Muilla tällaiset vaihdevuosioireet?

Mummotauti

Kuukautiskierto on usean vuoden ajan tullut epäsäännölliseksi. Kierto vaihtelee ollen 20-28 päivää. Kierto on koko ajan tullut epäsäännöllistymisen lisäksi myös lyhyemmäksi ollen alkujaan päiväntarkasti 33 päivää, mutta nyt siis tuota 20-28. Vuoto on tullut päivinä 2-4 erittäin runsaaksi (jättitamponi, yöside, vaihtoväli 2-4 tuntia), minkä jälkeen on vain pikkutuhrua pari päivää ja pärjään pikkuhousunsuojalla. MUTTA parhaillaan kuukautiset ovat toista viikkoa myöhässä (en ole raskaana). Tällaista ei ole ennen tapahtunut. Jos tänään ihmeen kaupalla alkaisivat, niin olisi kiertopäivä 38. Onko mahdollista, että kuukautiset loppuvat kuin seinään vai tulevatkohan vielä, mutta rajusti myöhässä? En ole vaihdevuosiasioita liiemmin pohtinut, kun muita oireita ei ole ollut kuin nuo edellä mainitut. Kovasti olen odottanut kuumia aaltoja ym., mutta sellaistakaan oireilua ei ole ollut, sillä minä vain palelen hurjasti yötä päivää. Pääsinkö näin vähällä vaihdevuosista vai iloitsenko liian aikaisin? Mitä vielä on odotettavissa? Jos jollain on kokemusta, että kierto lyhentynyt, epäsäännöllistynyt, sitten tullut pitempi tauko kuten minulla nyt, niin mielelläni heiltä lukisin kommentteja, että mitä sitten seuraavaksi teille on tapahtunut vaihdevuosirintamalla. Jäikö kuukautiset kertaheitolla pois? Ikää minulla 49.

5

658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjhg

Muttuivat epäsäännölliseksi, välillä oli lyhyempi kierto jopa parin viikon välein tuli kuukautiset ja välillä pidempi, jopa 3 kk kuukautiset poissa, ja vuodot olivat joskus runsaampia. Tätä tapahtui n. 2 v ajan ennen kuin kuukautiset loppuivat kokonaan 49-vuotiaana. Samantien alkoi kuumat aallot kun kuukautiset loppuivat. Puoli vuotta jaksoin noita hirveitä hikoilupuuskia, sitten aloitin hormonihoidon.

• Kärsinkärsin

Harvakseltaan puhutaan vaihdevuosioireista. Olisi todellakin kiva kuulla muiden kokemuksia vaihevuosista ja oireista. Itsellä on jonkin verran hikoilua ja mielialavahteluita ym. oireita , mutta yksi oire on kummallinen. lihasnykäykset, niihin ei tunnu löytyvän selitystä. :(

• näinitsellänikin

No eihän sinulla edes ole vaihdevuodet alkaneet. On monta vaihetta ennenkuin itse vaihdevuodet alkaa. Ensimmäinen merkki on yleensä se, että menkat loppuu ihan kokonaan. Sen jälkeen vasta alkaa useimmiten nuo kuumat aallot ym.

• Jespulis

Itsellä oli säännölliset kuukautiset vielä pitkään menopaussin aikana. Fsh arvo kertoo mussä mennään. Facebookissa on menopaussiryhmä. Siellä voi vaihtaa ajatuksia.

• Lady52

Väärin, sillä sinulla on vain esivaihdevuodet. Vaihdevuodet alkaa, kun viimeisistä mensuista on 1 vuosi ja sen jälkeen ei tule enää mensuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3037
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3021
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2387
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1873
    5. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1808
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1729
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      79
      1317
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1270
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79