Mitä pitäisi osata?!

Ehkätulevakokki

Eli siis mitä pitäisi osata jos menee opiskelemaan kokiksi? Riittääkö jos on kiinnostunut alasta ja osaa tehdä perus ruuat ilman reseptejä? Mitä kannattaisi opetella ennen ammattikouluun menoa? Kiitos vastauksista jo etukäteen!

6

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinnni

Ei periaatteessa tarvitse tietää paljon mitään, siellä lähdetään ihan perusasioista liikkeelle:) Oma kiinnostus alaa kohtaan on se tärkein juttu!!
      Toki on hyvä, jos sulla on jotain perustaitoja jo hallinnassa, se varmaan vähentää jännitystä ja luo hyvää pohjaa👍

• kookookki

Jos osaat keittää perunat niin ettei ne hajoa tai jää raaoiksi taidat olla edellä puolia ekan vuoden opiskelijoista. Ne sitten vaihtaakin linjaa suurimmaks osaksi, jäljelle jää ne joita ala oikeasti kiinnostaa.
      Ihan perus taidot, eli miten keitetään ja paistetaan auttaa alkuun ihan hyvin ja sitten voi keskittyä laitteiden käytön opiskeluun.

• Anonyymi

Hain itse äskettäin kokki kouluun. Tulin myös valituksi. Olen alan vaihtaja. Olen aikaisemmin toiminut puutarhurina/viherrakentajana. Työ on sisältänyt n8-12h aikana yli 25 tonnin kivimäärän siirtämistä ja joskus enemmän kesähelteillä täydet suojavaatteet päällä. Tai ennen 40kg nykyään 20kg kalkkisäkkien siirtelyä pehmeällä mullalla useiden hehtaareiden alalle ja tämän jälkeen yli 75kg jyrän vetelyä samalla pinnalla. Myöhemmin sain useampia projekteja hallittavaksi ja näiden välillä silti samaa homma tehden. Nyt kun kroppa alkaa sanomaan ei niin päätin vaihtaa alaa. Tuleeko äkkistoppi vai onko työ edes vähän kevyempää ? Tykkään kuitenkin vaihtelusta ja haasteista ja myös liikkumisesta. Ruokaa olen aina rakastanut tehdä olen yleensä kasvattanut kaikki raaka aineet itse. Lihoja ja maitoja myöden.

• On aina eduksi, jos osaa lukea ja laskea peruslaskutoimituksia.

• Anonyymi

Lukea osaan. Tilanneluku riippuu Alkon määrästä. Insinöörejä/mestareita en koska juttu vaihtuu tunnin välein. Matikka juu niin kauan kun pysytään suhteellisuusteorian sisällä. 😏

• Anonyymi

Se riittää kun poliisin nurkan parhaan väkivallan jaon osaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe