joku tulehdus alapäässä?

bambz

moii(: eli oon 13, pian 14 vuotta vanha tyttö ja menkat alko noin vuos sit. oon käyttäny jotain melkeen vuoden tamppoonia ja ollu moonta kertaa esimerkiks yön yli eli jopa yli 10 tuntia ja monta kertaa on ollu muutenki yli sen 8 tuntia. nyt mulla on iha jäätävää mahakipuu (alavatsa) ja sit emättimessä kauhee kipu. esimerkiks jos istun nii se kipu niikö heijastaa peppuun asti. mikä mulla vois olla ku ei viittis koko elämää kivusta kärsiä:( voisko olla et mulla on tamppoonista jotain tullu? tosiaan kivut alko vasta oisko ollu eilen ja kipu alko ku mulla oli tamppooniki vielä mut yö kyllä meni sit siteen kans. pitääks mun mennä nyt lääkäriin? oon kuitenki aika ujo nii vois olla vähän paha tilanne enkä äitillekkää uskalla sanoo..)): kiitos jos autatte oikeesti!<33

6

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laakettakipuun

Sinulla on ilmeisesti kuukautisiin liittyvää kipua. Lähinnä se johtuu kohdun supistelusta. Se jännitystila ei vain laukea, jolloin tuntuu kipuna. Voit ottaa ihan tavallista kipulääkettä, esimerkiksi buranaa. Ota aluksi ohjeen mukainen suurin annos. Sitten parin päivän ajan otat lääkkeen ohjeen mukaan kolme kertaa päivässä. Useimmilla kipu hellittää ihan tavallisilla kipulääkkeillä.

Kuukautiskipu jatkuu vain harvoilla koko kuukautisten ajan, eikä kuukautiskipu johdu tamponista.

• panadol-

Burana aiheuttaa verenvuotoa

• Lääkäriin_vaan

Tamppoonin pitäminen hyvin pitkiä aikoja voi aiheuttaa emätintulehdusta. Kivut voivat nyt viitata tulehdukseen ja sen vuoksi kannattaa käydä pikaisesti lääkärissä ettei tulehdus leviä kohtuun.

• bambz

kiitti vastauksist:) siihen viel et jos se leviää kohtuun nii voiko vaikuttaa lapsen saanti mahollisuuksiin? oon aina halunnu saada joskus lapsen ja en haluis mitää mun kohtuunkaa:(

• Lääkäriin_vaan
        bambz kirjoitti:

kiitti vastauksist:) siihen viel et jos se leviää kohtuun nii voiko vaikuttaa lapsen saanti mahollisuuksiin? oon aina halunnu saada joskus lapsen ja en haluis mitää mun kohtuunkaa:(

Kohtutulehdus voi hyvinkin levitä munsarjoihin ja aiheuttaa lapsettomuutta. Alapään tulehdusten kanssa ei kannata koskaan "leikkiä", lääkäri on ainoa joka pystyy varmasti sanomaan mistä on kyse ja kirjoittaa reseptin tehokkaille lääkkeille.

• muuttolintu69

Moi! :D oon saman ikänen ja mullakin on menkat, ite käytän myös tamponia mutta ei ole tullut mitään. Ei myöskään ole minkäänlaisia kramppera (onneksi) käytä vain jotain särky lääkkeitä mitälie jne shitii. :D 👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi kuollut ulosajossa lauantai-iltana Loimaalla

On tainnut olla melkoinen ylinopeus kun on tuollaista jälkeä tullut. Onneksi ei kuitenkaan sivullisia menehtynyt https://viranomaisuutiset.fi/ulosajo-
      Loimaa
      191
      9624
    2. Sofian kylppärikuva.

Pyllistys! Miten voi tuon ikäinen nainen olla noin pissis ja lapsellinen? Hoh hoijaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      2821
    3. 581
      2424
    4. Kerro jotain kaivatustasi

jotain mitä teille on sattunut keskenään? Ei silmiin katsomista kun sitä on kaikilla. Jotain mistä hän voisi tietää että olet täällä...
      Ikävä
      153
      2268
    5. Haittaako se, että olen sua nuorempi?

Mulle ikäerolla ei ole mitään väliä, mutta voiko naista se haitata, jos on vanhempi miestä?
      Ikävä
      129
      1594
    6. Iso vaalee vauhdissa

Onko hyvä vai paha jotta tällä muutamalla taitaa olla aika huono itsetunto kun pitää jokapaikassa ja tilanteessa tuoda oma erinomaisuutensa ja muiden
      Suomussalmi
      16
      1106
    7. Illat ilman sua (mies)

ovat niin turhia! Toivittavasti sulla on kaikki hyvin. Miettii yksi pieni sydän ikävissään!
      Ikävä
      105
      1093
    8. Rikoin sun sydämen.

Se oli silti sulle oikein.
      Tunteet
      85
      1067
    9. Jos meistä tulis jotain,

niin sulle mies pitäis eka opettaa hieman käytöstapoja. Mut ootkohan sä liian vanha oppimaan yhtään mitään? 🤔
      Ikävä
      66
      1055
    10. Hoosiannaa samban tahdissa

Tallensin tänä aamuna klo 10 Helsingin Paavalin kirkosta (Hermannissa) tulleen Adventti-jumalanpalveluksen. Aloitus, eli kirkkoherra Kari Kanalan ja
      Luterilaisuus
      84
      1013
    Aihe