Siis kun huushollissa on pari vanhaa syntetisaattoria, joissa ainakin toisessa on paristovarmistettu muisti, mikä tarkoittaa että kun se paristo kuluu loppuun niin syntsasta tulee mykkä mikäli ei saa ladattua sinne niitä sen Syx ex eli ääni patch tiedostoja takaisin, niin kysyisin onko moiseen toimeen tarkoitettua ohjelmaa tai ohjelmia Linuxille.
Aikoinaan niitä ohjelmia oli Atari ST:lle ja pönttö MACeille pilvin pimein, mutta kehitys on kehittynyt ja nyky-syntsat eivät moisia ilmeisesti enää tarvitse?
Siis ohjelman ei tarvitsi kuin vastaanottaa USBhen kytketyn M-Audio MIDiMAN lootikon kautta tulevaa Syntsan lähettämää sys ex dataa, ja tallentaa se kovalevylle, ja vastaavasti lähettää sitä tallennettua dataa tarvittaessa takaisin syntsaan päin. Mitään editointi toimintoja tuolle datalle ei välttämättä tarvitsisi olla, tosin ei kai sellaisesta haittakaan olisi jos sekin mahdollisuus vielä löytyisi.
Mainitut syntsat ovat Korg ja Roland merkkiset.
Onks hjelmaa jolla vastaanottaa MIDIn kautta dataa
2
192
Vastaukset
Eiköhän Googlella löydy ohjetta. Vaatinee usb-audio modulin muistiin. Kenties tuo MIDiMAN loota tarvitsee jonkun kernelin firmiksen. Alsan Midi ohjeista on hyvä aloittaa. Ubuntu studiossa on jack ja monia muita valmiina. Parempaa tietämystä saat Ubuntun foorumilta.
- expimpottelija
Itsellä oli M-Audion MIDI kiippari, jossa ei ollut sisällä mitään ääniä itsessään.
USB-johto koneeseen kiinni Zynaddsubfx virtuaali syntikkasta löytyi valmiina äänipankista ääniä ja lisää sai netistä.
En muista oliko niin että qjackctl oli komminikoimassa MIDI kiipparin ja Zynaddsubfx välillä.
Nuilla siis saa ääntä ulos, mutta en tiedä millä saa dataa syntikkaan päin.
Ubuntu suomi foorumilla on aika paljon muusikoita, joten sieltä taitais löytyä tietämystä.
https://forum.ubuntu-fi.org/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437