moii(: eli oon 13, pian 14 vuotta vanha tyttö ja menkat alko noin vuos sit. oon käyttäny jotain melkeen vuoden tamppoonia ja ollu moonta kertaa esimerkiks yön yli eli jopa yli 10 tuntia ja monta kertaa on ollu muutenki yli sen 8 tuntia. nyt mulla on iha jäätävää mahakipuu (alavatsa) ja sit emättimessä kauhee kipu. esimerkiks jos istun nii se kipu niikö heijastaa peppuun asti. mikä mulla vois olla ku ei viittis koko elämää kivusta kärsiä:( voisko olla et mulla on tamppoonista jotain tullu? tosiaan kivut alko vasta oisko ollu eilen ja kipu alko ku mulla oli tamppooniki vielä mut yö kyllä meni sit siteen kans. pitääks mun mennä nyt lääkäriin? oon kuitenki aika ujo nii vois olla vähän paha tilanne enkä äitillekkää uskalla sanoo..)): kiitos jos autatte oikeesti!<33
joku tulehdus alapäässä?
6
242
Vastaukset
- laakettakipuun
Sinulla on ilmeisesti kuukautisiin liittyvää kipua. Lähinnä se johtuu kohdun supistelusta. Se jännitystila ei vain laukea, jolloin tuntuu kipuna. Voit ottaa ihan tavallista kipulääkettä, esimerkiksi buranaa. Ota aluksi ohjeen mukainen suurin annos. Sitten parin päivän ajan otat lääkkeen ohjeen mukaan kolme kertaa päivässä. Useimmilla kipu hellittää ihan tavallisilla kipulääkkeillä.
Kuukautiskipu jatkuu vain harvoilla koko kuukautisten ajan, eikä kuukautiskipu johdu tamponista.- panadol-
Burana aiheuttaa verenvuotoa
- Lääkäriin_vaan
Tamppoonin pitäminen hyvin pitkiä aikoja voi aiheuttaa emätintulehdusta. Kivut voivat nyt viitata tulehdukseen ja sen vuoksi kannattaa käydä pikaisesti lääkärissä ettei tulehdus leviä kohtuun.
- bambz
kiitti vastauksist:) siihen viel et jos se leviää kohtuun nii voiko vaikuttaa lapsen saanti mahollisuuksiin? oon aina halunnu saada joskus lapsen ja en haluis mitää mun kohtuunkaa:(
- Lääkäriin_vaan
bambz kirjoitti:
kiitti vastauksist:) siihen viel et jos se leviää kohtuun nii voiko vaikuttaa lapsen saanti mahollisuuksiin? oon aina halunnu saada joskus lapsen ja en haluis mitää mun kohtuunkaa:(
Kohtutulehdus voi hyvinkin levitä munsarjoihin ja aiheuttaa lapsettomuutta. Alapään tulehdusten kanssa ei kannata koskaan "leikkiä", lääkäri on ainoa joka pystyy varmasti sanomaan mistä on kyse ja kirjoittaa reseptin tehokkaille lääkkeille.
- muuttolintu69
Moi! :D oon saman ikänen ja mullakin on menkat, ite käytän myös tamponia mutta ei ole tullut mitään. Ei myöskään ole minkäänlaisia kramppera (onneksi) käytä vain jotain särky lääkkeitä mitälie jne shitii. :D 👍
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1422426Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from471997Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276531929Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen301917- 1031914
Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la581219- 1171105
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20973- 54910
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110867