Corsa vm 91 1.4i Pakokaasut

Erkki

Pakokaasutestit päin persettä, hc arvot korkeella, yli 250. Missä voisi olla vika? Pakoputki ja lambda-anturi vaihdettu.. En keksi enää mitään missä vika.. Ideoita?

8

1422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kadet

      itellä oli kadetissa sama vikaa, vaihdoin tulpat niin vika korjaantu ja piti olla katti erittäin kuuma. niin ja voi kattikin olla sökö toisaaalta kaikki arvot voisi olla silloin pielessä!

    • Jusu

      Koetas ajella lenkki jossa käytät kierroksia.
      Aiemmassa autossani tämä auttoi,siinäkin oli hc-arvo liki 150.

    • Sorsa

      Sama vika tässäkin autossa. Anturi vaihdettu ja käytetty valtuutetussa opel-huollossa pistokkeen päässä ja kateltavana, vaan ei vikaa tunnut löytyvän. Nelospytty on poissa pelistä. Tulpat ja johdot vaihdettu ei vika korjaannu. Vinkkaskaa immeiset jotka asiasta jotain tiedätte...

      • Pasi

        Korkeat HC arvot viittaavat enimmäkseen sytytyshäiriöihin( tulpat, johdot, kansi, pyörijä, ajoitus ym.) Mutta jos nämä kunnossa ja yhä nelospytty pois pelistä, niin seuraavaksi puristuspaineiden mittaus. Selviää venttiliviat ym. Sitten tietysi jos nelipisteruisku, niin ruiskusuutin vikakin mahdollinen.
        Toivottavasti oli apua...


      • sorsa
        Pasi kirjoitti:

        Korkeat HC arvot viittaavat enimmäkseen sytytyshäiriöihin( tulpat, johdot, kansi, pyörijä, ajoitus ym.) Mutta jos nämä kunnossa ja yhä nelospytty pois pelistä, niin seuraavaksi puristuspaineiden mittaus. Selviää venttiliviat ym. Sitten tietysi jos nelipisteruisku, niin ruiskusuutin vikakin mahdollinen.
        Toivottavasti oli apua...

        Kyseessä ykspisteruisku. Puristuspaineet mitattu ja ne on ok. Kansi oli pois ja venttiilit kaikki tarkastettu, kansi oikastu. Ei vikaa niissä. Kaikki tiivisteet vaihdettu ja ruisku purettu ja tarkastettu, kaikki sähköosat vaihdettu ja kokeiltu toisilla, mutta vikaa ei löydy!


      • Pasi
        sorsa kirjoitti:

        Kyseessä ykspisteruisku. Puristuspaineet mitattu ja ne on ok. Kansi oli pois ja venttiilit kaikki tarkastettu, kansi oikastu. Ei vikaa niissä. Kaikki tiivisteet vaihdettu ja ruisku purettu ja tarkastettu, kaikki sähköosat vaihdettu ja kokeiltu toisilla, mutta vikaa ei löydy!

        kuulostaapa kummalta... Yhä siis nelospytty pois pelistä? vai onko vain pakokaasuarvot perseellään...
        Onkos siinä pakokaasujen kierrätysventtiiliä (EGR), jos on niin sekin voi vuotaa tai jumittua.. NGK :n tulpilla muuten saattaa olla joissakin opeleissa ongelmia HC:n kanssa, pitäis olla Boschit tai Densokin kelpaa.
        Onhan jako kohallaan ja sytytysajoitus kunnossa. Mullakin alkaa kyllä mielikuvitus loppua ja muisti pätkiä kun on puolikymmentä vuottaa aikaa kun on noita rapannut...


      • sorsa
        Pasi kirjoitti:

        kuulostaapa kummalta... Yhä siis nelospytty pois pelistä? vai onko vain pakokaasuarvot perseellään...
        Onkos siinä pakokaasujen kierrätysventtiiliä (EGR), jos on niin sekin voi vuotaa tai jumittua.. NGK :n tulpilla muuten saattaa olla joissakin opeleissa ongelmia HC:n kanssa, pitäis olla Boschit tai Densokin kelpaa.
        Onhan jako kohallaan ja sytytysajoitus kunnossa. Mullakin alkaa kyllä mielikuvitus loppua ja muisti pätkiä kun on puolikymmentä vuottaa aikaa kun on noita rapannut...

        jako on kohdallaan.pakokaasuarvot päin p... ja nelospytty osin pois pelistä.jakaja kokeiltu toisella.tulpat ja johdot uudet.jakajan kansi ja pyörijä uudet.sytytyksenohjausyksikkö vaihdettu.ohjainpoksi kokeiltu toisella ei vaikutusta.ykspisteruisku purettu 2 eri kertaa ja puhdistettu.moottorinhäiriön merkkivalo ilmoittaa vain että rikas seos.


      • Autoilija-63
        sorsa kirjoitti:

        jako on kohdallaan.pakokaasuarvot päin p... ja nelospytty osin pois pelistä.jakaja kokeiltu toisella.tulpat ja johdot uudet.jakajan kansi ja pyörijä uudet.sytytyksenohjausyksikkö vaihdettu.ohjainpoksi kokeiltu toisella ei vaikutusta.ykspisteruisku purettu 2 eri kertaa ja puhdistettu.moottorinhäiriön merkkivalo ilmoittaa vain että rikas seos.

        Citroen -91 AX 1.4 GTi:ssä Corsassa kuvatun oloinen vika myös. Autolla aj. 104tkm.
        Kone talvella kevyesti remontoitu; uudet männän renk., kansi oikaistu venat tarkistettu ja hiottu kevyesti paikoilleen, laakerit vaihd., nokka-aks. imup. kiikut uusittu, suuttimet tarkistettu. Luonnollisesti kaikki tiivisteet ja mm. termostaatti lämpöanturit uusittu, sekä tulpat, tulpanjohdot, öljyt, suodattimet, jakohihna, kiristin, etupakoputki uutta.
        Tyhjäkäynnillä HC-arvo "vaeltaa" välillä 35-225ppm ja "pössäyttelee" välillä p-putken päästä kuunneltaessa. Kaikki pitäisi käytännössä olla kunnossa. Mitattu kahdella eri katsastuskonttorilla, sekä merkkikorjaamossa,
        jossa nokka-akseli ja imupuolen kiikut vaihdettiin. Imuvuotoja ei pitäisi olla.
        PA-paine, puristukset ja ohivuodot OK. Autossa Bosch'n 4-piste ruisku ja suorasytky. jota ei voi mitenkään "säätää". (pulssi VP:n hammaskehältä)
        Kattia epäilin, mutta Lambdan reijästä mitattuna pakokaasuarvot puhuivat sytytysongelmasta.
        Kokeiltu toisella lambda-anturilla, sytkyboxilla sekä -puolalla. - Millään ei vaikutusta.
        Ruisku antaa kaikille 4:lle sylinterille aina samaan aikaan seosta ja sytytysjärjestelmä on 2-vaiheinen, missä 1- ja 4-syl. sekä 2- ja 3-syl. saavat sytyttävän kipinän ja "hukkakipinän". Oskílloskoopilla mitattuna kaikki lähes samanlaisia.
        Liittimen irroitus suuttimelta vaikuttaa tyhjäkäyntiin kuitenkin 1- ja 4-sylintereissä huomattavasti vähemmän kuin 2- ja 3-sylinteriltä.
        Lisäksi outo ilmiö kaasuja mitattaessa: jäähdytyspuhaltimen käynnistyessä HC lähtee laskeutumaan, mutta käytyään ala-arvossa (35-50)
        nousee muutaman sekunnin jälkeen takaisin yli 150:n. Kone käy jotenkin "karkeasti", mutta kiertää ja vetää ajossa hyvin ja kierroksilla pakokaasut ovat kaikilta osin juuri niin kuin pitääkin!
        Olisiko jollain vastaavia kokemuksia ja tietoa mistä todellinen vika niissä tapauksissa löytyi?
        Uusi alkup. kat tilattu, mutta siitä ei tässä taida olla vian korjaajaksi.
        Nyt ei kaivata mitään poppakonsteja, vaan faktoja.
        Olisko jollakulla sellaisia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

      Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      3695
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

      Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      134
      2489
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

      Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      51
      2022
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

      https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      12
      1603
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

      Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      76
      1586
    6. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

      Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      57
      1363
    7. Mun on pakko uskaltaa

      Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      79
      1271
    8. Miksi rakastuit ?

      Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      67
      1270
    9. Leikitään tavuleikkiä

      Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      68
      1204
    10. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

      💕💕💕💕
      Ikävä
      70
      1192
    Aihe