Päivä Tokiossa...

Pikavisiitti

Mitä kannattaa nähdä?

14

2206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fugu

      Minä kävisin Asakusan temppelialueella, sitten vastapainoksi vaikka Ginzalle käyskentelemään ja shoppailemaan (ikkunaostoksia?:),tavaratalojen ruokaosastot on vaikuttavia. Hyvän kuvan Tokion laajuudesta saa näköalatornista (ilmainen), itse kävin iltahämärässä ja valomeri oli uskomaton, joka suuntaan horisonttiin asti.. ja tietty harrasta makunautintoja!

      • Pikavisiitti

        Kiitos! Majaillaan jo Himejin lähistöllä, joten temppeleihin tulee varmaan tutustuttua =). Olen ymmärtänyt, että kyseessä on varsin temppelirikas seutu. Onko tuolla näköalatornilla jokin erityinen nimi? Mitkä on Tokion parhaimmat shoppailupaikat, joihin tavallinen lompakkokin pystyy? Onko jokin alue, josta bongata erilaisia alakulttuuriryhmiä?


      • Hardy
        Pikavisiitti kirjoitti:

        Kiitos! Majaillaan jo Himejin lähistöllä, joten temppeleihin tulee varmaan tutustuttua =). Olen ymmärtänyt, että kyseessä on varsin temppelirikas seutu. Onko tuolla näköalatornilla jokin erityinen nimi? Mitkä on Tokion parhaimmat shoppailupaikat, joihin tavallinen lompakkokin pystyy? Onko jokin alue, josta bongata erilaisia alakulttuuriryhmiä?

        Tulkaa ihmeessa myos Osakaan...mahtava paikka!Oikea "Ravintolakaupunki"!Ja lahella on myos Kyoto,Nara ja Kobe...tosin taalla menee pari vuotta etta nakee kaikkea...aika menee aina niin nopeesti...


      • rules
        Hardy kirjoitti:

        Tulkaa ihmeessa myos Osakaan...mahtava paikka!Oikea "Ravintolakaupunki"!Ja lahella on myos Kyoto,Nara ja Kobe...tosin taalla menee pari vuotta etta nakee kaikkea...aika menee aina niin nopeesti...

        Onkos Hardy päräyttänyt takas Jaappaniin?? Muistan sut vaan palstalta kun oltiin syssyllä samoihin aikoihin lähdössä... uudet liput on mullakin kyllä jo plakkarissa, Osakaan ajattelin lentää ja piipahtaa mm. Expossa keväämmällä.


      • Pikavisiitti
        Hardy kirjoitti:

        Tulkaa ihmeessa myos Osakaan...mahtava paikka!Oikea "Ravintolakaupunki"!Ja lahella on myos Kyoto,Nara ja Kobe...tosin taalla menee pari vuotta etta nakee kaikkea...aika menee aina niin nopeesti...

        Niin, kannattaisiko sitten viettää enemmän aikaa Osakassa, joka on lähellä kyläpaikkaa ja jättää Tokio väliin kokonaan. Olen ymmärtänyt, että Osakasta ja Kiotosta löytää kuta kuinkin samat asiat.

        Ja kannattaako lyhyille matkoille (Himeji-Osaka-Nara-Kyoto) hankkia lainkaan junapassia? Kuumeinen matkan suunnitteluvaihe menossa ja niin paljon ideoita mitä tehdä, mutta aikaa ei ole valitettavasti paljoa (noin 9 päivää). Lähtöön enää muutamia viikkoja.

        Apua kokeneemmilta Japani matkaajilta kaivataan!


      • hardy
        rules kirjoitti:

        Onkos Hardy päräyttänyt takas Jaappaniin?? Muistan sut vaan palstalta kun oltiin syssyllä samoihin aikoihin lähdössä... uudet liput on mullakin kyllä jo plakkarissa, Osakaan ajattelin lentää ja piipahtaa mm. Expossa keväämmällä.

        Joo.Taalla ollaan taas.Ja talla kertaa viis viikkoa.Jos et ole ennen kaynyt Osakassa,ole hyva ja kysy mita mieleen juolahtaa,yritan vastata parhaani mukaan.Tama on mulle toinen kerta Japanissa.Expo Japan on vissin pohjoisempana,Aichissa.Tsekkaa myos www.city-osaka.co.jp

        Internetissa on paljon tietoo paikoista minne menna.


      • Pikavisiitti
        hardy kirjoitti:

        Joo.Taalla ollaan taas.Ja talla kertaa viis viikkoa.Jos et ole ennen kaynyt Osakassa,ole hyva ja kysy mita mieleen juolahtaa,yritan vastata parhaani mukaan.Tama on mulle toinen kerta Japanissa.Expo Japan on vissin pohjoisempana,Aichissa.Tsekkaa myos www.city-osaka.co.jp

        Internetissa on paljon tietoo paikoista minne menna.

        No ensinnä tulis mieleen, joku halpa yöpymispaikka. Löytyykö kohtuuhintaista? Ainakin yksi yö tulee oltua Osakassa.


      • an-n
        hardy kirjoitti:

        Joo.Taalla ollaan taas.Ja talla kertaa viis viikkoa.Jos et ole ennen kaynyt Osakassa,ole hyva ja kysy mita mieleen juolahtaa,yritan vastata parhaani mukaan.Tama on mulle toinen kerta Japanissa.Expo Japan on vissin pohjoisempana,Aichissa.Tsekkaa myos www.city-osaka.co.jp

        Internetissa on paljon tietoo paikoista minne menna.

        Oliko se oikea "www.city-osaka.co.jp" ?
        En saanut auki... Tokiossa olen asunt ja tunnen paikat, mutta en ole käynyt Osakassa ku muutaman kerran. Seuraavalla reissulla ajattelin tutustua vähän enemmän :) Liput on jo hankittu kolmeksi viikoksi !

        Lomallako olette ?!
        Missä kannattaa käydä sielä ?


      • infoa
        Pikavisiitti kirjoitti:

        Niin, kannattaisiko sitten viettää enemmän aikaa Osakassa, joka on lähellä kyläpaikkaa ja jättää Tokio väliin kokonaan. Olen ymmärtänyt, että Osakasta ja Kiotosta löytää kuta kuinkin samat asiat.

        Ja kannattaako lyhyille matkoille (Himeji-Osaka-Nara-Kyoto) hankkia lainkaan junapassia? Kuumeinen matkan suunnitteluvaihe menossa ja niin paljon ideoita mitä tehdä, mutta aikaa ei ole valitettavasti paljoa (noin 9 päivää). Lähtöön enää muutamia viikkoja.

        Apua kokeneemmilta Japani matkaajilta kaivataan!

        Jos pyörii vain Osakan lähiympäristössä, ei todellakaan kannata ostaa JR:n junapassia. Viikon JR:n passi maksaa noin 28 000 jeniä (reilut 200 euroa), eikä sitä edes voi käyttää Osakan alueen yksityisissä, JR:n linjoja edullisemmissa ja monesti kätevämmissä paikallisjunissa saati metrossa.

        Esimerkiksi Osaka-Kioto (noin 40 km) maksaa Hankyu-yhtiön junalla 390 jeniä eli noin 3 euroa JR:n junapassi kannattaa ostaa vain, jos matkustaa pitempiä matkoja JR:n huippunopeilla junilla tai muuten vain viettää päiväkausia raiteilla suurten kaupunkien ulkopuolella. Tässä hyvä Japanin juna-aikataulujen ja matkalippujen hintojen englanninkielinen hakusivusto: http://www.jorudan.co.jp/english/norikae

        Tokiota tuskin kannattaa ottaa yhdeksän päivän matkaohjelmaan, ellei halua kokeilla huippunopeata junaa ja käydä päiväseltään kääntymässä maan pääkaupungissa. Tuo Osaka ja Tokion välinen 550 km:n matka kestää nopeimmillaan 3,5 tuntia ja maksaa 13 850 jeniä yhteen suuntaan. Hitaammat junat ovat halvempia.


      • Geisha

        Mikä mahtaa olla tuon ilmaisen tornin nimi ja mistä se löytyy?


      • hachidori
        hardy kirjoitti:

        Joo.Taalla ollaan taas.Ja talla kertaa viis viikkoa.Jos et ole ennen kaynyt Osakassa,ole hyva ja kysy mita mieleen juolahtaa,yritan vastata parhaani mukaan.Tama on mulle toinen kerta Japanissa.Expo Japan on vissin pohjoisempana,Aichissa.Tsekkaa myos www.city-osaka.co.jp

        Internetissa on paljon tietoo paikoista minne menna.

        Ela kuule usko, Hardy, turistikarttoja. Niissa on usein koordinaatistot ihan miten pain sattuu. Itekki on menny hamyyn joskus, mutta Osaka on kumminkin suoraan lanteen Aichista. ...ellei sitten maa oo jarissy oikeen urakalla.


      • hachidori
        infoa kirjoitti:

        Jos pyörii vain Osakan lähiympäristössä, ei todellakaan kannata ostaa JR:n junapassia. Viikon JR:n passi maksaa noin 28 000 jeniä (reilut 200 euroa), eikä sitä edes voi käyttää Osakan alueen yksityisissä, JR:n linjoja edullisemmissa ja monesti kätevämmissä paikallisjunissa saati metrossa.

        Esimerkiksi Osaka-Kioto (noin 40 km) maksaa Hankyu-yhtiön junalla 390 jeniä eli noin 3 euroa JR:n junapassi kannattaa ostaa vain, jos matkustaa pitempiä matkoja JR:n huippunopeilla junilla tai muuten vain viettää päiväkausia raiteilla suurten kaupunkien ulkopuolella. Tässä hyvä Japanin juna-aikataulujen ja matkalippujen hintojen englanninkielinen hakusivusto: http://www.jorudan.co.jp/english/norikae

        Tokiota tuskin kannattaa ottaa yhdeksän päivän matkaohjelmaan, ellei halua kokeilla huippunopeata junaa ja käydä päiväseltään kääntymässä maan pääkaupungissa. Tuo Osaka ja Tokion välinen 550 km:n matka kestää nopeimmillaan 3,5 tuntia ja maksaa 13 850 jeniä yhteen suuntaan. Hitaammat junat ovat halvempia.

        Osakasta Tokioon -tai painvastoin- paasee kokenut liftari helposti paivassa. Ei muuta kun kylttia kouraan ja aamukuudelta expresswayn liittymaan tai huoltsikalle.


      • hachidori
        Geisha kirjoitti:

        Mikä mahtaa olla tuon ilmaisen tornin nimi ja mistä se löytyy?

        Tokion paras ilmainen nakotorni lienee Metropolitan Government Building Shinjukun alueella. 202 metria riittanee kotitarpeisiin.


    • septimi

      sonylla on ginzan alueella iso kerrostalo josta on pyhitetty monta kerrosta uusien ja "tulevaisuuden" keksintöjen esittelyyn...suosittelen.Sitten on eläintarha, joka ainakin suomalaisittain on ihan yes....niitä apinaljeja meinaan piissa....sit on tietenkin luonnonhistoriallinen museo, mikäli aihe noin muuten kiinnostaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe