Kaipailisin nopeasti kokemuksia bitumikatoista, ja mitä huonoja puolia siinä on?
Kokemuksia bitumikatosta
5
839
Vastaukset
- Raksa-Tiimi
17v ammatikseni asentanut, ei pahaa sanottavaa. Hiljainen, ei pudota jäitä niskaan ja tyylikäs. Eikä kondensoi tai ole aluskatteen varassa pitävyys. Mitä monimutkaisempi katto, sen paremmin toimii pitävyys vrt muut materiaalit
Remontti on 2-4x halvempi kuin pelti/tiilikatoissa.
[email protected] - NickNailer
Bitumikatto palaa. Bitumikatto sopii peltikaton alle aluskatteeksi. Bitumikatto kestää n. 30 vuotta peltikatto 100 (hoidettuna), tiilikatto 50 - 80 (lasitettu tiili) .
Bitumikattoihin on kaupallisen asentajan syytä erikoistua vakuutusten vuoksi. Bitumikaton tekee helposti itse, joten se vertautuu peltipuolella lukkoponttiin. Asennus on yleensä tulityötä.
Peltikatto sopii salamaherkille alueille, koska sen voi maadoittaa ja tehdä Faradayn häkin.
Bitumi murenee jyrkissä pokkauksissa.
Tarrabitumit eivät tuulisilla paikoilla tarrallaa pysy. Ei kannatta asentaa suuren järven tai meren rantaan. Toholla paistamalla pysyy, ehkä.
Bitumi vaatii hyvän alusrakenteen, mieluiten vaneria alle. Itse käytän 19 mm Wisaa.- eikötoimisekään
Miten sen saisi paloturvalliseksi ?
- Raksa-Tiimi
NickNailer heittää taas hatusta..Bitumi toimii täysin yhtä hyvin kuin pelti, ja paremmin kuin tiili. Ja on mukava kun ei rämise sateella tai pudota jäitä/lumia niskaan.
Esim koko pohjois-Suomi täynnä bitumikattoja, kestää kaikki olosuhteet sen 40v. Pellin saa siinä ajassa kerran pari jo maalata, jos kannattaakaan kun nykypelti on mitä on..
Ja bitumissa sirote kiinni joka hidastaa palamista, ei mitään merkitystä talon palamisen yhteydessä mikä vesikate on, olisi muutoin jo kielletty sääntösuomessa. Mutta väittää aina saa toki ;)
[email protected]- NickNailer
Vanhimmat Suomessa käytössä olevat katot ovat 1800-luvulta ja peltikattoja.
"Miten sen saisi paloturvalliseksi ?"
Ei mitenkään.
Palon etenemistä voi toiki vähentää laittamalla päälle peltikaton.
Minä en myy kattoja. Korjaan peltikattoja - tosin vain omia ja jonkin verran muiden bitumikattoja.
Olen omistanut rakennuksia erilaisilla kattomateriaaleilla - kaikki yleisimmät posi lukien kupari, paanu ja muut harvinaisemmat. Itse pidän konesaumatusta peltikatosta bitumialuskatteella. Ei rämise, ei vuoda, voi tehdä faradyn häkin jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3061262- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35737Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33662