Kypärän visiirin kiilloitus

prätkäkausialkaa

Millä saisi kypärän visiirin kiilloitettua kun on naarmuinen ja pinttynyt?
Uuden voisi tietysti ostaa mutta eipä löydy sopivaa eikä viitsisi koko kypärää ostaa.
Olen kiitolline vinkeistä!

4

1399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koetavaikkatätä

Puuilossa on myynnissä autojen lamppujen kirkastushiomiseen tarkoitettua Quixx-tahnaa. Maksaa noin 18 euroa.
      Toimi ainakin pleksin kiillotuksessa melko hyvin.

• Judusdelija1

Miksi spämmäät tuota samaa viestiäsi joka ikiseen ketjuun vaikkei kuulu aiheeseen millään tapaa?

• sinuhesimolainen

Arkki hienoa vesihiomapaperia ja kirkaslakkaa suihkeena ostat. Hiot reippaasti veden kanssa himmeäksi visiirin, peset hiontäpölyn pois ja lakkaat 2-3 ohutta kerrosta. Himmeitä autonvaloja ja mm. skootterin mittaritaulun muovi onnistuneesti kirkastettu.

• Herbertti

Visiirin kiillotus on aina hankala ja aikaa vievä homma, jonka lopputuloksena on yleensä pettymys. Suosittelisin visiirin vaihtoa. Jos hiukankaan löytyy käden taitoja, niin suosittelisin tekemään visiirin itse. Tähän on olemassa kolme päätapaa: 1)Jäädytetty elmukelmu 2)Kirkas palautuspullo 3)Läpinäkyvä teippi. Itse suosin ensimmäistä tapaa ja olenkin ollut aika ylpeä aikaansaannoksistani. Elikkäs ensin laitetaan vanhan visiirin päälle elmukelmua ja pakkaseen vuorokauden yli. Kakkosvaiheessa otetaan kelmu ja visiiri pakastimesta ja suihkutetaan pinnalle vesipisaroita sumutepullolla. Sitten laitetaan takaisin pakkaseen ja toistetaan muutaman tunnin kuluttua sama uudelleen. Tätä jatketaan kunnes olet tyytyväinen lopputulokseen. Pakastimen sijasta saman voi tehdäö talvipakkasilla ulkona mikäli ei omista pakastinta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      178
      7933
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4338
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      3968
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      151
      3265
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3026
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      49
      2689
    7. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      44
      2499
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2426
    9. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      274
      2086
    10. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      2045
    Aihe