Uusioperheellämme on ongelma

Äitipuoliyrittääaina

nimittäin miehen lapset. Alussa kaikki meni hyvin mutta kun aloin pomottamaan ja olemaan meihen lapsille se äiti ja aikuinen, tuli ongelmia. Itse hyväksyin asian tilanteesta, mutta lapset ovat se ongelma, kun eivät hyväksy mua kun en ole heidän äiti kuulemma. En ole niin sanonutkaan, mutta olen vara äiti joka pitää huolta lapsista, kasvattaa ja päättää heidän puolestaan silloin kun he ovat täällä. Turvallinen ihminen ja äidin korvike, äitipuoli johon aina voi luottaa ja jolta voi kysyä kun on ongelmia ja huolia. Mutta eivät ilmeisesti luota, ongelmia siis on ja paljon.
Naputan useasti mutta heidän parhaaksi, kiellän ja komennan, kuin äidit ikään mutta en saisi kun en ole äiti. En saa edes muuttaa heidän tapojaan omiksi tavoikseni, sillä olen tottunut tekemään
asiat omalla tavalla, ja oletan että lapset tekevät mun tapojeni mukaan, se helpottaa meidän arkea, ei aina tarvi miettiä.
Eilen tyttö ei halunnut laittaa asioita koneeseen ja kauhena riitelyn jälkeen paiskasi oven kiinni ja soitti äidilleen että minä kiusaan ja pakotan, mulle kakara ei puhu mitään, niin suuria on hänen ongelmat, oma tekoisia. Minä olen vaan tullut helpottamaan hänen ongelmia ja ratkaisemaan niitä, mutta ei onnistu, on niin ulapalla. Vaikka kaiken yritä niin pieleen menee, eikä tästä voi syyttää muita kun lapsia ja heidän äitiään. Olen ihana ihminen ja autan, mutta kaikkia onglemia en voi korjata, jos on niin syvällä ja johtuu vain heistä itsestään. Olen rikkaus heille, mutta kai se joskus näkyy. Sitä odotellessa.

33

1188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ongelma olet sinä narsismisi kautta vain sinä ! Äiti sinä et ole koskaan miehesi lapsille pelkästään PULI AKKA

      • Taiat olla itte joku kapatti saastainen hullu. Sä täs ny se suurin ongelma oot, ku tolleen saastaisesti nalkutat ! Hus hiiteen, mee jo pakkohoitoon !


    • paut

      Minkä ikäiset lapset,ei tule onnistumaan olisi ollut vaan parempi jos ovat eronneet vanhemmat,että olisi jompi kumpi hoitanut lapset isommiksi.Lapset jää vaille rakkautta jos jompi kumpi vanhemmista ei hoida lapsia, tulee isompia ongelmia vaan.Mie ite olen hoitanut 2 lastani avioeron jälkeen ja olemme keskenämme pärjänneet ihan, kohtalaisen hyvin.Lapset jos jää vaille rakkautta, ne lähtee etsimään sitä,murrosiässä jos lapset eivät vielä ole ,se ikä kun tulee lähtee kaduille,tulette kyllä tarkenemaan lasten kanssa.Melkein miettisin et kannattaako yleensä jatkaa suhdetta.Mie en ainakaan kävisi lasten kustannuksella isänä ottamaan riskiä, et lapset joutuu vielä huostaan jos eivät saa sitä rakkautta vanhemmiltaan.

    • paut

      Et tule onnistumaan, kun lapset jäävät vaille rakkautta, jos molemmilla vanhemmilla on uusi parisuhde.Parempi olisi jos toinen vanhemmista kasvattaisi lapset aikuisemmaksi.Jos lapset eivät ole murrosiässä,mie melkein kyllä harkitsin isänä parisuhteen jatkamista,uhkana et lapset lähtee kauduille pyörimään ja pahimmassa tapauksessa huostaanotto.Mie ite olen kasvattanut 2 lastani avioeron jälkeen ja olemme tulleet toimeen kohtalaisen hyvin.Siis ei suurempia ongelmia ei koulussa eikä vapaa-aikana.Ongelmia jos haluatte kannattaa vaan jatkaa.

      • äitipuoliminäkin

        No minä taas olen kasvattanut kolme miehen lasta ja helppoa se ei ole. Heillä on ne omat maneerit jotka on pakko pitää lasten mielestä, ja vaikk a kuin yrität kieltää niin riitaa tulee.

        Jo yksistään se että roskien vienti on heille vaikeeta, kun kotona ei joudu sitä tekemään tai lakasemaan pihan tai autotallin,,, en ymmärrä. Mitään ei tehtäisi ja ruuasta aina kiukutellaan. Kaikkeni olen minäkin yrittänyt mutta mun tavat ei mene perille. Kun meillä syödään kello 5 illalla, ja kersat syövät kotona kello 4 niin sekin on kauheeta. Minä en ole mitään mutta äiti elää täälläkin talossa. Olen sanonut että jos minä en kelpaa voi olla tulematta, ei ole pakko tulla tänne kiukuttelemaan. Mieli kun temppuilee lapsilla niin ei siihen kaikki pysty ongelmia korjaamaan.


      • äitipuoliminäkin kirjoitti:

        No minä taas olen kasvattanut kolme miehen lasta ja helppoa se ei ole. Heillä on ne omat maneerit jotka on pakko pitää lasten mielestä, ja vaikk a kuin yrität kieltää niin riitaa tulee.

        Jo yksistään se että roskien vienti on heille vaikeeta, kun kotona ei joudu sitä tekemään tai lakasemaan pihan tai autotallin,,, en ymmärrä. Mitään ei tehtäisi ja ruuasta aina kiukutellaan. Kaikkeni olen minäkin yrittänyt mutta mun tavat ei mene perille. Kun meillä syödään kello 5 illalla, ja kersat syövät kotona kello 4 niin sekin on kauheeta. Minä en ole mitään mutta äiti elää täälläkin talossa. Olen sanonut että jos minä en kelpaa voi olla tulematta, ei ole pakko tulla tänne kiukuttelemaan. Mieli kun temppuilee lapsilla niin ei siihen kaikki pysty ongelmia korjaamaan.

        Sopii nuo työt sinullekin tai sinun lapsille


      • huonoprovotaas
        äitipuoliminäkin kirjoitti:

        No minä taas olen kasvattanut kolme miehen lasta ja helppoa se ei ole. Heillä on ne omat maneerit jotka on pakko pitää lasten mielestä, ja vaikk a kuin yrität kieltää niin riitaa tulee.

        Jo yksistään se että roskien vienti on heille vaikeeta, kun kotona ei joudu sitä tekemään tai lakasemaan pihan tai autotallin,,, en ymmärrä. Mitään ei tehtäisi ja ruuasta aina kiukutellaan. Kaikkeni olen minäkin yrittänyt mutta mun tavat ei mene perille. Kun meillä syödään kello 5 illalla, ja kersat syövät kotona kello 4 niin sekin on kauheeta. Minä en ole mitään mutta äiti elää täälläkin talossa. Olen sanonut että jos minä en kelpaa voi olla tulematta, ei ole pakko tulla tänne kiukuttelemaan. Mieli kun temppuilee lapsilla niin ei siihen kaikki pysty ongelmia korjaamaan.

        Ei sinulla ole miestä eikä lapsia, ihan turhaa provoilua...


      • Miem
        huonoprovotaas kirjoitti:

        Ei sinulla ole miestä eikä lapsia, ihan turhaa provoilua...

        Eikä sinulla äitiä


      • Huonoprovotaas
        Miem kirjoitti:

        Eikä sinulla äitiä

        Kyllä on ja vanhasta iästä huolimatta voi hyvin.


    • djdkjfjfuututututut

      Kannattaa hakea apua.Koulupsykologilta tai terkkarista. Siellä kyllä lasten mielenterveyttä hoidetaan. Ei kannata äitipuolen stressata, vika ei ole hänen vaan kyllä se johtuu vanhemmista.

      • Kyllä puoli(puli)äiti on tässä tapauksessa se joka hoitoa tarvitsee


      • gsdfghsdfh

        Ap on itse koululainen


    • Miem

      On kyllä röyhkeä tytär! Huostaanottoon tuollainen rääpäle!

      • Oyp

        Samaa mieltä!


      • Kyläpä on narsistinen ja käskytystä rakastava puliäidin kuvatus


    • taaställainen

      Mitä lasten isä tekee lastensa kanssa? Ei kai mitään, koska kyseessä provo.

      • OliskoOsatVaihtuneet

        Luulen, että lasten isä saattaisi hyvinkin tapailla nykyään lastensa äitiä. He käyvät yhdessä lounaalla ja sen jälkeen viettävät romanttisia hetkiä yhdessä. ;)
        Äitipuoli pesee miehen kalsareita ja sukkia ja hoitaa lapsia. Tämän vuoksi hän on niin ahdistunut, että vääntää näitä avauksia otsa hiessa.


    • nvmcnvmcmnmcvn

      Yksikään uusioperhe ei selviä ilman ongelmia. Yleensä ne aiheuttaa miehen exä ja lapset. Miehen on tehtävä exälle ja lapsille selväksi että hän ei rahoita heitä eikä hoitele lapsiaan kun sovitusti. Kaikki sovitaan uuden vaimon kanssa sitten vasta exän ja lasten kanssa, ja olisi suotavaa jos eivät alkaisi kiukkuaan jos ei soi niin ei sovi, uudet tuulet puhaltaa.

      • OliskoOsatVaihtuneet

        Tietenkin mies rahoittaa lapsiaan! Jos lapset opiskelevat hänen tulee rahoittaa heitä vielä jopa 21-vuotiaaksi! Uutta vaimoa on helppo pissiä silmään. ;)


      • Eläkeläinenn
        OliskoOsatVaihtuneet kirjoitti:

        Tietenkin mies rahoittaa lapsiaan! Jos lapset opiskelevat hänen tulee rahoittaa heitä vielä jopa 21-vuotiaaksi! Uutta vaimoa on helppo pissiä silmään. ;)

        Suomessa opiskelu on ilmaista ja opiskelija saa opintorahaa asumistukee ja sossusta rahaa.
        Ei esim työttömät tai sairaseläkeläiset pysty rahoittaa aikuisten lasten opiskelua."


      • OliskoOsatVaihtuneet
        Eläkeläinenn kirjoitti:

        Suomessa opiskelu on ilmaista ja opiskelija saa opintorahaa asumistukee ja sossusta rahaa.
        Ei esim työttömät tai sairaseläkeläiset pysty rahoittaa aikuisten lasten opiskelua."

        Mä puhunklin ihan normaaleista, terveistä ihmisistä, jotka pitävät myös taloudellisesti huolta jälkikasvustaan, kunnes he pystyvät itse tienaamaan elantonsa. Luuserit on eri juttu.


      • OliskoOsatVaihtuneet kirjoitti:

        Mä puhunklin ihan normaaleista, terveistä ihmisistä, jotka pitävät myös taloudellisesti huolta jälkikasvustaan, kunnes he pystyvät itse tienaamaan elantonsa. Luuserit on eri juttu.

        Kyllä tuo aikuisten yli18v lastenrahoittaminen on isän ja lapsen sopimuksesta kiinni ei mikään pakko......ja aloituksen tehnyttä puliäitiä kyllä kustaan silmään ja itsekin kävisin tapaamassa toisia naisia (en ex akkaa) jos minulla olisi aloituksen kaltainen narsisti kotona


      • Eläkeläinenn
        OliskoOsatVaihtuneet kirjoitti:

        Mä puhunklin ihan normaaleista, terveistä ihmisistä, jotka pitävät myös taloudellisesti huolta jälkikasvustaan, kunnes he pystyvät itse tienaamaan elantonsa. Luuserit on eri juttu.

        Onko sinun mielestä eläkeläiset , sairaat ja ilman omaa syytän työttömäksi joutuneet luusereita, toivon, että sinä sairastut, tai vammaudut ja eläkkeelle sinäkin joskus joudut, jos elät sinne saakka.
        Sinä et ole normaali.
        Minä olen sairaseläkkeellä onnettomuudessa vammautumisen takia enkä voi sille mitään ,ehkä sitte olen luuseri.


      • Lähihoitajat
        OliskoOsatVaihtuneet kirjoitti:

        Mä puhunklin ihan normaaleista, terveistä ihmisistä, jotka pitävät myös taloudellisesti huolta jälkikasvustaan, kunnes he pystyvät itse tienaamaan elantonsa. Luuserit on eri juttu.

        Eikö pienituloiset, eläkeläiset ja sairaat ihmiset ole normaaleja , toivottavasti et koskaan sairastu tai vammaudu, ja kuolet ennen eläkkeelle pääsyäsi.


      • jfgutft

        "Yksikään uusioperhe ei selviä ilman ongelmia."

        Ja biologiset perheet selviävät? Mistäs ne uusioperheiden vanhemmat pulpahtavat, jos takana ei ole aiempi liitto, jossa tuli vähän ongelmia? Saatanan idiootti


    • No, siltä tosiaan kuulostaa. Tehkää perheelle omat säännöt, joita jokainen jäsen joutuu noudattamaan, halusipa tai ei. Että jokainen laittaa omat astiansa koneeseen itse, ei kukaan muu. Jokainen siivoaa omat sotkunsa, ei kukaan muu. Ja kaikki allekirjoittaa ne säännöt lopuksi, että ne on sitten sinetöity, eikä kukaan voi väittää vastaan koskaan. Omat lapset kuuluu omalle äidille, ei kellekään muulle. Eikä niitä laadittuja sääntöjä saa rikkoa, muuten tulee iso rangaistus.

    • Katit.konttiin

      Akkojen kissatappeluja on viihtyisää seurata.

    • Lastenmaailma

      Pitäiskö aloittajan vain hyväksyä se tosiasia ettei ole miehen lasten äiti eikä sitä roolia välttämättä koskaan saa. Näkeehän sen jo lasten käyttäytymisestä kun soittavat omalle äidilleen.
      Olisi enemmänkin isän asia pitää huoli siitä että perheen normaalit arkisäännöt koskevat myös hänen lapsiaan eikä tämän wannabe-äidin.
      Yleisestikin äitipuolien hinku lasten äidiksi monesti aiheuttaa ne tilanteet että kaikki asiat meneekin vain huonompaan suuntaan. Ei oikeaa äitiä voi vain sivuuttaa ja siten lapset sen ottavat jos uusi vaimo yrittää ottaa liian suurta tai läheistä roolia perheessä liian aikaisin. Perheenjäsenten välit joko lähentyvät tai eivät mutta pakottamalla ainakaan eivät lähenny.
      Joskus kannattaisi kysyä myös lasten mielipidettä myös miksi uutta vaimoa kutsutaan ja millaiseen rooliin lapset hänet laittavat. Eivät he ole häneen rakastuneita vaan uusi vaimo on uusi ja outo ihminen joka ei ole samanlainen kuin äiti. Ehkä vuosien varrella välit saattavat lähentyä mutta kuitenkin lasten ajattelu on tervettä koska jos he hyväksyisivät kenet tahansa milloin vain eivätkä omaa mielipidettä ilmaisisi niin perusturvallisuus elämästä puuttuisi.

    • lallijdjeje

      Heh, jopas olet unen nähnyt! Mutta onneksi oli uni ja kun heräsit kaikki oli kuin ennen, katkeruutta, vihaa, eptoivoa ja kurjuutta edessä, mitä se on ollut sulla aina.
      Kun jotain oikein haluaa, siitä voi tulla tuskaa joka kumpuaa painajaisina. Kannattaa mennä puhumaan ammattiauttajalle, jotta pääsee painajaisista. Surullistahan se on ettei sulle ole suotu miestä ja perhettä, vaan näet unia.

    • Ullamaija.Kivipuru

      Ap, hankkiudu heti eroon niistä lapsista. Lapset on pelkkiä pahanhajuisia paskalinkoja. Murrosiän koettaessa riekkuvat yömyöhään ulkona ja käyvät kotona korkeintaan oksentamassa ne viinat ja huumeet ulos. Tiedän kokemuksesta.

    • gserysryrysd

      Missä miehen lapset, siellä ongelma

    • klioy

      jaa, vai ei laittaneet astioita koneeseen. Minua naurattaa moinen pikkumaisuus. Ja ei määräämällä tule onnistumankaan. Lapsille pitää osata puhua oikealla tavalla, sillä he ovat ihan samalla tapaa ihmisiä kuten sinäkin, joten mitenhän sanoit. Olisitko itse valmis jokaiseen hyppyyn, jonka sinulle määräisi vaikka tämä lasten isä.

      Muuten minun miehenikään ei aina laita astioita koneeseen ja en ole myöskään vaatinut pieni alle kouluikäisiä lapsia niin toimimaan, kyllä jaksan itse laittaa ne koneeseen. Aikanaan kyllä saavat opetella asian ja monta muutakin. Mutta en määrää, yhdessä opettelemme asiat tekemään.

      Ja on totta, et ole heidän äitinsä, älä milloinkaan yritä sellaista, heillä on äiti eli taidat olla loukannut lapsia pahemmin kuin kukaan.

      • Lissuonraisionmies

        Onneksi Lissulla ei ole miestä eikä lapsia, hän on juopunut trolli, joka kirjoittelee kännipäissään soopaa tänne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe