Muistatteko 1970-luvulta sen typerännimisen shampoon, Hellä Mietosen? Pullo oli sen muotoinen, että sitä kutsuttiin myös thalidomidishampooksi, koska se muistutti tynkäkätistä ja -jalkaista ihmistä eli Thalidomidi-lääkkeen uhria.
Nyt Hellä Mietonen on palannut myyntiin, vuosikymmenten tauon jälkeen. Pullo on sama, mutta sisältö on vaihdettu. Kyseessä on ainoastaan Citymarketteja varten tehty erikoiserä, ja ilmeisesti valmistaja käyttää siinä shampoona jotakin toisella nimellä jo tuotannossa olevaa shampootaan. Hinta kuitenkin on kova, 4,90 € - jos joku haluaa thalidomididesignista maksaa.
http://www.k-citymarket.fi/meikit-ja-kosmetiikka/hella-mietonen-on-palannut/
HELLÄ MIETONEN-shampoo on palannut!
7
1307
Vastaukset
- RaajatOn
Thalidomid oli 1950-luvun lopussa ja 60-luvun alussa unilääke, jota määrättiin raskaana oleville naisille. Suomessakin.
No, nukuttihan se, mutta sillä oli sellainen jännä sivuvaikutus, että jos nainen otti sitä raskautensa alkuvaiheessa, se esti sikiön käsien ja jalkojen kehittymisen normaaleiksi. Vauva syntyi ns. hyljeraajaisena, katso kuva:
https://i.ytimg.com/vi/y2lhmSCunrI/maxresdefault.jpg
Jos sitä taas otti raskauden loppuvaiheessa, se ei vaikuttanut vauvaan mitenkään. 1970-luvun lasten kesken kaikkein kauhein haukkumasana, jonka toiselle lapselle saattoi sanoa, oli "thalidomidi", aivan kuten 1980-luvulla oli "mongoloidi" ja nykyään "autisti".- limperi
En muista 70-luvun peruskoulussa koskaan tuollaista talidomidi-nimittelyä olleen; kyllähän se oli "homo" jo silloin ainakin meilläpäin....teillä toisin.
- neuvokasta
Ei se ollut unilääke, vaan lääke raskauspahoinvointiin. Sitä oli ensin kokeiltu kai kaneilla, joille ei tullut mitään sivuvaikutuksia. Mutta ihmisillä aineenvaihdunta oli jossain kohdassa erilainen.
- hiuksiin
Hyvä Shampoo
- Hyvinhellämies
Missä Mietonen tehdään?
- fomgmfgogmfo
Kurikassa.
- Anonyymi
fomgmfgogmfo kirjoitti:
Kurikassa.
Missä firmassa saako vielä mistään? Sitä oli saippuapalanakin samalla muodolla.
- reppuriika
Tuttu on pullo. Ensin tuli mieleen se Kastehelmi-shampoo, jossa nainen on polvillaan kai kukkaniityllä ja pesee vadista kutrejaan. Liekö vielä se myynnissä. Minun merkki on Sinisessä pullossa oleva Erittäin hieno suomalainen shampoo. Sillä olen pessyt jo vuosia. Riittoisia ja edullinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449341
- 785872
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14810Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414356- 583875
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella563578Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313469- 472668
- 342192
- 402000