joku tulehdus alapäässä?

bambz

moii(: eli oon 13, pian 14 vuotta vanha tyttö ja menkat alko noin vuos sit. oon käyttäny jotain melkeen vuoden tamppoonia ja ollu moonta kertaa esimerkiks yön yli eli jopa yli 10 tuntia ja monta kertaa on ollu muutenki yli sen 8 tuntia. nyt mulla on iha jäätävää mahakipuu (alavatsa) ja sit emättimessä kauhee kipu. esimerkiks jos istun nii se kipu niikö heijastaa peppuun asti. mikä mulla vois olla ku ei viittis koko elämää kivusta kärsiä:( voisko olla et mulla on tamppoonista jotain tullu? tosiaan kivut alko vasta oisko ollu eilen ja kipu alko ku mulla oli tamppooniki vielä mut yö kyllä meni sit siteen kans. pitääks mun mennä nyt lääkäriin? oon kuitenki aika ujo nii vois olla vähän paha tilanne enkä äitillekkää uskalla sanoo..)): kiitos jos autatte oikeesti!<33

6

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laakettakipuun

      Sinulla on ilmeisesti kuukautisiin liittyvää kipua. Lähinnä se johtuu kohdun supistelusta. Se jännitystila ei vain laukea, jolloin tuntuu kipuna. Voit ottaa ihan tavallista kipulääkettä, esimerkiksi buranaa. Ota aluksi ohjeen mukainen suurin annos. Sitten parin päivän ajan otat lääkkeen ohjeen mukaan kolme kertaa päivässä. Useimmilla kipu hellittää ihan tavallisilla kipulääkkeillä.

      Kuukautiskipu jatkuu vain harvoilla koko kuukautisten ajan, eikä kuukautiskipu johdu tamponista.

      • panadol-

        Burana aiheuttaa verenvuotoa


    • Lääkäriin_vaan

      Tamppoonin pitäminen hyvin pitkiä aikoja voi aiheuttaa emätintulehdusta. Kivut voivat nyt viitata tulehdukseen ja sen vuoksi kannattaa käydä pikaisesti lääkärissä ettei tulehdus leviä kohtuun.

      • bambz

        kiitti vastauksist:) siihen viel et jos se leviää kohtuun nii voiko vaikuttaa lapsen saanti mahollisuuksiin? oon aina halunnu saada joskus lapsen ja en haluis mitää mun kohtuunkaa:(


      • Lääkäriin_vaan
        bambz kirjoitti:

        kiitti vastauksist:) siihen viel et jos se leviää kohtuun nii voiko vaikuttaa lapsen saanti mahollisuuksiin? oon aina halunnu saada joskus lapsen ja en haluis mitää mun kohtuunkaa:(

        Kohtutulehdus voi hyvinkin levitä munsarjoihin ja aiheuttaa lapsettomuutta. Alapään tulehdusten kanssa ei kannata koskaan "leikkiä", lääkäri on ainoa joka pystyy varmasti sanomaan mistä on kyse ja kirjoittaa reseptin tehokkaille lääkkeille.


    • muuttolintu69

      Moi! :D oon saman ikänen ja mullakin on menkat, ite käytän myös tamponia mutta ei ole tullut mitään. Ei myöskään ole minkäänlaisia kramppera (onneksi) käytä vain jotain särky lääkkeitä mitälie jne shitii. :D 👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe