Onko jonkun muunkin mielestä Firefox aivan paska?

kapinen_kettu

Itse inhoan koko kökköä enkä sitä enää asenna. Joskus vuosia sitten se oli ihan ok.

45

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bersel

      Opensource
      Toimii hyvin
      Löytyy 32 ja nyt myös vakaana 64 bittisenä, joista jälkimmäinen hyvä jos pitää paljon välilehtiä auki
      Erittäin kattava lisäosatuki
      Keskimäärin yleensä testien nopeimpia, vaikka html5:ssä chrome hieman nopeampi
      En muista että olisi kaatunut kertaakaan useampaan vuoteen
      Kaiken selaushistorian, evästeet ja muut saa katoamaan joka kerta kun selaimen sammuttaa
      Levyvälimuistin saa asetettua nollaksi, jolloin ssd-levyä ei rasiteta turhalla nettisälällä

      Välillä tullut chromea kokeiltua, mutta palaan aina Firefoxiin, koska se on kokonaisuutena paras. Läppärissä chromea ei ole kannattanut käyttää pitkään aikaan, koska se on valtava akkurohmu. Uusimmat versiot chromesta ovat onneksi jo vähemmän rohmuja.

    • erwerwerererw

      Aivan tarpeeksi hyvä.

    • ffesruser

      Perustelusi ovat hyvät ja mielenkiintoiset.

      On varmasti joku kanssasi samaa mieltä, mutta itse tykkään Firefoxista. Firefox ESR toimii kuin unelma.

      Helposti muokattavissa ja about:config on kätevä tarkempaankin viilaukseen.

      Lisäosia löytyy vaikka millä mitalla, jos sellaisia käyttää.

    • FirefoxParas

      Saa parhaiten lisäosia NoScript ym.
      Turva-asetukset saa parhaiten säädettyä
      Open source
      Chrome, IE ja Edge on täysin hanurista ja lähettää koko ajan dataa kotiin sekä mainostajille.

    • vieritys

      Millähän tavalla saisi vierityspalkkiin nuolet ylös ja alas?
      Kun niihin on tottunut, miksi muuten ne on poistettu?

      • Firefox_ESR-User

        Siis mitkä? Tarkoitatko näitä ylös ja alas nuolia tuossa Firefoxin oikeassa reunassa, josta vieritetään sivua ylös tai alas?

        Ovat edelleenkin Firefoxissa, joten ei niitä ole poistettu minnekään.

        Sivua voi vierittää ylös ja alas myös näppäimistön nuolilla.


      • kätevintapa

        Tätä olen käyttänyt vuosia, on nopea kelata kaikilla sivuilla.
        https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/scroll-to-top/

        Tuo ei toimi jostain syystä Tor-selaimessa, siinä voi käyttää työkalupalkissa olevaa.
        https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/scroll-to-topbottom

        Näppäimilläkin voi kelata, mutta minusta kätevämpi noilla. Jossakin vastaavassa venäläisessä oli ainakin ennen vakoilua ja näytti mainoksia, en tiedä onko vielä ladattavissa. Olisin voinut itsekin ilmoittaa Firefoxilla, täällä kerroin.

        Tällä saa vierityspalkeista paremman näköiset ja paremmin erottuvat, voi säätää kokoa jne.
        https://addons.mozilla.org/addon/noiascrollbars/


      • Bersel

        Pakko kysyä näiltä, jotka kaipailevat jotain nappeja skollaamiseen, että oletteko huomanneet hiiressä olevan rullan siinä keskellä? Jos joku käyttää läppäriä, niin sitten pitäisi vaan ymmärtää että samoin kuin trangia-keitin on hellaa parempi telttaretkellä, niin siltä ei voi olettaa vastavaa käytettävyyttä kotona kuin oikealta liedeltä. Sama ero on läppäreillä ja pöytäkoneilla. Läppäri voi olla kätevä junassa, mutta kotikäytössä pöytäkone vetää joka asiassa pidemmän korren: kestävyys, suorituskyky, käytettävyys, päivitettävyys ja pitkällä tähtäimellä edullisuus.

        Läppäreillä selataan sivuja joko näppäimistöön integroitua tappiohjainta tai kosketusnäyttöä hyväksikäyttäen, vaikka onhan toki markkinoilla joitain kauhistuksia, joissa ei näistä kumpaakaan ole, mutta sitten pitää ymmärtää, että sen saa mistä maksaa.


      • kukintavallaan
        Bersel kirjoitti:

        Pakko kysyä näiltä, jotka kaipailevat jotain nappeja skollaamiseen, että oletteko huomanneet hiiressä olevan rullan siinä keskellä? Jos joku käyttää läppäriä, niin sitten pitäisi vaan ymmärtää että samoin kuin trangia-keitin on hellaa parempi telttaretkellä, niin siltä ei voi olettaa vastavaa käytettävyyttä kotona kuin oikealta liedeltä. Sama ero on läppäreillä ja pöytäkoneilla. Läppäri voi olla kätevä junassa, mutta kotikäytössä pöytäkone vetää joka asiassa pidemmän korren: kestävyys, suorituskyky, käytettävyys, päivitettävyys ja pitkällä tähtäimellä edullisuus.

        Läppäreillä selataan sivuja joko näppäimistöön integroitua tappiohjainta tai kosketusnäyttöä hyväksikäyttäen, vaikka onhan toki markkinoilla joitain kauhistuksia, joissa ei näistä kumpaakaan ole, mutta sitten pitää ymmärtää, että sen saa mistä maksaa.

        Pitkiä sivuja kelatessa menee aikaa eikä tee hyvää käden jänteille, myöskään universal scrollia ei voi käyttää kun keskipainallus muussa käytössä. Hitaaseen kelaamiseen tietysti rulla paras, myös sivu suunnassa, page up ja page down näppäimillä pääsee näytön verran kerrallaan, samoin vieityspalkin ala- ja yläreunassa klikkaamalla, home alkuun ja end loppuun. Kaikkea voi käyttää, mutta noilla lisäosilla usein kätevämpi, ei tarvitse irrottaa otetta hiirestä tai käyttää toista kättä.


      • mrmuskel
        kukintavallaan kirjoitti:

        Pitkiä sivuja kelatessa menee aikaa eikä tee hyvää käden jänteille, myöskään universal scrollia ei voi käyttää kun keskipainallus muussa käytössä. Hitaaseen kelaamiseen tietysti rulla paras, myös sivu suunnassa, page up ja page down näppäimillä pääsee näytön verran kerrallaan, samoin vieityspalkin ala- ja yläreunassa klikkaamalla, home alkuun ja end loppuun. Kaikkea voi käyttää, mutta noilla lisäosilla usein kätevämpi, ei tarvitse irrottaa otetta hiirestä tai käyttää toista kättä.

        Heikot on käden jänteet :) Minä olen rullannut foxia alusta lähtien, eikä mitää ongelmaa.


      • mrjäntevä
        mrmuskel kirjoitti:

        Heikot on käden jänteet :) Minä olen rullannut foxia alusta lähtien, eikä mitää ongelmaa.

        Montakos vuotta olet rullannut, vielä ehtii kipeytyä, joillekin riittää reilu 10 tuntia viikossa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hiirikäsi

        Ihan yleinen vaiva, minulla tosin ei riitä kärsivällisyys kelaamaan vaikkapa satojen viestien ketjuja. Ranne kipeytynyt kerran töissä pahasti, eikä kelaaminen varmasti auttaisi asiaa.


      • Bersel
        mrjäntevä kirjoitti:

        Montakos vuotta olet rullannut, vielä ehtii kipeytyä, joillekin riittää reilu 10 tuntia viikossa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hiirikäsi

        Ihan yleinen vaiva, minulla tosin ei riitä kärsivällisyys kelaamaan vaikkapa satojen viestien ketjuja. Ranne kipeytynyt kerran töissä pahasti, eikä kelaaminen varmasti auttaisi asiaa.

        Olen rullannut niin kauan kuin rullahiiriä on yleisesti ollut. Et kai käytä jotain alikokoista tai huonoa hiirtä?

        Miksi ylipäätään pitäisi rullata sivujen yläreunaan jos on jo päässyt alas. Yleensä tapana on avata eri sivut eri välilehtiin ja kun asiansa yhdessä ketjussa on hoitanut, voi joko sulkea välilehden tai siirtyä toiselle välilehdelle rullaamatta mihinkään.

        Jos taas pitää päästä sivun yläreunaan nopeasti, tartutaan sivussa olevaan palkkiin kiinni ja työnnetään se ylös. Hiiren rullan skrollausnopeutta voi myös säätää, laittaa vaikka sata riviä kerrallaan jos ei vähempi riitä.


      • Bersel
        mrjäntevä kirjoitti:

        Montakos vuotta olet rullannut, vielä ehtii kipeytyä, joillekin riittää reilu 10 tuntia viikossa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hiirikäsi

        Ihan yleinen vaiva, minulla tosin ei riitä kärsivällisyys kelaamaan vaikkapa satojen viestien ketjuja. Ranne kipeytynyt kerran töissä pahasti, eikä kelaaminen varmasti auttaisi asiaa.

        "Hiirikäsi tai hiiriranne on ranteen ja peukalon rasitusvamma, joka aiheutuu käden staattisesta lihasjännityksestä." -wikipedia

        Eli käyttäjän virhe. Ei hiirtä tarvitse, eikä kuulu puristella. Ei se mikään finni ole. Käsi lepää hiiren päällä, peukalo rentona sen vasemmalla puolella ja nimetön oikealla - ei tarvita mitään puristusvoimaa. Käsivarsi lepää pöydän päällä, ranne rentona, liikkeet lähtevät olka- ja kyynärpäästä.


      • mrjäntevä
        Bersel kirjoitti:

        "Hiirikäsi tai hiiriranne on ranteen ja peukalon rasitusvamma, joka aiheutuu käden staattisesta lihasjännityksestä." -wikipedia

        Eli käyttäjän virhe. Ei hiirtä tarvitse, eikä kuulu puristella. Ei se mikään finni ole. Käsi lepää hiiren päällä, peukalo rentona sen vasemmalla puolella ja nimetön oikealla - ei tarvita mitään puristusvoimaa. Käsivarsi lepää pöydän päällä, ranne rentona, liikkeet lähtevät olka- ja kyynärpäästä.

        Ihan eri hommissa minulla ranne ja peukalo kipeytyi, mutta kun pitkään tekee hiirellä hommia niin tuntuu sekin, keskipainike myös turhan jäykkä.

        Joissakin keskusteluissa pitää palata tarkastamaan mitä ylhäällä oli, eikä tuo raahaaminenkaan oikein miellyttävää ole verrattuna yhteen klikkaukseen, uusia viestejä etsiessä lähinnä hyödyllinen. Monilla sivuilla on myös linkit ylhäällä joihin pitää palata vähän väliä. Vielä hankalammaksi menee jos säätää rullauksen nopeutta joka välissä.

        Neljällä akulla tämä hiiri on aika painava, mutta eipähän tarvitse vaihtaa jatkuvasti, myös sivunappeja erilaisten hommien takia joutuu painelemaan paljon. Jotkut tykkää käyttää näppäimistöä, minä teen mahdollismman paljon hiirellä.

        Minua ihmetyttää miksi joku ei helpottaisi työskentelyä käyttämäällä lisäosia ja onhan noita näppäimiä monilla sivuillakin valmiina.


      • Bersel

        Saa sitä lisäosia toki käyttää, mutta veikkaan että tällaisia kaipaa vain jos ei ole keksinyt, miten hiirellä toimiminen on vaivattominta.

        1) rullausnopeutta ei tietenkään tarvitse säätää edestakaisin, vaan säätää sen kerran sopivaksi ja antaa olla siinä
        2) tuollaiset akkukäyttöiset hiiret voivat olla raskaita, itse käytän laadukasta johdollista hiirtä, joka on todella kevyt - tosin maksoikin noin 65€. Erikseen on sitten pilipalihiiret lisäpainoilla ja oudolla muotoilulla, joista ei saa kuin kätensä kipeäksi.
        3) keskinappia ei oikeastaan milloinkaan paina, vaan käytän keskellä olevaa rullaa (jota toki voi painaa). Ainakin pöytäkoneen näytöllä sivupalkki on riittävän suuri, jotta siihen osuu helposti joka kerta. Piskuisella läppärin näytöllä voi olla hankalampaa. Jos pitää siis päästä nopeasti ylös tai alas, nappaan kiinni palkista ja se on alle sekunnissa siinä kohtaa missä haluan.
        4) Jos haluan edelliselle sivulle, pieni peukalon liike riittää sivunapin painamiseen ja vastaavasti eteenpäin pääsee kevyellä nimettömän painalluksella hiiren oikeasta kyljestä.
        5) Useimpien pahin ergonomiavirhe on liian pieni pöytä tai se että roikottaa/jännittää käsivarsia hartioista lähtien. Minulla kyynärvarret lepäävät pöytälevyllä kun tilaa riittää. Jotkut hullut vielä vääntävät näppäimistön jalat pystyyn niin että ranteet ovat jyrkässä kulmassa ja luulevat tämän olevan ergonominen asento :) Samoin se hölmö asento-ohje ergonomiasta, joka löytyy lähes jokaisesta ergonomiaoppaasta, että kädet roikkuvat olkapäistä ja koko työpäivän pitää käsivarret pitää lihasvoimin kyynärpäistä vaakasuorassa edessään ilmassa sen sijaan että antaisi niiden levätä pöytälevyllä, aiheuttaa varmaan 80% niskahartiaongemista paljon kirjoittavilla. Todennäköisesti tuo on joku lobattu ohje, kun kopperotoimistoista haluttiin tehdä niin pieniä, ettei niihin mahtunut enää järkevän kokoisia pöytiä.
        6) Sitten on vielä läppärit huonoine näppäimistöineen. Jopa parhaimmat läppärinäppäimistöt häviävät kunnollisille pöytäkonenäppäimistöille, koska näppäisten lyhyt liikerata pakottaa luomaan keinotekoisen "näppäintuntuman" sillä että painallus on, vaikkakin lyhyt, aina kuitenkin jäykkä/raskas verrattuna kunnollisiin näppäimistöihin.


      • mrjäntevä
        Bersel kirjoitti:

        Saa sitä lisäosia toki käyttää, mutta veikkaan että tällaisia kaipaa vain jos ei ole keksinyt, miten hiirellä toimiminen on vaivattominta.

        1) rullausnopeutta ei tietenkään tarvitse säätää edestakaisin, vaan säätää sen kerran sopivaksi ja antaa olla siinä
        2) tuollaiset akkukäyttöiset hiiret voivat olla raskaita, itse käytän laadukasta johdollista hiirtä, joka on todella kevyt - tosin maksoikin noin 65€. Erikseen on sitten pilipalihiiret lisäpainoilla ja oudolla muotoilulla, joista ei saa kuin kätensä kipeäksi.
        3) keskinappia ei oikeastaan milloinkaan paina, vaan käytän keskellä olevaa rullaa (jota toki voi painaa). Ainakin pöytäkoneen näytöllä sivupalkki on riittävän suuri, jotta siihen osuu helposti joka kerta. Piskuisella läppärin näytöllä voi olla hankalampaa. Jos pitää siis päästä nopeasti ylös tai alas, nappaan kiinni palkista ja se on alle sekunnissa siinä kohtaa missä haluan.
        4) Jos haluan edelliselle sivulle, pieni peukalon liike riittää sivunapin painamiseen ja vastaavasti eteenpäin pääsee kevyellä nimettömän painalluksella hiiren oikeasta kyljestä.
        5) Useimpien pahin ergonomiavirhe on liian pieni pöytä tai se että roikottaa/jännittää käsivarsia hartioista lähtien. Minulla kyynärvarret lepäävät pöytälevyllä kun tilaa riittää. Jotkut hullut vielä vääntävät näppäimistön jalat pystyyn niin että ranteet ovat jyrkässä kulmassa ja luulevat tämän olevan ergonominen asento :) Samoin se hölmö asento-ohje ergonomiasta, joka löytyy lähes jokaisesta ergonomiaoppaasta, että kädet roikkuvat olkapäistä ja koko työpäivän pitää käsivarret pitää lihasvoimin kyynärpäistä vaakasuorassa edessään ilmassa sen sijaan että antaisi niiden levätä pöytälevyllä, aiheuttaa varmaan 80% niskahartiaongemista paljon kirjoittavilla. Todennäköisesti tuo on joku lobattu ohje, kun kopperotoimistoista haluttiin tehdä niin pieniä, ettei niihin mahtunut enää järkevän kokoisia pöytiä.
        6) Sitten on vielä läppärit huonoine näppäimistöineen. Jopa parhaimmat läppärinäppäimistöt häviävät kunnollisille pöytäkonenäppäimistöille, koska näppäisten lyhyt liikerata pakottaa luomaan keinotekoisen "näppäintuntuman" sillä että painallus on, vaikkakin lyhyt, aina kuitenkin jäykkä/raskas verrattuna kunnollisiin näppäimistöihin.

        Tai sitten sinä et ole keksinyt kätevämpiä tapoja, kokeillutkaan tai tyydyt vanhaan tuttuun.

