ulkomaan kohteeseen keväällä ja kesällä, lentokentälle, koneeseen, kauas pois, kesäiseen Pariisiin vaikka, tai Tukholmaan, tepastella siellä ja osua miellyttävään suomalsille erilaiseen kahvilaan tai muuhun paikkaan, aaahh...
Ja vain katsella ja miettiä ja ihmetellä, ja juoda tarjotut kaffit...:)
Eikö ole ihanaa mennä pois jonnekin ihanaan
72
729
Vastaukset
Ei innosta.
Minä pidän Suomalaisesta työ-voimasta sekä pöytä-kansi-levystä.
H.- kotimaanimansikka
Ei tee mieli ulkomaille.
Kesällä voisin mennä Suomessa johon kohteeseen missä en ole känyt. Joku rannikkokaupunki. Juu ei, olen katsellut kai liikaa lentoturmatutkintoja.
Keitän kahvit nuotiolla, tunturin juurella, laavulla tai taivasalla.
Osaan miettiä ja ihmetellä myös kotimaassa.- sumppirallaa
Sullapa onnii pitkät kahvinkeittomatkat. Mulla kahvinkeitin porisee tuossa keittiön pöydällä. Aattelin ryystää oikein pullan kans.
sumppirallaa kirjoitti:
Sullapa onnii pitkät kahvinkeittomatkat. Mulla kahvinkeitin porisee tuossa keittiön pöydällä. Aattelin ryystää oikein pullan kans.
On meilläkin mokkamestari keittiössä, mutta jos matkaan lähtee, niin sitten vähän erilaisempaa.
Lammen rannan nuotiopaikalle on 300 metriä.
- siilenä
Kyllä minä voisin lähteä johonkin Tukholmaan tai Tallinnan vanhaan kapunkiin. Tai Norjaankin.
Kauemmas en enää ikinä lennä. Kotimaassakin on kolkkia koluamati.- 1eero
Minnäi kyllä meinaan pysyä ihan savon muassa, harrastaa luontomatkailua kunhan kesä joutuu.
- siilenä
1eero kirjoitti:
Minnäi kyllä meinaan pysyä ihan savon muassa, harrastaa luontomatkailua kunhan kesä joutuu.
Juups. Minä aattelin lähtiä piipahtamaan kesälomalla tuolla päälaella päin, en nääs ole koskaan niin korkealla käyny.
Joko venho on vesillä? - 1eero
siilenä kirjoitti:
Juups. Minä aattelin lähtiä piipahtamaan kesälomalla tuolla päälaella päin, en nääs ole koskaan niin korkealla käyny.
Joko venho on vesillä?Päälaki on sulla likellä, ainaki ite tykkäsin ylä-lapista on se niin erillaista. Vene on vielä maissa ressun alla jos ens'viikolla alkas kunnostelemaa ja sitten kun kesälämmin tullee vois ajatella vesille, se on tuo ikä ei sitä ennee hötkyillä.
siilenä kirjoitti:
Joko venho on vesillä?Kyllä, välttämättä sinun on piipahdettava käydä katsomassa se oikea Lappi. Siellä se on vasta puurajan yläpuolella. Mene ihan rajan yli Norjan puolelle Finnmarkin lääniin, Jäämerelle asti.
1eero kirjoitti:
Päälaki on sulla likellä, ainaki ite tykkäsin ylä-lapista on se niin erillaista. Vene on vielä maissa ressun alla jos ens'viikolla alkas kunnostelemaa ja sitten kun kesälämmin tullee vois ajatella vesille, se on tuo ikä ei sitä ennee hötkyillä.
On se päälaki varmaan likempänä kuin sinulla mutta kyllä tästä matkaa on vielä ihan kiitettävästi et yhen päivän reissulle ei viittis lähteä.
Nii, mihinkäs tässä kiire, valamiissa mualimassa.Tellukka kirjoitti:
Kyllä, välttämättä sinun on piipahdettava käydä katsomassa se oikea Lappi. Siellä se on vasta puurajan yläpuolella. Mene ihan rajan yli Norjan puolelle Finnmarkin lääniin, Jäämerelle asti.
Juu, katastellaan. Matkareittisuunnitelma on pikkasen vielä auki et minnekkäs saakka.
- Anonyymi
siilenä kirjoitti:
Joko venho on vesillä?Minä taas lähren keskipohjanmaan vuaristoon, kunhan lumivyäryvaara hellittää.
- Anonyymi
1eero kirjoitti:
Päälaki on sulla likellä, ainaki ite tykkäsin ylä-lapista on se niin erillaista. Vene on vielä maissa ressun alla jos ens'viikolla alkas kunnostelemaa ja sitten kun kesälämmin tullee vois ajatella vesille, se on tuo ikä ei sitä ennee hötkyillä.
Mulla se päälaki kasvaa sillä vauhdilla ylöspäin, ettei hiusraja perässä pysy.
- Heikunkeikku
On ihanaa mennä, jos into pursuaa sisuksissa.
Minulla itselläni on intoa, mutta ei aloittajan mainitsemiin paikkoihin. Pääsen kohta saareen haravoimaan ja siivoamaan sisätiloja. Kun kaikki on kunnossa, niin hitto vie pääsen pitkästä aikaa tuikkimaan klapeja saunan uuniin, nuuhkia savupiipusta tulevaa savua, hakea merestä vettä ja siinä touhutessa ja välissä katsella merelle.
Tommonen passaa minulle tällä hetkellä paremmin.
Jos-jos jonnekin lähtisin, niin en menisi mihinkään suurkaupunkeihin tallustelemaan. Semmoseen ei ole ollut koskaan intoa.
Ainut aika, jolloin voisin tahtoa lähteä etelän lämpöön on keskellä talvea. Joulun ja uudenvuoden viettää jossakin ihanassa kesässä. Ei varmaan tulle koskaan toteutumaan enää, koska mun kaikki tutut, jotka periaatteessa voisivat lähteä, niin eivät tahdo lähteä juuri jouluna. He tahtovat viettää perinteisen joulun täällä Suomessa. Minä en niinkään ole perinteitä vaalivaa tyyppiä. - muuten-mukava-ajatus
Juuu, onhan ajatus ihana,
mutta nykyään pelkään lenktokoneella lentämistä
ja laiva-matkoja merellä,
aina tuntu ,,, kone putoaa juuri ku olen matkalla,
tai laiva uppoaa myrskyiseen mereen juuri ku ole laivassa ,
niin ja ylimääräinen rahaki on kummasti kadonnu taivaan tuuliin,
joten tyydyn kotimassa nauttimaan kotimaan palveluja, Tuntuu monella olevan lentopelko, joka rajoittaa matkustamista.
Olen itse ollut lento onnettomuudessa, josta toipuminen pelottomaan lentämiseen kesti muutaman vuoden. Oli vaan aloitettava lentäminen ja pyyhittävä pois ikävät muistot. Samoin lentokoneiden ja ilmailun tekniikan tuntemus palautti luottamukseni lentämiseen.
Useimmat onnettomuudet ovat sekavassa mielentilassa olevien ihmisten aiheuttamia ei koneet alas putoile tuosta noin vaan.
Taivaalla on toinen maailma. Ilmassa on tuhansia koneita satoja tuhansia ihmisiä joka päivä. Siellä syödään aamiaista, katsellaan elokuvia, nukutaa, seurustellaan jne.
Kotona tapahtuvat onnettomuudet vammauttavat, kotona tapahtuu eniten onnettomuuksia. (siitäkin kokemus).
Nyt tosin tuotan jälleen mielipahaa kokemuksiani kertomalla, mutta lohdutan, en ole ratsastanut hevosella ikinä, enkä käynyt Kiinassa.
Heikku kertoi saareen kaipuustaan niin elävästi, että mieleni lensi korpeen ja rantasaunan lämmitykseen.
On tietty ihmisiä, jotka eivät voi hyvin muualla kuin kotipaikkakunnillaan.
Hollannin ystäväni ihmettelevätkin sitä, että en tunne koti ikävää. Miksi tuntisin?- lentopelko-on-totta
heh, joo,
mistä korpikirjailija tietää milloin joku lentäjä on sekavassa tilassa,
sekavuus voi tulla äkki -arvaamatta esm. ku vaimo ilmoittaa yllättäin
että ottaa avioeron ja vie lapset mennessään, huh huh
lentäjä päättää ettei lähde tästä maailmasta yksin,
vie koko koneelisen 300 -500 ihmistä mukanaan vuoren seinämään,
luottamus lentämisee on kadonnu,
vaikka varsinaisesti en lentoturmassa ole ollukkaa,
mutta eräski reissu sattui venäläisellä koneella,
kone kuuluttaja ilmoitti että nyt leneetäänki ääntänopeemmin
kone oli siis suihkari,
myöhemmin kuulin ettei koneella olis saanu ajaa ääntänopeemmin
se olisi voinu hajota, se oli kielletty,
eipä sen jälkee ole venäiläisiin koneisiin istunu,
vain finnairin koneet kelpaa,
mutta mistä tietää ettei suomalainen lentäjäki josku menetä järkeään, Sekava lentäjä on todella harvinainen ilmiö, mutta taitamattomia näyttää olevan paljonkin.
Ei hallita konetta ja tehdään vääriä ratkaisuja, joskus väärän opetuksen vuoksi.
Hyvin harvoin koneesta löytyy jokin onnettomuuden aiheuttanut vika ja sekin on saattanut tulla lentäjän tekemän virheen seurauksena.
Ole huoleti, en tunne mielipahaa kertomustesi takia.
Kunhan Helsingistä saapuva pikavuoro pääsisi ehjänä perille, valtatie voi olla vaarallinen.Ancelina kirjoitti:
Sekava lentäjä on todella harvinainen ilmiö, mutta taitamattomia näyttää olevan paljonkin.
Ei hallita konetta ja tehdään vääriä ratkaisuja, joskus väärän opetuksen vuoksi.
Hyvin harvoin koneesta löytyy jokin onnettomuuden aiheuttanut vika ja sekin on saattanut tulla lentäjän tekemän virheen seurauksena.
Ole huoleti, en tunne mielipahaa kertomustesi takia.
Kunhan Helsingistä saapuva pikavuoro pääsisi ehjänä perille, valtatie voi olla vaarallinen.Eniten kuolee ihmisiä maanteillä.
lentopelko-on-totta kirjoitti:
heh, joo,
kone oli siis suihkari,
mutta mistä tietää ettei suomalainen lentäjäki josku menetä järkeään,En minä toki mitään tiedä. Luen joskus uutisia.
- Heikunkeikku
Minä tykkään kuunnella/lukea muiden kertomuksia reissuistaan. Myös katsella kuvia.
Siinä vähäköku pääsee "siivellä" matkustelemaan:)
Itse en pelkää lentämistä, mutta ei siellä kivaakaan ole yhessä paikassa istua pienin jalkatiloin ja vahdata kelloa, että koska oikein on perillä. 10 tuntia tai yli menevät lentomatkat eivät saa mitenkään mua innostumaan, vaikka kohdemaa olisi kuinka ihana.
Onneksi niitä on hyviä paikkoja lähempänäkin.
Olishan se tietysti kivaakin, jos yhtäkkiä joku matka-ampiainen iskis piikkinsä muhun ja saisin innostuksen lähteä jonnekin. Nyt kuitenkaan ei yhtään huvita, mikä tietysti on siinä mielessä hyvä asia, kun ei semmosta erityisen hyvää matkustuskaveria ole. Tai on yksi, mutta hän ei suurin surminkaan lähtisi etelään jouluna.
Kerro vaan matkoistasi.
Minä oon näköjään semmosta tehnyt, mitä sinä et, sillä oon harrastanut ratsastusta monta vuotta. Sekä lapsena että aikuisena. Etelässä (Kreikka) olin ratsastusretkellä. Monta tuntia hevosen selässä.
Että siinä sulle seuraava tekeminen Kiinaan matkustamisen lisäksi:) lentopelko-on-totta kirjoitti:
heh, joo,
kone oli siis suihkari,
mutta mistä tietää ettei suomalainen lentäjäki josku menetä järkeään,"korpikirjailija"
Matkustaja-koneella joutuu ja toisinaan saa lentää ääntä nopeammin.
Kaiken-laista suihku-virtausta kun siellä ylhäällä on.
Silloin kyse on myötä-tuulesta ja ilman tiheydestä.
Koneen moottoreilla ei saa nostaa nopeutta yli äänen-nopeuden.
H.- liikenne-ei-pelota-
korpikirjailija kirjoitti:
Eniten kuolee ihmisiä maanteillä.
Joo, mutta maantiellä ei pelota, koska i t s e on ratissa
ja erittäin vastuullinen liikenteessä,
toistaiseksi terve, refleksit terveet ja nopeet,
k u n n i o i t a n kaikkia liikenteessä olevia, ja myös itseä,
pitää huomata myös mahdolliset toisten tekemät virheet ja vältää neki,
juu, muutaman kerran on ollu täpäriä tilanteita,
toistaiseksi olen salamana välttäny ne,
esm, kerran k a a r t e e s s a tuli auto tuhatta ja sataa vastaan samalla kaistalla,
mutta hiukan aikasemmin REKKA- auto anto kiivaasti valomerkkejä,
säikähdin kauheesti,
mikä on vikana,
onko mun auto tulessa, huh huh
-- joten rekan valomerkkien ansiosta ajoin tien sivuun
kun samlla tuli minun kaistalla auto tuhatta ja saa vastaani, huh hu,
jos oli törmätty olisin tuusan-nuuskana, enkä nyt täällä kirjoittamassa varotusta teille ,
REKKA-AUTOILIJA pelasti henkeni,
valtavn suuret kiitokset rakka-kuskille ken hän sitten mahtaa ollakkaa,
-- aina kun joku antaa valomerkkejä, varokaa,
kaareentakaa voi tulla joku hullu lujaa vauhtia samalla kaistalla,
-- luojalle kiitos,
luotan luojan suojeluun aina liikenteessä,
luoja on suojellu useiamman kerran hirven kanssa törmäämisenki, vähältä-piti tilanteissa, Heikunkeikku kirjoitti:
Minä tykkään kuunnella/lukea muiden kertomuksia reissuistaan. Myös katsella kuvia.
Siinä vähäköku pääsee "siivellä" matkustelemaan:)
Itse en pelkää lentämistä, mutta ei siellä kivaakaan ole yhessä paikassa istua pienin jalkatiloin ja vahdata kelloa, että koska oikein on perillä. 10 tuntia tai yli menevät lentomatkat eivät saa mitenkään mua innostumaan, vaikka kohdemaa olisi kuinka ihana.
Onneksi niitä on hyviä paikkoja lähempänäkin.
Olishan se tietysti kivaakin, jos yhtäkkiä joku matka-ampiainen iskis piikkinsä muhun ja saisin innostuksen lähteä jonnekin. Nyt kuitenkaan ei yhtään huvita, mikä tietysti on siinä mielessä hyvä asia, kun ei semmosta erityisen hyvää matkustuskaveria ole. Tai on yksi, mutta hän ei suurin surminkaan lähtisi etelään jouluna.
Kerro vaan matkoistasi.
Minä oon näköjään semmosta tehnyt, mitä sinä et, sillä oon harrastanut ratsastusta monta vuotta. Sekä lapsena että aikuisena. Etelässä (Kreikka) olin ratsastusretkellä. Monta tuntia hevosen selässä.
Että siinä sulle seuraava tekeminen Kiinaan matkustamisen lisäksi:)Olin ostoksilla ja kotimatkalla mietin, enkö ole ikinä ratsastanut... hei....olempas.
Oli vuosi jotain 1986 olimme ravintolan liikkeenjohtokoulutusporukan kanssa Unkarissa. Todellakin minulla on jopa valokuva kun ratsastan, tosin joku hevostallin kouluttaja piti heppaa köydellä kiinni kun kiersimme ympyrää. Mutta Kiinassa en ole käynyt.
P:n tyttären hevosta olen hoitanut ja talutellut. Kiltti pienikokoinen hevonen.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
H.Huonoja kokemuksia siitä ääntä nopeammin lentämisestä. Kanadaan mennessäni tilasin koneessa lentoemännältä votkan. Hän ei sitä tietenkään kuullut, koska lensimme ääntä nopeammin ja tilaukseni jäi heti jälkeemme. Toistin tilauksen lukuisia kertoja, mutta aina sama tulos. Seuraavana päivänä ollessani Montrealin jäähallin ravintolakatsomossa pääsivät nuo kaikki koneessa tekemäni tilaukset sitten perille ja pian edessäni oli 18 x votka. Ja olihan kallis paikka 11 usan dollaria / kappale. Eli lähes parisataa. Pelikellossa oli vasta 14.03 kun sammuin juuri ennen Sakun rankkaria ja putkasta heräsin aamulla.
JOTEN: Varatkaa matkaanne hieman enemmän aikaa ja lentäkää hyvät ihmiset hitaammin, ettei käy samoin! - Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
H.Lensin yliäänikoneella ja en saanut vastauksia lentoemolle esittämiini kysymyksiin heti. Ne saapuivat kohdekaupunkiin vasta seuraavana päivänä.
- Anonyymi
liikenne-ei-pelota- kirjoitti:
Joo, mutta maantiellä ei pelota, koska i t s e on ratissa
ja erittäin vastuullinen liikenteessä,
toistaiseksi terve, refleksit terveet ja nopeet,
k u n n i o i t a n kaikkia liikenteessä olevia, ja myös itseä,
pitää huomata myös mahdolliset toisten tekemät virheet ja vältää neki,
juu, muutaman kerran on ollu täpäriä tilanteita,
toistaiseksi olen salamana välttäny ne,
esm, kerran k a a r t e e s s a tuli auto tuhatta ja sataa vastaan samalla kaistalla,
mutta hiukan aikasemmin REKKA- auto anto kiivaasti valomerkkejä,
säikähdin kauheesti,
mikä on vikana,
onko mun auto tulessa, huh huh
-- joten rekan valomerkkien ansiosta ajoin tien sivuun
kun samlla tuli minun kaistalla auto tuhatta ja saa vastaani, huh hu,
jos oli törmätty olisin tuusan-nuuskana, enkä nyt täällä kirjoittamassa varotusta teille ,
REKKA-AUTOILIJA pelasti henkeni,
valtavn suuret kiitokset rakka-kuskille ken hän sitten mahtaa ollakkaa,
-- aina kun joku antaa valomerkkejä, varokaa,
kaareentakaa voi tulla joku hullu lujaa vauhtia samalla kaistalla,
-- luojalle kiitos,
luotan luojan suojeluun aina liikenteessä,
luoja on suojellu useiamman kerran hirven kanssa törmäämisenki, vähältä-piti tilanteissa,Kun se kameran valo välähtää, niin olet jo "alta pois"??
- TosiLentäjät
Voihan hyvät hyssykät, täällähän on oikeita lentämisen asiantuntijoita. Onnettomuudet ovat hermostuneiden tai muuten hölmöjen lentäjien vika. Isoja koneita lentämään pääsee ilmeisesti kuka tahansa.
Lentäjästä tulee lentokyvytön, jos vaimo uhkaa erolla ja vie lapsetkin."TosiLentäjät"
Kuvailemasi ongelma on todella aiheuttanut jokusen tappavan tapahtuman.
Löytyy myös monta tapahtumaa Lento-Kapteenin taloudellisista ongelmista.
Tappavista unohduksista lento-tilan asetuksista.
Vain siksi että Kapteeni on koti-väsynyt, tai miettii ihan muita asioita.
Uskovaisuus on kuitenkin tehnyt enemmän tuhoa ilmailussa.
-
Joten ei aina pitäisi höpöttää teeveemäisesti tietämättömänä asioista.
H.hunksz kirjoitti:
"TosiLentäjät"
Kuvailemasi ongelma on todella aiheuttanut jokusen tappavan tapahtuman.
Löytyy myös monta tapahtumaa Lento-Kapteenin taloudellisista ongelmista.
Tappavista unohduksista lento-tilan asetuksista.
Vain siksi että Kapteeni on koti-väsynyt, tai miettii ihan muita asioita.
Uskovaisuus on kuitenkin tehnyt enemmän tuhoa ilmailussa.
-
Joten ei aina pitäisi höpöttää teeveemäisesti tietämättömänä asioista.
H.Niin tosi on, että uskovaiset ovat lentäneet koneita pilvenpiirtäjiin ja epäpätevät rakettien ampujat pudottaneet matkustajakoneita olettaessaan niitä vihollisen koneiksi.
Eli näitä sekavassa uskonnollisessa ja poliittisessa mielentilassa olevia on lentiliikenteen uhkana enempi kuin muutama seko pilotti.
Älkää antako pelolle valtaa.
Suosittelen lämpimästi. Olen tehnyt noita asioita jo kaksi kuukautta, katukahvilassa on hauska katsella ohikulkevia, pöytiin tarjoillaan, ja se on hyvin halpaa. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. On onnellinen olo.
- ö-Öö
Ei kiinnosta
Aloituksessa oikeastaan lueteltiin paljon syitä, miksi ei kiinnosta. Ihan tarpeekseen tullut matkusteltua, siis bet varjopuolet kyllä kans tullut tutuiksi. Liian kuumaa, liikaa ihmisiä, liian kummallisia kuppiloita, liikaa lentokoneess pönöttämistä.
Sellainenkin. Aikanaan oli kaikenlaista eksotiikkaa ulkomaissa. Yelkkarista jne tulee nykyisin niin paljon ohjelmaa erilaisista kulttuureista ja maista, kaikkea tietoa kaikkialta, ei ole enää mitään tutkimusmatkailuinnostusta. Tavallaan kiinnostavinta ulkomaanmatkoissa ehkä ois ruokakulttuurit. Mutta suomestakin saa jo varsin monenlaista safkaa, kepappeja kun tehdään muuallakin, kuin suomessa.
Loman pitää olla rentouttava, ei stressaava.
Snadi automatka jonnekin norjaan, tahi kaupunkiloma suomessa hotellissa vois vähän kiinnostaa. Siis kalaan, tai jonnekin kulttuuritapahtumaan. Vaan, eipä ole suunnitelmia, jos jotain sopivaa sattuu eteen, se asia erikseen. Tollaset turistiristeilyt tai halpismatkat, ei kiitos.
=DW= - minaminanina
Ei innosta, menen vaikka naapuri kaupunkiin en tunne sielläkään ketään.
- Onnionpäänsisällä
En mä vaan ymmärrä ,mikä siinä on niin ihanaa esim matkustaa Pariisiin kaffelle. Tänäänkin loistava sää meillä Suomessa ,,kaffet omalla terassilla kera konjakin,,linnut laulaa upeasti,meren kohina kuuluu terassilleni tääl kaupunkiasunnossakin. Aivan loistava fiilis,,,,ei tartte matkustaa minnekkään,kun kaikki ihanuus on käden ulottuvilla.
Tulkaa ihmeessä Tukholmaan. Menkää kaupunkiin sen viihtyisämmältä puolelta, Slussenin kautta.
On niinkuin olisi käynyt Aleppossa
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/slussenrivningarna-i-full-gang- torkkuhuopa
Matkustelin nuorena etelämmässä, en turistipaikoissa varsinaisesti. Saksassa kävin myös ja Itävallassa sukuloimisen vuoksi.
Nyt iäkkäänä vain pohjoiseen. Suomeen tai pohjoismaihin, muualle en enää halua. - reppulina
Katselin kevyitä yhden hengen ;)/henkilön telttoja. Jospa lähtisikin Suomen kansallispuistoja kiertämään. Niitäkin on vielä näkemättä.
- irjala
Mie meen tänä kesänä Pykeijaan.Luin talvella Lappalaisen kirjan Ruijansuomalaisten elämää ihana opus oli tätä matkaa varten alustukseksi. :)
- reppulina
irjala kirjoitti:
Mie meen tänä kesänä Pykeijaan.Luin talvella Lappalaisen kirjan Ruijansuomalaisten elämää ihana opus oli tätä matkaa varten alustukseksi. :)
Oijoi, ihania kuvia Pykeijasta löysin. Elämyksellistä matkaa jo näin etukäteen!
- irjalat
reppulina kirjoitti:
Oijoi, ihania kuvia Pykeijasta löysin. Elämyksellistä matkaa jo näin etukäteen!
Joo olen käynyt siellä ennen kirjaakin kerran, Elsan jäämeren sauna, ja koko kylä, niin suomalaista, Pipolaveien, kunkkurapu.,--
- Sellai
Hope Walley vaikuttaisi mukavalta paikalta ?
- hummaniheijaa
Niinkö Käneidä?
Näin valtavirrasta pikkasen sivussa olevana olen ihan omat huvittelut ominut.
Mä en menekkään minnekkään pois vaan ajelen suorastaan sisälle.
Aikaisin aamulla on hienoo ajella autiossa kaupunkissa , pitkin ja poikin rikkoen törkeästi ryhmittymissääntöjä , mukava palata kotiin nuorena kapinallisena.No kerrohan, mitkä olisivat niitä ihania paikkoja.
Helsingistä löytyy vähintään yhtä ihania paikkoja kuin Tukholmastakin ja paaaaaljon ihanampia kuin Pariisissa.
Euroopassa voi matkustaa hyvin pintateitsekin, vaikka laivalla ja junalla, eikä tarvitse kuluttaa aikaa lentokentillä odottelemassa myöhästyneitä lentoja.
Oletteko käyneet kaikissa mielenkiintoisissa matkakohteissa Suomessa? Eri kaupungeissa, erilaisissa luontomaisemissa, historiallisissa matkakohteissa, matkustelleet järvillä makeissa vesissä, Suomenlahdella, Pohjanlahdella, Merenkurkussa, eripuolilla Suomea erilaisissa saaristoissa, pohjoisessa, etelässä, idässä, lännessä?
Hyrsylän mutkassa? J.L. Runebergin kotona Porvoossa? Kolilla? Luontopoluilla eri puolilla Suomea? Linturetkillä? Eri kaupungeissa ja eri puolilla omaa kotiseutua? Museoissa? Eläintarhoissa? Erilaisissa perinnemaisemissa?
Mitä suomalaista matkakohdetta sinä suosittelisit? Miksi? Kenelle?- eläkkeestähaaveileva
Espanjaan kun menet , niin luulet olevasi Suomessa koska siellä on niin paljon Suomalaisia.
Joo, kiitos, mutta ei kiinnosta ulkomaat. Olen kuusivuotta ulkomailla asunut nuoruudessani ja nähnyt satoja kansallisuuksia. Kolme vuotta sitten viimeksi olin ulkomaanmatkalla kun työnantaja maksoi ja nykyään minua ei saa suomen maaseudulta ulkomaille vaikka maksaisi vähän enemmänkin. Asuntovaunun kanssa erämaajärvelle ja luontoretkelle lähimaastoon ja kodassa kahvit ja grillaukset. En kaipaa hotelleja enkä vieraita kulttuureja. Suomen kaupunkireissutkin on vain pakollisia, en nauti yhtään. Arvostan omaa Suomeamme ja omaa kulttuuriamme. Kyläkaupan tavaravalikoima riittää ja ostoskeskuspäivät pari kertaa vuodessa ihan tarpeeksi. Onneksi on rauhallinen kylpylä lähellä kotia erämaan keskellä siellä voi käydä rauhassa uimassa ja porealtaassa. Eikä tarvitse nähdä vieraita kulttuureja.
En halua kotimaasta mihinkään keväällä ja kesällä oli kelit millaiset hyvänsä.
On tainnut tulla reissuamisen suhteen tulla kiintiö täyteen kun ei ole minkäänlaista kaukokaipuuta.
Täällä kotona on kaikki mitä tarvitsen, aamulla oli pakkasta mutta jo nyt on 13 astetta lämmintä. Lähden ulkohommiin.- yhtävuotta
Totesin tässä taannoin rakkaalleni, että kävely hänen kanssaan metsässä voittaa kaikki netissä tarjotut Karibian risteilyt ym. Kohtasin hänet lähes vuosi sitten, en kaipaa kauas.
- jaanamcf
on se kumma että kukaan ei välitä katukahvilassa istumisesta ja Pariisissa käymisestä, ja kuinka paljon siellä ihmisiä käy ja naustiskelee katukahvilassa pistäytymisistä ja kaupungin hengestä. JA KUINK APALJON ON IHMISIÄ AINA MENOSSA ESIM. LENTOKETILLÄ JA -KONEISSÄ ESIM. pARIISIIN JA MUUALLE VASTAAAVIIN JA KUINKA PALJON IHMISTE LIIKKUU, MUTTA PALSTALLA EI KUKAAN TYKKÄÄ SELLAISESTA.
- yhtävuotta
Kauan sitten pidin Lontoosta ja erityisesti katukahviloissa istuskelemisista. Siellä näkyi niin erilaisia ihmisiä. Tässä taannoin istuskelin Kampissa Espoon bussien lähtölaiturien luona ja siellä näkyi kirjavampaa porukkaa kuin viimeksi Lontoossa käydessäni.
Oli aikoja että tykkäsin kovastikin juuri aloittajan kertomista elämyksistä.
Olen myös matkustellut aika paljon, itään ja länteen, lähemmäksi ja kauas.
Miksikä en vieläkin voisi istua katukahvilassa vaikkapa Pariisissa mutta ensin olisi pakattava, etsittävä kissalle hoitaja, lennettävä ym... Kotinurkilla on myös kesällä mukavia katukahviloita, eikä omaa pihaa voita mikään istuskelu paikkana.
Kesällä on Pariisissakin usein liian kuuma, en nauti olostani kun paidan selkämys on märkänä ja hiki tippuu otsalta.
Venetsian reissulta muistan päivän aikaan katukahvilan törkeät hinnat, kovan kuumuuden ja kanaalien haisevan veden. Puluja oli pyhän Markuksen torilla paljon, ihan samanlaisia kuin täälläkin.
Kauniita lasiesineitä nähtiin ja illalla oli kaunista eikä niin kuuma istuskella ulkona.mielikki.mummo kirjoitti:
Oli aikoja että tykkäsin kovastikin juuri aloittajan kertomista elämyksistä.
Olen myös matkustellut aika paljon, itään ja länteen, lähemmäksi ja kauas.
Miksikä en vieläkin voisi istua katukahvilassa vaikkapa Pariisissa mutta ensin olisi pakattava, etsittävä kissalle hoitaja, lennettävä ym... Kotinurkilla on myös kesällä mukavia katukahviloita, eikä omaa pihaa voita mikään istuskelu paikkana.
Kesällä on Pariisissakin usein liian kuuma, en nauti olostani kun paidan selkämys on märkänä ja hiki tippuu otsalta.
Venetsian reissulta muistan päivän aikaan katukahvilan törkeät hinnat, kovan kuumuuden ja kanaalien haisevan veden. Puluja oli pyhän Markuksen torilla paljon, ihan samanlaisia kuin täälläkin.
Kauniita lasiesineitä nähtiin ja illalla oli kaunista eikä niin kuuma istuskella ulkona.Samassa paikassa taisin minäkin maksaa elämäni kalleimman hinnan kupposesta kylmää kahvia. Mutta samanlaista kuin täälläkin? Oli talot vähän komeampia ja gondolilla ajelu ihan jees.
- New-age
Minä tykkään katukahviloista. En tykkää olutkarsinoista. Tiksin raitti mm on täynnä niitä.
Olen myös matkustellut paljosti Suomen kaupungeissa lomalla.
Pariisi tai Parainen, molemmat sujuu.
Mutta, mutta täytyy nähdä muutakin, museo, taidemuseo, kirkko jne.
Pariisin vanha hautausmaa on mielenkiintoinen. Samoin dallailu Louvresta Riemukaarelle. En nyt ihan kaffeelle vain menis. Pauligin tumma pressa käy ihan kotona. Tai espresso mutterilla.
Espresson tarina oli jommassa kummassa iltiksessä häromdagen.
Kaukomaista riittää hyvät dokumentit, kutrn nyt tuo Väli-Ameriikka jonkun x jäljissä.
- loitttsuh
No kyllä ne tv:ssä ainakin kun ne matkustaa jonnekin, on tykänneet.
- Sellai
Tv ja netinkautta virtuaali nojatuolimatkat ovat auvoisempia.
- MissäTreffattais
Oletteko istuskelleet kaupunkilaisissa terassikahviloissa meren, järven tai joenrannalla? Esplanaadinpuistossa? Carusellissa, Ursulassa? Kauppatorilla?
Oletteko käyneet kaikissa mielenkiintoisissa matkakohteissa Suomessa? Eri kaupungeissa, erilaisissa luontomaisemissa, historiallisissa matkakohteissa, matkustelleet järvillä makeissa vesissä, Suomenlahdella, Pohjanlahdella, Merenkurkussa, eripuolilla Suomea erilaisissa saaristoissa, pohjoisessa, etelässä, idässä, lännessä?
Hyrsylän mutkassa? J.L. Runebergin kotona Porvoossa? Kolilla? Luontopoluilla eri puolilla Suomea? Linturetkillä? Eri kaupungeissa ja eri puolilla omaa kotiseutua? Museoissa? Eläintarhoissa? Erilaisissa perinnemaisemissa?
Mitä suomalaista matkakohdetta sinä suosittelisit? Miksi? Kenelle?- hempppavvn
En tiedä Carusell ja Ursula-kahviloista, millaisia ne ovat, kannattasiko kokeilla, kiitos?
- Suomi-on-paras
Ei. Jos menee koneella, joutuu jonottamaan loputtomasti, selvittämään paperia ja lippua, turvatarkastuksia, rajoituksia ja armotonta valvontaa.
Sitten pääset koneeseen. Siihen lastenpenkin kokoiseen syvänteeseen, jossa on likaista, loishyönteisiä, ahdasta ja epämukavaa.
Lopulta hukkaputki lähtee rullaamaan kiitorataa. Kukaan ei tiedä, johtuuko tärinä ja tutina rikkonaisesta koneesta vai onko ahtaassa kajuutassa hieromakone ja korvientuhoaja päällä. Sitten pompahtelee ja kaikki ovat kauhuissaan...
Matka jatkuu kurjuutena , mutta joku on sanonut että se on hienoa, niin täytyy esitää hienoa tunnetta. Kukaan ei oikeasti nauti vaan koko matkustaminen on yhtä kärsimystä. En viitsi kaikkea luetella paskahuusseineen, mutta jossain vaiheessa olet perillä ja ehkä syömässä jotakin tai juomassa. Ruoka on pahaa ja ihmeellistä viritystä. Tauteja huonojen hygieenien vuoksi ja lämmön bakteerikastattamon.
Kamalaa.. hirveää..
Sitten riippuen maasta , alkaa muslimit ahdistelemaan .. eikä ole paljoa maita, jossa näitä järjen jättäneitä ei olisi. Nauttiiko joku oikeasti itsensä kiduttamisesta ?.. ja maksaa siitä vielä jotain?
Minä suosin suomalaisia ja taatusti rahoitan vaan suomalaisia. Pizzeriankin olen vaihtanut vuosia sitten mm. kotipizzaan. Mitään karvapizzoja en syö.
Niin että missä nautin kahvin .. Suomessa. Missä syön hyvin..Suomessa. Missä ihmiset ovat ystävällisiä..Suomessa. Missä luonto kaunista ja puhdasta ..Suomessa.
Minä arvostan suomalaisia naisia, jotka viihtyvät Suomessa.Huonoja kokemuksia sinulla kuulostaa olevan.
Lentokoneesta voi valita ekaluokan, lentokoneenkin voi valita vastaamaan paremman matkanteon tarpeita.
Siellä ulkomailla voi myös valita ravintolan joka vastaa tarpeita. Olen kuullut, että esim. aurinkorannoilla saa suomalaisia lihapullia ja muusia.
Pitkiä etäisyyksiä matkustettaessa ei ole matkustusmuotoa joka olisi ihanaa. Kesällä hikisissä autoissa, junissa jne. ei niitäkään voi hehkuttaa.
Lentäen olet nopeammin perillä, syy käyttää lentokonetta.
Jos nyt lähtisin tulemaan Suomeen maita ja meriä pitkin milloinkahan olisin perillä.
Lentokoneella parissatunnissa.
Sitä paitsi kun käy jossain muualla tuulettumassa voi aloitusten tasokin nousta.- sepelkyyhkyt
korppis kirjoitti:
Huonoja kokemuksia sinulla kuulostaa olevan.
Lentokoneesta voi valita ekaluokan, lentokoneenkin voi valita vastaamaan paremman matkanteon tarpeita.
Siellä ulkomailla voi myös valita ravintolan joka vastaa tarpeita. Olen kuullut, että esim. aurinkorannoilla saa suomalaisia lihapullia ja muusia.
Pitkiä etäisyyksiä matkustettaessa ei ole matkustusmuotoa joka olisi ihanaa. Kesällä hikisissä autoissa, junissa jne. ei niitäkään voi hehkuttaa.
Lentäen olet nopeammin perillä, syy käyttää lentokonetta.
Jos nyt lähtisin tulemaan Suomeen maita ja meriä pitkin milloinkahan olisin perillä.
Lentokoneella parissatunnissa.
Sitä paitsi kun käy jossain muualla tuulettumassa voi aloitusten tasokin nousta."Sitä paitsi kun käy jossain muualla tuulettumassa voi aloitusten tasokin nousta. "
Oliko tuo osoitettu minulle? Ei todellakaan sinulle. Ketjuhan on mielenkiintoinen.
Leski voisi käydä tuulettumassa, aloituksensa samanlaisia, vanhaikodeista, hautajaisista sekä moralisointia alkoholin juomisesta.😉
Tänään lentoasemalle ja suuntanamme Helsinki.
- Anonyymi
Olis kyllä ihanaa lähteä Lontooseen kotikadulle, joulumarkkinoille Keski-Eurooppaan, tai edes Katajanokan satamasta Ruotsinristeilylle😢
- Anonyymi
Ei olisi, mieluummin menen omalle kesämökille tai matkustan Suomessa. EI ole koskaan ollut kaukokaipuuta tai matkustusintoa. Aikoinaan matkustelin jonkin verran ja se vain vahvisti käsitystäni siitä, ettei siellä meren takana ole mitään, mitä kaipaisi tai haluaisi lisää.
- Anonyymi
Olisi tosi ihanaa jossakin Euroopan kaupungissa joutua keskelle terroristihyökkäystä,
siinä varmaan saisi mainion adrenaliinipiikin yrittäessään selviytyä elävänä?
Konetuliaseiden luoteja väistellessä olisi hyvä jos olisi muistanut venytellä kehoaan
notkeammaksi ja norjemmaksi. Ja ainakin muistaisi kyseisen matkan kauemmin kuin viikon. Kottiin palattua olisi kaikenlaista "kivapuhetta" kirjoitettavana Suomi 24 sivuille. - Anonyymi
Onkohan kohtuuton toivomus, että ihmiset käyttäisivät täsmällisempiä ilmaisuja kuin "paljon, vähän, liikaa, jonkin verran" yms. Yhden paljon ei kerro toiselle mitään vaan saattaa johtaa harhaan koska sijoittaa sen omaan paljon asteikkoonsa ja saattaa olla aivan toisella tontilla kuin kirjoittaja tarkoittaa.
Tämä koskee kaikkea. Hyvä terveys? Huono kunto? Kiireet ajat? Niukka talous? Jne.
Miksi se on niin vaikeaa?
Tuossa ylempänä sattui silmiin esimerkiksi Espanjassa törmää paljon suomalaisiin. Mikä on paljon? Missä on törmännyt? Onko otanta niin laaja, että se oikeuttaa yleistämään?
35:n vuoden aikana olemme olleet sieltä pois kahtena vuotena, Ajaneet Välimeren puolen rannikon Gibralttariin saakka. Tietenkin yöpyen ilman ennakkovarauksia. Sisämaassa vain Granada, Ronda, Toledo ja niitä tienoita. Muutaman kerran Andorran kautta. Asuntomme on rannassa, kaupungin keskustassa. Samassa talossa asui alkuaikoinamme suomalainen eläkeläismamma mutta minusta se ei tee laumaa. Suomalaiset ovat omissa sisämaan reservatioissaan jonne emme tunne kaipuuta.
Joten ne suomalaislaumat on haettava jos niitä kaipaa.
Paljon matkustelleet voisivat antaa hieman numeerista tietoa. Montako maanosaa? Montako valtiota? Matkustusmuoto? Paljonko yhteensä aikaa?
Ja tietenkin kokemuksia! - Anonyymi
Ei ole koskaan ollut mitään hinkua ulkomaille, no Ruotsissa olen yhden päivän ja kaksi yötä viettänyt ja Norjassa muutaman päivän, Virossa käynyt Pärnussa yhden neljän päivän reissun ja jokusen tunnin pyörinyt risteilyreissuillaTallinnassa. Muualle ei mitään haluja lähteä edelleenkään, tää kotosuomi riittää matkojen suhteen ja ehkäpä muutaman paikan vielä ennätän käydä jos terveyttä riittää ja korona häviää jarruttamasta.
vn - Anonyymi
Kuumaa ja hikistä. Ei kiitos.
- Anonyymi
Aloituksen päiväyksen jälkeen ehdimme tehdä 5kpl kuukauden matkoja Välimeren alueelle. Lisäksi em. merellä yksi viikon AI risteily.
Yksi viikon kaupunkiloma ja 3 jouluista kiertomatkaa. Niistä viimeinen Roomaan.
Viime vuosi meni useammastakin syystä peffalleen.
Odotamme rokotteita. - Anonyymi
Ei kiitos. Aikoinani matkustin paljon ja se siitä. Enää en tuhlaa aikaani pitkiin lentoihin tai junamatkoihin saatikka metrossa istumiseen. Suomi on kaunis ja ihana maa. Patikointi luonnossa tai kahvit kyläkahviossa hakkaa mennen tullen esim isojen saastuneiden kaupunkien kahvilat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1216040- 292120
- 1771952
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101133Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.661114- 73997
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä24997Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24902Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42897Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12765