Osakemarkkinoilla ammattilainen ostaa kun hinnat nousevat eli kun yrityksen arvo nousee. Amatöörit taas ostavat kun hinnat laskevat eli kun yrityksen arvo laskee.
Myyntitilanteessa taas ammattilainen myy salkkunsa halvimpia osakkeita (eli luopuu huonoista)kun taas amatööri myy kalleimpia (eli luopuu parhaimmista).
Miksi asunto-osakkeet olisivat poikkeus?
ammattisijoittaja vs. amatööri
2
537
Vastaukset
- sijoittaja itsekin
Asunto-osakkeet eivät ole millän tavalla poikkeus vaan kuvailemasi toimintamalli pätee niihin ihan yhtä lailla.
- FAKTAMIES!!!!!!!!!!
"Miksi asunto-osakkeet olisivat poikkeus?"
Eihän asunto-osakkeilla sijoittaminen tietenkään ole poikkeus.
Se poikkeus tulee siitä, että suurin osa ihmisistä ei ole sijoittajia, saati sitten asuntosijoittajia. Asunto ostetaan "hyvin usein" asumista varten. Katsos, esimerkiksi minä en ole koskaan sijoittanut mihinkään osakkeisiin. En edes teknohuuman aikana, koska en kaipaa nopeaa rahaa enkä jaksa nähdä vaivaa osakkeilla pelaamisessa. Mä teen työtä ja saan siitä palkkaa, ja se riittää mulle, en ole ahne (nyt sanot että olen tyhmä, no sano ihan vapaasti).
Mä ostin asuntoni sitä varten, että ei tarvi maksaa vuokraa vuokraisännälle, vaan voin maksaa omaa asuntoani pankille. Jonkun ajan päästä asunto onkin kokonaan oma. Luuletko että mua kiinnostaa mitä ammatti- tai amatöörisijoittaja tekee, mä vaan asun omassa kivassa asunnossani ja olen tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463192Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232718- 432548
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871495- 391330
- 821199