        Eihän se rullausnopeus voi olla yhtä aikaa tarkka ja nopea, 3 riviä sopiva normaaliin käyttöön.

        Johdollista hiirtä en ottaisi enää ikinä ja mahdoton käyttääkin tässä paikassa. Kalliimpi tämä hiiri oli jo kauan sitten, jäljitelmiä saa halvallakin.

        Keskinapilla voi avata linkin uuteen välilehteen, sulkea välilehden jne.

        Sivua voi vaihtaa vaikka oikea ja vasen näppäinyhdistelmillä, mutta ei hyödyllinen sivuilla millaisia itse tarkoitin, isoilla sivuilla myös järkevämpi palata alkuun kuin ladata sivuja turhaan uudelleen.

        Iso näyttö, mutta lisäosan näppäimet paljon kätevämpiä käyttää kuin kelauspalkki. Pitkillä sivuilla se kelauspalkin painike myös kutistuu pikkuruiseksi.

        Pöydällä ei saa koskaan hyvää asentoa pitkäksi aikaa, sohvalla käsi tyynyllä jossa laserhiiri ilman häiritseviä johtoja. En muistakaan milloin olen viimeksi kotona pöytää käyttänyt, enkä käytä ellei ole pakko. Näppäimistön voisi pitää sylissäkin, mutta toisella sivulla näytön edessä on hyvä.

        Ehkäpä sinäkin tykkäisit noista lisäosista jos uskaltaisit muuttaa tapojasi, mutta kukin tavallaan. Joissakin selaimissa kuten Maxthonissa ovat valmiina.


      • 9423546356456
        Bersel kirjoitti:

        "Hiirikäsi tai hiiriranne on ranteen ja peukalon rasitusvamma, joka aiheutuu käden staattisesta lihasjännityksestä." -wikipedia

        Eli käyttäjän virhe. Ei hiirtä tarvitse, eikä kuulu puristella. Ei se mikään finni ole. Käsi lepää hiiren päällä, peukalo rentona sen vasemmalla puolella ja nimetön oikealla - ei tarvita mitään puristusvoimaa. Käsivarsi lepää pöydän päällä, ranne rentona, liikkeet lähtevät olka- ja kyynärpäästä.

        Ei ole käyttäjän virhe muuten kuin siinä, että vaivan syynä on rannekanavan ahtaus. Se taas on synnynnäistä. Jos on taipumusta tuohon niin hiiren rullan käyttäminen on myrkkyä.

        Itse käytän hiiren sijaan pientä piirtotasoa ja näppäimistön komentoja. Se pitää rannevaivat loitolla.


    • winuser

      Edge.

      Se on ainoa selain kaikilla koneillani. Uskokaa tai älkää mutta se on huimasti kehittynyt ensimmäisistä versioista. Sitä vaan haukutaan aiheettomasti tietämättä kuinka hyvä selain se todella on.

      • Parasta_vakoilua

        On kait se hyvä selain, kun se juoruaa kaiken mitä käyttäjä sillä tekee.

        Se data on yhdistetty sinun IP osoitteeseen ja samaan kerätään kaikki data siitäkin mitä Windowsilla teet.

        Kyllä, jopa mitä kuvia olet katsellut koneellasi ja montako kertaa olet avannut saman kuvan.


      • winuser
        Parasta_vakoilua kirjoitti:

        On kait se hyvä selain, kun se juoruaa kaiken mitä käyttäjä sillä tekee.

        Se data on yhdistetty sinun IP osoitteeseen ja samaan kerätään kaikki data siitäkin mitä Windowsilla teet.

        Kyllä, jopa mitä kuvia olet katsellut koneellasi ja montako kertaa olet avannut saman kuvan.

        So what? Kuka ja missä viitsii katsella mitä minä koneellani teen? Tai sadat miljoonat muut? Onko muut selaimet absoluuttisia umpioita? Tai käyttöjärjestelmät?

        Tuo on vain turvallisuudentunteeseen tuudittautuneiden vainoharhaisuutta.


      • identiteetti-0
        winuser kirjoitti:

        So what? Kuka ja missä viitsii katsella mitä minä koneellani teen? Tai sadat miljoonat muut? Onko muut selaimet absoluuttisia umpioita? Tai käyttöjärjestelmät?

        Tuo on vain turvallisuudentunteeseen tuudittautuneiden vainoharhaisuutta.

        Kyllä microsoftilla ovat hyvinkin kiinnostuneita mitä windowsillasi teet. Miksi ilmaiseksi luovuttaisit henkilökohtaisia tietojasi, jos et ole joku tampio...


      • Bersel

        "Kyllä microsoftilla ovat hyvinkin kiinnostuneita mitä windowsillasi teet. Miksi ilmaiseksi luovuttaisit henkilökohtaisia tietojasi, jos et ole joku tampio... "

        Sanoo joku jolla on yhden kaupan plussakortti ja toisen kaupan s-etu kortti, android-puhelin johon on asennettu ilmais-sovelluksia, joka on kytketty gmail-tiliin, joka käyttää koneessaan ilmaista virustorjuntaa, joka maksaa ostoksensa pankkikortilla ja käyttää Chrome-selainta tai Operaa :)

        Ketä kiinnostaa tietääkö joku firma, mitä nettiselainta, office-ohjelmistoa tai kuvankatseluohjelmaa käytän, tai mitä ohjelmia oli käynnissä kun tietokone kaatui (paitsi ettei minulla koneet kaatuile kun en tuherra niiden kanssa)


    • aivan-hyvä-se-on

      Sillä voi katsella www-sivuja. Riittää.

    • JaettuOnni

      Onko Windows Firefoxissa vielä se ominaisuus, että se hukkaa näppäimistöltä kirjoitettua tekstiä ikkunan avautuessa?

      Aikanaan siirryin chromeen siksi, että kun FF:ään avasi uuden ikkunan tai välilehden ja samantien aloitti kirjoittamisen osoitepalkkiin niin alkuosa kirjoitetusta tekstistä eli verkko-osoitteesta liian usein hävisi kokonaan. Tuo aiheutti niin paljon harmitusta että vaihdoin selainta. Chrome muisti alusta asti kaiken kirjoitetun tekstin eli siinä ei joutunut odottelemaan ikkunan tai välilehden avaamisen jälkeen yhtään.

      • eiminulla

        Minulla avaakin aina uuden välilehden kun kirjoittaa osoiteriville ellei ole tyhjä sivu. Lisäosilla saa kaiken toimimaan niin kuin haluaa.


      • hyvinontoiminut

        "Onko Windows Firefoxissa vielä se ominaisuus, että se hukkaa näppäimistöltä kirjoitettua tekstiä ikkunan avautuessa? "
        Ei ole, eikä ole ollut.
        Chromeen en kyllä siirtyisi, koska siinä on vakoiluominaisuuksia. Chromium on puhdas ja avointa lähdekoodia, johon tuo chromekin perustuu, eli parempi.


    • Valitettavasti

      Kyllä on aika surkeaksi mennyt Firefox? Avaaminen kestää melkein kauemmin, kuin käyttöjärjestelmän, eikä sivujen lataaminenkaan ole mitään huippuluokkaa. Yhtä hidas W10l, kuin
      Ubuntulla.

      • Sehän aukeaa sekunnissa.


      • valeehtelet

        Vanhemmassa koneessakaan Firefoxin aukeaminen ei kestä kuin 3 s. Äsken kokeilin.


      • hyvääkannattaaodottaa

        Noin 20s, toista sataa lisäosaa ja scriptiä varmasti hiukan hidastaa käynnistymistä, mutta nopeuttaa työskentelyä. Sama wintoosassa, ilman käynnistyviä ohjelmia nopeutuisi, mutta mitä sillä tyhjänä tekee.


      • parempi_mobiilissa

        Firefox Focus.


      • jotainvialla

        Jotain 3 sekkaa täälläkin, ubuntussa. 10:stä en ole ihan varma ajasta, mutta ei siinäkään hidas ole.


      • havaittua.liikennettä
        hyvääkannattaaodottaa kirjoitti:

        Noin 20s, toista sataa lisäosaa ja scriptiä varmasti hiukan hidastaa käynnistymistä, mutta nopeuttaa työskentelyä. Sama wintoosassa, ilman käynnistyviä ohjelmia nopeutuisi, mutta mitä sillä tyhjänä tekee.

        Firefox lähettää aukaistaessa edellisen session selaushistorian NSA:lle. Siksi se käynnistyy hitaasti. Jos Firefoxin sammuttaa hallitusti, niin silloin historia lähetetään suljettaessa, jolloin seuraava käynnistys tapahtuu nopeammin.


      • eilähetä
        havaittua.liikennettä kirjoitti:

        Firefox lähettää aukaistaessa edellisen session selaushistorian NSA:lle. Siksi se käynnistyy hitaasti. Jos Firefoxin sammuttaa hallitusti, niin silloin historia lähetetään suljettaessa, jolloin seuraava käynnistys tapahtuu nopeammin.

        Tietojen lähettämisen saa pois asetuksista ja palomuurillakin sen voi estää. Kymmenien lisäohjelmien lataaminen kestää ja ne voi lähettää jotain tietoja käytöstä, mutta ei tunnistetietoja käyttäjästä. Varsinkin suosituimmat lisäosat paljastuisi äkkiä ja nythän kaikkien pitää olla "signed".


      • win-myllärit
        havaittua.liikennettä kirjoitti:

        Firefox lähettää aukaistaessa edellisen session selaushistorian NSA:lle. Siksi se käynnistyy hitaasti. Jos Firefoxin sammuttaa hallitusti, niin silloin historia lähetetään suljettaessa, jolloin seuraava käynnistys tapahtuu nopeammin.

        Miksiköhän joillakin idiooteilla on tarpeen jauhaa paskaa alinomaan?


    • surullinenkäsi

      vanha kunnon IE 11 olisi paras ja ainoa mitä etenkä microsoft tarvis

      no onhan tuo edge ok nyt mobiilis ku siihe muutaka voi olla

      firefox vie vähemmä tilaa , oliko se 100mt päälle ku chrome 300mt päälle

      firefox vaa aina hiema jähmeämmältä tuntunut ja sillee mut taitaa sillä ihan pärjätä, asiansa näkee

      jännä nähdä mite hommat muuttuu ku flash häviää hiljallee

      aiemmin java oli ongelma

      vanha kunon IE 11 ainoa millä pystyi aapelin words pelaamaan
      sitä en käsitä..

      nyt jääny wordsin pelaaminen pahoin

      • testaapa

        Kokeilepa Maxthonia, sillä toimii yleensä kaikki sivut mitkä ei muilla toimi, ainakin vanhemmilla, vitosta en ole vielä paljon kokeillut. Aikaisemmin 5 vaati rekisteröitymisen, nykyään ei näköjään tarvitse, voi testata portable versiollakin. Käynnistyy tosi nopeasti, videon lataus itsessään jne. Jotkut toiminnot oli paremmin kolmosessa, esim taustan sai mustaksi, kuten FF lisäosalla, uudemmissa vain himmentää koko sivun, lisäosissakaan ei yhtä hyvin toimivaa. Kolmosessa oli oma hyvä mainosten esto, 5 tulee adblock mukana. Setupit vain n. 50MB.

        Voi ladata omalta sivultakin, mutta tuolla hyvät screenshotit.
        http://www.softpedia.com/get/Internet/Browsers/Maxthon-3.shtml


      • pikkulisäys
        testaapa kirjoitti:

        Kokeilepa Maxthonia, sillä toimii yleensä kaikki sivut mitkä ei muilla toimi, ainakin vanhemmilla, vitosta en ole vielä paljon kokeillut. Aikaisemmin 5 vaati rekisteröitymisen, nykyään ei näköjään tarvitse, voi testata portable versiollakin. Käynnistyy tosi nopeasti, videon lataus itsessään jne. Jotkut toiminnot oli paremmin kolmosessa, esim taustan sai mustaksi, kuten FF lisäosalla, uudemmissa vain himmentää koko sivun, lisäosissakaan ei yhtä hyvin toimivaa. Kolmosessa oli oma hyvä mainosten esto, 5 tulee adblock mukana. Setupit vain n. 50MB.

        Voi ladata omalta sivultakin, mutta tuolla hyvät screenshotit.
        http://www.softpedia.com/get/Internet/Browsers/Maxthon-3.shtml

        Night mode näyttää toimivan tuolla lisäosalla niin kuin pitääkin.
        http://extension.maxthon.com/detail/index.php?view_id=3060&category_id=17


      • huhhuhhhh
        testaapa kirjoitti:

        Kokeilepa Maxthonia, sillä toimii yleensä kaikki sivut mitkä ei muilla toimi, ainakin vanhemmilla, vitosta en ole vielä paljon kokeillut. Aikaisemmin 5 vaati rekisteröitymisen, nykyään ei näköjään tarvitse, voi testata portable versiollakin. Käynnistyy tosi nopeasti, videon lataus itsessään jne. Jotkut toiminnot oli paremmin kolmosessa, esim taustan sai mustaksi, kuten FF lisäosalla, uudemmissa vain himmentää koko sivun, lisäosissakaan ei yhtä hyvin toimivaa. Kolmosessa oli oma hyvä mainosten esto, 5 tulee adblock mukana. Setupit vain n. 50MB.

        Voi ladata omalta sivultakin, mutta tuolla hyvät screenshotit.
        http://www.softpedia.com/get/Internet/Browsers/Maxthon-3.shtml

        "Maxthon on Kiinassa kehitetty ja siellä ylläpidettävä verkkoselain"


      • mitähaittaa
        huhhuhhhh kirjoitti:

        "Maxthon on Kiinassa kehitetty ja siellä ylläpidettävä verkkoselain"

        Siellähän melkein kaikki elektroniikkakin, ohjelmointi jne tehdään, vähiten ne taitaa olla mistään vakoilusta kiinni jääneet. Tekevät paljon hyviä ohjelmia, lisäosia jne, eivät vaan viitsi kääntää kaikkia englanniksi. Tuskinpa kiinalaisia edes kiinnostaa mitä joku suomalainen selailee, enemmän amerikkalaisia, eurooppalaisia ja ryssiä. Päivitykset kun laittaa pois käytöstä ja estää kaatumisreportit niin ei ota yhteyttä mihinkään omin päin, pilvipalveluita ei kannata käyttää millään selaimella jos haluaa pitää esim suosikit omana tietonaan. 5GB saisi ilmaista tallennustilaa, mutta en tarvitse.

        Firefoxiin toki saa enemmän kaikenlaisia salausjuttuja ja Torilla voi olla tunnistamaton. Tavalliseen selailuun tai vaikka pornon katseluun Maxthon ihan ok, joskus tullut hoidettua pankkiasiatkin ja tehtyä ostoksia ilman ongelmia. Tuo portable ei näytä säilyttävän lisäosien järjestystä ja tuo piilotetut uudelleen, vitoseen ei saa myöskään vielä skinejä, muuta kuin eri värejä ja kuvioita.


    • paskojaovatmuut

      Huippu selain! Turhat kirjoittelut saa helposti ohjattua suoraan RAM-muistille, niin ei kuluta kiintolevyä.
      Tosin ei tämä yksityinen selaus juuri mitään muutenkaan kirjoita.

      about:cache

      memory
      Number of entries: 0
      Maximum storage size: 29696 KiB
      Storage in use: 0 KiB
      Storage disk location: none, only stored in memory
      disk
      Number of entries: 0
      Maximum storage size: 29696 KiB
      Storage in use: 0 KiB
      Storage disk location: none, only stored in memory

    • Junthi

      Firefox teki sen taas! Eli oikoluku lopetti toimintansa päivityksessä jo toisen kerran.
      Taitaa firefoxin alusta olla luhistumassa omaan mahdottomuuteensa. Ahnehdittu läjäpäin ominaisuuksia muttei kyetä niitä asiallisesti lisäämään. Automaattista korjaussarjaa tulee solkenaan ja niitä virheitä mitä ei ehditä korjata.. hylätään surutta toiminnot mitä ei ehditty korjata. Käytä sitä nyt kun et tiedä toimiiko enää huomenna.
      Yleisarvosana nykyisestä versiosta: PASKA

      • oikoluku_joutava

        Oikoluku aivan joutavanpäiväinen ominaisuus. Itse ruksin sen aina pois jos Firefoxia uuteen koneeseen asennan tai Firefoxilla varustettua Linux-distroa otan käyttöön.


    • eihyvältänäytäkkä

      Kyllä se rupeaa olemaan huono ja hidas. Chromium on Ubuntussa jo paljon parempi ja nopeampi.

    • Hukkailee_merkit

      Sellanen paska tosta tuliketusta on tullut, että päivitysten yhteydessä on viime 2 vuoden aikana hukannut kirjainmerkit, ja sehän riepoo, siksi autopäivitykset on totaalisesti estetty ja pois päältä, eikä tule päälle. Sitten muutamat tuliketun hifistelyt riepoo näissä viime malleissa, et kaikki on persiillään, ja saa asettaa kaiken uusiksi, mut muuta murhetta ei ole ainakaan toistaseksi ollut. Mainonta on ja pysyy kurissa, parin muun proggigsen kera jotka ei liitoksissa tulikettuun, mut vähän liikaa vuotaa myös ulospäin, ja siinä on ollut tekemistä myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe