Pakokaasutestit päin persettä, hc arvot korkeella, yli 250. Missä voisi olla vika? Pakoputki ja lambda-anturi vaihdettu.. En keksi enää mitään missä vika.. Ideoita?
Corsa vm 91 1.4i Pakokaasut
8
1359
Vastaukset
- kadet
itellä oli kadetissa sama vikaa, vaihdoin tulpat niin vika korjaantu ja piti olla katti erittäin kuuma. niin ja voi kattikin olla sökö toisaaalta kaikki arvot voisi olla silloin pielessä!
- Jusu
Koetas ajella lenkki jossa käytät kierroksia.
Aiemmassa autossani tämä auttoi,siinäkin oli hc-arvo liki 150. - Sorsa
Sama vika tässäkin autossa. Anturi vaihdettu ja käytetty valtuutetussa opel-huollossa pistokkeen päässä ja kateltavana, vaan ei vikaa tunnut löytyvän. Nelospytty on poissa pelistä. Tulpat ja johdot vaihdettu ei vika korjaannu. Vinkkaskaa immeiset jotka asiasta jotain tiedätte...
- Pasi
Korkeat HC arvot viittaavat enimmäkseen sytytyshäiriöihin( tulpat, johdot, kansi, pyörijä, ajoitus ym.) Mutta jos nämä kunnossa ja yhä nelospytty pois pelistä, niin seuraavaksi puristuspaineiden mittaus. Selviää venttiliviat ym. Sitten tietysi jos nelipisteruisku, niin ruiskusuutin vikakin mahdollinen.
Toivottavasti oli apua... - sorsa
Pasi kirjoitti:
Korkeat HC arvot viittaavat enimmäkseen sytytyshäiriöihin( tulpat, johdot, kansi, pyörijä, ajoitus ym.) Mutta jos nämä kunnossa ja yhä nelospytty pois pelistä, niin seuraavaksi puristuspaineiden mittaus. Selviää venttiliviat ym. Sitten tietysi jos nelipisteruisku, niin ruiskusuutin vikakin mahdollinen.
Toivottavasti oli apua...Kyseessä ykspisteruisku. Puristuspaineet mitattu ja ne on ok. Kansi oli pois ja venttiilit kaikki tarkastettu, kansi oikastu. Ei vikaa niissä. Kaikki tiivisteet vaihdettu ja ruisku purettu ja tarkastettu, kaikki sähköosat vaihdettu ja kokeiltu toisilla, mutta vikaa ei löydy!
- Pasi
sorsa kirjoitti:
Kyseessä ykspisteruisku. Puristuspaineet mitattu ja ne on ok. Kansi oli pois ja venttiilit kaikki tarkastettu, kansi oikastu. Ei vikaa niissä. Kaikki tiivisteet vaihdettu ja ruisku purettu ja tarkastettu, kaikki sähköosat vaihdettu ja kokeiltu toisilla, mutta vikaa ei löydy!
kuulostaapa kummalta... Yhä siis nelospytty pois pelistä? vai onko vain pakokaasuarvot perseellään...
Onkos siinä pakokaasujen kierrätysventtiiliä (EGR), jos on niin sekin voi vuotaa tai jumittua.. NGK :n tulpilla muuten saattaa olla joissakin opeleissa ongelmia HC:n kanssa, pitäis olla Boschit tai Densokin kelpaa.
Onhan jako kohallaan ja sytytysajoitus kunnossa. Mullakin alkaa kyllä mielikuvitus loppua ja muisti pätkiä kun on puolikymmentä vuottaa aikaa kun on noita rapannut... - sorsa
Pasi kirjoitti:
kuulostaapa kummalta... Yhä siis nelospytty pois pelistä? vai onko vain pakokaasuarvot perseellään...
Onkos siinä pakokaasujen kierrätysventtiiliä (EGR), jos on niin sekin voi vuotaa tai jumittua.. NGK :n tulpilla muuten saattaa olla joissakin opeleissa ongelmia HC:n kanssa, pitäis olla Boschit tai Densokin kelpaa.
Onhan jako kohallaan ja sytytysajoitus kunnossa. Mullakin alkaa kyllä mielikuvitus loppua ja muisti pätkiä kun on puolikymmentä vuottaa aikaa kun on noita rapannut...jako on kohdallaan.pakokaasuarvot päin p... ja nelospytty osin pois pelistä.jakaja kokeiltu toisella.tulpat ja johdot uudet.jakajan kansi ja pyörijä uudet.sytytyksenohjausyksikkö vaihdettu.ohjainpoksi kokeiltu toisella ei vaikutusta.ykspisteruisku purettu 2 eri kertaa ja puhdistettu.moottorinhäiriön merkkivalo ilmoittaa vain että rikas seos.
- Autoilija-63
sorsa kirjoitti:
jako on kohdallaan.pakokaasuarvot päin p... ja nelospytty osin pois pelistä.jakaja kokeiltu toisella.tulpat ja johdot uudet.jakajan kansi ja pyörijä uudet.sytytyksenohjausyksikkö vaihdettu.ohjainpoksi kokeiltu toisella ei vaikutusta.ykspisteruisku purettu 2 eri kertaa ja puhdistettu.moottorinhäiriön merkkivalo ilmoittaa vain että rikas seos.
Citroen -91 AX 1.4 GTi:ssä Corsassa kuvatun oloinen vika myös. Autolla aj. 104tkm.
Kone talvella kevyesti remontoitu; uudet männän renk., kansi oikaistu venat tarkistettu ja hiottu kevyesti paikoilleen, laakerit vaihd., nokka-aks. imup. kiikut uusittu, suuttimet tarkistettu. Luonnollisesti kaikki tiivisteet ja mm. termostaatti lämpöanturit uusittu, sekä tulpat, tulpanjohdot, öljyt, suodattimet, jakohihna, kiristin, etupakoputki uutta.
Tyhjäkäynnillä HC-arvo "vaeltaa" välillä 35-225ppm ja "pössäyttelee" välillä p-putken päästä kuunneltaessa. Kaikki pitäisi käytännössä olla kunnossa. Mitattu kahdella eri katsastuskonttorilla, sekä merkkikorjaamossa,
jossa nokka-akseli ja imupuolen kiikut vaihdettiin. Imuvuotoja ei pitäisi olla.
PA-paine, puristukset ja ohivuodot OK. Autossa Bosch'n 4-piste ruisku ja suorasytky. jota ei voi mitenkään "säätää". (pulssi VP:n hammaskehältä)
Kattia epäilin, mutta Lambdan reijästä mitattuna pakokaasuarvot puhuivat sytytysongelmasta.
Kokeiltu toisella lambda-anturilla, sytkyboxilla sekä -puolalla. - Millään ei vaikutusta.
Ruisku antaa kaikille 4:lle sylinterille aina samaan aikaan seosta ja sytytysjärjestelmä on 2-vaiheinen, missä 1- ja 4-syl. sekä 2- ja 3-syl. saavat sytyttävän kipinän ja "hukkakipinän". Oskílloskoopilla mitattuna kaikki lähes samanlaisia.
Liittimen irroitus suuttimelta vaikuttaa tyhjäkäyntiin kuitenkin 1- ja 4-sylintereissä huomattavasti vähemmän kuin 2- ja 3-sylinteriltä.
Lisäksi outo ilmiö kaasuja mitattaessa: jäähdytyspuhaltimen käynnistyessä HC lähtee laskeutumaan, mutta käytyään ala-arvossa (35-50)
nousee muutaman sekunnin jälkeen takaisin yli 150:n. Kone käy jotenkin "karkeasti", mutta kiertää ja vetää ajossa hyvin ja kierroksilla pakokaasut ovat kaikilta osin juuri niin kuin pitääkin!
Olisiko jollain vastaavia kokemuksia ja tietoa mistä todellinen vika niissä tapauksissa löytyi?
Uusi alkup. kat tilattu, mutta siitä ei tässä taida olla vian korjaajaksi.
Nyt ei kaivata mitään poppakonsteja, vaan faktoja.
Olisko jollakulla sellaisia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851