MF 3070

ose

Massikkatietäjille kysymys, onko kukaan kunnostanut jarruja 3070 autotronic massikasta vm -89. Pääsylinteri korjattu viime talvena, jarrut häviävät edelleen kun kone seisoo muutaman päivän. Aikaisemmin ne sai toimimaan kun laittoi pikavaihteen nopealle ja paineli poljinta muutaman kerran. Vetoakselien juuressa on ilmeisesti jonkinlaiset rengasmännät joilla paine jarrulevyille saadaan. Suunanvaihtajan synkrot oli jo edellinen omistaja tuhonnut vaihtelemalla vauhdista pienemmälle, nopeusero tuossa on niin iso että se ei sitä kestä. Vaatii ilmeisesti laatikon purkamisen. Entä tietokoneboksin ohitus, neliveto on päällä jatkuvasti, voi ilmeisesti ohittaa ja laittaa nelivetonapille sähköt suoraan. Boksi kustantaa yli tuhat erkkiä niin ei viitsisi siihen sijoittaa kun kone on vasta kolmantena lähtöjärjestyksessä. Koneella on ajettu jo toistakymmentä tuhatta tuntia että ihan seisoessa ei ole hajonnut. Keulalla on 210 James. Moottori on edelleen erinomaisessa iskussa, lähtee kovallakin pakkasella helposti tulille ja hukkaporttiturbo tarjoaa voimaa ja vääntöä.

8

6538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arii

      3080 oli mulla sama jarru ongelma, se vuotaa öljyt takasi perään ainut korjaus on reidet irti ja uudet tiivisteet sylintereihin. on jotain 30 senttii halkasialtaan saman tyylinen kun o-rengas mutta kulmikas..paskamainen vaan saada uus paikalleen.
      en tiedä onko tossa 3070 1 vai 2 tietokoneloota mutta tarkista nyt ensiksi et siellä on kaikki piuhat kunnolla kii mulla ne oli hapettunu poikki, ja pimeni koko kone. poksia ei varmaankaan kannata ohittaa jos löytäsit käytetyn joka toimis. tarkista myös että sinne tulee virta.. muistaakseni kahdessa piti olla jatkuva jännite kun kone käy.ja kun laitat koneen käyntiin niin siellä on aina neliveto päällä, eikä lähe muuten pois muutakun ekak kuittaa sen jarrulla toimintaan, sekin on ollut joskus noissa vikan et tää kuittaus ei toimi jostain syystä.
      onko siinä ollut muuta ongelmaa esin nostolaitteessa tai ulosoton käytössä?

      • ose

        Ulosotto on toiminut ulkopuolisella virralla (ei boksin ohjaamana) jo tovin aikaa. Nostolaite ei ole prakannut kuin nyt tänä syksynä muutaman kerran. Nostolaitteen vipukytkin on kerran myös vaihdettu. Se on maantiesuola joka nuo johdot syö poikki. 3060 on ollut varmatoiminen, 3060 E on erilaisilla sähköillä varustettu, ei ole nelivedon automaattikytkentää eikä jarruapuja. Kerron mitä löytyi jahka saadaan se pajaan työn alle.


      • arii
        ose kirjoitti:

        Ulosotto on toiminut ulkopuolisella virralla (ei boksin ohjaamana) jo tovin aikaa. Nostolaite ei ole prakannut kuin nyt tänä syksynä muutaman kerran. Nostolaitteen vipukytkin on kerran myös vaihdettu. Se on maantiesuola joka nuo johdot syö poikki. 3060 on ollut varmatoiminen, 3060 E on erilaisilla sähköillä varustettu, ei ole nelivedon automaattikytkentää eikä jarruapuja. Kerron mitä löytyi jahka saadaan se pajaan työn alle.

        itellä vaan on toi vika et nakkelee ulosottoo pois päältä... en tiä onko poksissa vikaa vai anturissa... tarvis testailla.... kunhan kerkee


      • ose
        arii kirjoitti:

        itellä vaan on toi vika et nakkelee ulosottoo pois päältä... en tiä onko poksissa vikaa vai anturissa... tarvis testailla.... kunhan kerkee

        Meillä se on tehnyt sitä ettei kytke, ensin sattunnaisia huteja (linkomiehen hermoja kysyy...)ja sitten lopulta ei enää ollenkaan päälle. Tuo voi olla anturivikakin. 6255 vm-00 oli jo yksi hapettunut liitos, 5000 tuntia mittarissa. 6470 -05 ja 50 tuntia, ei vikoja.


      • Patu
        ose kirjoitti:

        Meillä se on tehnyt sitä ettei kytke, ensin sattunnaisia huteja (linkomiehen hermoja kysyy...)ja sitten lopulta ei enää ollenkaan päälle. Tuo voi olla anturivikakin. 6255 vm-00 oli jo yksi hapettunut liitos, 5000 tuntia mittarissa. 6470 -05 ja 50 tuntia, ei vikoja.

        3000-sarjan ulosoton sähkövioissa kannattaa ensin kokeilla irroittaa se peräkotelon vasemmalle puolelle (takaapäin katsottuna) tuleva johto. Tämä anturi siis tarkkailee pakan luistoa. Johto irroitettuna toimii muuten normaalisti paitsi se luiston valvonta tietysti pois pelistä.


      • arii
        Patu kirjoitti:

        3000-sarjan ulosoton sähkövioissa kannattaa ensin kokeilla irroittaa se peräkotelon vasemmalle puolelle (takaapäin katsottuna) tuleva johto. Tämä anturi siis tarkkailee pakan luistoa. Johto irroitettuna toimii muuten normaalisti paitsi se luiston valvonta tietysti pois pelistä.

        eikös ne pidä yhdistää hyppyjohdolla yhteen .. silloin se vasta on poissa toiminnasta... näin sanottiin huollosta


      • Patu
        arii kirjoitti:

        eikös ne pidä yhdistää hyppyjohdolla yhteen .. silloin se vasta on poissa toiminnasta... näin sanottiin huollosta

        ...vuosimallissa -87 johdon pelkkä irroitus toimii: voimanotto on lähtenyt pyörimään jo pari vuotta mukisematta. Huoltomies tämän minullekin neuvoi. En sitten tiedä, olisiko uudemmissa käännetty tuo anturin toiminta päinvastoin.


      • ose
        Patu kirjoitti:

        ...vuosimallissa -87 johdon pelkkä irroitus toimii: voimanotto on lähtenyt pyörimään jo pari vuotta mukisematta. Huoltomies tämän minullekin neuvoi. En sitten tiedä, olisiko uudemmissa käännetty tuo anturin toiminta päinvastoin.

        Myös 3060 E nostolaite jumiutui, apu löytyi sulaketaulusta, ehjä sulake ei saanut kosketusta ja nostolaite jätti ylös. Uuden hapettumattoman sulakkeen laitto auttoi. 3070 anturia en muista onko jo ohitettu. Ahtailla pihoilla lunta otettaessa on linko monesti täynnä ennenkuin voi puhaltaa...luistoa on varmasti kun lähtee pyörimään. Samoin asuntokatuja lingotessa saa yhtenään katkoa ulosottoa ettei mene lunta liittymiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      146
      2444
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      175
      1681
    3. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      865
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      815
    9. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe