaali käytössä kestämättömiä kulkineita. Tätä tehnyt jo vuosikausia, eikä "korvaansa lotkauta" jatkuville valituksille laatutasosta. USA:ssa ei ikinä tule menestymään, kutenToyota on kampitus yrityksistä huolimatta.

        Et siis vaivautunut lukemaan linkkiä – kyseessä oli sivusto sijoittaja.fi. AMS on toki tuttu lehti takavuosilta, jolloin ostin vuosittaisen testinumeron monestikin. Saksankielinen teksti ei tuota minulle vanhan liiton ”pitkän saksan” lukijana ja maassa yhteensä kuukausia viettäneenä ymmärtämisvaikeuksia.

        USA:ssakin olen sen verran autoillut, että olen päässyt vähän jyvälle sikäläisestä autoilukulttuurista. Siellä pärjää vähän vaatimattomammallakin kalustolla. Keski-Euroopan autoiluympäristössä taas esimerkiksi Toyotan suosio on jäänyt ymmärrettävistä syistä heikonlaiseksi.


    • Rolexman

      En ymmärrä miksi joku ostaa auton (saksalaisen) kun samalla voi ostaa auton jolla pääsee perille (Toyota tai Lexus).
      Kai jotkut tykkäävät seisoa tienpenkalla räntäsateessa vetoköysi kädessä pöljän ilme kasvoilla.

      • das-huijaus

        Niin.... mutta kun mainoksessa sanottiin"das auto" ja minä pölkkypää uskoin.


      • Usko_palautuu

        Olen joutunut saksalaisella ja jopa nimenomaan VW-konsernin valmistamalla autolla hinattavaksi, kaksikin kertaa. Viime kerrasta on kuitenkin kulunut melkein 35 vuotta. Kyseessä oli 150 tkm ajettuna ostamani Audi 100 ja oma moka: en ollut valvonut jäähdytysnesteen tasoa ja huomaamattoman vuodon seurauksena oli kansipahvin paukahtaminen.

        Viimeksi ajamallani VW-konsernin tekeleellä pääsin 100 tkm ilman hinausapua ja auto oli siitä luopuessani täydessä tikissä.

        Nykyisellä saksalaisellani olen ehtinyt ajaa vasta 20 tkm, tyytyväinen hymy suupielessä.

        Ainoa japanilaiseni on ollut Honda Accord, työsuhdeautona 1980-luvulla. Moottoriin ja voimalinjaan olin tyytyväinen, alusta ei ollut mieleiseni. Satunnaisesti ajamani muut japanilaiset eivät myöskään ole jaksaneet vakuuttaa. Niinpä en ole tuntenut minkäänlaista tarvetta turvautua omassa autoilussani enemmälti japanilaiseen auto-osaamiseen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe