Miksi paikkoja auki?

Ihmettelen-

Hyvin paljon haetaan kuorma-auton kuljettajia ainakin Uudellamaalla.

Missä kuskit? Vai onko kuorkin ajaminen jotenkin vaikeampaa kuin henkilöauton tai vaikka polkupyörän ajaminen?

7

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllästynytkuski

      Ei niitä kuskeja ole, kun kukaan ei mukamas kerkeä perehdyttämään kahta päivää. Lisäksi kuskin pitäisi olla 19v käytynä armeija ja olla alan kokemusta 10vuotta. Palkkaa ei saisi olla tai sitten kympin läpituntipalkka.

      Tämän takia niitä kuskeja ei ole. Ovat alkaneet vaatia TES palkkaa nuoremmat ihmiset ja elämäntapaintiaanit ovat jo niin vanhoja, etteivät tee töitä.

    • kelatuki

      Paska hommia! Kapitalismin kukkaroon!

    • adesma

      Suurin osa avoimista kuorkkipaikoista on vuakratyövirmoja jotka tekevät kanssasi 0 tunti sopparin.

    • irtoperä

      Suurinosa avoimista paikoista on jakeluajoa pk seudulla joka on ihan koiran hommaa. Ajamisen osuushan on tässä hommassa melko vähäinen. Tavaran repimistä autoon ja ulos ja auton veivailua pihoilla. Lisäksi runsas liikenne ruuhkineen, ahtaat pihat, lastauslaitureiden puute, keskusta-ajo, isot ruuhkaiset terminaalit jne..
      Harva täyspäinen noissa hommissa kovin kauaa viihtyy.

      • e457y6ju4333333

        Tollanen vaatii kokemusta, hyvää kuntoa, jossain pitää olla tehty se ajokokemus kyllä ennen, muuten ei tuu mitään todennäköisesti, puolet tavaroista jää viemättä. Kirjoitin jo alla siitä oman
        aiheeni.

        Toki jakelu hommaa on niin monenlaista, ehkä helpointa näistä on varmaan se kauppoihin kuskaaminen koska siinä et vie mitään yhtä pakettia vaan isomman lastin aina/paikka mikä on huomattavasti jo helpompaa kuin yksittäisten pakettien nakkelu pitkin poikin jossa isoa autoa pitää osata jo ajaa ahtaissa paikoissa jotka suurin osa ole tehty edes henkilöautoille.
        Kauppoihin jakelusta mulla ei ole kokemusta mutta sitä nyt voi ehkä suositella :)


    • ert56y7j7888888

      Vaatimuksiakin on nostettu, enää ei pääse ajokortilla hommiin niin kuin joskus..
      Nythän pitää olla kaiken maailman kurssia ja piirturikorttia sun muuta, tälläinen karsii hyvääkin
      työvoimaa. Kun muistelen niin noin 20 vuotta sitten nuorta jannuu oli ns rivissä tulossa kesähommiin ja hyvin meni, siitä eteenpäin on menny vaan huonompaan suuntaan.
      Tänä päivänä kuskeiksi löytyy enää juoppoja, eläkeläisiä sun muuta joiden
      varassa firma menee nurin.

      Ajomäärät kasvaneet niin suuriksi että harva tuttukaan enää ajaa, ei sitä jaksa 8h
      päivässä pomppaa koko ajan ulos autosta ja kävellä 15km päivässä pakettien ja rullakoiden kanssa..
      Itse olen muiden ajohommien ohella tuuraaja tuossa, jakeluajoa kaupungissa.. sain siitä kyllä niin tarpeekseni että tietää mitä se on ja ei kiitos enää koskaan ellei palkka ole 4000€,
      varmaan rankenpaa hommaa enää on roskakuskin duuni.

      Niin ja ajatkin muuttuu, kova duuni nyky nuorille on kuin huono vitsi heh..
      Aika vähissä saattaa olla tekijät kyllä.. no kaippa tuolta työttömistä luulis löytyvän
      edelleen niitä keille se vanha duuni kelpais mistä on työttömäksi joutunutkin..
      Vaaan ei ehkä, ei ajohommista kyllä työttömäksi joudu, aina on jossain hommia.

      • noniinMAHTAVAA

        On niitä hyviäkin työpaikkoja. Alla Bussissa hahmon kertomus hyvästä työpaikasta jossa kuljetetaan yhtä leipää.

        noniin! Eka vuoro takana ja voin sanoa että MAHTAVAA!!!! Kerrankin saa ihan oikeasti kuljettaa yhtä leipää kerrallaan! Ja ei tartte tehdä kuormia muille jaokuskeille saati itse tonkia lavojen seasta omia kamoja! Salosessa josnäytön alla lukee "Stockaman herkku" (helvein hullut päivät :D) niin sieltä otetaan kaikki sinne menevät jne jne...

        Noh homma EI ole mahtavaa jos alkaa tulemaan 4-6vuoroa viikossa, katotaan mitä tulevaisuus tuo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe